Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met auto van USA naar Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Met auto van USA naar Canada
I reis volgende week naar Boston voor vakantie in de USA, en huur daar een auto voor de rondreis. Ik wil ook een uitstapje naar Canada maken!
Ik denk dat ik daar een Canadese ETA voor nodig heb! Is dat voldoende of moet ik nog een ander formulier invullen.
Voor de terugreis de USA in hebt ik mijn ESTA. Of heb ik daar een I-94 formulier voor nodig.
Heeft iemand hier ervaring hiermee?? Vast wel!
Ik denk dat ik daar een Canadese ETA voor nodig heb! Is dat voldoende of moet ik nog een ander formulier invullen.
Voor de terugreis de USA in hebt ik mijn ESTA. Of heb ik daar een I-94 formulier voor nodig.
Heeft iemand hier ervaring hiermee?? Vast wel!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Met auto van USA naar Canada
Over land heb je geen eTA nodig.
"Visa-exempt (eTA eligible) travellers
The following travellers need an Electronic Travel Authorization (eTA) to board their flight to Canada. However, these travellers do not need an eTA if entering by land or sea – for instance driving from the U.S. or coming by bus, train, or boat, including cruise ship."
Bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... untry.html
Onze ervaring is al wat oud (2012). Toen ging het vrij gemakkelijk. Wij hadden ook een rustige grenspost (want verkeerd gereden
). Terug naar de VS was het wel fijn dat we een ESTA hadden hoewel dat toen nog niet nodig was, we hadden het idee dat het daardoor vlotter ging. Tegenwoordig heb je ook een ESTA nodig als je over land de VS binnen komt.
Voor zover ik weet heb je verder niets nodig.
Marianne
"Visa-exempt (eTA eligible) travellers
The following travellers need an Electronic Travel Authorization (eTA) to board their flight to Canada. However, these travellers do not need an eTA if entering by land or sea – for instance driving from the U.S. or coming by bus, train, or boat, including cruise ship."
Bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... untry.html
Onze ervaring is al wat oud (2012). Toen ging het vrij gemakkelijk. Wij hadden ook een rustige grenspost (want verkeerd gereden

Voor zover ik weet heb je verder niets nodig.
Marianne
Volgens mij heb je wel een I94 nodig https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home
Die kan je maximaal 7 dagen voordat je de grens over gaat aanvragen.
Als je de I94 al hebt gaat je grensovergang mogelijk sneller. Anders moet je die aanvraag en betaling nog ter plekke aan de grens doen.
Die kan je maximaal 7 dagen voordat je de grens over gaat aanvragen.
Als je de I94 al hebt gaat je grensovergang mogelijk sneller. Anders moet je die aanvraag en betaling nog ter plekke aan de grens doen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Geldt dat ook als je al in de VS was en op en neer naar Canada gaat? Want ik kan me niet herinneren dat wij een formulier nodig hadden toen we van Canada terug naar de VS reisden.
In dit topic wordt dezelfde vraag gesteld.
Marianne
In dit topic wordt dezelfde vraag gesteld.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor het delen van je kennis en ervaring.
Ik denk inderdaad een I-94 nodig te hebben in combinatie met een ESTA, omdat je anders helemaal niet in de USA had mogen zijn. De I-94 kun je pas 7 dagen voordat je naar Canada gaat online invullen.
Voor Canada heb je een ETA nodig. Canada rekent daar meer geld voor de de USA voor een ESTA.
Ik denk inderdaad een I-94 nodig te hebben in combinatie met een ESTA, omdat je anders helemaal niet in de USA had mogen zijn. De I-94 kun je pas 7 dagen voordat je naar Canada gaat online invullen.
Voor Canada heb je een ETA nodig. Canada rekent daar meer geld voor de de USA voor een ESTA.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nu er toch een topic over is.
Dus situatie is als volgt. Je huurt een auto in US, haalt hem op in US, een paar dagen over de grens naar Canada, weer terug in US en levert ook weer je auto in, in de US.
Ik neem aan dat je met een gehuurde auto in US gewoon de grens over mag naar Canada.
Moet je voor je autohuur ook niet iets anders regelen? Of zijn de verzekeringen ook gedekt in Canada?
Dus situatie is als volgt. Je huurt een auto in US, haalt hem op in US, een paar dagen over de grens naar Canada, weer terug in US en levert ook weer je auto in, in de US.
Ik neem aan dat je met een gehuurde auto in US gewoon de grens over mag naar Canada.
Moet je voor je autohuur ook niet iets anders regelen? Of zijn de verzekeringen ook gedekt in Canada?
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Denk qua verzekeringen dat het afhankelijk welke autoverhuurder je kiest. Zo blijkt als je in Canada huurt ook behoorlijke verschillen te hebben t.o.v. USA . Zelfs bij dezelfde bedrijven als Alamo, Avis etc.
Wij zijn eind juni nog de grens bij Sumas overgegaan en hadden een ingevulde en betaalde I-94. Voor de rest moesten we toch even het US grenskantoor in om alles te controleren, dus heel veel tijd hadden we er niet mee gewonnen.
Wij zijn eind juni nog de grens bij Sumas overgegaan en hadden een ingevulde en betaalde I-94. Voor de rest moesten we toch even het US grenskantoor in om alles te controleren, dus heel veel tijd hadden we er niet mee gewonnen.
Bij boeking en/of ophalen auto geef je aan of je ook Canada gaat bezoeken. Soms is een toeslag vereist. Je zal dit bij de voorwaarden per aanbieder terug kunnen vinden. Is dat geregeld, dan zijn verzekeringen erop aangepast. Vervolgens dien je dus aan de andere voorwaarden zoals Eta en I94 moeten voldoen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zit het bij Hertz bijvoorbeeld niet snel een optie dat je kan aangeven dat je Canada in wilt.
Maar goed is voorlopig ook niet aan de orde. Ga wel verder onderzoeken tegen de tijd dat het van toepassing is.
Vergeet mijn vraag, maar dank voor de antwoorden iig.
Maar goed is voorlopig ook niet aan de orde. Ga wel verder onderzoeken tegen de tijd dat het van toepassing is.
Vergeet mijn vraag, maar dank voor de antwoorden iig.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In de meeste gevallen mag je zo de grens over. Maar het kan nooit kwaad het te melden aan de verhuurder bij het ophalen van de huurauto. In de regel zal het zonder extra poespas of toevoegingen aan je contract kunnen. En indien het wel moet, zullen zij het wel melden.Ikverzinnogweliets schreef: ↑25 sep 2024, 12:27Ik neem aan dat je met een gehuurde auto in US gewoon de grens over mag naar Canada.
Overigens huurde ik in 2018 een auto bij Alamo in LAX. Ben er later in Washington mee de grens over gegaan naar Canada voor 1 nacht. Niets aan het handje. Ik had toen niets vermeld bij het ophalen en in mijn beleving hoeft dat ook niet persé. Je leest nl. vaak dat je NIET naar Mexico mag met de huurauto maar over Canada wordt niet gesproken. Dus met andere woorden, dat is toegestaan.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Hertz zegt in hun policies wel dat je het moet melden, maar ik lees op Flyertalk dat je er voor niets mee naar de balie gaat, doen ze niets mee.
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor Canada heb je geen ETA nodig als je met auto via een landgrens/ferry het land ingaat, enkel een geldige paspoort. Een ETA is enkel nodig als je per vliegtuig aankomt op een Canadese luchthaven.
Verder voor het terugkeren naar USA een ESTA nodig (die je al hebt, als ik me niet vergis) en ik zou ook een I-94 form aanvragen, maar dat kan pas een week voordat je de grens overgaat omdat je een specifieke tijd moet ingeven. Je kan dit online aanvragen: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/apply-document
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt AnnlnBC, precies wat ik dacht!AnnInBC schreef: ↑26 sep 2024, 21:26Voor Canada heb je geen ETA nodig als je met auto via een landgrens/ferry het land ingaat, enkel een geldige paspoort. Een ETA is enkel nodig als je per vliegtuig aankomt op een Canadese luchthaven.
Verder voor het terugkeren naar USA een ESTA nodig (die je al hebt, als ik me niet vergis) en ik zou ook een I-94 form aanvragen, maar dat kan pas een week voordat je de grens overgaat omdat je een specifieke tijd moet ingeven. Je kan dit online aanvragen: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/apply-document
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Super @Rijko! Alvast een fijne tijd toegewenst!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zijn twee keer met een huurauto van Amerika naar Canada de grens over gegaan .
Een keer in 2018 bij Glacier NP, voor een dag. Netjes antwoord gegeven op alle vragen van de officier bij de grens, kregen een beerstempel in onze paspoorten en konden gaan. Bij terugkeer naar Amerika geen enkel probleem gehad, we hadden natuurlijk voor vertrek uit Nederland een ESTA geregeld.
In augustus dit jaar naar de Canadese kant van Niagara watervallen geweest, ook vanaf Amerika. Ongeveer zelfde vragen moeten beantwoorden bij de grens en we mochten zonder problemen Canada in. Volgende dag netjes terug gegaan naar Amerika, niks aan de hand. Geen ETA en geen I-94 nodig gehad.
We vonden trouwens Canada netter en goedkoper dan Amerika!
Een keer in 2018 bij Glacier NP, voor een dag. Netjes antwoord gegeven op alle vragen van de officier bij de grens, kregen een beerstempel in onze paspoorten en konden gaan. Bij terugkeer naar Amerika geen enkel probleem gehad, we hadden natuurlijk voor vertrek uit Nederland een ESTA geregeld.
In augustus dit jaar naar de Canadese kant van Niagara watervallen geweest, ook vanaf Amerika. Ongeveer zelfde vragen moeten beantwoorden bij de grens en we mochten zonder problemen Canada in. Volgende dag netjes terug gegaan naar Amerika, niks aan de hand. Geen ETA en geen I-94 nodig gehad.
We vonden trouwens Canada netter en goedkoper dan Amerika!
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Wij zijn 3 weken geleden even overgestoken naar Canada om de Niagara watervallen van de mooiste kant te bekijken. Wij hadden vantevoren gekeken of wij met de huurauto de grens over mochten. Dat was geen probleem. Ik had ook al gevonden dat je geen ETA nodig had voor Canada. Ik was nogal verbaasd hoe makkelijk je de grens oversteekt. Ik kreeg alleen de vraag of ik iets aan te geven had. Na mijn nee en het bekijken van onze paspoorten werden we doorgewuifd. Terug naar de VS ging het al net zo. Nogal een verschil wanneer je met het vliegtuig aankomt.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
- Almere vak V
- Amerika-expert
Om Canada in te reizen over land heb je sowieso niks nodig als een paspoort. Om Amerika in te reizen heb je hetgeen nodig waar je ook Amerika al mee in bent gekomen. En dat hebben ze al gezien in hun systeem.
Wij steken met regelmaat de grens over om in Vancouver naar de Canucks te gaan kijken. Enige wat ze bij terugkeer vragen is wat de uitslag was en waarom we niet bij de Kraken gaan kijken. Uitslag geven we altijd keurig door. En de Kraken speelt zelden op dezelfde avond thuis als de Canucks dus ons antwoord is steevast, omdat die vanavond niet speelden meneer. Een glimlach and have a nice evening is vaak ons deel!
Wij steken met regelmaat de grens over om in Vancouver naar de Canucks te gaan kijken. Enige wat ze bij terugkeer vragen is wat de uitslag was en waarom we niet bij de Kraken gaan kijken. Uitslag geven we altijd keurig door. En de Kraken speelt zelden op dezelfde avond thuis als de Canucks dus ons antwoord is steevast, omdat die vanavond niet speelden meneer. Een glimlach and have a nice evening is vaak ons deel!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ondertussen ben ik de grens van de VS naar Canada overwegeest, en weer terug. Ik had online een I-94 aangevraagd, maar de VS agent vroeg er niet naar. Alleen mijn paspoort werd gecontroleerd en mijn nummerplaat genoteerd. Nog geen 2 minuten stilstaan, dat was alles.
Om het beeld compleet te maken deel ik ook onze ervaringen.
Wij vlogen op Montreal, dus een eTA aangevraagd. Met de auto de grens over naar Amerika, daarvoor Esta en I94 geregeld. We moesten de auto uit en binnen vingerafdrukken en foto, net zoals als wanneer je via een vliegveld binnenkomt. De officer checkte de I94 en bedankt ons voor het online aanvragen van de I94, omdat het vaak tijdwinst oplevert.
Later met de auto Canada weer in was hooguit 1 minuut een paspoort check door de Canadese officer.
Wij vlogen op Montreal, dus een eTA aangevraagd. Met de auto de grens over naar Amerika, daarvoor Esta en I94 geregeld. We moesten de auto uit en binnen vingerafdrukken en foto, net zoals als wanneer je via een vliegveld binnenkomt. De officer checkte de I94 en bedankt ons voor het online aanvragen van de I94, omdat het vaak tijdwinst oplevert.
Later met de auto Canada weer in was hooguit 1 minuut een paspoort check door de Canadese officer.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over het algemeen is het zo dat je veel sneller en gemakkelijker vanuit de V.S. Canada binnenkomt dan vanuit Canada de V.S.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties