Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Ik beschou mezelf als licht digibeet :mrgreen:
Ben daarom weer zo blij dat ik gisteren bij aankomst in Seattle alleen maar een code hoef terug te sturen aan KPN die in het 'Welkom in de USa/Canada' berichtje staat en hup gelijk een 10G bundel. Voor ons ook ruim voldoende, €24,95 en geen gedoe!
Coren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Coren »

Tantelotje schreef:
21 jun 2024, 14:09
Ben daarom weer zo blij dat ik gisteren bij aankomst in Seattle alleen maar een code hoef terug te sturen aan KPN die in het 'Welkom in de USa/Canada' berichtje staat en hup gelijk een 10G bundel. Voor ons ook ruim voldoende, €24,95 en geen gedoe!
Oh dat zie ik nu ook. Qua prijs niet veel duurder dan Airalo en veel makkelijker. Iemand anders hier al ervaring mee qua snelheid en bereik rondom Las Vegas, Moab etc?
Miepie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Miepie »

SvenV schreef:
17 jun 2024, 13:39
Land even op USA zetten en je krijgt de juiste app
hoe doe je dit? ik heb op mijn iphone (12) geprobeerd om via de instellingen het land/regio aan te passen, maar mijn betaalgegevens/cc gegevens worden dan niet geaccepteerd (pakt NL adres niet) -> hierdoor kan ik de app dus niet downloaden....

kan ik dit omzeilen? kan ik de app zodra ik in NYC aankom wel downloaden of gaat dat uberhaupt niet met NL iphone/account?
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Geen cc gegevens invullen. Bij mij lukte dat.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tantelotje »

Coren schreef:
21 jun 2024, 14:46
Tantelotje schreef:
21 jun 2024, 14:09
Oh dat zie ik nu ook. Qua prijs niet veel duurder dan Airalo en veel makkelijker. Iemand anders hier al ervaring mee qua snelheid en bereik rondom Las Vegas, Moab etc?
Ik deed dit nu voor de 4e keer. 1x Florida en 2x ZW dus ook Moab en LV. Bereik prima alhoewel je altijd stukken houdt waar Bereik gewoon minder goed is.
TheWoodies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TheWoodies »

Ik lees hier veel positieve ervaringen rondom Airalo. Lijkt alsof dit de enige optie is voor de reizigers naar Amerika en Canada. Zelf heb ik ook goede ervaring met Nomad. Zij bieden een ook mooie bundels aan. Zelf gaan we naar Amerika en Canada en ze bieden daar ook regionale eSims aan.

Kijk je naar de bundels zie je het volgende

1. Nomad - 10GB voor 30 dagen = 30 dollar
2. Airalo - 10GB voor 30 dagen = 46 dollar

Scheelt toch nog behoorlijk. Netwerk met Nomad is ook inzichtelijk, dat gaat in Canada via Rogers en die hebben een prima 5G dekking.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

De meeste mensen waaronder ik hebben begin van het jaar toen airalo een actie had daar een bundel gekocht. Ze boden toen een bundel van 20gb aan voor ongeveer €16,- , dus dat scheelt.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 62

Bericht door harryh »

En 10gb 30d $11,70
TheWoodies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TheWoodies »

Vandaar, dus ben je op tijd dan krijg je via Airalo een goede bundel. Last minute is Nomad goedkoper
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JeroenenTineke »

Zojuist een eSIM van Airalo gekocht en geïnstalleerd.
Kan iemand mij aangeven welke handelingen ik nu precies moet verrichten als ik in USA ben, hoe ik de eSIM moet activeren?
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

Dat staat in de app: profiel, helpcentrum, aan de slag:
https://www.airalo.com/help/nl/getting- ... OCBMXDPSB2
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij mij was het vervolgens nog nodig om mijn toestel opnieuw op te starten. Dat moment is dan ook het moment dat het geactiveerd wordt.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan

@IngridUSA Dank, die had ik al gelezen, maar dit gaat volgens mij alleen over de installatie van de eSIM, dat is gelukt. Het zal vast een kleine handeling zijn, maar vind t fijn om t nu al te weten.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@TheWoodies Airalo is niet de enige aanbieder hoor. Nomad ken ik inderdaad, maar ook mobimatter is goedkoper dan airalo, acties daargelaten.

@Tantelotje KPN is echt wel ver met hun buitenlandbundels voor buiten de EU die je dmv een smsje kunt aanzetten. 24,95 is een redelijk nette prijs voor 10GB. Vergelijkbaar met airalo.

Het kan goedkoper, Mobimatter dus is 12 euro voor 10GB maar vereist inderdaad (net als airalo overigens) wat installeer werk. Kan lastig zijn als je daar moeite mee hebt.

Helaas zijn andere aanbieders in NL nog niet zo ver. Odido (voormalig T-Mobile) heeft wel de plus abonnementen waar data inzit maar die zijn veel duurder. Vodafone heeft helemaal vrij weinig.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 25 jun 2024, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JeroenenTineke schreef:
23 jun 2024, 22:20
Zojuist een eSIM van Airalo gekocht en geïnstalleerd.
Kan iemand mij aangeven welke handelingen ik nu precies moet verrichten als ik in USA ben, hoe ik de eSIM moet activeren?
Volgens mij staat het wel in de link die Ingrid heeft gegeven, lees even alles door.
Zo uit mijn hoofd: bij instellingen/verbindingen/Sim beheer de juiste Sim aankiezen. Zal op een IPhone wellicht net allemaal iets anders heten.

En zoals ik al aangaf misschien het toestel nog opnieuw opstarten.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan

Ja idd jullie hebben gelijk. Ik heb het gevonden. Dit is niet echt mijn ding dus haha. Ik moet gewoon op mijn esim in de airalo app klikken en m in USA aanzetten.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Martin & Marianne schreef:
24 jun 2024, 14:27
Zal op een IPhone wellicht net allemaal iets anders heten.
Voor de Iphone liefhebbers, dan ga ik er even vanuit dat de sim al geinstalleerd is, vervolgens:

instellingen/mobiel netwerk/simkaarten/juiste sim kiezen/schakel deze lijn in, schuifje op groen zetten/groene schuifje bij dataroaming aanzetten.
JeroenenTineke
Amerikafan

@d_vdploeg Top, dankjewel! Nou moet t helemaal goedkomen!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@JeroenenTineke En nog een tip: Zorg er overigens voor dat bij instellingen/mobiel netwerk/mobiele data vervolgens het groene schuifje bij ''Sta schakelen tussen mobiele data toe'' uit staat. Anders heb je kans dat hij gaat switchen tussen je Nederlandse abonnement en de esim en dat is juist wat je niet wilt. Je wilt juist gebruik maken van alleen de data van je esim.

Wat ik doe voordat we opstijgen vanaf een luchthaven in Europa, (voor ons is dat 9 v.d. 10x Schiphol) ik zet mijn mobiele data handmatig uit via instellingen/mobiel netwerk/mobiele data vervolg vinkje op uit. Vervolgens zet ik mijn Iphone airplane mode.

Vlak na de landing als de crew aangeeft dat je je telefoon mag gebruiken zet ik eerst via instellingen/mobiele netwerken/mobiele data mijn mobiele data aan door de het vinkje te zetten bij de esim. Noem dat ding VS of buiten EU zodat je hem makkelijk herkent. Daarna haal ik dat ding van airplane mode af. Vervolgens gaat ie verbinding zoeken maar je voorkomt hiermee dat je eventjes verbinding maakt via je eigen abonnement. Dat kan je zomaar 1 of 2 euro kosten al maak je 10 sec verbinding. Als je het zo doet maakt hij meteen voor de data verbinding met de esim.
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

TheWoodies schreef:
23 jun 2024, 17:18
Ik lees hier veel positieve ervaringen rondom Airalo. Lijkt alsof dit de enige optie is voor de reizigers naar Amerika en Canada. Zelf heb ik ook goede ervaring met Nomad. Zij bieden een ook mooie bundels aan. Zelf gaan we naar Amerika en Canada en ze bieden daar ook regionale eSims aan.

Kijk je naar de bundels zie je het volgende

1. Nomad - 10GB voor 30 dagen = 30 dollar
2. Airalo - 10GB voor 30 dagen = 46 dollar

Scheelt toch nog behoorlijk. Netwerk met Nomad is ook inzichtelijk, dat gaat in Canada via Rogers en die hebben een prima 5G dekking.
Airalo was bij ons op 3 toestellen absoluut drama. Geld teruggekregen dat wel maar constant alleen maar LTE gehad of helemaal niks. Een Amerikaan wees ons op Mobimatter (daar tik ik dit nu mee) en dat was overal 5G met soms een uitstap naar 4G (of helemaal niks in de remote gebieden).

Bij Airalo was eigenlijk elke keer dat wij het netwerk aanspraken dan verdween LTE en stortte de snelheid compleet in. Hadden ze geen verklaring voor maar netjes geld teruggekregen.

Telefoons: 2x iPhone 15 Pro Max en een iPhone 14 Pro
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer