Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Luxe-probleem: welke regio zou wellicht een aanrader zijn?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
psoer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Luxe-probleem: welke regio zou wellicht een aanrader zijn?

Bericht door psoer »

Wij zitten met een luxeprobleem ...

Juli 2026 willen wij samen met 18-jarige dochter (dus 3 personen) voor 3 weken naar de US. We zitten nu met een dilemma.

Dochter wil graag mogelijk om te skateboarden en/of te surfen en is eigenlijk geen natuurliefhebber. We zijn al in Florida, NY en in het Zuidwesten geweest.

Hebben jullie misschien tips voor ons?
Welke regio zou wellicht een aanrader zijn?

Dank voor jullie meedenken!
Laatst gewijzigd door markro op 23 jan 2025, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Luxe-probleem

Bericht door Loek »

Hawaii, of anders apart op vakantie? Ze is tenslotte al 18...
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Bedankt voor je reactie. Daar kunnen we wat mee :lol:

Waarschijnlijk laatste keer met ons drieën. Moet toch wat speciaals worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik zie wat jullie al gedaan hebben zou ik zeggen dat een rondje Denver met Yellowstone leuk is. Maar ja, dat is veel natuur. Of kijk eens naar het noordwesten. Maar als je dochter natuur niet leuk vindt, wat wil je dan doen?

Marianne
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Rondje Denver had ook mijn eerste gedachte eigenlijk. Of starten in Las Vegas, via Moab omhoog en dan via Yellowstone naar Denver?
Of de “muziekroute” en dan afsluiten aan de westkust van Florida?
Glorious
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Of een rondje noordwesten vanuit Vancouver of Seattle met Portland,Yellowstone en Glacier.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@psoer

Als ex surfer/skater (slechte rug) raad ik natuurlijk Californië aan. Weet niet wanneer je wilt gaan, maar het water kan onaangenaam koud zijn. Dus wetsuit mee. Florida kan afhankelijk wanneer je gaat aangenamer zijn, maar beste swell is december tot mei. Vooral Cocoa Beach tot West Palm Beach zijn mooie breaks te vinden.
19 States so far...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

psoer schreef:
21 jan 2025, 20:55
Bedankt voor je reactie. Daar kunnen we wat mee :lol:

Waarschijnlijk laatste keer met ons drieën. Moet toch wat speciaals worden
Hawaii was geen grapje. Je dochter kan daar surfen, zowel gewoon surfen als windsurfen. Maar ook voor jullie zelf is er wel iets. Elk eiland is weer anders, en dus als jullie gaan "Island Hopping", kun je net zoveel of meer zien als met een auto rondrit door het westen van de US. Big Island is laid back en een beetje rural en heeft een active vulkaan die je van nabij moet meemaken. Oahu is meer stedelijk, heeft mooie stranden en een jonge uitstraling. Maui is weer heel anders veel net getrouwde stelletjes vieren hier hun honeymoon, maar heeft recentelijk wel veel geleden van de branden daar. Op Kauai heb je zelfs de "Grand Canyon of the Pacific" (Waimea Canyon State Park), dus kun je die ook eens ergens anders zien. Kijk maar eens in het Hawaii subforum. Het zal misschien iets meer kosten, maar als het mogelijk de laatste kee is en iets speciaals moet zij, zou ik het niet meteen wegstrepen.
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Bedankt voor jullie reacties. We gaan eens puzzelen. “Rondje Texas/New Mexico” is ook wel eens apart.
Ik ben bang dat Hawaii een beetje boven ons budget zit…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer