Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Martin & Marianne »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 19:40
Alternatief zou nog kunnen zijn bij de walmart een fysieke kaart kopen maar ik vind het idee van door de douane en de auto ophalen van de autohuur zonder internet te hebben beetje eng. Mensen daar ervaring mee?
Wij doen al jaren niet anders. Waarom is dat eng?

Marianne
wouterjanS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wouterjanS »

Martin & Marianne schreef:
01 mar 2023, 19:52

Marianne
Dat je niks even kan google ofzo. Of stel dat je papieren kwijt raakt en dingen opnieuw moet downloaden. Dat je navigatie misschien niet goed offline gedownload is. Geen idee misschien is dit een milanial dingetje. Zonder internet in het buitenland is eng haha :lol:

Kun je bij elke walmart een unlimited simkaart kopen?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Stel dat er bij de douane of autoverhuur iets gebeurt waar je écht internet voor nodig hebt, dan kun je altijd nog terugvallen op je Nederlandse simkaart voor internet. Navigatie kan ook zonder internet. Een kwestie van voor vertrek in Nederland een app met offline kaarten downloaden.

Bedenk dat je op veel plekken in Amerika überhaupt geen mobiele dekking en dus ook geen internet hebt. Nu ga jij zo te zien vooral naar steden, dus zal dat wel meevallen. Maar het altijd en overal beschikbaar zijn van mobiel internet is in Amerika niet zo vanzelfsprekend is als dat in Nederland is.

Je kunt inderdaad in iedere Walmart een simkaart kopen waar je vervolgens unlimited mee kunt internetten. De keuze is reuze.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 19:55
Martin & Marianne schreef:
01 mar 2023, 19:52

Marianne
Dat je niks even kan google ofzo. Of stel dat je papieren kwijt raakt en dingen opnieuw moet downloaden. Dat je navigatie misschien niet goed offline gedownload is. Geen idee misschien is dit een milanial dingetje. Zonder internet in het buitenland is eng haha :lol:

Kun je bij elke walmart een unlimited simkaart kopen?
De mens lijdt het meest ....................... :wink:

Hoe heb ik het een kleine vijftig jaar geleden aangedurfd om zonder mobiel, laat staan internet, naar Amerika te reizen. :mrgreen: Als familieleden ons wilden bereiken moesten ze via de wereldomroep een oproep doen en maar hopen dat de boodschap gehoord werd.
Groet,

Old Faithful
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Frasi schreef:
01 mar 2023, 19:29
hotspot/tethering werkt op 3G. Oftewel de snelheid wordt ingeperkt bij gebruik als hotspot.
Ga je dat merken?
Hangt ervan af. De term "3G-speeds" is nergens echt gedefinieerd en de aanbieders maken daar dankbaar misbruik van. De limiet voor 3G is ongeveer 7 Mbps, maar 3 Mbps was ongeveer het gemiddelde.

Ik heb echter aanbieders gezien die een limiet van 128 kbps gebruiken voor hun "3G". Dat is net genoeg voor tekstberichten en telefoongesprekken via "WiFi mobile", WhatsApp-gesprekken en GPS-navigatie (bijv. Google Maps) maar veel meer kan je er niet mee omdat het domweg te lang duurt voordat een pagina van een web site opgehaald is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 19:40
Alternatief zou nog kunnen zijn bij de walmart een fysieke kaart kopen maar ik vind het idee van door de douane en de auto ophalen van de autohuur zonder internet te hebben beetje eng. Mensen daar ervaring mee?
Ja, ik! 8)

Ik weet niet onder welke generatie jij valt maar ik mag hopen dat jij je zonder alle moderne technieken ook kunt redden. :shock:

In de beginjaren dat ik (alleen) naar Amerika reisde hadden we al deze mogelijkheden nog niet en moesten we ons redden met een landkaart. Mobiele telefonie werkte voor ons vrijwel nog niet in Amerika, laat staan dat er smartphones waren.

Er zijn overigens wel mogelijkheden om een offline map voor navigatie op je telefoon te zetten. Kun je toch vanaf de autoverhuurder naar je motel komen. En mocht dat allemaal te eng zijn, zet dan gewoon roaming aan op je mobiele telefoon. Heb je gewoon internet. Kost je wel een vermogen bij je eigen aanbieder maar kun je je in ieder geval redden. :P

Roland
Since 1982: 28 visits to the United States!

Volgende trip: 15 juni - 9 juli 2023, zie hier.

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

@wouterjanS
Heb je helemaal geen e-sim mogelijkheden? Voor anderhalve dollar heb je al 1GB (bij Airalo met kortingscode JAANA1700).
wouterjanS
Amerika-ontdekker

@IngridUSA Oh dat is wel heel goedkoop, goeie tip.

Ik heb alleen volgens mij mijn NL simkaart al als Esim. En die houdt ik er toch wel graag in, in het buitenland.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

Die kun je dan toch even omwisselen als het alleen voor die eerste uren is?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Op mijn iPhone kan ik een aantal verschillende eSim-profielen tegelijkertijd instellen. Je kunt er (op mijn toestel) maar één tegelijkertijd actief hebben, maar dat lijkt me niet zo'n probleem? Je kunt dan toch de Nederlandse eSim even uitschakelen? Als je hem nodig hebt schakel je hem met hetzelfde gemak weer in. Je bent dan in de tussentijd alleen even niet bereikbaar op je Nederlandse nummer, dat is alles.
wouterjanS
Amerika-ontdekker

@Galapogos

Oh dat wist ik niet! Dat is ideaal. Want ik moet zeggen dat ik geen idee heb hoe ik mijn oude esim terug zou moeten zetten anders.

Nou dan is dat ook opgelost.
Steven88
Amerika-ontdekker

Bericht door Steven88 »

Galapogos schreef:
01 mar 2023, 21:17
Je kunt inderdaad in iedere Walmart een simkaart kopen waar je vervolgens unlimited mee kunt internetten. De keuze is reuze.
Hoe werkt dat precies? Een losse simkaart met unlimited data? Het lijkt mij dan dat je een abonnement afsluit en een US adres en dergelijke moet hebben? Want een prepaid kaartje en unlimited gebruik lijken mij niet samen gaan?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Prepaid en unlimited data gaat wel degelijk samen. Stel: unlimited data kost 50 dollar per maand. Dan zet je 50 dollar op je prepaid account en activeert vervolgens een pakket voor een maand unlimited data.

Prepaid wil niet zeggen dat je per megabyte betaalt. Je kunt ook best per maand een unlimited pakket hebben. De crux is natuurlijk dat je dat pakket dan vooraf betaalt. Daarom heet het prepaid. :wink:

Maar lees vooral ook dit topic even door, dan vind je legio voorbeelden. Je hebt zeer zeker géén Amerikaans adres nodig om een maandje prepaid unlimited te kunnen internetten.
Resetovic
Amerikafan

Bericht door Resetovic »

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik mijn Z Fold 3 en iPhone 13 Pro niet geactiveerd heb kunnen krijgen in de US?

Er zat gewoon een imei blokkade op het netwerk van 2 prepaid providers(welke 2 weet ik zo direct ook niet meer), had zelfs ook nog contact gehad met een provider zonder een oplossing.
Volgende week ga ik weer die kant op en mijn toestel is nu een S23 Ultra en een iPhone 14 Pro, hier een internationale simkaart kopen was natuurlijk ook een oplossing geweest.

Of ik moet echt naar een retail store voor hulp in plaats van een Target/Wallmart.

Ik was dik 100 dollar kwijt en gelukkig wel data bedoeld voor mijzelf kunnen gebruiken op het toestel van mijn partner, haar iPhone 11 pro deed het wel gewoon zonder problemen bij beide providers.

Aan de ene kant was ik wel blij dat ik zelf buiten helemaal niet mobiel bereikbaar, maar ben met 2 anderen en 1 van ons moet toch wel bereikbaar zijn.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Voor de goede orde: je had geen problemen met het activeren van je iPhone en je andere telefoon, maar met het activeren van de prepaid simkaarten die je had gekocht zo te lezen. Een iPhone moet je (los van je simkaart) ook activeren, maar dat doe je doorgaans slechts éénmalig, als je het toestel voor het eerst in gebruik neemt.

Dat gezegd hebbende, ik heb al enkele keren een AT&T-prepaid simkaart gekocht bij Walmart, en die vervolgens succesvol aan de praat gekregen op mijn iPhone.

Wat er met die simkaarten van jou aan de hand was weet ik niet. Ik denk ook niet dat anderen je daar mee kunnen helpen als je niet meer weet van welke provider die simkaarten waren.
Resetovic
Amerikafan

Bericht door Resetovic »

Had de activatie proces exact doorlopen zoals ook gedaan op de iphone 11 pro en via de klantenservice idem en toch kunnen vinden prepaid kaarten waren van Ultra en Tracfone.

Twee verschillende toestellen en twee verschillende simkaarten.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb al een aantal keer Airalo gebruikt en dat werkt prima. Ik mis wel het hebben van een US nummer als ik op vakantie ben voor reservaties etc. In principe was dit echter steeds een luxeprobleem...Tot mn laatste reis vorig jaar toen ik een probleem had met de huurwagen en het echt zeer vervelend was om geen US nummer te hebben, omdat de verhuurder en takeldienst er maar niet in slaagde mij terug te bellen. En ik een behoorlijke rekening had bij thuiskomst omdat ik moest bellen met mn BE nummer.

Echter kocht ik vroeger vaak simkaarten op ebay, deze werden altijd prima afgeleverd. Maar nu kan je dus blijkbaar ook gewoon een Esim kopen op ebay heb ik gemerkt. Heb zelf nog geen ervaring met deze verkoper, maar mijn ervaring leert me dat een verkoper met goeie reviews steeds betrouwbaar is. En indien je toch een probleem zou hebben, vraag je gewoon je geld terug.

Esim T-mobile Ebay

Leuke prijs ook: 17,95 USD voor het 10gb plan en 19,95 USD voor unlimited. Meerdere sims zelfs nog iets goedkoper. Volgende maand ga ik deze Esim kopen voor mijn reis in mei. Ik zal mijn ervaring hiermee delen daarna. Maar als je smartphone dus Esim ondersteunt en je bent tevreden met T-mobile, lijkt me dit een prima keuze en hou ik niemand tegen om het al eens te testen. :wink:

Tip: Het betreft een Esim dus dit wordt gewoon doorgestuurd en dus niet per post verzonden. Toch probeert Ebay automatisch verzendingskosten aan te rekenen als je BE of NL als shipping adress opgeeft. Zorg dat je afleveradres een Amerikaanse adres is (BV een hotel) en dan betaal je geen verzending.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Voor diegenen die graag een Amerikaans telefoonnummer hebben (en houden): Google Voice. Ik heb sinds een jaartje een gratis account bij Google Voice inclusief eigen Amerikaans telefoonnummer.

Het aanvragen van een account bij Google Voice en een bijbehorend Amerikaans telefoonnummer is niet zo eenvoudig, maar als je het eenmaal hebt is het ideaal, en perfect te gebruiken vanuit waar dan ook ter wereld, inclusief Nederland.

De makkelijkste route om een account aan te maken, inclusief Amerikaans telefoonnummer:
- Maak een account aan terwijl je in Amerika bent, of gebruik een VPN-dienst om dat vanuit Nederland/België te doen.
- Vraag een Amerikaans telefoonnummer aan binnen Google Voice. Je moet deze aanvraag bevestigen via een ander (regulier) Amerikaans telefoonnummer. Dit kun je dus het beste doen als je in Amerika bent en daar tijdelijk een prepaid simkaart in gebruik hebt.

Als het account (inclusief telefoonnummer) eenmaal aangemaakt is, heb je het nummer van je prepaid sim niet meer nodig. Ook hoef je vanaf dat moment geen gebruik meer te maken van een VPN. Google Voice kan wereldwijd gebruikt worden, enkel op het aanmaken van een nieuw account zitten geo-restricties. Het account kun je ook gratis actief houden voor onbepaalde tijd. De enige voorwaarde is dat je er minstens een keer per half jaar mee belt. En dat mag een gesprek van 1 seconde zijn, naar een Amerikaans nummer (gratis).
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Galapogos schreef:
25 mar 2023, 22:22
Het account kun je ook gratis actief houden voor onbepaalde tijd. De enige voorwaarde is dat je er minstens een keer per half jaar mee belt. En dat mag een gesprek van 1 seconde zijn, naar een Amerikaans nummer (gratis).
In plaats van een verbinding te maken met een ander nummer kan je ook een SMS-bericht sturen. Dat kan zelfs vanaf je computer.

Overigens kan je via Google Voice voor $0,01 per minuut naar een Nederlandse vaste lijn bellen.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Wij gaan al jaren naar de US en gebruiken gewoon de wifi die in heel veel winkels te vinden is, restaurants etc. Werkt prima. De kinderen moeten vaak even een paar dagen afkicken maar dan zijn ze er ook aan gewend :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer