Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

@d_vdploeg Weet ik, maar er zijn vast meer mensen met een KPN abonnement die hier mogelijk wel wat aan hebben. Ik weet ook dat het goedkoper kan, maar voor die paar euro verschil is mij dat die moeite niet waard :mrgreen:

Enneh, ik heb geen aandelen in KPN maar vind het makkelijk en het werkt goed. Behalve vandaag in Mount Rainier, maar daar is het bereik altijd bijzonder slecht :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Tantelotje Nee eens hoor :wink: Als ik bij KPN zou zitten zou ik het ook doen. Gemak dient de mens :mrgreen:

Nee in Nationale Parken heb je ook gewoon geen bereik, punt.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Een vraagje. Mijn dochter gaat deze zomer de esim van Airalo gebruiken. Ze heeft een smartphone met dual sim. Kan ze dan gewoon -zonder daar iets voor moeten instellen- telefoontjes en sms op haar eigen nummer blijven ontvangen?
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

RuthdeLange schreef:
26 jun 2024, 13:47
Een vraagje. Mijn dochter gaat deze zomer de esim van Airalo gebruiken. Ze heeft een smartphone met dual sim. Kan ze dan gewoon -zonder daar iets voor moeten instellen- telefoontjes en sms op haar eigen nummer blijven ontvangen?
Ja dat kan afhankelijk van wat ze instelt bij haar telefoon. Normaal heb ik zakelijk en privé gedeeld maar aangezien ik nu een data-only sim heb in de VS heb ik even ingesteld dat alle communicatie via mijn nummer loopt en alle data via de datasim. Even kijken in de settings.

Protip: als je Apple gebruikt zet even iCloud upload uit als je in de VS bent (of alleen via WiFi, maar dat maakt internet langzaam in de hotels).
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt! We gaan even in de instellingen zoeken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Symbolio schreef:
26 jun 2024, 16:08
Ja dat kan afhankelijk van wat ze instelt bij haar telefoon. Normaal heb ik zakelijk en privé gedeeld maar aangezien ik nu een data-only sim heb in de VS heb ik even ingesteld dat alle communicatie via mijn nummer loopt en alle data via de datasim. Even kijken in de settings.

Protip: als je Apple gebruikt zet even iCloud upload uit als je in de VS bent (of alleen via WiFi, maar dat maakt internet langzaam in de hotels).
Zo heb ik het ook gedaan afgelopen vakantie. Data uitzetten van je huidige sim en via de eSim laten lopen. iCloud uploaden staat standaard op enkel Wifi bij mij. Als je dat niet aanpast, is je data van de eSim zo op.

Van de 20 Gb met mijn eSim heb ik er uiteindelijk 18 Gb gebruikt. Veel meer dan andere jaren met een fysieke sim die ik altijd kocht in Amerika. Kwam voornamelijk omdat ik bij een motel geen Wifi had maar wel mijn foto's wilde uploaden en mijn verhaal op FB wilde doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Dank voor alle toevoegingen,ik heb printscreens gemaakt.
sevro
Amerika-ontdekker

Bericht door sevro »

Ik wil gebruik maken van de Verizon trial voor mobiele data in de US. Ik kan hier in België de MyVerizon app nog niet installeren. Kan ik dit in de luchthaven doen en dan zo de trial starten? Welke gegevens heb ik nodig om de trial te starten?
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Via de zoekfunctie op deze pagina (rechtsboven, witte vakje) krijg je met zoeken op 'Verizon trial' heel veel ervaringen van mensen die het in het afgelopen jaar gebruikt hebben. Inclusief hoe je op zowel Android als iOS aan de app komt (zoek op MyVerizon) :thumbup:
Miepie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miepie »

sevro schreef:
27 jun 2024, 11:20
Ik wil gebruik maken van de Verizon trial voor mobiele data in de US. Ik kan hier in België de MyVerizon app nog niet installeren. Kan ik dit in de luchthaven doen en dan zo de trial starten? Welke gegevens heb ik nodig om de trial te starten?
je kunt deze hier wel downloaden indien je je locatie bij instellingen aanpast (iphone: bij instellingen op je naam klikken -> media en aankopen -> toon account en dan amerikaans adres invullen (geen cc toevoegen! daar ging het bij mij mis).

Maar hoe het dan verder gaat indien je de app geinstalleerd hebt weet ik ook niet zo goed, kan ik ook bij zoeken niet terug vinden...

wat te doen indien je op luchthaven in VS aankomt? ik heb dan nog geen internet -> kan ik dan wel via app activeren? moet ik in NL al fake nummer opzoeken en noteren (met risico dat iemand anders deze al gebruikt?) moet ik een bevestigingsmail kunnen openen (hoe zonder internet?)

krijg je na activeren een qr code ofzo die je kunt gebruiken om deze toe te voegen aan je iphone (ik zie bij instellingen dat ik om een esim toe te voegen een qr code kan gebruiken of via een iphone in de buurt, maar dat zal geen optie zijn in deze neem ik aan)

Kortom ik zit ook nog met een hoop vragen..... (vind het toch wel beetje 'spannend' ;) )
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Mijn ervaring van vorig jaar is met Android. Je moet wifi connectie hebben om app te gebruiken. Na aanmaken account etc regelt de app (Android) het configureren en installeren van de esim op dezelfde phone, dat gaat niet met een QR.
Vinay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Vinay »

Het stelt inderdaad niet zoveel voor.
Zorg ervoor dat je van tevoren wat fake telefoonnummers en een Amerikaans adres hebt genoteerd.
Zodra je op je bestemming bent zoek je op het vliegveld een wifi netwerk op, zodat je internet hebt op je telefoon.
Start de app en klik de free trial optie aan. Vervolgens vul je je naam in, je Amerikaanse adresgegevens en een fake telefoonnummer. Daarna kan je als het goed is direct de eSIM installeren.
Klaasvaker
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaasvaker »

Na wat zoeken voor alternatieven voor Airalo kwam ik via een bedrijf wat ik zag op Amazon bij Aerobile esims uit. Ze bieden voor 43.99 dollar een 28 dagen onbeperkte esim aan met ook onbeperkt bellen, sms’n en onbeperkt bellen in de VS en Mexico bij AT&T en 25 gb in Canada bij verschillende providers.
Omdat ik een esim voor Canada en de VS nodig had heb ik de gok genomen en deze geprobeerd. Eerst nog een onnozele vraag gesteld via de chat en daar werd heel snel en vriendelijk op gereageerd door het Taiwanese bedrijf. Op de dag van activatie kreeg ik SMS’jes van AT&T over hoe en wat. Nu maak ik al enkele dagen met veel plezier gebruik van hun abonnement. Wat mij betreft echt een aanrader, niet alleen voor mensen die meerdere landen in Noord-Amerika bezoeken maar ook wanneer er behoefte is aan een telefoonnummer, bellen en onbeperkt internet. :thumbup:
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Vinay schreef:
27 jun 2024, 19:49
Het stelt inderdaad niet zoveel voor.
Zorg ervoor dat je van tevoren wat fake telefoonnummers en een Amerikaans adres hebt genoteerd.
Inderdaad, gaat vlot. Wel nog niet de app beginnen openen voor je geland bent, zodat hij met de Amerikaanse Verizon kan verbinden.
snagh schreef:
27 jun 2023, 10:08

Je hoeft geen gegevens achter te laten (zelfs geen naam). Abbo verloopt dus vanzelf. Je hoeft alleen de app te downloaden en de stappen te doorlopen. Enigste waar je op moet letten is dat je iPhone scherm aanblijft zolang de app aan het laden is en het abbo aan het activeren is.

@jeppiepruts Als je in de appstore zoekt op 'Verizon' zou je hem als het goed is direct moeten vinden. Belangrijk is om de app NIET in Nederland te openen.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
sevro
Amerika-ontdekker

Bericht door sevro »

Vandaag de Verizon Free trial geactiveerd op de luchthaven in LA. Het stelt inderdaad niks voor: op 2 minuten was de eSim actief. Gewoon de app openen (in de US) en je krijgt direct het voorstel om de trial te activeren. Wat gegevens invullen (een fake adres en US telefoonnummer, die je beiden online kan vinden), en je bent vertrokken!
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb de Mobimatter e-sim aangeschaft, met referral naar @A&A.

Kan ik de QR code (e-sim installeren) hier in NL al doen of moet ik wachten tot ik in de USA ben?
De handleiding is hier wat vaag over vind ik.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Momenteel in US en had 2 5ber kaarten gekocht en dan bijkomend 2 airalo's esim. Niet kopen, werkt voor geen meter. Op voorhand gaf 5ber aan dat het werkte voor de 2 types smartphone die we hebben. Niet dus. Al 1 week van kastje naar de muur gestuurd bij Airalo en 5ber. Wijzen allebei naar elkaar. Ik denk dat probleem bij 5ber zit maar die doen niks. Niet kopen dus!
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Dat lijkt me dan een advies voor 5ber en niet voor Airalo, dat velen hier met veel succes en plezier gebruiken
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Klopt, negatief advies voor 5ber dus.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker

Bericht door Oranjeboom »

@Coyote Buttes Ik zie zelf in de mobimatter info staan dat je de esim twee dagen voor vertrek naar bestemming kan installeren en dan start gebruiken op een later moment kan opstarten als je het echt wilt gebruiken. Ik denk dat dit ook vooraf thuis kan alleen dat is niet zo handig want dan kan je je telefoon niet meer gebruiken lijkt me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer