Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bensiegel
Amerikafan

App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Bensiegel »

Bestaat er 1 app om alle maten etc.. vanuit Europees naar VS te converteren?
Dollar, gallon, inch, miles...
Zou wel handig zijn.
Laatst gewijzigd door markro op 23 apr 2024, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: App voor converteren

Bericht door Trom »

Daar zijn er velen van. Even googlen op apps voor eenheden omrekenen en android of apple toevoegen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: App voor converteren

Bericht door vana »

Ik gebruik Unit Converter Ultimate (physphil) voor Android
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Loek »

Ik gebruik daarvoor meestal google search; vul in het zoekveld bijvoorbeeld "100 lbs to kg" en je krijg een net antwoord (43.5 kg). Of "76F to C", geeft 24.4C. Beide voorbeelden geven in het resultaat box ook de formule voor het omzetten. Kun je het de volgende keer uit je hoofd... :lol:

Werkt trouwens ook uitstekend voor geld: "25 USD to EUR" (€ 23.21, maar over 5 minuten alweer anders)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: App voor converteren van getal in de ene maateenheid naar getal in een andere maateenheid.

Bericht door Coyote »

Heb je een iPhone (en bijv. Apple Watch) is kun je het eenvoudig aan Siri vragen. 8)

Verder kun je Fahrenheit eenvoudig uit je hoofd naar Celsius omrekenen op de volgende manier: (Temperatuur Fahrenheit -32 : 2 + 10%) = temperatuur Celsius (bij benadering). Niet 100% nauwkeurig maar komt er dichtbij in de buurt. Doe het regelmatig onderweg in Amerika als ik een temperatuur in Fahrenheit zie staan. :wink: Al vraag ik het Siri ook wel eens als ik lui ben. :mrgreen:

Als je verder onthoudt: 1 Gallon = 3,785 liter en 1 mile = 1,609 km dan kom een heel eind. Maar ook hierbij is Siri heel behulpzaam. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

voor de apple bezitters. Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Unit plus. Kun je alles mee omrekenen. Gallons, fahrenheit, ect.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jazzkat »

Ik gebruik voor Android altijd Unit Converter, daar kan je van alles mee omrekenen Van Graden tot Snelheden , van Valuta tot oppervlakte.
Deze heb ik al jaren en erg praktisch
Live the life you love
Love the life you live
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Coyote schreef:
06 mei 2024, 07:34
Verder kun je Fahrenheit eenvoudig uit je hoofd naar Celsius omrekenen op de volgende manier: (Temperatuur Fahrenheit -32 : 2 + 10%) = temperatuur Celsius (bij benadering).
Nou ja, eenvoudig...
Voor dagelijks gebruik onthoud ik deze reeks van zeven getallen: -4 18 32 50 68 86 104.
Dat zijn Fahrenheit-temperaturen voor -20 -10 0 10 20 30 40 graden Celcius.
9 graden Fahrenheit = 5 graden Celcius, dus 59°F = 15°C, 25°C = 77°F, etc.
Wist je trouwens dat er één temperatuur hetzelfde is in zowel Fahrenheit als Celcius? -40°F = -40°C.
Aan de andere kant kan ik met hoge Fahrenheit-temperaturen niet echt uit de voeten. Als ik volgens een recept de oven op 400°F moet zetten, weet ik niet echt of dat heel heet is, want ik converteer dat niet zomaar naar Celcius.

Ik zit ondertussen alweer ruim 23 jaar in de V.S. en ik ben ondertussen helemaal gewend aan temperaturen in Farhenheit, afstanden in mijl, afmetingen in voet, regenval in inches en andere "eendimensionele" maten. Waar ik nog steeds moeite mee heb is oppervlakte (ik kan nog steeds slecht inschatten hoeveel bijvoorbeeld 25 acres precies is) en vooral volume (anders dan iets als gallon, waarvan je veel voorbeelden in de supermarkt ziet, dus cubic inches en dat soort eenheden).
Ik ben ondertussen ook zo gewend aan US Letter als standaardformaat voor papiergrootte, dat A4 er voor mij nu raar uitziet.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer