Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minder toerisme naar VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Minder toerisme naar VS?

Bericht door Mies2301 »

Wel fijn als er steeds minder mensen naar de US gaan, worden de hotels weer goedkoper en zijn de mooie campings in NP weer makkelijker te verkrijgen ;)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb het idee dit gecompenseerd wordt door de vele Chinezen die het echt niks kunnen schelen wat iemand van Trump vindt.
theostone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door theostone »

Mag voor mij wel de helft af van het aantal toeristen,als ik de drukte in juli vorig jaar in Yellowstone in aanmerking neem.
Niet normaal daar. Leek meer op de A2 dan op een natuurpark.
Blijf enorme Amerikafan, maar eerstvolgende jaren absoluut niet naar de bekende parken.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat het enige land waar het toerisme, in ieder geval vanuit Nederland, terugloopt Turkije is. En dat heeft wel te maken met Erdogan die er aan de macht is. Vandaar dat het één van de landen is waar de prijzen voor een vakantie nu ook een stuk goedkoper zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Yes, en het was er sowieso al niet duur. Prachtig land trouwens, zolang je wegblijft van de toeristenstranden. Tip, juist nu! :thumbup:
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

http://money.cnn.com/2018/01/16/news/ec ... 123AMStory

De daling is dus al in 2016 ingezet en in 2017 sterker geworden. Lijkt dus inderdaad hooguit marginaal met Trump te maken te hebben. De dure dollar is een veel waarschijnlijker oorzaak.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Minder toerisme naar VS? 2025

Bericht door Tinus1955 »

Door de 'sky high' prijzen in de USA, de ongunstige euro/dollar koers of misschien wel de nieuwe president?
Ik heb het gevoel dat er minder Nederlandse/Belgische toeristen dit jaar, 2025, naar Amerika gaan op vakantie.

Wat is jullie idee hierover?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat dit wel meevalt. Het enige wat echt een rol speelt is dat het inderdaad steeds duurder wordt.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Wij gaan dit jaar weer naar Amerika en inderdaad, de prijzen zijn flink opgelopen.
Kijk vooral naar de hotels, huurauto en eten\drinken.
De vluchten vind ik echter meevallen.
Ook de dure dollar heeft er volgens mij mee te maken.
Misschien dat mensen dat toch afschrikt en dan toch voor een veeeel goedkopere
vakantie kiezen in Azië...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik had laatst nog slaande ruzie op een ander forum, omdat ik voorstelde dat als je Amerika boycot vanwege Trump, je dan natuurlijk ook alle Chineze apparaten en spullen wegdoet, zeker niet naar Turkije of Egypte gaat, Italië ook links laat liggen, en ga maar door. Principes zijn prachtig hoor, dat wel.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik begrijp dat we weer dezelfde onzin naar boven gaan halen als 8 jaar geleden.

Zoals een groot deel van Amerika 8 jaar geleden na 8 jaar Obama het helemaal gehad had met de democraten. Waren er nu zelfs maar 4 jaar nodig om de neus compleet vol te hebben. En was zelfs Trump voor veel mensen een betere oplossing dan nog een keer 4 jaar lang democratisch onmachtig geneuzel.

Nu ben ik gelukkig niet al te veel meer in Nederland. En als ik er ben zeker niet om tv te kijken. Maar ik begrijp van de meeste van mijn vrienden dat er vooral veel links, woke, geleuter te zien en te beluisteren valt. Dan schijnt Derksen nog wel eens een tegengeluid te laten horen. Die dan voor het gemak weg wordt gezet als Wappie. Maar heel veel meer keus heb je in Nederland niet.

Dat is het mooie van Amerika. Als ik wil weten wat voor held Trump is dan kijk ik Fox. En als ik wil weten wat voor enorme zak met hooi het is kijk ik naar CNN.

Wat mij wel steeds meer begint op te vallen is dat links grote moeite heeft om op de juiste manier om te kunnen gaan met verlies. Er wordt wild om zich heen geslagen. In woord en gebaar. Het ziet er een tikkie onmachtig uit. En soms ook wat potsierlijk uit. Mensen die heel stoer roepen dat ze vanwege de fascistische Musk hun Tesla inruilen. Om vervolgens trots naast hun nieuwe Mercedes poseren om maar iets grappis te noemen.

Ja, Amerika wordt steeds duurder. Dat is niet iets wat zich op 20 januari heeft ingezet. Dat is iets wat al veel langer aan de gang is. En ook dit is geen exclusief recht wat alleen aan Amerika is voorbehouden. Als ik zo af en toe hoor en zie wat er in Nederland bij de Appie of de Jumbo afgerekend moet worden schrik ik me dood. Als ik zie wat een overnachting bij een NH of een Van der Valk kost denk ik je bent niet goed. Energieprijzen zijn krankzinnig. Om nog maar te zwijgen over wat een huis kost. Als je er uberhaupt al eentje gevonden kan krijgen.

Kortom, gaan mensen niet naar Amerika omdat Trump het voor het zeggen heeft?? Ik geloof er niks van. Gaan mensen naar Amerika juist omdat Trump het daar voor het zeggen heeft. Geloof ik ook niks van. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Maar de hardste schreeuwers hebben niet altijd gelijk...
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Er is tegenwoordig zoveel politieke stellingname. Ik ben blij dat dit forum gaat over reisplannen, -tips en ervaringen.
Zullen we het die plek laten blijven svp!

Een ieder zal zijn ideeën hebben of je wel/niet naar de VS moet gaan met Trump of naar Italië met Meloni of België met de Winter of Frankrijk met le Pen of staks Duitsland met wellicht AFD of Nederland met Wilders.

Als iemand daarover info wil hebben, raadpleeg dan vooral betrouwbare bronnen. Maar laten we van dit forum niét die bron maken. Laten we het hier over het reizen hebben naar dat prachtige land. En dat land blijft mooi ondanks de leider.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Almere vak V schreef:
07 feb 2025, 12:06

Ja, Amerika wordt steeds duurder.

Vooral de eieren heb ik me laten vertellen :wink:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@els70

Geweldige short van Charlie Berens
https://youtube.com/shorts/ZliWAKDcwtc?feature=shared
:D
19 States so far...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

els70 schreef:
07 feb 2025, 14:22
Vooral de eieren heb ik me laten vertellen
Dat noemen we hier inmiddels egg-flation...
:wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wij zijn Amerika-fanaten die nu al 4 jaar niet meer naar de VS/Canada op vakantie zijn geweest. Niet om wie er daar aan de macht is/was (is al genoeg over gezegd). Wij vinden dat Amerika na COVID dermate duur is geworden, wij willen dat niet meer voor een vakantie in Amerika/Canada uitgeven. Wij zijn v.w.b. de zomervakantie Europa aan het herontdekken en komen tijdens deze rondreizen (auto) op plekken/landen waar we vroeger de kids nooit mee naar toe kregen. Met een weekje wintersport in maart en in het najaar een leuke stedentrip of een weekje zon, vermaken we ons prima.

@Jumping Jack Met de vlucht was ik ook wel uitgekomen, maar verder is alles idd behoorlijk prijzig geworden. Ik denk dat ook de reislust vanuit China een rol speelt. Afgeladen vliegtuigen uit China met reizigers die werkelijk alles betalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roadtrip2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roadtrip2025 »

Wat vinden Amerikanen eigenlijk van Europeanen? Zeker gezien de huidige wereld en Trump. Wij reizen deze zomer met de wagen van de West-Kust naar de Oost-Kust: Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida.

Zijn er zaken waar we op moeten letten wanneer je met Amerikanen praat? Mag je grapjes maken over Trump e.d. ? Of kunnen die daar totaal niet mee lachen?
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Gewoon niet zelf over politiek beginnen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is geen probleem zolang je niet de betweter uithangt.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Oei, moeilijk voor een Nederlander… :wink:
Sorry, sorry, sorry, maar die kon ik echt niet laten liggen, het was sterker dan mezelf! :lol: :lol: :lol:

Effe serieus, Amerikanen hebben absoluut geen problemen met Europeanen!
Zolang je maar niet begint over hoe goed de gezondheidszorg is en je niet begrijpt dat dit niet zo is in de V.S.?
Je niet begrijpt waarom abortus zo geladen is?
Je niet begrijpt waarom je 21 moet zijn om alcohol te mogen drinken en slechts 18 om een oorlogswapen te mogen kopen?
Je niet begrijpt hoe Trump aan de macht gekomen is? (Echt NIET doen, zeker in Zuidelijke staten!)
Je niet begrijpt waarom de kerk(en) zoveel macht hebben?
En dan vergeet ik er nog een paar…
Voor de rest, praat over wat je doet, je familie, de reizen die je gedaan hebt, wat je zelf leuk vindt aan de V.S. en dan komt het heus wel goed! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer