Enneh, ik heb geen aandelen in KPN maar vind het makkelijk en het werkt goed. Behalve vandaag in Mount Rainier, maar daar is het bereik altijd bijzonder slecht

Ja dat kan afhankelijk van wat ze instelt bij haar telefoon. Normaal heb ik zakelijk en privé gedeeld maar aangezien ik nu een data-only sim heb in de VS heb ik even ingesteld dat alle communicatie via mijn nummer loopt en alle data via de datasim. Even kijken in de settings.RuthdeLange schreef: ↑26 jun 2024, 13:47Een vraagje. Mijn dochter gaat deze zomer de esim van Airalo gebruiken. Ze heeft een smartphone met dual sim. Kan ze dan gewoon -zonder daar iets voor moeten instellen- telefoontjes en sms op haar eigen nummer blijven ontvangen?
Zo heb ik het ook gedaan afgelopen vakantie. Data uitzetten van je huidige sim en via de eSim laten lopen. iCloud uploaden staat standaard op enkel Wifi bij mij. Als je dat niet aanpast, is je data van de eSim zo op.Symbolio schreef: ↑26 jun 2024, 16:08Ja dat kan afhankelijk van wat ze instelt bij haar telefoon. Normaal heb ik zakelijk en privé gedeeld maar aangezien ik nu een data-only sim heb in de VS heb ik even ingesteld dat alle communicatie via mijn nummer loopt en alle data via de datasim. Even kijken in de settings.
Protip: als je Apple gebruikt zet even iCloud upload uit als je in de VS bent (of alleen via WiFi, maar dat maakt internet langzaam in de hotels).
je kunt deze hier wel downloaden indien je je locatie bij instellingen aanpast (iphone: bij instellingen op je naam klikken -> media en aankopen -> toon account en dan amerikaans adres invullen (geen cc toevoegen! daar ging het bij mij mis).
Inderdaad, gaat vlot. Wel nog niet de app beginnen openen voor je geland bent, zodat hij met de Amerikaanse Verizon kan verbinden.
snagh schreef: ↑27 jun 2023, 10:08
Je hoeft geen gegevens achter te laten (zelfs geen naam). Abbo verloopt dus vanzelf. Je hoeft alleen de app te downloaden en de stappen te doorlopen. Enigste waar je op moet letten is dat je iPhone scherm aanblijft zolang de app aan het laden is en het abbo aan het activeren is.
@jeppiepruts Als je in de appstore zoekt op 'Verizon' zou je hem als het goed is direct moeten vinden. Belangrijk is om de app NIET in Nederland te openen.