Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op zoek naar de mooiste rondreis met kleine kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Annika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Op zoek naar de mooiste rondreis met kleine kinderen

Bericht door Annika »

Hoi allemaal!

In 2019 heb ik op dit forum allerlei geweldige tips kunnen vinden voor onze rondreis door het zuidwesten (Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, sequoia/kings canyon, Yosemite en SF)

Nu denken wij eraan om in 2024 of 2025 weer een rondreis te maken, maar dan wellicht iets langer. Minimaal 3 weken, liever 4 of (als het lukt met werk) 5 weken. Periode: juni, zomervakantie of oktober.

We zijn inmiddels met 2 kinderen, die in 2024 2 en 4 jaar oud zullen zijn. (Of dus 3 en 5 het jaar daarna)
Dit zorgt uiteraard voor een lager reis tempo, kortere wandelingen en wat andere uitstapjes dan de vorige keer.

Wat is volgens jou de leukste regio om heen te gaan met jonge kinderen? Wat moeten we echt gezien hebben?
We vonden het zuidwesten prachtig, maar willen misschien ook wel wat nieuws zien. We genoten vooral van de natuur en de campings in de National Parks. (Al vinden we steden bezoeken ook leuk, maar dat is wat minder handig met een camper)
Alles staat voor ons nu nog open, dus wat zouden jullie ons aanraden?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Op zoek naar de mooiste rondreis met kleine kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou vooral doen wat jullie het meest aanspreekt. Voor kinderen is er altijd wel iets leuks in de vorm van een speeltuin, zwembad of leuke camping te vinden. Je kunt ook wachten tot ze wat ouder zijn; die van ons vonden het op die leeftijd het leukst om op de hele vakantie op dezelfde camping te staan.
Als Amerika een must is, dan is een route met Yellowstone erg mooi. Bijvoorbeeld vanuit Denver, met South Dakota, Yellowstone, Grand teton, Moab, en Rocky Mountain NP.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Annika

'Periode: juni, zomervakantie of oktober.
We zijn inmiddels met 2 kinderen, die in 2024 2 en 4 jaar oud zullen zijn. (Of dus 3 en 5 het jaar daarna)'

Ik begrijp dat jullie redelijk flexibel zijn qua reisdata. Mijn advies (maar dat is maar een suggestie) oktober. Vanaf Juni/zomervakantie kan erg heet zijn, vooral voor jonge kinderen.
19 States so far...
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Met kinderen op die leeftijd.... zou ik een rondreis maken die ikzelf interesant vind. En er voor zorgen dat de hotels een zwembad hebben, dat er ondeweg gestopt wordt bij een park met een schommel en wipwap. Een keer een bezoek aan een dierentuin, en klaar.
Annika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Annika »

Dankjewel voor de tips! We gaan nog even goed bedenken waar we zelf heen willen en of we dit nu al gaan doen of uitstellen.
Voordeel van de komende jaren is dat we eenmalig buiten de schoolvakantie zouden kunnen. Ik ben werkzaam in het onderwijs, maar heb nog compensatie verlof tegoed wat ik de komende jaren op moet maken. En nu zijn de kinderen nog niet leerplichtig.
In oktober gaan is qua temperatuur wel verstandig inderdaad (afhankelijk voor welke staten we gaan natuurlijk). Is het dan alleen niet te koud om in een camper te slapen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oktober is voor het zuidwesten wel prettig maar op veel plaatsen zal het wel afkoelen 's nachts. En in hoger gelegen gebieden zal het overdag ook fris zijn. Het wordt ook vroeg donker maar met jonge kinderen is dat misschien een voordeel.

Voor een route met bijvoorbeeld Yellowstone is oktober te laat.

Marianne
Dutchylex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutchylex »

My-2-Cents:

Wij hebben met kinderen verschillende trips gedaan in de US (de eerste toen ze 3 en 5 waren). Wat sowieso een feit is (wat ons betreft) is dat de belevingswereld van kinderen enorm kan verschillen. Voorbeeld: Wij waren met de RV in Montary, CA om daar walvissen te spotten vanaf een boot. De kinderen zaten na 5 minuten al de zeuren om de iPad terwijl wij onze ogen uitkeken. Later kwamen we onderweg een nietszeggend dorp tegen met een piepklein speeltuintje waar ze 1,5 uur gespeeld hebben en toen nog niet weg wilde :roll:

Onze kinderen vonden vooral speeltuintjes, zwembaden, vissen en kamvuurtjes maken (incl. marshmallows/broodjes bakken) het leukst. En wat ons betreft is het reizen met een camper, by-far, het leukst met kids. Wij hebben ook rondreizen met de auto gemaakt naar motels/hotels/huisjes en vonden we allemaal beduidend minder leuk/gezellig en veel meer gedoe.

Onze ervaring met steden is dat het slenteren, wat mijn vrouw en ik samen altijd heerlijk vinden, geen succes is. Als we nu al steden doen in de VS dan gaan we gericht punten bekijken en maximaal 1 dag. En meestal fietsen huren. Je ziet dan veel, zonder dat ze snel moe werden. In SF en NY hebben we dat meerdere keren gedaan en was super.

Tijdens onze RV trip in het zuid-westen waren dermate veel verschillen in temperatuur (ook in juli-aug) dat we soms 's nachts de airco moesten gebruiken en soms de verwarming. Dat werkte prima.

Over 3 weken gaan wij met 3 kids (5,11 en 15) een rondrit doen van bijna 4 weken van (grofweg) Seattle-Jasper-Banff-Glacier-Yellowstone-SLC-Moab en ik zal laten weten wat dit keer de ervaring is geweest :thumbup:
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Wij hebben ook al meerdere reizen gemaakt met kinderen (momenteel 4 en 7) onder andere USA, Frankrijk en Schotland.
Wat hier boven staat klopt wel, kinderen kunnen een week lang uitkijken naar een kasteel en dan sta je daar, hebben ze het in 2 seconde gezien.

Aan de andere kant passen kinderen zich vrij makkelijk aan, tot bepaalde hoogte. Wissel inderdaad af met een zwembad in de middag of een speeltuin tussendoor. Wat ook goed werkt is iedere dag even een moment inplannen om wat fruit te eten i.p.v. jezelf keer op keer afladen in een restaurant. Wij kochten ook vaak fruit of salades bij de supermarkt om vervolgens een parkje op te zoeken.

Onze kinderen zijn inmiddels wel gewend aan reizen en dan merk je dat ze ook benieuwd zijn wat we allemaal gaan zien en of er leuke 'cafe'tjes' of restaurantjes zijn.

Misschien is het een goed idee om een compleet nieuwe route te pakken, dan kun je samen met je kinderen nieuwe dingen ontdekken. Ga je terug naar het bekende dan kan het tegenvallen omdat je kinderen een heel ander beeld hebben dan jij toen had.
Als wij komend jaar naar de USA gaan dan is het ook in eerste instantie voor onszelf. Voor de kinderen kan ik net zo goed naar Griekenland, Italië, Portugal of iets anders gaan.

Just my 2 cents.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Ik zou gewoon doen wat je zelf het mooiste vind. Het enige is dat je wat meer rustmomenten moet inplannen. Reisdagen waren voor ons: in de ochtend autorijden, dan ergens stoppen en wat bezichtigen, dan doorrijden naar de camping, en dan kort nog wat bezichtigen of spelen op de camping oid. Wij zijn in deze leeftijd met de kinderen naar Australie geweest voor 3 maanden. Fantastisch. En zelfs toen hebben mijn meiden gewoon trails meegelopen van 14 km. (wel met rugdrager zodat we ze af konden wisselen).

www.meissiesopreis.waarbenjij.nu
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Femkes_adventures »

Ik herken heel erg wat hierboven gezegd wordt; zoek de afwisseling in type uitjes, omgeving en activiteiten en zorg ervoor dat er voor de kinderen op de camping wat leuks te doen is in de vorm van een zwembad en/of speeltuin! Halve dagen op stap, en de rest van de dag chillen op de camping. Andere bestemming, maar ook zeker aan te raden is Zuid Afrika! Wij hebben een maand rondgetrokken met de kids in december! Vlak voordat de oudste leerplichtig werd, lekker naar de zon terwijl het in Nederland druilerig is… 😎
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer