Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Ik gebruik tot nu toe vooral m'n Wise kaart. Dat was tot volle tevredenheid. Maar om aan de pomp te kunnen betalen wordt er vaak een ZIP gevraagd, dat werkt niet met Wise. Daarvoor zette ik in de Wise app tot nu toe m'n land en postcode om naar de VS wanneer ik daar was. Helaas kan dat nu niet meer.
Hoe werkt dit met Revolut, want ik overweeg te switchen? Kun je daarmee wel bij iedere pomp betalen zonder naar binnen te hoeven? Wat vul je in als de ZIP code wordt gevraagd? Gewoon NL/BE adres en verder niets aanpassen als je in de VS bent?
Hoe werkt dit met Revolut, want ik overweeg te switchen? Kun je daarmee wel bij iedere pomp betalen zonder naar binnen te hoeven? Wat vul je in als de ZIP code wordt gevraagd? Gewoon NL/BE adres en verder niets aanpassen als je in de VS bent?
Bij lukt het zowel bij Wise als Revolut om mijn adres aan te passen
-
- Amerika-expert
Bedankt @hostewim, maar bij Wise kun je nu niet meer zo maar terug... Ik heb gewisseld, wil het aanpassen naar NL maar krijg dit:
"If you change your address to be outside the United States, your Customer Agreement with Wise US Inc will end.
We will cancel any active Wise Debit card(s) that you are currently holding upon your confirmation of the address change due to regulatory restrictions.
Please be sure to update any service with automatic payment set up under this card number as it will no longer process the payment upon cancellation.
You will need to order a new Wise Debit card in the app or website after the address change, subject to country availability."
Customer service doet moeilijk en zegt dat als ik wil wisselen, dat kan op basis van bewijs van adres, maar dat m'n kaarten dan inderdaad vervallen en ik een nieuwe fysieke kaart moet bestellen.
M'n vraag is vooral of het met Revolut ook nodig is om het adres aan te passen, of dat het daarmee wel werkt. Als je adres gewoon op NL/BE staat, wat vullen de Revolut gebruikers dan bij de pomp in? @habbekuk @Coyote @Stan.Gobien hoe doen jullie dat?
"If you change your address to be outside the United States, your Customer Agreement with Wise US Inc will end.
We will cancel any active Wise Debit card(s) that you are currently holding upon your confirmation of the address change due to regulatory restrictions.
Please be sure to update any service with automatic payment set up under this card number as it will no longer process the payment upon cancellation.
You will need to order a new Wise Debit card in the app or website after the address change, subject to country availability."
Customer service doet moeilijk en zegt dat als ik wil wisselen, dat kan op basis van bewijs van adres, maar dat m'n kaarten dan inderdaad vervallen en ik een nieuwe fysieke kaart moet bestellen.
M'n vraag is vooral of het met Revolut ook nodig is om het adres aan te passen, of dat het daarmee wel werkt. Als je adres gewoon op NL/BE staat, wat vullen de Revolut gebruikers dan bij de pomp in? @habbekuk @Coyote @Stan.Gobien hoe doen jullie dat?
Ik heb Revolut alleen gebruikt bij Chevron gewoon aan de pomp.
Mijn adres gegevens staan op NL.
Verder heb ik mijn kaart van Openbank gebruikt met deze kaart
heb ik overal kunnen tanken aan de pomp.
Mijn adres gegevens staan op NL.
Verder heb ik mijn kaart van Openbank gebruikt met deze kaart
heb ik overal kunnen tanken aan de pomp.
Goed om weten. Komende woensdag vertrek ik naar Las Vegas. Het is de eerste keer dat ik deze 2 kaarten ga gebruiken. Ben benieuwd hoe het zal verlopen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Postcode werd maar zelden gevraagd en als dat zo was (2 keer misschien) vulden we gewoon het welbekende 90210 in.
Pas is twee keer geblokkeerd door Revolut vanwege een verdachte transactie en was direct in de app te deblokkeren.
Pas is twee keer geblokkeerd door Revolut vanwege een verdachte transactie en was direct in de app te deblokkeren.
-
- Amerika-expert
Dat werkt gewoon? Da's toch niet de zip code van je account?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn adresgegevens bij Revolut zijn gewoon mij mijn werkelijke adresgegevens. Niet nodig om dit naar een buitenlands adres aan te passen.
Ik heb afgelopen mei bij vrijwel elk tankstation met Revolut betaald. Meende 2 of 3 keer waarbij ik met normale bankpas van NL bank of creditcard heb betaald. Ik moet er wel bij vertellen dat waar ik tankte met Revolut dat ik dat via mijn Apple Watch aan de pomp deed. De meeste pompen hebben tegenwoordig een paslezer voor contactloos betalen zodat betalen via Apple Pay met Revolut heel eenvoudig is en je de fysieke pas niet tevoorschijn hoeft te halen. Ik heb op deze manier nooit een zipcode hoeven invullen.
Ik zit even te denken of ik überhaupt mijn fysieke Revolut debetcard bij een tankstation gebruikt heb.

Betalen via Revolut aan de pomp met de Apple Watch was in ieder geval erg handig. Wel zorgen voor voldoende saldo van minimaal $ 175 op je Revolut rekening omdat er altijd een pre-authorisatie wordt gedaan. Die is echter ná het tanken ook direct weer verdwenen. 1x ging het tanken mis. Er werd wel een pre-authorisatie van $ 175 gedaan (vlak voor het inleveren van de auto op LAX) maar ik kon niet tanken. Wellicht dat ik toen de fysieke pas heb gebruikt. De $ 175 werd overigens nog tijdens het tanken daar (dat ik via mijn normale bankpas deed) al teruggestort zag ik via een pushbericht op iPhone/Apple Watch.
Voor mij werkt Revolut gewoon erg goed in Amerika. De laatste reizen gebruik ik helemaal geen contant geld meer. Exclusief motels en autohuur, betaal ik zo goed als alles met Revolut. Motels en autohuur zou in praktijk ook nog wel kunnen ondanks mijn reservering met een creditcard van mijn Nederlandse bank, maar dan moet ik het terplekke voorstellen om dat te doen.
Roland
-
- Amerika-expert
Bedankt Roland @Coyote. Vind het een lastige, ik twijfel of ik hierom van Wise naar Revolut zou moeten overstappen, of het gaat helpen.
Inderdaad krijg ik de vraag voor de ZIP code bij Wise alleen als ik niet met de kaart of phone met NFC en dus Google Pay in mijn geval kan betalen, dus als kaart & pin gevraagd wordt. Vaak wordt dan daarna ook ZIP gevraagd. Dit is alleen bij pompen zonder NFC, daar zijn er gelukkig steeds minder van.
En online betalen bij Walmart werkt ook alleen als ik m'n ZIP op de US zet. Helaas maakt Wise het nu onmogelijk om een Amerikaanse ZIP in m'n account te zetten. Bestel en betaal jij wel eens bij Walmart online?
Inderdaad krijg ik de vraag voor de ZIP code bij Wise alleen als ik niet met de kaart of phone met NFC en dus Google Pay in mijn geval kan betalen, dus als kaart & pin gevraagd wordt. Vaak wordt dan daarna ook ZIP gevraagd. Dit is alleen bij pompen zonder NFC, daar zijn er gelukkig steeds minder van.
En online betalen bij Walmart werkt ook alleen als ik m'n ZIP op de US zet. Helaas maakt Wise het nu onmogelijk om een Amerikaanse ZIP in m'n account te zetten. Bestel en betaal jij wel eens bij Walmart online?
-
- Amerikafan
-
- Amerika-expert
@HillBillies en online ook gebruikt, bv Walmart pickup?
-
- Amerikafan
@harryh
Nee dat kon ik nog niet want ik had nog geen Amerikaans nummer om een account aan te maken.
Nu wel dus ik hoor graag van je of het gelukt is, dan kan ik dat volgend jaar ook doen!
Nee dat kon ik nog niet want ik had nog geen Amerikaans nummer om een account aan te maken.
Nu wel dus ik hoor graag van je of het gelukt is, dan kan ik dat volgend jaar ook doen!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, ik bestel en betaal nooit online bij Walmart dus daar kan ik je niet mee helpen.
Vind het veel te leuk om zelf rond te struinen in een Walmart...

Roland
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hey iedereen, ik woon in de VS en ga volgend jaar met mijn vriend in Nederland trouwen. Nu hebben wij de offerte van onze venue (enkele duizenden dollars
) maar mijn spaargeld staat in de VS, en ze accepteren geen creditcard voor de betaling. Naar de VS overmaken van mijn ING rekening was geen probleem, maar Discover stuurt enkel transfer wires naar accounts die ook in dollars zijn. Dan zou ik dus een vreemde valuta rekening bij de ING moeten aanmaken of een andere bank die wel naar euro's wil omrekenen.
Kan het ook makkelijker, bijvoorbeeld met Wise?

Kan het ook makkelijker, bijvoorbeeld met Wise?
-
- Amerika-expert
@Nagini Yep, met Wise en Revolut kun je een ACH betaling in de VS doen, als die venue dat accepteert.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat er een kaartverificatie wordt gedaan in Revolut.
Dat is niet gek op moment van een boeking, betaling of zoiets..
Maar nu bv. van SeatGeek waar iets al een paar maanden geleden is betaald en beleefd.
Waarom dan nu mijn kaart controleren?
Dat is niet gek op moment van een boeking, betaling of zoiets..
Maar nu bv. van SeatGeek waar iets al een paar maanden geleden is betaald en beleefd.
Waarom dan nu mijn kaart controleren?
Nou het is ineens wel heel druk op mijn kaart:
Lyft 8x, Morgansanfo, Prokraft warbij overal de CVV code te vaak onjuist is ingetoetst.
Gisteren ook al vreemd dat ik geen melding vanuit de app krijg alleen zojuist een
pushbericht.
Lyft 8x, Morgansanfo, Prokraft warbij overal de CVV code te vaak onjuist is ingetoetst.
Gisteren ook al vreemd dat ik geen melding vanuit de app krijg alleen zojuist een
pushbericht.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bedoel je dat er fraude met je kaart is gepleegd? Hoe zit het eigenlijk met de locatiegebonden beveiliging?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
@habbekuk da's wel veel. Gebeurt dit terwijl je je kaart in de app geblokkeerd hebt? Ik heb de mijne altijd geblokkeerd staan als ik 'm langere tijd niet gebruik en nergens last van. Met m'n ICS kaart wel overigens, die is zojuist vervangen omdat Mastercard mogelijk fraude heeft gedetecteerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht