Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

We vliegen met BA vanaf Brussel naar LV. Dit houdt in dat we op London Heathrow landen en van Terminal 5 naar Terminal 3 moeten. Ik heb gemaild met BA en zij gaven aan dat de tijd die we hebben tussen landen en vertrek prima is (135 minuten / 2 uur en een kwartier). Maar graag zou ik van iemand die het al eens heeft gedaan willen weten hoe het het ging (metro/shuttle?). (op de terugweg is aankomst en vertrek zelfde terminal dus geen stress daarover)

Ik ga er van uit dat we geen omkijken hebben naar koffers omdat die worden ingecheckt in Brussel.

Voor Brussel ga ik een fast lane pass kopen. Is er ook zoiets nodig (mogelijk) bij overstappen in London? En op de terugweg vliegen we op een zaterdagmiddag in Juli vanaf San Francisco, heb je daar ook de mogelijkheid tot een fast lane en is het aanbevelenswaardig?

(het zijn wellicht een beetje overdreven vragen maar vanwege mijn autisme wil ik het graag zoveel mogelijk vooraf weten en geregeld hebben)
Laatst gewijzigd door Instakat76 op 26 mei 2024, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7799
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door mtl »

Normaal gesproken is 135 minuten meer dan genoeg. Maar waar je geen invloed op hebt zijn vertragingen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1274
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door IngridUSA »

zie ook viewtopic.php?f=30&t=79479 (met diverse meningen)
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door jeppiepruts »

Heb je al gekeken in het topic dat over alle vragen over vliegen gaat?

viewtopic.php?p=1321757#p1321757
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

IngridUSA schreef:
26 mei 2024, 14:55
zie ook viewtopic.php?f=30&t=79479 (met diverse meningen)
Super dank je, die had ik nog niet gezien
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

jeppiepruts schreef:
26 mei 2024, 15:05
Heb je al gekeken in het topic dat over alle vragen over vliegen gaat?

viewtopic.php?p=1321757#p1321757
nee die heb ik over het hoofd gezien, dank je
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

Het is me nog niet helemaal duidelijk ondanks de info. Zo te lezen is de tijd in principe wel ok.

Vraag die ik nog heb: wat is fijner en duidelijker te vinden:
London Underground of Heathrow Express / Heathrow Elizabeth Line trains

En als ik een fast track ticket voor Terminal 3 koop kan ik daar dan gebruik van maken? (omdat ik van terminal naar terminal ga en niet van buiten kom)
En klopt mijn aaname dat de koffer wel zelf naar de juiste terminal (en vliegtuig) worden gebracht of moet je die toch meenemen de Underground in omdat de Terminal zo ver weg ligt?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7799
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door mtl »

Ik denk niet dat je de Underground, Heathrow Express of Elizabeth line nodig hebt. Of ben je van plan de luchthaven te verlaten?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door jeppiepruts »

Zoals ik in mijn gelinkte bericht in het andere topic heb geschreven gaat vervoer tussen T3 en T5 met de airside bus. Je blijft dus 'achter' customs op de luchthaven. Je koffer wordt doorgelabeld. Er vanuit gaande dat je een overstap hebt op 1 ticket.
Die bussen rijden af en aan iedere paar minuten. Ze controleren op mensen met korte overstap, die krijgen voorrang.
Er is echt geen enkele reden om je zorgen te maken over deze overstap. Overal hangen borden die je richting de bussen verwijzen.

Edit: ik ben er niet mee bekend, maar fast track lijkt me iets voor mensen die opstappen op LHR?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4383
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Ruud2004 »

Hoewel ik verwacht dat het wel meevalt, Google is je beste vriend. Miv juni beschikbaar lees ik.

https://www.heathrow.com/at-the-airport ... fast-track
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door MartijnL »

Wij hebben dit gedaan van AMS-LHR-MIA.
Op de heenweg hadden wij 90 minuten, maar door 30 minuten vertraging was het rennen.
Werden uit het vliegtuig gehaald en gelijk in bus gezet naar juiste terminal, waarbij wij ook via een papiertje via een snelle lijn door de security konden en op tijd het vliegtuig haalde. Wij waren met zijn tweeën, maar in totaal waren er 25 man die mee moesten met de vlucht.

Terugweg hadden wij 105 minuten, waren op tijd op LHR vanuit MIA, liepen rustig naar de transferbus (duidelijk aangegeven) en daarna richting de gate. Hadden alleen gezeur m.b.t. handbagage meenemen e.d., men wilde dit het ruim in hebben.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

mtl schreef:
26 mei 2024, 16:03
Ik denk niet dat je de Underground, Heathrow Express of Elizabeth line nodig hebt. Of ben je van plan de luchthaven te verlaten?
Ik dacht dat ik dit wel nodig had: ik las het op deze site:
https://www.heathrow.com/at-the-airport ... -terminals

Sorry jessiepruts ik heb dat echt niet gelezen over de bussen
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door jeppiepruts »

De pagina waar je naar verwijst daar staat als eerste zin
"Your guide to transferring between Heathrow's four terminals if you are not flying or have booked two separate flights (self-connecting)."
Dat is voor jou dus niet van toepassing.
cvr
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door cvr »

Ik vlieg voor mijn werk regelmatig op LHR, 2 uur is echt wel voldoende. Als de inkomende vlucht vertraging heeft staat er bij de gate iemand met een bordje met je naam er op die je verder helpt. Je hebt inderdaad geen Metro/Elizabeth Line/Heathrow Express nodig, het vervoer tussen de terminals gaat met bussen. Bij de website die je noemt staat in de eerste regel "if you are not flying or have booked two separate flights (self-connecting)" deze hele pagina is dus niet voor jou van toepassing want jij bent een inkomende transfer passagier.

Maak je niet te veel zorgen, je hebt voldoende tijd en zo niet dan krijg je assistentie. Mijn enige tip is om goed door te stappen, Heathrow is een grote luchthaven (net als Schiphol) en met een terminalwissel heb je kans op flinke stukken lopen.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door chell »

Ik lees over je autisme. Ben je bekend met het sunflower cord? Die geven aan dat je een onzichtbare handicap hebt en op vliegvelden krijg je daardoor gemakkelijk wat extra hulp enzo, vooral bij dit soort dingen. Het geeft in principe geen extra privileges maar er wordt wat meer rekening met je gehouden.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1608
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door d_vdploeg »

2.15 uur is in principe voldoende. Houdt wel rekening met paspoortcontrole als je het VK binnenkomt. (Gaat met poortjes) en een extra security check van je handbagage. Die controle is vergelijkbaar met de controles die je op je vertrekluchthaven hebt. Kan wat hectisch zijn, maar niks om je zorgen om te maken. Wel goed om rekening mee te houden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

chell schreef:
28 mei 2024, 09:01
Ik lees over je autisme. Ben je bekend met het sunflower cord? Die geven aan dat je een onzichtbare handicap hebt en op vliegvelden krijg je daardoor gemakkelijk wat extra hulp enzo, vooral bij dit soort dingen. Het geeft in principe geen extra privileges maar er wordt wat meer rekening met je gehouden.
Ja die heb ik en draag ik ook. In Marakech hielp het zelf bij een drukke rij, een assistent zei dat we naar de rolstoelingang mochten ivm de drukte als ik dat fijner vond, echt top.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door Instakat76 »

Bedankt voor al jullie reacties. Als ik inde stress schiet zie en lees ik niet meer goed. Nu zijn er ook 2 niet autisten mee op reis dus zij zullen ook goed kijken maar dan kan ik nu in ieder geval al zeggen waar ze naar uit moeten kijken.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Overstap London Heathrow en fastlanevraag

Bericht door mpaauwe »

Regelmatig via London Heathrow gevlogen, zowel vanaf Brussel als vanaf Amterdam, met kortere en langere overstaptijden. 135 minuten is in principe meer dan genoeg. Als je aankomt volg je de paarse borden connecting flights vanuit terminal 5 naar terminal 3, dit wijst zich echt vanzelf. LHR is druk, maar alles staat heel goed aangegeven en er loopt voldoende personeel om te helpen.
Je neemt de bus naar terminal 3 en volgt daar weer de borden. Je krijgt paspoortcontrole ( paspoort op een scanner en doorlopen) en moet daarna je bagage nog een keer door de check doen. Dan kan je wachten op de bekendmaking van de gate. Blijf je in dezelfde terminal dan gaat alles precies hetzelfde maar dan zonder busrit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer