Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoelang van te voren camping boeken (en is dit een slimme hack?)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ellent_88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoelang van te voren camping boeken (en is dit een slimme hack?)

Bericht door Ellent_88 »

Ik heb al veel gelezen op het forum, en de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar ik kan eigenlijk geen antwoord op mijn vraag/idee vinden. Vandaar dat ik even een nieuw bericht start.

Mijn ouders zijn komend jaar 40 jaar getrouwd, en nemen ons daarom mee op een camperreis naar Amerika! We hebben er allemaal superveel zin in en zijn al druk bezig met de voorbereidingen. We hebben nog niet eerder met een camper in Amerika rondgereisd, dus zijn we ons uitgebreid aan het verdiepen waar we allemaal rekening mee moeten houden, en hoe het allemaal in z'n werk gaat.

We zijn op dit moment aan het verdiepen in het boeken van campgrounds, en geschikte plekken (2 naast elkaar - ivm 2 campers). Onze eerste overnachting op een campground zal zijn op 1 juni, dus deze kunnen we dan vanaf 1 december boeken.
Als ik naar de beschikbaarheid van de verschillende campsites kijk, zie ik dat echter ook al een aantal sites geboekt zijn op 1 juni, of voorbij 1 juni. Dit komt (als ik het goed begrijp), doordat bijvoorbeeld iemand op dit moment al kan reserveren voor 29 mei, en dan al wel de 7 dagen daarna erbij aan vast kan plakken, waardoor er dan dus al campsites gereserveerd zijn voor datums die los nog niet te boeken zijn.

Nu zat ik te denken...
Als ik nu alvast de 2 campsites boek die ik voor ogen heb, en dan aanklik van 29 mei t/m 1 juni. Dan heb ik nu alvast die campsites veilig gesteld, en kan ik daarna de reservering nog aanpassen naar alleen 1 juni.

Als ik bij de voorwaarden kijk om te wijzigen, kost dit volgens mij ook niets als ik het daarna wijzig naar gewoon alleen 1 juni (omdat 1 juni nog steeds binnen de reservering valt en daarmee niet 'completely different rom you originial stay dates' is)?

Het volgende staat bij de voorwaarden op de website van recreation.gov
Changes
If your new stay dates are completely different from your original stay dates, there is a $10 change fee (per reserved site). There are no additional fees for:
Adding or removing nights to your stay.
Changing to a different campsite.
Balances will adjust based on your new stay's nightly rate.

Is dit nou een slimme hack om alvast de campsites te boeken voor een datum die eigenlijk nog niet beschikbaar is?
Of is dit eigenlijk gewoon een heel dom idee?

Omdat ik er verder niks over kan vinden op dit forum, twijfel ik oprecht of dit nou iets slims is, of iets heel doms (of misschien wel helemaal niet mogelijk?). :dontknow:

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoelang van te voren camping boeken (en is dit een slimme hack?)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel eens besproken op het forum, zie bijvoorbeeld dit topic.

Voor Yosemite gaat dit niet op, tenzij je net na de 15e van de maand daar aankomt.

Marianne
Ellent_88
Amerika-newbie

Bericht door Ellent_88 »

Ahh het stond dus toch wel ergens op het forum, excuses! Het is zo'n uitgebreid forum, dat ik er overheen heb gekeken. :roll:

Fijn dat jij precies door kon verwijzen naar het betreffende topic, dank je wel Marianne!

We gaan niet naar Yosemite helaas (te ver uit de route). Ons rondje gaat zijn: LV - Grand Canyon - Zion - Bryce - Capitol Reef - Little Wild horse Canyon - Goblin Valley - Moab (voor een scenic flight over Canyonlands & Arches NP) - Yellowstone - LV.

Dus dan zouden we deze reserveringswijze eventueel wel kunnen toepassen op een paar van deze campings. :-)

Ellen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, lijkt me wel.
En Yellowstone kan nu al gereserveerd worden, dat is bekend? En als ik me goed herinner kun je daar niet voor een bepaalde site kiezen, dus of je naast elkaar kunt staan is maar de vraag.

Voor Moab kun je kijken naar Devils Garden in Arches maar de camping in Moab is ook wel prettig ter afwisseling. Ik neem aan dat je niet alleen een vlucht gaat doen daar?

Marianne
Ellent_88
Amerika-newbie

Bericht door Ellent_88 »

Oh nee, dat wisten we niet, dat Yellowstone al gereserveerd kan worden! Gaan we morgen maar gelijk induiken dan :o

We hadden Moab in eerste instantie helemaal niet in de planning zitten, maar we werden erg enthousiast van een filmpje die we zagen van iemand die een scenic flight over Canyonlands en Arches had gedaan. En het leek ons een leuk om dit aan mijn ouders kado te geven.
We hadden Goblin Valley SP al in onze planning zitten en zagen dat Moab niet eens zo heel erg ver daar vandaan ligt (relatief gezien natuurlijk, haha). Dus vandaar dat we die bij onze planning gestopt hebben. Naast de scenic flight hebben we maximaal een halve dag in Moab.

Ellen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oei, voor Moab wordt meestal 3 nachten aangeraden. Maar goed, iets is beter dan niets. Als je naar Arches wilt heb je een timed entry reservering nodig - tenzij je een plek op de camping hebt. Maar met twee campers zal dat erg lastig zijn.

Kijk voor Yellowstone eens op www.nps.gov/yell. Een deel van de campings kan via www.yellowstonenationalparklodges.com geboekt worden, en een deel (6 maanden van te voren) via recreation.gov. Ik zou niet wachten tot die campings vrij komen, maar nu al meteen iets vastleggen.

Marianne
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Die scenic flight boven Canyonlands heb ik ook gedaan, jaren geleden. Is echt de moeite, en zijn geld, waard.
In verband met de campings: ik doe dat praktisch altijd, zeker omdat ik nogal mijn plannen wijzig en ik nooit exact weet wanneer ik ergens ben. Zolang je minstens 1 nacht op de camping verblijft, zoals in je oorspronkelijke reservering staat, verlies je geen geld.
Indien je geen plek meer vindt, gewoon regelmatig checken. Mensen annuleren constant.
Ellent_88
Amerika-newbie

Bericht door Ellent_88 »

Ja klopt helemaal Marianne, er is zoveel moois te zien rondom Moab. We hadden al gezien dat we niet voldoende tijd zouden hebben voor al die parken daar, vandaar dat we Moab er maar uit hadden gelaten.
Maar lastminute toch besloten om er naartoe te rijden voor de scenic flight. Dat we daar dan verder weinig kunnen bekijken is helemaal oke, een goede reden om nog weer eens terug te komen! ;-)

We hebben gisteren nog net 2 plekjes in Yellowstone kunnen reserveren! Niet bij de camping die we graag hadden gewild, maar we hebben in ieder geval wat, en kunnen we vanuit hier in de gaten houden of er nog iemand annuleert en er weer wat vrij komt. Heel blij dat je ons wees op het feit dat yellowstone al geboekt kon worden! :thumbup:

@Nancywittebols; Leuk te horen dat de scenic flight echt de moeite en het geld waard was! Weet je toevallig ook nog bij welk bedrijf je dit gedaan hebt? Moab Adventure Center?

Voor wat betreft de campings reseveren, top, gaan we dat ook voor alle komende campings doen. Geeft net even wat minder stress om het op deze manier te doen. :D
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Is een bekende tactiek.
Zorg wel voor een goed gevulde creditcard want als je alles op deze manier gaat boeken (voor 2 plekken) loopt dat aardig in de papieren. Je moet namelijk wel alles eerst volledig betalen en het duurt even voordat je de reservering kan aanpassen en je je geld terugkrijgt.

Sommige campgrounds zijn ook veel duurder dan de andere, Colter Bay RV in Grant Teton bijvoorbeeld.
Kost $122 per nacht, max 14 nachten. Dan mag je toch eerst $3416+fees en taxes aftikken om een tijd daarna de nachten die je niet nodig hebt te cancelen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En je krijgt niet altijd de reserveringskosten terug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer