Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke schoenen neem je mee voor rondreis Amerika/Canada

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Welke schoenen neem je mee voor rondreis Amerika/Canada

Bericht door roelb »

Tja, helemaal afhankelijk van wat je doet en waar je heen gaat.

Ga je hiken anders dan simpele wandelingetjes over verharde paden? Dan zijn goede hiking boots m.i. onmisbaar. En dan wel iets fatsoenlijks, dus sowieso waterdicht met een goed membraam. Of dat nu laag of halfhoog is, dat is persoonlijk. Doe je serieuze day hikes? Dan loop en sta je zomaar 10 uur of langer achter elkaar op die schoenen, dus zorg dat je iets goed hebt. En goede bijbehorende sokken - merinowol doet het m.i. erg goed, veel beter dan die technische sokken, omdat de dikte ook nog wat extra comfort geeft op oneffen ondergrond. Smartwool is een bekend merk. Niet heel goedkoop ($25 per paar oid), maar wel erg comfortabel. Ik zou in hiking boots overigens altijd lange sokken aandoen, zeker in gebieden waar de natuur nog wel eens terug wil bijten ;-).

Heb je nog geen goede hiking boots maar wel van plan serieuze hikes te doen? Ga dan eens winkelen bij een REI, je slaagt vrijwel zeker en de prijzen zijn heel erg redelijk.

Flip flops zijn m.i. ook onmisbaar voor elke vakantie naar een willekeurige warme bestemming. Of zoals ze down under zeggen: life's better on flip-flops.

Verder is het persoonlijk. In de stad draag je uiteraard geen hiking boots of flip flops. Dus dan kom je al snel bij sneakers uit, zeker in warme oorden waar je altijd in shorts loopt. Maar als je nog eens keer wat meer smart casual gekleed wil zijn dan zou naast de sneakers ook nog wat netters mee kunnen nemen.

Ik gruwel persoonlijk van sandalen, maarja, in bepaalde kringen is dat, net als ongeschoren oksels, schijnbaar wel heel hip ;-).

Ben je van plan om dingen in het water te gaan doen (duiken, snorkelen, iets van watersport oid), dan kunnen waterschoenen handig zijn. Ga je naar het zuidwesten en wil je de narrows in Zion gaan doen? Dan sowieso een paar oude allstars waarvan je bereid bent afscheid te nemen (en in dat geval ook je hiking poles niet vergeten).
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Hahaha, mijn sandalen gaan altijd mee op vakantie, samen met mijn ongeschoren oksels. :lol:

En uiteraard mijn hikingschoenen (laag model), die ik -ook in Nederland- dagelijks draag. Behalve dan als ik met mijn ongeschoren oksels een ommetje op mijn sandalen maak. :wink:

Qua sokken ben ik erg tevreden met Falke TK2. Adviesprijs 27 euro per paar, maar ik heb laatst een heel stel voor minder dan 10 euro per paar gekocht bij Amazon.de.
TheWoodies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TheWoodies »

Bedankt voor alle tips. Ik ga nu voor mijn lage wandelschoenen, paar gympen met goed grip en Teva wandel sandalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer