Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Frasi »

Ik zie ook de prijzen sterk wisselen. Afgelopen maanden leek Booking goedkoper te zijn (ook goedkoper dan rechtstreeks bij het hotel), de afgelopen weken gaat Expedia daar onderdoor. Dus een aantal hotels omgeboekt; afgelopen week €150 bespaard door van Booking naar Expedia te gaan of door een hotel rechtstreeks te boeken.
Dus boek (gratis) annuleerbaar en blijf de verschillende aanbieders vergelijken. Maar ik vrees dat er geen echt last-minute aanbiedingen gaan komen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Liesbethds11 schreef:
08 mei 2024, 22:04
Hallo,
Als er op booking.com staat ‘belastingen en toeslagen inbegrepen’, is de facility fee dan ook inbegrepen?
Ik merk dat als ik onze geboekte hotels opnieuw zoek, worden ze steeds duurder, waarschijnlijk door de cookies.
Is het mogelijk dat hotels nog goedkoper worden naarmate het vertrek nadert?
Dank je wel!
- Opnieuw zoeken bij booking.com resulteert niet in hogere prijzen 'door je cookies'.
Probeer het maar eens incognito. Je zult dezelfde prijs zien.
Of je ingelogd bent of niet kan wel verschil maken. En of je de mobiele app gebruikt of de website ook.

- Hotelkamers kunnen zeker goedkoper worden naarmate de datum van verblijf nadert. Ik - en volgens mij velen me mij - zijn regelmatig aan het 'herboeken'.

- De facility fee (als je daarmee de resort fee bedoelt) is meestal inbegrepen bij sites als booking, hotels, expedia etc. Maar bij het overzicht van de kosten voordat je gaat boeken staat dat er duidelijk bij.
Willekeurig voorbeeld Excalibur Las Vegas ergens over 14 dagen:
Prijsinformatie
Inclusief € 82,25 aan belastingen en toeslagen
13,38% Belasting
€ 47,92
resorttoeslag
€ 34,33
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Frasi schreef:
08 mei 2024, 22:23
Ik zie ook de prijzen sterk wisselen. Afgelopen maanden leek Booking goedkoper te zijn (ook goedkoper dan rechtstreeks bij het hotel), de afgelopen weken gaat Expedia daar onderdoor. Dus een aantal hotels omgeboekt; afgelopen week €150 bespaard door van Booking naar Expedia te gaan of door een hotel rechtstreeks te boeken.
Dus boek (gratis) annuleerbaar en blijf de verschillende aanbieders vergelijken. Maar ik vrees dat er geen echt last-minute aanbiedingen gaan komen.
Het aanbod op Hotels.com is nagenoeg hetzelfde als op Expedia met ook gelijke tarieven, maar je krijgt wel een kleine 9pct terug in tegoed bij Hotels.com. Ik ben benieuwd wat het voordeel van Expedia boven Hotels.com is?
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 09 mei 2024, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Frasi »

@jeppiepruts 4% cashback (via CashbackXL).
Hotels.com en Expedia zijn (intussen) van hetzelfde bedrijf; gelijke prijzen en ook een bijna gelijke website.
Hotels.com geeft ook cashback op CashbackXL, maar minder als je ook stempels spaart. En volgens mij worden die stempels elk jaar (of x jaar) gereset: ik sta daar weer op 0 verzamelde stempels of bonusnachten :sadcry: .
Bij Expedia spaar je ook punten/cash. Die sparen wel lekker door omdat ik daar vaker boek.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Dank je.
Cashback bij Hotels.com is ook 4pct en niet lager als je stempels spaart. Je spaart namelijk altijd stempels. Gisteren nog 5 boekingen gedaan. Allemaal 4pct cashback. Met de 9pct stempelkorting toch aanzienlijk hoger dan Expedia die maximaal 3.5pct korting aan punten geeft afhankelijk van je level en manier van boeken. Stempels verlopen inderdaad als er gedurende 12 maanden geen boeking is gemaakt.

Overigens zijn een jaar geleden bij de Amerikaanse sites de spaarprogramma's bij beiden (en
Vbro) al vervangen door het veel minder gunstige OneKey programma. Er werd toen gezegd dat NL snel zou volgen. Vooralsnog hebben we hier nog steeds de gunstigere condities :wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door IngridUSA »

Het is me opgevallen dat je bij Booking soms duurder uit bent, puur en alleen omdat je daar voor een gezelschap van 4 personen 2 kamers moet nemen, in tegenstelling tot rechtstreeks boeken. Ik heb nu dus 2 accommodaties rechtstreeks geboekt omdat je daar wel met 4 mag slapen (2 queens) en bij Booking zou je 2 kamers moeten reserveren voor 4 personen. Ook dat is weer snel verdiend. Daarnaast gun ik het ook de verhuurder om daar rechtstreeks te boeken, maar wel zolang de prijs en de annuleringsvoorwaarden nagenoeg gelijk zijn.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Tantelotje »

O echt? Komende zomer reizen we met z'n vieren en wij willen zeker niet met z'n allen in 1 kamer.
Ik zoek standaard via Booking en zelfs als ik bij het zoeken aangeef dat ik 2 kamers zoek, krijg ik zeer regelmatig double queens te zien met 4 poppetjes erachter. Heb ook nog nooit gezien bij Booking.com dat je niet met 4 mensen op een double queen room mag.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door IngridUSA »

Ja, de meesten zijn inderdaad bijna altijd wel met 4 poppetjes :D
Maar het komt dus voor dat ze maar 2 personen toelaten en dat je voor 'mijn' gezelschap een extra kamer voor de 2 andere poppetjes moet toevoegen. Een voorbeeld (ik weet niet of het zichtbaar is; het is de onderste Deluxe Tweepersoonskamer met uitzicht op zee):
https://www.booking.com/hotel/us/ocean- ... _158260846
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door paulr »

Sowieso altijd goed even de acco zelf op te zoeken. tov booking soms goedkoper (commissie kosten), maar zelfs als het dezelfde prijs is beter direct te boeken. Bij Airbnb scheelt het veelal ook. Schoonmaakkosten en fee zijn fors bij Airbnb….
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door 1N9R1D »

Wat zouden jullie doen? Bij Booking annuleer ik vrolijk als ik 10/20 euro goedkoper kan vinden. Maar dit voelt anders ofzo…
Ik krijg net een mail van Bryce Canyon Lodge met een kortingscode van 15% voor de Grand Canyon Lodge (omdat ik een nacht in BC Lodge geboekt heb). En van Grand Canyon Lodge (omdat we daar een nacht geboekt hebben) een kortingscode van 15% voor de Bryce Canyon Lodge.
Ik heb beide al enige tijd geleden geboekt.

Als ik nu beide annuleer en opnieuw boek scheelt me dat toch zo’n 80 dollar. Is weer een avond uit eten zullen we maar zeggen :wink:
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Waarom zou je het níet doen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door mtl »

Ja, wat houd je tegen?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door IngridUSA »

Ik zou ook opnieuw boeken. Controleer wel even de huidige prijzen en vooral de beschikbaarheid voordat je straks zonder iets zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer