Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door sep »

@ClaireVHaut Dat is inderdaad ook handig om nog even te noemen, je tent pas bij vertrek weer oprollen. Wij rollen trouwens ook de slaapzakken en de matjes nooit op, die vouwen we in drieën en gaan zo bovenop de rest van de bagage. Dat scheelt weer in tijd en gedoe. De rest zit al in de auto dus daar hoef je niets mee. Die paar pennen heb je zo uit de grond. Qua tijd zal het niets schelen met je koffer in het hotel weer inpakken. Maar het gaat er natuurlijk om: wil je het echt, kamperen? Als je er erg tegenop ziet zou ik er niet aan beginnen. Dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. En om er nou in je vakantie ongelukkig onder te zijn, dat is toch ook niks.

Saskia
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

De vliegtickets kunnen zeker goedkoper. Wij vliegen dus inderdaad van dus naar seattle en van las vegas weer terug naar dusseldorf en betalen 2600 met zijn vieren in de zomervakantie. Een overstap met overstaptijd 1 uur dus ook weinig extra reistijd. Goed zoeken en wat met data schuiven en dan lukt het hierop flink te besparen. Ik ben daar altijd wel weken een beetje aan het kijken en boek einde van het jaar voor het volgende jaar maar dat hoeft niet altijd uit te maken. De koffers boeken we apart bij. Voor het grote prijsverschil rijden we graag een uurtje extra voor naar dusseldorf. In de vs zijn alle routes leuk of je nu vanuit la, sf of las vegas start. Dus dat maakt niet uit. Huurauto's zijn in las vegas vaak ook wel een stuk goedkoper en tussen nevada en california meestal geen oneway fee. Ga je dan ook nog met de tent af en toe dan bespaar je nog veel meer. Dus komt vast helemaal goed.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

En daar is geen speld tussen te krijgen :D
Gwendolala
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Gwendolala »

sep schreef:
02 apr 2024, 16:17
@ClaireVHaut Dat is inderdaad ook handig om nog even te noemen, je tent pas bij vertrek weer oprollen. Wij rollen trouwens ook de slaapzakken en de matjes nooit op, die vouwen we in drieën en gaan zo bovenop de rest van de bagage. Dat scheelt weer in tijd en gedoe. De rest zit al in de auto dus daar hoef je niets mee. Die paar pennen heb je zo uit de grond. Qua tijd zal het niets schelen met je koffer in het hotel weer inpakken. Maar het gaat er natuurlijk om: wil je het echt, kamperen? Als je er erg tegenop ziet zou ik er niet aan beginnen. Dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. En om er nou in je vakantie ongelukkig onder te zijn, dat is toch ook niks.

Saskia
Haha, ik word er niet ongelukkig van hoor, juist niet zelfs, maar mijn man vindt het gewoon een gedoe. Nu was de laatste keer in een tent voor ons ook wel toen onze kinderen nog best klein waren en niet konden helpen, maar alleen in de weg liepen. Volgend jaar zijn ze 12, 16 en 18, dat scheelt wel. Ik vraag me alleen af of het werkt om van 5 man de tent(en), slaapzakken en luchtbedden zo hup achterin de auto te gooien. Volgens mij past dat echt niet, als je het niet heel netjes klein opvouwt/rolt.
Maar ik ga dat tentkampeertopic nog eens goed doorlezen. Ben ook al wat blogs/reisverslagen aan het doorkijken en plekken opschrijven waar mensen enthousiast over zijn. Ik heb gelukkig nog heel veel tijd, dus kan een mooi verhaal voorbereiden om het thuisfront over te kunnen halen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Met z'n vijven moet je inderdaad wat meer opletten hoe je alles weer in de auto krijgt. Met een minivan was dat voor ons nooit een probleem. Toen we een SUV (Dodge Durango) gehuurd hadden hebben we bij de Walmart een roofbag gekocht. Dat is handig voor de relatief zachte en lichte spullen zoals slaapzakken en matjes. Zie hier wat foto's: https://www.michelly.nl/album/2011_USA/dag01/index.html
Ik word een beetje nostalgisch nu ik weer eens terugkijk naar de foto's van die tijd. Onze kinderen vonden het kamperen fantastisch en ondanks dat ze inmiddels rond de 30 zijn hebben ze het er nog vaak over!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Oh dat is ook nog een idee om te onthouden zo'n roofbag!
Ik heb al jullie verhalen al meerdere keren gelezen voor onze reizen en er veel van meegenomen in onze planningen, maar dit was me nog niet opgevallen. Die dingen zijn trouwens helemaal niet duur bij de Walmart! Voor $50 - $60 kun je er al eentje kopen.
Thanks voor de tip! :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

We hebben de roofbag gewoon mee naar huis genomen en hem daarna nog verschillende keren gebruikt :wink:
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

Haha, ik word er niet ongelukkig van hoor, juist niet zelfs, maar mijn man vindt het gewoon een gedoe. Nu was de laatste keer in een tent voor ons ook wel toen onze kinderen nog best klein waren en niet konden helpen, maar alleen in de weg liepen. Volgend jaar zijn ze 12, 16 en 18, dat scheelt wel. Ik vraag me alleen af of het werkt om van 5 man de tent(en), slaapzakken en luchtbedden zo hup achterin de auto te gooien. Volgens mij past dat echt niet, als je het niet heel netjes klein opvouwt/rolt.
Maar ik ga dat tentkampeertopic nog eens goed doorlezen. Ben ook al wat blogs/reisverslagen aan het doorkijken en plekken opschrijven waar mensen enthousiast over zijn. Ik heb gelukkig nog heel veel tijd, dus kan een mooi verhaal voorbereiden om het thuisfront over te kunnen halen.
Met kleine kinderen is kamperen idd een stuk bewerkelijker. Maar op de leeftijd van ze nu is het fluitje van een cent, ze zetten hun eigen tent op .

Je hebt neem ik aan een flinke auto met zoveel volwassenen ? Bij ons paste het in een Ford Edge afgelopen jaar en de keer ervoor in een Kia Sportage.

Dus met beetje auto van formaat past het prima. Wij deden de matjes en slaapzaken netjes opvouwen en die konden in zo'n klapkrat. Zo dik zijn die matjes niet van Exped. Slaapzakken legden we op de achterbank, je kan daar ook op gaan zitten ;) . Maar goed. Het is een kwestie van grote auto, logisch inpakken en niet veel zut bij je hebben. Dan ben je overal in een half uur weg bij opbreken van je tenten en opzetten idem. Alles heeft vaste plek in de auto. Wij leefden echt uit de auto, zo min mogelijk in de tent (ook vanwege de beren natuurlijk in Canada), het is niet zoals in NL dat je je hele hebben en houden meesleurt
Laatst gewijzigd door ClaireVHaut op 03 apr 2024, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

michelly schreef:
03 apr 2024, 15:43
We hebben de roofbag gewoon mee naar huis genomen en hem daarna nog verschillende keren gebruikt :wink:
JA die zijn ook heel praktisch. Wij wilden die afgelopen jaar kopen , helaas niet te bestellen en niet te krijgen op dat moment. Zo'n ding komt thuis ook goed van pas
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Ideaal ja, die roofbag! Zeker als je met meer bent. Wij waren natuurlijk maar met z'n tweeën, en dan paste alles makkelijk in de auto (achterbanken neergeklapt). De Ford Edge hadden we een zee van ruimte maar in een Kia Sportage lukte het ook makkelijk. We hadden, naast kleding en kampeerspullen, ook een flinke voorraad eten mee zoals pasta, koffie, blikken tomaat, bonen etc. Dat deden we in verhuisdozen die we bij de Walmart kochten voor een paar centen. Daarmee konden we meestal de hele vakantie (gemiddeld 6 weken) toe. Af en toe nog verse groenten, brood en yoghurt, dat was het wel. Dat scheelde een hele hoop qua budget, alle houdbare waar de eerste dag kopen bij de Walmart. Maar het neemt natuurlijk wel plaats in, en zeker als je met z'n vijven bent.

Ik krijg wel heel veel zin om weer die kant op te gaan...

Saskia
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

sep schreef:
04 apr 2024, 11:13
Ik krijg wel heel veel zin om weer die kant op te gaan...

Saskia
Ik ook :mrgreen:
Heb alleen al genoeg plannen voor dit jaar. Misschien volgend jaar weer eens :lol:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Wij ook....maar ook de jaren beginnen nu wel wat te tellen. We zijn 70 en 80 al ver voorbij. Neemt niet weg dat we weer een mooie kampeertocht (met tent natuurlijk) door Europa gaan maken :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer