Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door KrekelJapie »

Deze kwam ik tegen op bol.com: prepaid Sim:
https://www.bol.com/nl/nl/p/worldmobile ... 085033984/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vergeet het te plaatsen, maar afgelopen maand via Mobimatter een mooie data bundel van 30Gb gekocht voor 22 dollar. Belangrijk voor mij was dat het zou werken via Verizon, omdat dat de enige peovider is met redelijke dekking rondom Stovepipe Wells, waar ik een week verbleef. Werkte prima, zoals verwacht, al blijft de dekking in DV minimaal natuurlijk. Was een e-sim, verbond ook met commnet en AT&T waar die beter werkten.

Overigens was de wifi bij Stovepipe Wells veel beter dan afgelopen jaren, en heb ik vooral daar gebruik van gemaakt, hooguit onderweg wat mobiele data gebruikt, nog geen 5 Gb in totaal.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@KrekelJapie
€9,95 voor een (lege) simkaart.
En dan op de website (https://worldmobile.nl/travel-sim/trave ... -packages/) €55 voor 10 Gb betalen (zone Europa_Extra).

Is niet echt een aanbieding te noemen. Of mis ik iets?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Amarens
Amerika-ontdekker

Bericht door Amarens »

Klopt het dat je in de VS veel sneller door je data gaat? Ik heb met Airalo wel een aantal keer moeten bijkopen. het werkte wel prima.
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MiesVB »

Na enig onderzoek concludeer ik dat AT&T de beste dekking heeft West-USA. Dus ik wil graag een AT&T plan aanschaffen zodra ik in de States ben. Mijn keuze gaat naar Unlimited MAXSM + 25GB hotspot data: https://www.att.com/prepaid/plans/. Ik heb daar een aantal vragen over.

- Kan je dit als toerist aanschaffen in een AT&T winkel? (ik vermoed van wel)
- Er zit 25GB hotspot data bij. Als dit op is, kan je dan data voor de hotspot opwaarderen? (op de website kan ik daar niks over vinden)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@MiesVB : een plan is een abonnement. Je linkt naar maandelijkse abonnementen van AT&T.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
MiesVB
Amerika-ontdekker

Bericht door MiesVB »

Het zijn "prepaid plans", het lijkt erop dat je een keuze hebt om dit eenmalig te doen of dat je maandelijks een "prepaid" tegoed kan kopen (dmv AutoPay) waarbij je dan $10 korting krijgt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Amarens schreef:
06 nov 2024, 14:54
Klopt het dat je in de VS veel sneller door je data gaat? Ik heb met Airalo wel een aantal keer moeten bijkopen. het werkte wel prima.
Ik heb in EU 15GB per maand, nu in de US doe ik net zoveel als normaal (routeplannen, websites bezoeken, WhatsApp berichtjes met plaatjes overzetten). In hotels steeds wel prima wifi. Heb nu in 10 dagen nog 1,4 GB over van de 3 GB vsn Saily. Prima dus.

Op google maps (via Android auto) steeds sateliet weergave, dat is zo fraai en handig. Kost dus blijkbaar ook niet veel extra data/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MiesVB schreef:
06 nov 2024, 20:06
Het zijn "prepaid plans", het lijkt erop dat je een keuze hebt om dit eenmalig te doen of dat je maandelijks een "prepaid" tegoed kan kopen (dmv AutoPay) waarbij je dan $10 korting krijgt.
Dat lijkt veel op de AT&T plans die ik in het verleden kocht. Ik kocht dan wel fysiek een simkaart bij een Walmart of Target + tegoed en koos dan voor een soortgelijk plan waarbij je er niet maandelijks aan vast zat maar steeds zelf kon opwaarderen (of niet als het doel is om het enkel die vakantie te gebruiken). Na verloop van tijd, meende iets van een half jaar nadat de maand was afgelopen en ik niet meer opwaardeerde, verviel het telefoonnummer.

Ik zal me nog eens meer verdiepen in de link van AT&T die jij hier noemde.

Altijd goede ervaring met AT&Tgehad. Zie dat nu eSim ook tot de mogelijkheden behoort. Dat is interessant omdat mijn iPhone 15 Pro Max geen fysieke simkaart meer heeft (Amerikaans model 8) ). Afgelopen vakantie had ik nog een eSim van Airalo met mijn oude iPhone 11. Werkte prima maar miste eigenlijk een Amerikaans telefoonnummer wat soms toch wel handig kan zijn bij reserveren van een tafel in een restaurant.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Amarens schreef:
06 nov 2024, 14:54
Klopt het dat je in de VS veel sneller door je data gaat?
Hoe gebruik je je data?

Doe je updates van de telefoon via 4G/5G of enkel via Wifi? Laat je je foto's via 4G/5G uploaden naar de Cloud of enkel via Wifi? Gebruik je veel social media (foto's/filmpjes) via 4G/5G?

Als je bovenstaande allemaal via 4G/5G, dus je databundel, doet dan gaat het heel snel. Ik doe dat allemaal enkel via Wifi en gebruik data eigenlijk enkel voor wat Whatsapp berichten, een website opzoeken of Google Maps (dagelijks in de auto). Mijn verbruik is dan meestal zo'n 3 Gb voor een hele vakantie. Afgelopen mei 1x mijn telefoon als hotspot gebruikt en foto's naar de Cloud etc via 4G laten doen omdat het motel slechte Wifi had. Mijn databundel van 20 Gb ging er bijna in 1x doorheen. :shock: Aan het einde van de vakantie had ik dan ook in totaal 18 Gb van de 20 Gb verbruikt wat erg hoog is voor mijn doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Amarens
Amerika-ontdekker

Bericht door Amarens »

Dank! Het zullen de foto’s waarschijnlijk geweest zijn. Goed om te weten voor de volgende keer
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

@Amarens net als bij ons, zijn het voor de mobiele dataplans de kleine lettertjes. Hier wordt vaak bepaalde simkaarten of esims aanbevolen maar als je op die aanbieders klikt dan zie je dat ze gebruik maken van de grote netwerken. Ze geven echter alleen een totaal van data op die je koopt maar er staat geen snelheid beschreven. Dus als je 30 GB hebt, kan het zo zijn dat de ene kaart je na gebruik van 3 GB al op een lage snelheid zetten en de ander pas na 10 GB.
De aanbieders doen de kleine lettertjes ook nog heel handig via een pop-up die je niet kan uitprinten.
Hier een voorbeeld van Verizon
Unlimited 5G / 4G LTE: For Unlimited Welcome plan, in times of congestion, your data may be temporarily slower than other traffic. After exceeding 30 GB/mo (for Unlimited Plus plan) or 60 GB/mo (for Unlimited Ultimate plan) of 5G Ultra Wideband, 5G, or 4G LTE Mobile Hotspot data, Mobile Hotspot speeds reduced to up to 3 Mbps when on 5G Ultra Wideband and 600 Kbps when on 5G / 4G LTE for the rest of month. Mobile Hotspot not included on Unlimited Welcome plan. Domestic data roaming at 2G speeds. 5G Ultra Wideband access included with Unlimited Plus and Unlimited Ultimate plans. 5G access requires a 5G capable device.
MiesVB
Amerika-ontdekker

Bericht door MiesVB »

Amarens schreef:
07 nov 2024, 09:19
Dank! Het zullen de foto’s waarschijnlijk geweest zijn. Goed om te weten voor de volgende keer
Met een iPhone kan je onder instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > datamodus instellen op databesparingsmodus. Dan worden bepaalde taken niet uitgevoerd om data te besparen.

Onder instellingen > Foto's > Mobiele data kan je instellen of je foto's wel of niet direct wilt uploaden naar de cloud. Deze kan je in het buitenland beter uit hebben staan, vooral als je ook video's maakt.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

AT&T trial op mijn vrouw haar iPhone en de mijne gezet. Werkt heerlijk goed. Wel even aanloggen op de wifi van de luchthaven om het te kunnen activeren, want anders zie je de trial niet verschijnen. 100 GB gratis data en gratis bellen :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Oranjeboom schreef:
16 aug 2024, 22:18
Ik heb een 50 gb databundel gekocht met mobimatter esim voor 22 euro en gebruikt voor onze rondreis in washington oregon en Californië en nevada. Deze hebben we gebruikt als hotspot voor onze twee pubers . De 50 gb was meer dan voldoende. In hotels en andere lokaties met wifi gebruikten we wifi. Wel regelmatig slecht bereik door het landschap tijdens het autorijden in afgelegen gebieden en berggebied.
Welke sub aanbieder had je?
Ik zie op die site allemaal verschillende namen staan.
Kijk zelf nu naar Sparks.
15 gb voor 11,99
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

SvenV schreef:
11 nov 2024, 06:12
AT&T trial op mijn vrouw haar iPhone en de mijne gezet. Werkt heerlijk goed. 100 GB gratis data en gratis bellen :thumbup:
Geen addertjes onder het gras?? Ik ben altijd achterdochtig en ben bang een mega hoge rekening te krijgen als ik weer thuis ben.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Nee hoor, ze hebben ook totaal geen credit card gegevens van me
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
roadtrip2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roadtrip2025 »

A&A schreef:
03 jun 2024, 11:55
Wij hebben deze aangeschaft: https://mobimatter.com/travel-esim/spar ... ination=US Is 15Gb voor $ 12,- (ex codekorting). Maar we zijn op dit moment nog niet in de USA dus ik kan nog niet vertellen of het goed werkt. Volgens alle reviews wel dus daar hopen we dan maar op. Sparks gebruikt het AT&T netwerk; voor ons in Californie en Nevada waarschijnlijk voldoende dekkend?
Binnen 2 weken weten we meer maar er zijn vast wel forumleden die Mobimatter al hebben gebruikt?

De prijs met andere e-sims scheelt inderdaad wel veel!
Komende zomer gaan wij ook naar de States en heb ondertussen al een eSim van Sparks via Mobimatter.
Hoe is het gegaan qua bereik? Geen issues met bepaalde apps ter plaatse? En qua hotspot naar andere toestellen? Dank!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

SvenV schreef:
19 nov 2024, 10:38
Nee hoor, ze hebben ook totaal geen credit card gegevens van me
Super, klinkt goed, hopelijk is deze trial nog als we volgend jaar september gaan, thanks !
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn gisteravond aangekomen in Costa Rica. Thuis hebben we een eSim van Airalo gekocht maar krijgen het ding niet aan de praat. Thuis hadden we hem geïnstalleerd maar hij doet het niet. Problemen met APN. Dat zou automatisch toegevoegd worden maar dat gebeurt niet. Weet iemand hoe dat op te lossen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer