Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kinderstoeltje camper

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
MaartjeNolte
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kinderstoeltje camper

Bericht door MaartjeNolte »

Hi allemaal,

In juni / juli 2024 gaan we voor 6 weken naar Zuid-West Amerika met onze zoontjes van dan bijna 5 en 10 maanden.
We hebben een El Monte camper gehuurd C-Large.

Zoals zovelen lopen we tegen het autostoelen probleem aan icm de bevestiging met heupgordels bij de dinette.

Ik ben me ervan bewust dat er al veel over geschreven is, echter heeft dat nog niet een concrete oplossing gebracht.

We richten ons primair op het kopen van een autostoel voor de oudste. Hij rijdt vooruit en met het ankerpunt komt die bevestiging wel in orde.
Onze grootste breinbreker is ons jongste zoontje. Hij rijdt nog achteruit en ik zoek een autostoel die daarvoor geschikt is, al dan niet in combinatie met spanbanden oid een base die bevestigd kan worden met de heupgordel en waar een autostoel inklikt is ook prima (vergelijkbaar als isofix systeem ). Voor de jongste is meenemen vanuit Nederland of daar kopen allebei een optie (!)

Kan iemand met recente ervaringen ons verder helpen en wellicht een specifiek stoeltje (en retailer) aanbevelen?

Graag voeg ik daaraan toe dat we op de hoogte zijn van bezwaren van het vervoeren van kleine kindjes in een camper etc. En de aangescherpte regelgeving omtrent kindjes onder de 2 in bepaalde staten.

Onwijs bedankt alvast!

Groetjes,
Maartje
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Kinderstoeltje camper

Bericht door Big Al »

Even voor de duidelijkheid: jullie oudste zoontje is 5 jaar? Of is hij 5 maanden en is jullie zoontje van 10 maanden de oudste?

Heb je overwogen om tijdens het rijden de tafel neer te klappen? Ander zal je volgens mij niet genoeg ruimte hebben voor het stoeltje dat achterstevoren geïnstalleerd moet worden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

En voor de duidelijkheid, je moet dus een autostiel voor een baby (achterwaarts dus) bevestigen in de dinette, waar alleen een heupgordel en een anchor point zit?

Zo ver ik weet kun je amerikaanse austoeltjes wel gewoon met een heupgordel installeren je kunt dat controleren door de handleiding van de stoeltjes te lezen (te vinden op de website van de fabrikant). Volgens mij geen anchor point nodig bij achterwaartse stoeltjes. Ik weet niet hoe dat met nederlandse stoeltjes zit, ik kan me van vroeger herinneren dat daar specifiek bij stond dat dat niet kon/mocht, maar dat kun je dus weer opzoeken.
Maar dan blijft de vraag of de stoel past in de dinette. Ik zou ook denken dat je de tafel weg moet halen, of evt een stuk lager moet zetten als dat kan.
Terug in Texas!
MaartjeNolte
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MaartjeNolte »

Goede avond,

Bedankt voor jullie reactie.
Onze oudste is bijna 5 jaar. Dus hij kan in een kinderstoel die vooruit bevestigd wordt en waarvoor we het anker punt in de dinette kunnen gebruiken.
Daarnaast zal ons jongste zoontje in een maxi cosi achterwaarts moeten reizen. Inderdaad met de tafel naar beneden, anders past het niet verwacht ik.

Volgens mij hebben de meeste stoelen een driepuntsgordel nodig om echt stevig bevestigd te worden.

Tips voor specifieke stoeltjes zijn daarom nog steeds meer dan welkom. Het is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. :roll:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nogmaals, volgens mij kan elk amerikaans stoeltje met heupgordel bevestigd worden, kijk in de handleiding. Ik heb een willekeurige Graco en Evenflo bekeken, en dat kon gewoon.
Terug in Texas!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

In de VS wordt juist gesteld dat een driepuntsgordel een probleem is voor kinderzitjes vanwege de speling - een heupgordel werkt beter. Het LATCH-systeem werkt het beste, maar het lijkt me sterk dat je dat in een MH vindt. Bovendien zit je dan met de "tether" (de "T" in LATCH).

Overigens zie ik in NL vaak dat kinderstoeltjes heel los zitten. In de VS wordt er steeds op gewezen dat er geen speling moet zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer