Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2e credit card

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

2e credit card

Bericht door bigoak »

Afgelopen maand en in april gebeurde het weer dat mijn (ING) Mastercard werd geweigerd door een terminal bij een hotel. Het valt me op dat dit altid gebeurd bij hotels met deze machine:
cc_machine.jpg
.
Het lukte niet met de chip, magneetstrip of contactloos.

Gelukkig had een van de medereizigers een andere kaart die wel geaccepteerd werd en konden we bij het andere hotel en in april de borg contant betalen, maar het geeft zo'n gedoe. Nu wil ik, omdat ik meestal 2x per jaar naar de VS ga, een tweede credit card erbij nemen. Zonder in te gaan bij welke bank of leverancier dit zou moeten zijn, wat is het handigste: Mastercard, Visa of AMEX? De kaart van de medereiziger was overigens ook een Mastercard, alleen dan van ABM/AMRO.

Het gaat me hierbij alleen om het feit dat ik de kosten voor de borg aan de kaart kan laten koppelen in het geval dat de eerste geweigerd wordt, alle overige voordelen van een credit card (verzekeringen e.d.) zijn al gekoppeld aan de ING kaart.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: 2e credit card

Bericht door harryh »

Als je geen verzekering etc nodig hebt zou ik een Revolut of Wise (debit) Visa card erbij nemen. Gratis en veel betere wisselkoers. Werkt overal.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben de anwb visa card erbij genomen naast de ING mastercard. Werkt makkelijk met eigen app.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Heb al jaren de Visa van ANWB naast mijn CC van de Rabo, kost EUR 25,= per jaar.
En vorig jaar de Revolut erbij genomen, die gebruikt ik de laatste keer in Florida eigenlijk alleen maar.
Maar vind het fijn om 2 CC's bij me te hebben, gewoon voor de zekerheid.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Amex, is eigenlijk de enige card die ik in Amerika gebruik, mijn mastercard is vooral back-up.
Genoeg mensen hier die je graag een referentie geven, levert beide wat extra’s op.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Alleen gebruikt Amex een erg slechte koers, ik heb Amex, MC/ICS, Revolut en Wise, Amex is verreweg de duurste qua koers.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Oh, daar kijk ik niet naar eerlijk gezegd.
Scheelt misschien een paar tientjes op de hele reis, dan ga ik voor het gemak en de extra FB miles. :wink:
Garibaldi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Garibaldi »

Amex is indd duur van Dollar naar Euro, plus ze rekenen nog extra kosten aan ook. Heb eerder deze maand een dikke €25 mogen bijbetalen voor een bedrag van iets meer dan $1.300. Dat gezegd zijnde, Amex geeft wel vele voordelen. Weet niet of dit al lang is, maar een waarborg in een hotel zie ik niet in mijn lijst van transacties staan, wat bij andere CC wel het geval is.

Als er iemand een refferal wenst, je mag me altijd appen :-)
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door bigoak »

Allen, dank voor het meedenken en de adviezen :thumbup: . Aangezien het een backup kaart is en de VISA wel werktte, heb ik de ANWB pas aangeschaft. De kosten (€ 24,95) per jaar zijn te overzien. En mijn leden niveau ging meteen naar het volgende niveau.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

even een vraag over de ANWB Visa Card Gold. Wij hebben deze al een tijdje en voor de VS was het heel duidelijk qua autohuur. Nu hebben wij een auto gehuurd in Costa Rica en daar vraagt de verhuurder een verklaring dat de kaart het eigen risico dekt (weet nooit welke code dat is CDW ?LIS?), anyway, ik heb contact geprobeerd te krijgen met ICS maar niet gelukt. Iemand enig idee welke verklaring ze bedoelen ? Ik zoek me suf en ICS heeft het niet bij de FAQ staan en de ANWB zegt het staat gewoon in de voorwaarden .. Daar kom ik dus niet verder mee
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@ClaireVHaut staat hier https://www.icscards.nl/binaries/conten ... d-card.pdf:
image.png
image.png (80.38 KiB) 6262 keer bekeken
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

@harryh Ja dat had ik idd wel gevonden, maar niets over een of andere verklaring die de auto verhuur verlangt. Dan ga ik maandag maar weer eens bellen.. Het kan natuurlijk aan de verhuurder liggen (geen grote zoals hertz etc.) dat er naar gevraagd wordt.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In “vage” landen zoals bv Costa Rica, zou ik lekker bij een grote verhuurder huren, Hertz, Avis, noem maar op.
De kleine locale verhuurders willen weleens wat onbetrouwbaar zijn.
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MiesVB »

harryh schreef:
02 dec 2024, 14:47
Als je geen verzekering etc nodig hebt zou ik een Revolut of Wise (debit) Visa card erbij nemen. Gratis en veel betere wisselkoers. Werkt overal.
Is ergens in te zien wat de verschil in kosten zijn in een tabelvorm zodat je kan vergelijken? Ik hoor vaak dat Revolut goedko(o)p(er) is maar wat houdt dat precies in? Gunstigere wisselkoers, geen commissie, etc.?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@MiesVB Er is een speciaal Revolut topic, zie hier. Daar hoort jouw vraag meer thuis en is waarschijnlijk ook wel het antwoord te vinden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer