Waarom laten verzenden en een usa adres invullen als het om een esim code gaat die via mail verzonden wordt?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Er wordt inderdaad niets verzonden, toch moet er een verzendadres worden ingevoerd omdat anders de bestelling niet wordt uitgevoerd. Nederlands adres geeft hoge verzendkosten. Een fictief usa adres met verzending via usps is kostenvrij. Inderdaad vreemd maar zo werkt het blijkbaar bij ebay.
Ai! Wij vertrekken morgen en waren ook van plan de Verizon trial te gebruiken, maar we lezen nu dat dit niet meer mogelijk is. Dat is balen.
Wat is het handigst te doen voor een leek. De Airelo e-sim (10GB kost $23) aanschaffen of de KPN VS bundel (10GB kost €24,99)? Zit er verschil tussen beide?
Moeten we nog iets instellen wat betreft data roaming of andere zaken? (Zoals jullie lezen, hebben we niet veel kennis van dit onderwerp )
We willen de data gebruiken vooral voor navigatie en een keer als we bijvoorbeeld bankzaken moeten doen of andere gevoelige informatie. Whatsapp en dergelijke vinden we op de wifi in hotels meer dan genoeg.
We huren een Extra capacity large SUV bij hertz (chrevolet suburban of gelijkwaardig). Is er een grote kans dat hierin al navigatie/wifi zit? Of is die kans klein?
Wat is het handigst te doen voor een leek. De Airelo e-sim (10GB kost $23) aanschaffen of de KPN VS bundel (10GB kost €24,99)? Zit er verschil tussen beide?
Moeten we nog iets instellen wat betreft data roaming of andere zaken? (Zoals jullie lezen, hebben we niet veel kennis van dit onderwerp )
We willen de data gebruiken vooral voor navigatie en een keer als we bijvoorbeeld bankzaken moeten doen of andere gevoelige informatie. Whatsapp en dergelijke vinden we op de wifi in hotels meer dan genoeg.
We huren een Extra capacity large SUV bij hertz (chrevolet suburban of gelijkwaardig). Is er een grote kans dat hierin al navigatie/wifi zit? Of is die kans klein?
Airalo geeft duidelijke instructies, als je die volgt lukt het zeker.redeye schreef: ↑08 sep 2023, 09:53
Heb je wel 10gb nodig? voor navigatie is 1gb per week meer dan voldoende. Mocht je toch te weinig hebben kan je eenvoudig toevoegen bij Airalo.
De auto heeft zeer waarschijnlijk navigatie aan boord. Zowel de chevys als de fords hebben dat, en daarnaast vaak ook Android auto of apple carplay, dus dan kan je kiezen (in het laatste geval gebruik je de data van je telefoon, maar dan heb je wel actuele verkeersinfo etc). Wifi of databundels in de auto zit er vrijwel nooit in.
@Motion @Gijsje Bedankt voor jullie hulp. Dan ga ik de Airalo app downloaden en kiezen we daarvoor. En dan maken we graag gebruik van de extra korting natuurlijk. Goede tip. We kijken even welke pakketten ze nog meer hebben qua aantal GB. Nogmaals bedankt!
Update: Airalo geïnstalleerd en een pakket van 5GB gekocht. Mochten we dan toch meer nodig hebben, kopen we ter plekke bij. Dit was inderdaad makkelijk.
Ik zit vluchtig door dit topic heen te gaan, maar mis het stukje informatie dat ik zoek.
Om te voorkomen dat mijn telefoon met allerlei nutteloze apps data (op de achtergrond) gaat verdoen, moet ik dan nog iets instellen? Daarmee bedoel ik niet dat data roaming aan of uit moet, maar ik kan op mijn Iphone per app instellen (instellingen > mobiel netwerk > mobiele data voor e-Sim) of er data voor gebruikt moet worden of niet. Moet ik deze handmatig aan/uit zetten om te voorkomen dat hij dus onzinnige data verdoet? Of hoe doen jullie dat?
Ik zit vluchtig door dit topic heen te gaan, maar mis het stukje informatie dat ik zoek.
Om te voorkomen dat mijn telefoon met allerlei nutteloze apps data (op de achtergrond) gaat verdoen, moet ik dan nog iets instellen? Daarmee bedoel ik niet dat data roaming aan of uit moet, maar ik kan op mijn Iphone per app instellen (instellingen > mobiel netwerk > mobiele data voor e-Sim) of er data voor gebruikt moet worden of niet. Moet ik deze handmatig aan/uit zetten om te voorkomen dat hij dus onzinnige data verdoet? Of hoe doen jullie dat?
Ik wil hier nog wel op reageren. Ik ben net terug van een trip naar New York waar we met een grote groep zijn geweest. Ik heb de Verizon trial op jfk al kunnen activeren met mn Google Pixel telefoon. Alle iPhone eigenaren kreeg het op dat moment niet voor elkaar, omdat de app de locatie niet kon achterhalen en steeds maar weer dacht dat de telefoon zich niet in de usa bevond. Alle instellingen stonden goed, daar lag het niet aan. Ook een herstart van de telefoon leverde geen succes op. Echter...de volgende dag is het ze allemaal alsnog gelukt. Alsof er nog ergens iets in een cache was achtergebleven oid, maar een voor een hebben ze het met Nederlandse iPhones werkend gekregen. Dat we elkaar vervolgens via whatsapp konden bellen was fijn, maar elkaar op een usa nr kunnen bereiken was nog fijner.
Oftewel, probeer het alsnog zou ik zeggen.
En vergeet ook de alternatieven niet.
Dit overzicht is het meest compleet volgens mij:
@Vinay Bedankt! Door jouw post toch geprobeerd en de Verizon trial doet het gewoon op iOS.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Vinay bedankt, na diverse pogingen had ik app verwijderd en t opgegeven. Telefoon gisteren herstart en app opnieuw geïnstalleerd.
Werkt nu wel
Werkt nu wel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hi!
Ik zie vooral de berichten over internetbundels via e-sim.
Onze (Android)telefoons hebben echter geen e-sim mogelijkheid.
Wat is dan wijsheid en wat zijn dan de mogelijkheden?
Ik heb al heel wat pagina's doorgespit, maar wat is de meest actuele status?
Kan ik dan het beste een los abo voor een korte termijn afsluiten ofzo?
Liever niet, vanwege een telefoonnummer wat bereikbaar moet blijven ivm evt nood vanuit het werk en thuisfront, maar als dat de enige oplossing is...
We willen internet onderweg voor eh.. gemak (als er geen Starbucks in de buurt is, bijv ) . maar niet om filmpjes te kijken of muziek te streamen.
Bellen in noodgeval, maar daar hebben we dan evt onze eigen data voor. En in een noodgeval mag het dan gewoon wat kosten
Navigeren doen we via de TomTom, en de hotel wifi is vaak voldoende voor de sociale e.d.
Ik zie vooral de berichten over internetbundels via e-sim.
Onze (Android)telefoons hebben echter geen e-sim mogelijkheid.
Wat is dan wijsheid en wat zijn dan de mogelijkheden?
Ik heb al heel wat pagina's doorgespit, maar wat is de meest actuele status?
Kan ik dan het beste een los abo voor een korte termijn afsluiten ofzo?
Liever niet, vanwege een telefoonnummer wat bereikbaar moet blijven ivm evt nood vanuit het werk en thuisfront, maar als dat de enige oplossing is...
We willen internet onderweg voor eh.. gemak (als er geen Starbucks in de buurt is, bijv ) . maar niet om filmpjes te kijken of muziek te streamen.
Bellen in noodgeval, maar daar hebben we dan evt onze eigen data voor. En in een noodgeval mag het dan gewoon wat kosten
Navigeren doen we via de TomTom, en de hotel wifi is vaak voldoende voor de sociale e.d.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
@TonSimone zie de link in het bericht van @Big Al van 3 september jl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dank je!
Ik dacht dat ik alles goed had doorgenomen.....
1999: Oostkust
Even terugkoppeling over deze SIM2ROAM aanbieding. Ik zit nu in de Canada en kom net uit de States (Grand Teton / Yellowstone / Glacier) en heb redelijk goed internet via AT&T. Vrijwel altijd 5G en onbeperkt data voor 28 dagen. In de nationale parken helaas niet overal bereik, denk 50/50 op de campgrounds.Steven88 schreef: ↑30 jun 2023, 16:25Ik heb zelf een canada + USA combi nodig en zie dat dezelfde aanbieder (SIM2ROAM) ook een Noord-Amerika versie heeft. Ook nog eens AT&T wat beter schijnt te zijn in nationale parken? Zijn er meer die ervaringen hebben met deze aanbieder?
https://www.amazon.nl/sim-kaart-onbeper ... LDK4Z&th=1
Overigens kan je ook hotspotten met deze Sim, ook al staat in de aanbieding van niet. Ik heb zo al lekker Formule 1 en Netflix kunnen streamen.
Activeren was van te voren geregeld. Ik kreeg netjes een e-mail bevestiging toen mijn Sim geactiveerd werd. Heb dit 1 dag voor vertrek laten doen.
Laatst gewijzigd door Steven88 op 19 sep 2023, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb meerdere simkaarten gehad op reis. Zowel fysiek als esim. Dit jaar via prepaidzero een at&t e-sim gekocht.
Helaas met installeren iets fout gegaan.
Ik mailen: binnen een paar uur een nieuwe e-sim.
En tot nu toe echt uitstekend bereik.
Overmorgen naar Grand Teton en daarna Yellowstone, dus ben heel benieuwd
Helaas met installeren iets fout gegaan.
Ik mailen: binnen een paar uur een nieuwe e-sim.
En tot nu toe echt uitstekend bereik.
Overmorgen naar Grand Teton en daarna Yellowstone, dus ben heel benieuwd
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een interessante, heb hem ook net gekocht, zal laten weten hoe het verder gaat!Hermanus schreef: ↑04 sep 2023, 11:03Ik heb deze T-mobile e-sim gekocht afgelopen april op Ebay. Werkte perfect. $15 voor 60 dagen! https://www.ebay.com/itm/295576847537
Unlimited bellen, sms-en en data. Usa adres invullen en laten verzenden via usps, dan betaal je geen verzendkosten. De esim QR code komt gewoon via
e-mail.
Heb je deze sim met een iphone gebruikt?Steven88 schreef: ↑19 sep 2023, 01:54
Even terugkoppeling over deze SIM2ROAM aanbieding. Ik zit nu in de Canada en kom net uit de States (Grand Teton / Yellowstone / Glacier) en heb redelijk goed internet via AT&T. Vrijwel altijd 5G en onbeperkt data voor 28 dagen. In de nationale parken helaas niet overal bereik, denk 50/50 op de campgrounds.
Overigens kan je ook hotspotten met deze Sim, ook al staat in de aanbieding van niet. Ik heb zo al lekker Formule 1 en Netflix kunnen streamen.
Activeren was van te voren geregeld. Ik kreeg netjes een e-mail bevestiging toen mijn Sim geactiveerd werd. Heb dit 1 dag voor vertrek laten doen.
In de omschrijving staat dat het alleen voor de iphone en google pixel werkt, maar kan mij geen reden bedenken waarom het niet voor een samsung s23 zou werken, aangezien deze ook alle benodigde banden ondersteunt.
Ja heb wel een iPhone en denk dat dat te maken heeft met het kunnen configureren van de telefoon door AT&T. Ik moest met activatie mijn IMEI code van de telefoon doorgeven. Overigens merk ik dat ik nu in Canada niet meer kan hotspotten. In de States werkte dit nog wel. Ik krijg gewoonweg geen internet meer door over de hotspot. Jailbreaken van de iPhone kan de oplossing zijn maar ik heb een werk telefoon dus dat is voor mij geen optie.
Ok, dan ga ik het risico niet nemen…
Gisteren aangekomen in LA. Mijn aangeschafte Airalo e-sim met korting sputterde even maar werkt uiteindelijk verder prima.
Op de iphone van mijn vriendin de Verizon app en trial e-sim geïnstalleerd en werkte nog sneller dan Airalo
Ben benieuwd hoe de dekking van beide bevalt gedurende onze trip langs de westkust en NP’s
Op de iphone van mijn vriendin de Verizon app en trial e-sim geïnstalleerd en werkte nog sneller dan Airalo
Ben benieuwd hoe de dekking van beide bevalt gedurende onze trip langs de westkust en NP’s
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 9074 Weergaves
-
Laatste bericht door MikeS1988
-
- 16 Reacties