Handige apps voor onderweg

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Handige apps voor onderweg

Bericht door TonSimone »

Hi!

Zijn er toevallig handige apps voor de mobiele telefoon, (Android in mijn geval) waar je (evt ook soms offline) info kan bijhouden over de reisroute, handige tips kan vinden, korte verslagen kan maken voor bijv social media of zoiets als een "social deal" met lokale acties enz. ?
Dat zullen natuurlijk meerdere apps zijn, maar ik zoek altijd iets wat leuk en handig voor onderweg is :)
Ik heb wel eens wat namen gehoord in de afgelopen jaren over reis-apps maar óf ik ben ze vergeten :roll: , óf ze zeiden me niets qua handigheid.
Ik heb geen zin om een uitgebreid reisverslag te maken via een website (al ooit gedaan in een ver verleden), omdat ik dan weet dat ik de tijd in de hotelkamer vooral kwijt ben aan het uploaden van info en foto's. Aangezien ik fotograaf ben, doe ik dat wel als ik thuis ben ;)
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door ClaireVHaut »

polarsteps voor reisverslag of pindat
roadtrippers, kan je route maken maar ook tips vinden
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door TonSimone »

Dank je wel! :)
Die Polarsteps was me al eens ter ore gekomen, was alleen de naam vergeten. :lol:
Het blijft persoonlijk, maar heb je zelf goede ervaringen met beide of 1 van de 2?
Zijn ze beide beetje betrouwbaar/fijn in gebruik?
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben ooit begonnen met pindat, maar vond dat dus niet fijn . Polarsteps gebruik ik vanaf 2015 en dat is eigenlijk altijd goed. Ik gebruik het als dagboek en ik laat het boek ook afdrukken. Mooie ervan is dat je dus , als je je gps aanhebt, je route helemaal kunt zien, het weer vermeld wordt etc.. Ik vind het erg leuk. Als je wil mag je wel even een verslag bekijken (even prive bericht sturen). Dan kan je zien hoe het er een beetje uitziet.

Ik schrijf per dag een kort verslag wat ik gedaan heb en waar ik heen geweest ben etc. eventuele bijzonderheden vermeld ik ook. En wat foto's. Ene dag wat meer dan de ander. Een fotoboek maak ik ook nog apart, maar dat is dan puur alleen foto's , geen verslag
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door GoBucks »

google maps -> de app zal je wel hebben met android, maak gebruik van de optie om kaarten te downloaden voor offline gebruik. handig als je geen / slecht bereik hebt.

Gasbuddy -> vindt de goedkoopste benzine prijzen in de buurt

vpn software voor gebruik op public (hotel) WiFi

Spotify voor muziek
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door IngridUSA »

Als je op Polarsteps zoekt (of pindat) via de zoekfunctie hier, dan kom je diverse verslagen tegen om te bekijken.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 247
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door tanteto »

* NightSky oid - leuk om sterrenbeelden te benoemen
* Uber
* FlightAware - om te kijken of je vlucht op tijd is
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door Rjkd »

Maps.me voor gedownloaden kaarten die je offline kan gebruiken. Ook voor het pinnen van locaties
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door TonSimone »

ClaireVHaut schreef:
04 mei 2023, 15:49
ik ben ooit begonnen met pindat, maar vond dat dus niet fijn . Polarsteps gebruik ik vanaf 2015 en dat is eigenlijk altijd goed. Ik gebruik het als dagboek en ik laat het boek ook afdrukken. Mooie ervan is dat je dus , als je je gps aanhebt, je route helemaal kunt zien, het weer vermeld wordt etc.. Ik vind het erg leuk. Als je wil mag je wel even een verslag bekijken (even prive bericht sturen). Dan kan je zien hoe het er een beetje uitziet.

Ik schrijf per dag een kort verslag wat ik gedaan heb en waar ik heen geweest ben etc. eventuele bijzonderheden vermeld ik ook. En wat foto's. Ene dag wat meer dan de ander. Een fotoboek maak ik ook nog apart, maar dat is dan puur alleen foto's , geen verslag
Dank je wel allemaal voor de diverse tips :)
Leuk om te zien hoe divers sommige zijn.
Enkele zijn me al bekend (spotify, Uber e.d.) maar de anderen zijn zeker de moeite waard om eens te zoeken :)
Claire, dank je wel voor je uitleg en je aanbod :)
Ik heb er ondertussen een paar in kunnen zien, maar anders had ik je zeker een pb gestuurd!
Ik ga met Polarsteps aan de gang. :)
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door cvr »

Wanderlog!

Hele gave app/website waar je activiteiten/restaurants/foto-plaatsen etc etc aan je trip kunt toevoegen en die vervolgens per dag kunt toewijzen. Daarna maakt Wanderlog er de meest ideale route van die je kunt delen met Google. Verder kun je op de website in een AI omgeving allerlei tips vragen.

Wel prijzig helaas, €50 per jaar. Als je frequent reist kan ik deze app zeker aanraden.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door TonSimone »

Dank je wel!
Ik heb al wat gezien van Wanderlog en ik ga me er eens goed in verdiepen :)
Ik reis wel vaker, dus even de kosten afwegen ;)
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door Almere vak V »

Kaarten downloaden bij Google Maps. Voor als je in een gebied terecht komt waar je geen bereik hebt. Gelukkig worden die gebieden steeds minder. Tenminste, dat vinden mijn dochters erg belangrijk...
:wink:
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door KrekelJapie »

Welke apps gebruiken jullie voor het vinden van interessante tussenstops op een route door vs?

Wanneer bv. Google maps wordt gebruikt welke zoekterm gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door Coyote »

Bedoel je dit voor onderweg? Als je al in Amerika bent?

Het zal een beetje afhangen van de manier van reizen. Heb je thuis je hele route uitgestippeld of ga je op de bonnefooi en zie je wel waar je 's avonds uitkomt?

Persoonlijk plan ik mijn hele route thuis al en zoek dan o.a. via Google Maps (en dit forum natuurlijk) al de interessante plekken op. Dat is de voorpret van de vakantie. :wink: Ik maak een hele lijst met mogelijke tussenstops per dag tussen de plaatsen. Terplekke bepaal ik dan wat ik bezoek. Dan nog iets opzoeken wat interessant zou zijn werkt voor mij in de praktijk vaak niet. En verder als ik onderweg iets leuks zie, is een stop natuurlijk gauw gemaakt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door KrekelJapie »

Coyote schreef:
28 jan 2024, 08:43
Persoonlijk plan ik mijn hele route thuis al en zoek dan o.a. via Google Maps (en dit forum natuurlijk) al de interessante plekken op. Dat is de voorpret van de vakantie. :wink: Ik maak een hele lijst met mogelijke tussenstops per dag tussen de plaatsen. Terplekke bepaal ik dan wat ik bezoek. Dan nog iets opzoeken wat interessant zou zijn werkt voor mij in de praktijk vaak niet. En verder als ik onderweg iets leuks zie, is een stop natuurlijk gauw gemaakt.

Roland
Thuis inderdaad een route uitzoeken. Welke zoekterm gebruik je op Google maps om de interessante plekken te zoeken langs de gekozen route?

Voor Nederland gebruik ik de optie aanraders en dan best beoordeeld. Maar in VS heet dat waarschijnlijk anders.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handige apps voor onderweg

Bericht door Coren »

Toevallig kwam ik je vraag tegen en ik gebruik tegenwoordig een mix van verschillende methoden.

Op nummer 1 staat het forum en dan met name adviezen van mensen + verwijzingen naar verslagen

Als ik dan eenmaal de route heb, leg ik die met hotels (super handig door bevestigingen naar Wanderlog te sturen) vast en plan dan de routes.
Als hulpmiddel vraag ik Chatgpt om 20 (of meer, ligt aan de route en de lengte / hoeveelheid verwachte stops) highlights van route A naar B.
Die highlights plan ik in Wanderlog in en laat de route optimaliseren. Eventuele scenic byways kun je op die manier ook inplannen.

Let op: ik gebruik ChatGPT hier echt als naslagwerk maar eerlijk gezegd werkt het prima. Je kunt echt alles aan ze vragen.

En ik gebruik verder Polarsteps inderdaad, voor korte blogs met een aantal foto's werkt het meer dan prima. Hele verslagen zoals Marianne bijvoorbeeld doet zijn niet zo handig via Polarsteps ;-) maar om je achterban op de hoogte te houden en elke dag te informeren werkt het prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer