Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke verzekeringen nemen jullie?
Welke verzekeringen nemen jullie?
ik heb gezocht, maar kan zo geen topic over verzekeringen vinden. Enkel opmerkingen over verzekeringen igv de huurauto..
Daarom een nieuw topic.
* Autoverzekeringen is al eea over geschreven. Zit bij autohuur. Checken op roadside assistance. Mogelijk via ANWB.
* Daarnaast een reisverzekering met Amerikadekking. Nog te zoeken.
* Standaard annulatieverzekering.
* Ziektekostenverzekering wellicht ook? Maar heeft deze Amerikadeking?
* Aansprakelijkheid??
Ik mak me vooral om de onderste twee wat zorgen. Je zal maar een ongeluk krijgen of iemand aanrijden die invalide wordt. Dan heb je zo ofwel een dikke ziekenhuisrekening of een claim aan je broek.
Hoe dekken jullie deze risico's af? Misschien is er een heel simpel antwoord omdat er hier weinig over geschreven wordt?
Daarom een nieuw topic.
* Autoverzekeringen is al eea over geschreven. Zit bij autohuur. Checken op roadside assistance. Mogelijk via ANWB.
* Daarnaast een reisverzekering met Amerikadekking. Nog te zoeken.
* Standaard annulatieverzekering.
* Ziektekostenverzekering wellicht ook? Maar heeft deze Amerikadeking?
* Aansprakelijkheid??
Ik mak me vooral om de onderste twee wat zorgen. Je zal maar een ongeluk krijgen of iemand aanrijden die invalide wordt. Dan heb je zo ofwel een dikke ziekenhuisrekening of een claim aan je broek.
Hoe dekken jullie deze risico's af? Misschien is er een heel simpel antwoord omdat er hier weinig over geschreven wordt?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Welke verzekeringen nemen jullie?
Ik denk dat het wel van belang is of je dit vraagt voor NL of BE.
Voor auto is dit inderdaad niet het juiste topic.
Voor aansprakelijkheid heeft in Nederland bijna iedereen (?) een AVP van een paar euro per maand. Die geldt ook in het buitenland. Ik heb die van mij voor de reizen naar Amerika gezet op 2.5 miljoen in plaats van de gangbare 1 of 1.5 miljoen. Dat kost nog geen euro extra per maand.
Je ziektekosten kun je afdekken via 1) je basisverzekering: in het buitenland tot aan het bedrag dat het in Nederland zou kosten 2) je reisverzekering om extra kosten te dekken en/of 3) je aanvullende ziektekostenverzekering voor hetzelfde doel. Up to you welke keuze je maakt. Let wel dat 2) en 3) ook dingen als repatriëring e.d. dekken die niet door je basisverzekering gedekt worden. Als je met een heli van de berg afgehaald moet worden kan dat duur zijn...
En een reisverzekering (met werelddekking voor de VS) kan makkelijk uitgebreid worden met annuleringsdekking.
Regel dat wel uiterlijk binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk van de verzekeraar) na het boeken.
Ik heb alle verzekeringen in een pakket bij ASR via een tussenpersoon. Heel erg tevreden over die constructie. ASR heeft goede dekking. Veel pakketkorting omdat ik alles daar heb lopen en de tussenpersoon denkt goed mee.
In het verleden wel kortlopende verzekeringen gehad bij Centraal Beheer. Ook altijd heel erg goed geholpen (bij meerdere ongevallen/claims).
Voor auto is dit inderdaad niet het juiste topic.
Voor aansprakelijkheid heeft in Nederland bijna iedereen (?) een AVP van een paar euro per maand. Die geldt ook in het buitenland. Ik heb die van mij voor de reizen naar Amerika gezet op 2.5 miljoen in plaats van de gangbare 1 of 1.5 miljoen. Dat kost nog geen euro extra per maand.
Je ziektekosten kun je afdekken via 1) je basisverzekering: in het buitenland tot aan het bedrag dat het in Nederland zou kosten 2) je reisverzekering om extra kosten te dekken en/of 3) je aanvullende ziektekostenverzekering voor hetzelfde doel. Up to you welke keuze je maakt. Let wel dat 2) en 3) ook dingen als repatriëring e.d. dekken die niet door je basisverzekering gedekt worden. Als je met een heli van de berg afgehaald moet worden kan dat duur zijn...
En een reisverzekering (met werelddekking voor de VS) kan makkelijk uitgebreid worden met annuleringsdekking.
Regel dat wel uiterlijk binnen 7 of 14 dagen (afhankelijk van de verzekeraar) na het boeken.
Ik heb alle verzekeringen in een pakket bij ASR via een tussenpersoon. Heel erg tevreden over die constructie. ASR heeft goede dekking. Veel pakketkorting omdat ik alles daar heb lopen en de tussenpersoon denkt goed mee.
In het verleden wel kortlopende verzekeringen gehad bij Centraal Beheer. Ook altijd heel erg goed geholpen (bij meerdere ongevallen/claims).
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles via mijn creditcard, wel zo handig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik neem alleen de standaard autohuurverzekeringen bij het huren van een auto. Daarnaast heb ik een doorlopende reisverzekering wereldwijd inclusief medische kosten. Een annuleringsverzekering sluit ik niet af, omdat ik alles flexibel boek. Alleen bij de vliegtickets krijg je geen geld terug, maar kun je wel vaak omboeken.
Hebben te maken gehad met annulering van de reis. Best heel belangrijk te checken wat het maximale bedrag is, dat wordt uitgekeerd. Daar zit je heel snel overheen, vooral de combi met camper.
Opeens zijn de kleine lettertjes in de polissen zeer interessant. Maar die lees je vaak pas, als je echt moet annuleren
Opeens zijn de kleine lettertjes in de polissen zeer interessant. Maar die lees je vaak pas, als je echt moet annuleren
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij sluiten meestal geen annuleringsverzekering af. Simpelweg omdat er maar weinig annuleringskosten zijn als we onze reis zouden annuleren. Autoverhuur en hotels zijn meestal tot het laatste moment kostenloos te annuleren. Voor campings in nationale parken en staatsparken geldt meestal dat er wel kosten verbonden zijn aan annuleren, maar dat gaat niet over hoge bedragen. Blijft over de vliegtickets. De laatste keren dat we vlogen waren onze vliegtickets kostenloos te wijzigen.
De premie van de annuleringsverzekering was voor ons naar verhouding wel erg hoog in relatie tot het risico dat we liepen. Dus dan maar geen annuleringsverzekering.
De premie van de annuleringsverzekering was voor ons naar verhouding wel erg hoog in relatie tot het risico dat we liepen. Dus dan maar geen annuleringsverzekering.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Uiteraard de benodigde verzekeringen bij de autohuur. Daarnaast een reisverzekering met werelddekking en medische kosten. Daarnaast wel een annuleringsverzekering. Want vergeet niet dat je ook moet kunnen annuleren als je al daar bent. Denk bijvoorbeeld aan een hotel die je niet meer kunt annuleren omdat je plotsklaps weg moet. Ook zit er bij sommige annuleringsverzekeringen een vergoeding voor niet genoten vakantiedagen.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 992 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa