Welke airtags?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke airtags?

Bericht door visje »

GoBucks schreef:
07 apr 2023, 02:53
Cindy1969 schreef:
06 apr 2023, 19:39
En voor vertrek nog even kunnen checken of ie ook in het vliegtuig zit.
Ik vraag me dan af wat je zou doen als je op schiphol in je vliegtuig stoel zit, en je checked dat je koffer niet in het vliegtuig zit. Uitstappen?
Ik zou het willen weten. Juist omdat ik een stresskip ben. Dan ben ik (ruim) voordat we geland zijn uitgestresst, heb ik bedacht wat ik wil en/of moet doen en ben ik weer tot rust gekomen. Dat maakt het voor mij en vooral mijn reisgenoten aangenamer. :thumbup:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik bij het vertrek al zou weten dat mijn baggage andere plannen had dan ik.

Ik zie het echter als een groot voordeel dat je niet tot op het laatst hoeft te wachten bij de baggagecarousel op een koffer die daar toch niet zal arriveren.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door HennyCox »

Big Al schreef:
07 apr 2023, 23:44
Ik zie het echter als een groot voordeel dat je niet tot op het laatst hoeft te wachten bij de baggagecarousel op een koffer die daar toch niet zal arriveren.
En ik zou dan twijfelen of die airtag wel goed werkt en toch wachten tot de laatste koffers...je koffer zou er toch maar rondjes blijven draaien en jij bent vertrokken :roll:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

HennyCox schreef:
08 apr 2023, 12:28
Big Al schreef:
07 apr 2023, 23:44
En ik zou dan twijfelen of die airtag wel goed werkt en toch wachten tot de laatste koffers...je koffer zou er toch maar rondjes blijven draaien en jij bent vertrokken :roll:
Je zal kunnen zien waar en wanneer dat etiket voor het laatst waargenomen is. Aan de hand daarvan kan je dan nagaan of het een probleem is met het systeem of met de logistiek.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Tja, geen idee eigenlijk wat ik zou doen als ik zou zien dat mijn koffer niet aan boord is :lol:
Proberen (ahum...) niet te stressen en bedenken wat ik dan ga doen bij aankomst. Wellicht rondje Walmart om de nodige spulletjes voor de eerste nacht aan te schaffen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door harryh »

:offtopic: Bij Delta kun je in de app zien dat je koffers zijn ingeladen etc. De laatste keer zag ik voor vertrek al dat een van de twee koffers niet aan boord was gegaan. Dat was handig omdat ik bij aankomst gelijk al kon zeggen dat ie nog op Schiphol moest liggen. Werd gelijk formulier ingevuld en dag later werd ie afgeleverd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Cindy1969 schreef:
08 apr 2023, 19:27
Tja, geen idee eigenlijk wat ik zou doen als ik zou zien dat mijn koffer niet aan boord is :lol:
Proberen (ahum...) niet te stressen en bedenken wat ik dan ga doen bij aankomst. Wellicht rondje Walmart om de nodige spulletjes voor de eerste nacht aan te schaffen.
Je kan bij de baggageafhandeling een pakket met toiletartikelen afhalen als je baggage vertraagd is. Voor de rest alle bonnetjes bewaren voor de declaratie bij de luchtvaartmaatschappij.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Dank @Big Al Goed om te weten.
Heb het nog nooit meegemaakt (afkloppen...) dat mijn koffer achter was gebleven en heb heel wat keren gevlogen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Big Al schreef:
08 apr 2023, 22:24
Cindy1969 schreef:
08 apr 2023, 19:27
Je kan bij de baggageafhandeling een pakket met toiletartikelen afhalen als je baggage vertraagd is. Voor de rest alle bonnetjes bewaren voor de declaratie bij de luchtvaartmaatschappij.
Mag ik hier aan toevoegen dat bij vermissing van ruimbagage het (z.s.m.) op laten maken van een PIR (Property Irregularity Report) je eerste prioriteit zou moeten zijn? Is je bagage zoek, verlaat nooit de luchthaven zonder PIR. Je hebt dan de meeste kans dat je snel weer over je bagage kan beschikken, verbaas je ook niet dat je bagage ook al is nagezonden.

Hieronder wat meer info vwb je rechten.
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... -verloren/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Klopt helemaal. Had ik niet aan gedacht omdat ik me niet kon voorstellen dat reizigers de luchthaven zouden verlaten zonder eerst melding te hebben gemaakt van de vermiste bagage. Als er geen baliepersoneel (meer) is dan op z'n minst de maatschappij bellen voordat je de luchthaven verlaat.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

De Samsung Galaxy SmartTags zijn momenteel in de aanbieding voor € 19,99 bij Bol:
https://www.bol.com/nl/p/samsung-galaxy ... _iphoneapp
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Ja. AliExpress heeft er ook voor minder dan een Euro 🤭
Maar dit zijn wel originele Samsungs.
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Oh sorry hoor, wist niet dat het originele Samsungs moesten zijn. :|
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Ha ha, niets moet. Maar anders is het natuurlijk geen eerlijke vergelijking.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer