Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?
Zowel wise als revolut zijn goedkoop en werken nagenoeg hetzelfde. Ik heb beiden en qua kosten is het hetzelfde. Ik gebruik meest revolut overigens. Dus ik zou zeggen kies wat jij het fijnst vind, ze zijn hetzelfde
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Waarom word N26 hier eigenlijk niet vaker gebruikt? Ik heb de gratis varianten N26 en Revolut met elkaar vergeleken maar wat mij tegenstaat van Revolut is dat je na 1000€ conversie alsnog de 1% koers opslag betaald. Daarnaast begrijp ik dat je ook in het weekend aan deze kosten hangt. N26 is gratis en heeft geen limiet.
Revolut:
Revolut:
Wellicht is Revolut handig als je ruim 5 maanden van te voren iedere maand 1000€ om kan zetten, maar die luxe heb ik helaas niet meer. We vliegen eind van de maand naar de States.Standard and Plus: Exchange limit of EUR 1,000 per month. Fair usage fee of 1% for Standard and 0.5% for Plus plans applies to any additional exchange.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@Steven88 wat mij betreft vanwege dit soort berichten https://www.reuters.com/business/financ ... 022-10-11/, er zijn geruchten geweest over failliet gaan, N26 heeft paar jaar terug zo maar flink wat accounts afgesloten enz.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Motion En wat waren nou jouw besparingen?
Ik ben helemaal voor het gebruik van Wise (of in mijn geval Revolut) hoor! Maar ik doe het beslist niet voor die paar EUR die je bespaart. Voor mij is het vooral het gemak! Wordt overal geaccepteerd en icm Apple Watch hoef ik mijn portemonnee bij 95% van de transacties niet eens te pakken.
Gemak dient de mens!
Roland

Ik ben helemaal voor het gebruik van Wise (of in mijn geval Revolut) hoor! Maar ik doe het beslist niet voor die paar EUR die je bespaart. Voor mij is het vooral het gemak! Wordt overal geaccepteerd en icm Apple Watch hoef ik mijn portemonnee bij 95% van de transacties niet eens te pakken.
Gemak dient de mens!

Roland
Je hebt gelijk dat het gemak het belangrijkste is.
Maar als het niet goedkoper zou zijn, zou ik het niet gebruiken. Blijf een hollander
Ik was 1 dag mijn groene wise pasje vergeten en deed die dag alles met de ING creditcard. Dan schrik je weer van de conversiekosten die gerekend worden.
Dus wat mij betreft is het een win-win, gemak + goedkoper
Maar als het niet goedkoper zou zijn, zou ik het niet gebruiken. Blijf een hollander

Ik was 1 dag mijn groene wise pasje vergeten en deed die dag alles met de ING creditcard. Dan schrik je weer van de conversiekosten die gerekend worden.
Dus wat mij betreft is het een win-win, gemak + goedkoper
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ik gebruik N26 en ben daar erg tevreden over. Ik vind de app heel erg goed en nooit ergens problemen mee gehad.
Ik ben bekend met de berichten die harryh hierboven plaatst en gebruik N26 alleen als ik ergens ben waar met andere valuta betaald wordt. Op andere momenten staat er geen geld op deze rekening.
Ik ben bekend met de berichten die harryh hierboven plaatst en gebruik N26 alleen als ik ergens ben waar met andere valuta betaald wordt. Op andere momenten staat er geen geld op deze rekening.
Hier ook N26, al vaak gebruikt buiten de euro landen en nog nooit een probleem gehad met betalen. Ik heb zowel de maestro als master card. Zelfs een keer de pas geblokkeerd gehad in de VS (pincode verkeerd ingegeven) en de chat van N26 werkt perfect. Binnen 5 minuten had ik weer een werkende pas.
Komende vakantie ga ik de openbank pas proberen met travel+; gratis geld pinnen en betalen. Bij mij zit travel+ er gratis op, maar anders kost het je € 7,50 per maand en zet je het alleen aan als je buiten de euro zone bent.
Beide kaarten en rekeningen zijn gratis te openen.
Komende vakantie ga ik de openbank pas proberen met travel+; gratis geld pinnen en betalen. Bij mij zit travel+ er gratis op, maar anders kost het je € 7,50 per maand en zet je het alleen aan als je buiten de euro zone bent.
Beide kaarten en rekeningen zijn gratis te openen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-expert
Bedankt voor het delen, goed te horen dat N26 prima werkt, better safe than sorry.Elizabeth Henry schreef: ↑01 sep 2023, 06:30Ik gebruik N26 en ben daar erg tevreden over. Ik vind de app heel erg goed en nooit ergens problemen mee gehad.
-
- Amerika-ontdekker
Binnenkort ga ik ook op reis naar Amerika.
Ik zit zelf bij de Rabobank. Wat is nu de toegevoegde waarde van Revolut creditcard prepaid tov Rabo debitcard m.b.t. de fees?
Bij de laatste betaal je per transactie 1,4% als ik het goed heb. En bij Revolut is dat dus 0% tot 1000 euro (en >1000 moet ik 10 euro p.m. betalen)? Dus het scheelt mij per saldo 1,4% per transactie (niet rekende houdende met die 10 euro). Dan ben ik nog niet zo overtuigd. Stel ik geef 3k uit (de grotere bedragen voor camper en vliegreis zijn immers al betaald), scheelt het me 42 euro - 10 euro p.m. voor premium plan = 32 euro. Of is het naiief om er van uit te gaan dat ik overal met debit card kan betalen?
Ik heb ook nog een stalen kaart bij Crypto.com, maar daar betaal je 2% om in dollars te betalen. Hetzelfde bedrag als bij de Rabobank creditcards.
Ik zit zelf bij de Rabobank. Wat is nu de toegevoegde waarde van Revolut creditcard prepaid tov Rabo debitcard m.b.t. de fees?
Bij de laatste betaal je per transactie 1,4% als ik het goed heb. En bij Revolut is dat dus 0% tot 1000 euro (en >1000 moet ik 10 euro p.m. betalen)? Dus het scheelt mij per saldo 1,4% per transactie (niet rekende houdende met die 10 euro). Dan ben ik nog niet zo overtuigd. Stel ik geef 3k uit (de grotere bedragen voor camper en vliegreis zijn immers al betaald), scheelt het me 42 euro - 10 euro p.m. voor premium plan = 32 euro. Of is het naiief om er van uit te gaan dat ik overal met debit card kan betalen?
Ik heb ook nog een stalen kaart bij Crypto.com, maar daar betaal je 2% om in dollars te betalen. Hetzelfde bedrag als bij de Rabobank creditcards.
@AmericanDream Revolut gebruiken tot 1000 en hiernaast Wise gebruiken, vooral Wise heeft mijn voorkeur.
3 weken Revolut aangevraagd en meegenomen op vakantie naar Turkije tot 1000 euro allemaal prima, maar schrok behoorlijk na 1000 euro van het weekend toeslag die Revolut doorberekend.
Koers is altijd hoog van Wise met een kleine % wanneer je betaald, twee keer ook zonder problemen en met enorme gemak gebruikt in de VS.
3 weken Revolut aangevraagd en meegenomen op vakantie naar Turkije tot 1000 euro allemaal prima, maar schrok behoorlijk na 1000 euro van het weekend toeslag die Revolut doorberekend.
Koers is altijd hoog van Wise met een kleine % wanneer je betaald, twee keer ook zonder problemen en met enorme gemak gebruikt in de VS.
-
- Amerika-expert
@AmericanDream je vergeet de gunstiger wisselkoers die Revolut en Wise hanteren tov Rabobank in je berekening.
-
- Amerika-ontdekker
@harryh
Scherp. Waar kan je zien wat de verschillen zijn?
Rabobank heeft deze link die erg handig is: https://www.rabobank.nl/bedrijven/betal ... mde-valuta
Huidige koers is dus € 0,94015 = 1 dollar wanneer je betaald met betaalpas (=debitcard). Omgerekend is dat 1.06366005425 dollar per euro. Daar komt dan 1,4 % bovenop.
Revolut weet ik dus niet..
Ik kan wel op de website zelf wisselen van Revolut. Dan is de wisselkoers 1.07584666667 dollar per euro (de 0,5% transaction fee zit er dan al in). Dus grofweg 1,2% verschil in currency exchange. Plus die 1,4% nog erbij. Dus plm. 2,5% is revolut goedkoper minus de 10 euro monthly fee en gegeven dat ik onder de 1000 euro zit?
Klopt dit Harryh?
Scherp. Waar kan je zien wat de verschillen zijn?
Rabobank heeft deze link die erg handig is: https://www.rabobank.nl/bedrijven/betal ... mde-valuta
Huidige koers is dus € 0,94015 = 1 dollar wanneer je betaald met betaalpas (=debitcard). Omgerekend is dat 1.06366005425 dollar per euro. Daar komt dan 1,4 % bovenop.
Revolut weet ik dus niet..
Ik kan wel op de website zelf wisselen van Revolut. Dan is de wisselkoers 1.07584666667 dollar per euro (de 0,5% transaction fee zit er dan al in). Dus grofweg 1,2% verschil in currency exchange. Plus die 1,4% nog erbij. Dus plm. 2,5% is revolut goedkoper minus de 10 euro monthly fee en gegeven dat ik onder de 1000 euro zit?
Klopt dit Harryh?
Laatst gewijzigd door AmericanDream op 03 sep 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net gearriveerd in Los Angeles, boodschappen gedaan bij Pavilions, betaald met ING betaalpas, en dat ging perfect.
Is een Maestro pas.
Is een Maestro pas.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
@Big-AL normaal dat het werkt, maar wat hanteert ING qua koers en kosten?
-
- Amerika-expert
@AmericanDream ik gebruik Wise, komt voor Wise neer op ongeveer 1,5% tov bank debet card en ongeveer 2,5% tov creditcard. Daarnaast het gemak.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Er is een apart topic voor Revolut, zie hier. Lees die eens door en zie je waarom veel forumleden voor Revolut (of Wise) kiezen. En als je dat een beetje uitgekiend doet, kost je dat helemaal niets (enkel de aanschafkosten voor een fysieke kaart).AmericanDream schreef: ↑03 sep 2023, 21:42Wat is nu de toegevoegde waarde van Revolut creditcard prepaid tov Rabo debitcard m.b.t. de fees?
Roland
Ik betaal niets per maand (gewoon het gratis pakket) en kan per maand 1000 euro omwisselen. Wanneer je dit voor je vakantie al doet kun je dus in een jaar in principe 12000 euro omwisselen naar dollars. Wanneer je dit door de weeks doet kost dit je niets. Zodra de euros op je rekening zijn omgezet naar dollars maakt het niet uit wanneer je ze uitgeeft. Doordat ze al zijn omgezet naar dollars betaal je dan dus in het weekend ook de 0,5% niet.AmericanDream schreef: ↑03 sep 2023, 21:58
Klopt dit Harryh?
-
- Amerika-ontdekker
Oke bedankt voor jullie reacties. Heb voor mijzelf toch de keuze gemaakt om gewoon gebruik te maken van debitcard (rabo betaalpas) en als alternatief creditcard (rabobank mastercard). Besparingen zijn redelijk gering (schat ik op een kleine honderd euro voor 3 week vakantie), en dan is het ook nog eens de vraag of ik de kaart ontvang voor volgende week aangezien ik dan met vakantie ga.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Pfff. Lang leve de fraudepreventie. Onze dochter woont en werkt sinds een week in Texas. Op dag één blokkeerde de ING haar creditcard en pinpas wegens verdachte activiteiten. Heel vervelend als je boodschappen en meubilair moet kopen. Huur en borg betalen voor haar appartement lukte ook niet, dat heb ik gedaan. Prompt werd vervolgens ook mijn creditcard door de ING geblokkeerd. In het weekend zijn ze natuurlijk niet bereikbaar (inmiddels wel contact gehad, de blokkade is er voor 7 dagen afgehaald...) maar gelukkig lukte het ons om via Uber boodschappen bij onze dochter te laten afleveren. Zowel zij als ik probeerden een Wise account te openen maar we wachten allebei nog steeds op groen licht. Terwijl het geld allang van de ING rekening is afgeschreven.
Puntje ter leering ende vermaeck: Wise o i.d. ruim op tijd regelen!
Puntje ter leering ende vermaeck: Wise o i.d. ruim op tijd regelen!
Heb gewoond in Virginia, inmiddels alweer jaren in Nederland en bijna jaarlijks op vakantie en/of familiebezoek naar Amerika.
-
- Amerika-expert
En dan heb je de fraudepreventie van Wise, Revolut etc nog niet eens gehad... Na openen krijg je nog de controle op je eerste betaling, dat gaat ook niet vanzelf tegenwoordig. Allerlei vragen over waarvoor enz.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 4376 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties