Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers kwijt
Re: Koffers kwijt
Ah, check, ik ben niet in de gang van 2 naar 3 of in bagagehal 3 geweest inderdaad, alleen in 2.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Almere vak V schreef: ↑14 jul 2022, 18:13Geen woord Frans bij en ik kan je lijstje nog wel wat aanvullen;En daar zit hem dus juist het grote probleem. Schiphol verandert wel. Helaas de verkeerde kant op. Het wordt alleen maar slechter. De meesten weten hier wel dat ik geen fan ben Schiphol. Ik vind het al jaren een chaotische puinhoop. Alle vliegvelden om ons heen zijn de afgelopen jaren verbeterd, gemoderniseerd. Schiphol staat op dat gebied al tientallen jaren stil. Piloot waar wij een paar weken geleden uit Alicante kwamen verwoorde het goed wat mij betreft. Je schaamt je dood als je op Schiphol aankomt. Alleen al op het gebied van onderhoud. Verf die afbladdert, plafondplaten die loshangen, aftandse toiletten, dode planten en ga zo maar door. Ik ga niet zeggen dat er nooit wat aan de hand is op een ander vliegveld. Maar bij Schiphol tref je het allemaal tegelijk. En als er dus wat gebeurd. Ga je in een mum van tijd van de normale chaotische puinhoop naar een regelrecht hellhole. En er is niemand die het ook maar ene fuck lijkt te interesseren.
-Een A-pier in aanbouw die al maanden stil ligt ivm een geschil,
-Een nieuw securityfilter 1/2 wat nu eindelijk kan worden belast. Ziet er allemaal aardig uit, maar of het bij bezetting/gebruik van alle lanes wel zo efficient werkt vraag ik mij af.
-Securityfilter hal 1 nu dicht is.
-Taxiwereld is nergens zo verrot als op Schiphol. Ook hier komt het verdienmodel van Schiphol naar voren zodat de argeloze passagier 80 Euro betaald voor een ritje Amsterdam.
etc
Hoewel er nu wel heel veel koffers liggen, niet nieuw. Kan op iedere luchthaven, zo ook op Schiphol. Er is nergens controle of je wel de juiste koffer meeneemt.Neem het voorbeeld met de koffers die er nu al maanden liggen. Niemand doet er wat aan. Iedereen vindt het prima. En blijkbaar normaal dat die koffers daar liggen zonder enig toezicht. Zoek een leuk koffertje uit en loop naar buiten.
Vorige week was de wachtrij bij hal 1 minsten 500 meter lang. Bij hal 3 liep je vrolijk fluitend overal langs. Ik snap best dat dit te maken heeft met het type vlucht. Maar nood breekt volgens mij wet? Niet op Schiphol.
En hier blijven we van mening verschillen. Hoe gecompliceerd ook geregeld, de verantwoordelijkheid ligt op dit moment toch echt bij de luchtvaartmaatschappijen zelf en het kan niet anders dan dat er van alle kanten druk wordt gezet om deze belabberde situatie zsm te verhelpen. Ook hier is "personeel" het toverwoord, je hebt niet snel ander/nieuw personeel die deze berg aan koffers even verwerkt.Dan kan je hier zeggen dat het geen probleem van Schiphol is. Maar dat is het dus wel. Jij verleent een dienst. En die dienst is belabberd. Ongeacht of die dienst direct door jou wordt geleverd. Of door een onderaannemer. Afdronk van je klant, Schiphol is een k.. vliegveld.
Zelf of voor anderen zoeken zoals ik in dit topic lees heeft geen enkele zin. Belangrijkste is dat er een goede PIR is/wordt opgemaakt zodat, zolang er een label aan je bagage zit, je nog kans hebt dat je je bagage nog terug ziet.
Pannekoek is nog licht uitgedrukt....De laatste keer dat ik die pannenkoek op tv zag had ik niet het idee dat ie er ook maar iets van had begrepen. Laat staan dat ie er iets aan gaat doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
https://www.nu.nl/economie/6212343/nog- ... iphol.html
Terugkomend op de eerdere discussie over elkaar helpen met achtergebleven koffers:
Terugkomend op de eerdere discussie over elkaar helpen met achtergebleven koffers:
Mochten er straks nog koffers staan dan zal uitgebreid snuffelen naar koffers van mede-forumgenoten je waarschijnlijk bijzondere belangstelling van de KMAR opleveren.Door de problemen komt het voor dat er bijvoorbeeld plukjes koffers staan bij de bagagebanden. De luchthaven probeert deze zo snel mogelijk afgeschermd te krijgen.
De zegsman weerspreekt de suggestie dat, anders dan op andere luchthavens, koffers op Schiphol gemakkelijk door vreemden meegenomen kunnen worden. Hij wijst erop dat dit eigenlijk op alle luchthavens mogelijk is. Hij benadrukt wel dat er cameratoezicht is en dat de marechaussee surveilleert.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Geen probleem hoor. Dat kan ik prima uitleggen zeker als het telefoonnummer van de eigenaar op het label staat en ik dus kan bellen. 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik ben de afgelopen 2 maanden geweest op misschien wel 25 verschillende vliegvelden in Europa en de US. (ik moet veel vliegen voor mn werk...) Nergens, echt nergens liggen de hopen met koffers, buggy's en wat al niet meer als op Schiphol.
Ja, soms op vliegvelden kom je wel is een rijtje met koffers tegen. Zeker in Amerika zie je vaak dat medewerkers van het vliegveld koffers al van de banden halen en netjes in een rijtje zetten. En dat rijtje lost binnen no time keurig netjes op.
Controle ben ik met je eens. Die gebeurd nergens. Maar die controle zit natuurlijk vaak bij de mensen zelf die hun eigen koffer van de band halen. Ook die controle is inmiddels compleet weg. Ik hoor verhalen van mensen die uren bij de verkeerde band staan te wachten. Die dit proces ook weer in de war sturen. Dat is op zich niet erg. Kan een keer gebeuren. Maar nu kan dit dus de "baksteen" zijn die de emmer doet overlopen. De oplossing van het probleem gaat jaren duren heb ik ergens gelezen. Want? Is het zo complex? Of heb je er al jaren niet naar omgekeken.
Het is hetzelfde als met schilderen. Vervelend klusje. Maar als je het op tijd (laat) doen. Schuurpapiertje er overheen en schilderen maar. Als je wacht heb je op een gegeven moment niet meer genoeg aan dat schuurpapiertje. Komt de krabber erbij. Heb je plamuur nodig. Als je plamuur nodig hebt moet je het weer in de grondverf gaan zetten. Of nog erger je moet stukken gaan vervangen.
Wat mij betreft is het heel simpel. Als ik een bekertje drinken bestel in bijvoorbeeld een stadion. Dan is dat per definitie te duur. En vaak ook nog smerig. Dan is de reactie in dat stadion hebben ze te duur, smerig drinken. Nog mooier, als het bij een voetbalclub is. Dan wordt er zelfs gezegd dat ze bij die club smerig en duur drinken hebben. Die club huurt waarschijnlijk het stadion. Het stadion huurt weer iemand in die de catering doet. Die catering koopt het drinken weer ergens in. Maar uiteindelijk wordt de club erop aangekeken. Als de club er dus niks aan doet. Blijven zij de gebeten hond.
Als Schiphol moet je hier dus ingrijpen. Hoe kan het dat Iceland Air zijn eigen bagagepersoneel mee gaat nemen? Dat is toch te zot voor woorden. Bij Apple lachen ze zich dood. Want de halve wereld is op zoek naar airtags. Je kunt een dienst inhuren die jou tegen betaling langs de rijen loodst en ervoor zorgt dat je bagage in het vliegtuig zit. Het kan dus blijkbaar wel. Maar je moet er extra voor betalen. En er is niemand die bij Schiphol zegt, tot hier en niet verder.
En het meest schaamteloze die tokkies die een handicap voorwenden zodat ze langs de rijen geholpen worden. Want we moeten alle mensen helpen. Ze mogen niet vragen wat iemand mankeert. Nou dan verander je dat maar. Niemand, echt niemand die daar een probleem mee heeft.
Jij bent verantwoordelijk wat er binnen jouw onderneming gebeurd. En ik mis totaal het verantwoordelijkheidsgevoel wat de leiding van Schiphol zou moeten uitstralen. Totaal!!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je het niet erg vindt beperk ik mij even op deze opmerking want hier (verantwoordelijkheid) begon onze discussie mee. Ik gaf al eerder aan dat het een "ketenverantwoordelijkheid" is en als je in deze passage ook de luchtvaartmaatschappijen benoemt zijn we het wat mij betreft eens.Almere vak V schreef: ↑15 jul 2022, 11:25Jij bent verantwoordelijk wat er binnen jouw onderneming gebeurd. En ik mis totaal het verantwoordelijkheidsgevoel wat de leiding van Schiphol zou moeten uitstralen. Totaal!!
Ook ik mis het verantwoordelijkheidsbesef van Schiphol en we kunnen het wel niet leuk vinden maar hoe je het ook wendt of keert, de luchtvaartmaatschappij is primair verantwoordelijk voor ruimbagage. Hoe slecht vanuit het verleden ook geregeld, Schiphol of andere luchthavens zijn hier zelf geen partij in.
Voor iedereen die meeleest (maar misschien zijn ze het al zat), lees in onderstaande link wat je moet doen als je bagage niet van de band rolt.. Verlaat de reclaim-area nooit zonder PIR ! Laat je niet wegsturen anders verlies je niet alleen je bagage, maar ook je rechten op vergoeding.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... eproblemen
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
inmiddels blijkbaar nog 1500 koffers over van de 10000

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Nou dat ziet er ineens hoopvoller uit. Hopelijk loopt het komende weken niet weer op en krijgt iedereen zijn koffer(s) netjes terug.
-
- Amerikakenner
Vraagje over vloeistoffen in de handbagage. Ik weet dat het max 100 ml mag zijn per vloeistof en dat het in een transparant zakje moet, maar ik las dat je max 1 liter mee mag nemen. Weet iemand of het in 1 zakje moet zitten, dus daarin max tien stuks van 100 ml of mogen het ook verdeeld in de handbagage drie of vier losse zakjes zijn?
Eén zakje.
Schiphol:
Schiphol:
TSA hanteert 3-1-1 regel: 3.4 ounce (100 milliliter), 1 quart size bag, 1 bag per passenger.In je handbagage mag je 1 liter aan vloeistoffen meenemen in verpakkingen van elk 100 milliliter. Kleinere of aangebroken verpakkingen mogen uiteraard ook. Stop die vloeistoffen, gels, crèmes, zalfjes, pasta’s en spuitbussen in een hersluitbare doorzichtige plastic 1-liter zak.
-
- Amerikakenner
Dank @heidem dit is heel duidelijk.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het kan ook zomaar goed gaan.
Vanmiddag landden wij om 13.50 (niet de Polderbaan
). Taxien, vliegtuig uit (stonden E nogwat) paspoortcontrole en koffers van de band, alles binnen een half uur. We misten namelijk precies de shuttle naar het hotel/parkeerplaats auto. Sneller kan volgens mij niet
Wij moesten naar band 10, weet niet precies waar zich dit bevindt, maar hier geen overgebleven koffers gezien.
Vanmiddag landden wij om 13.50 (niet de Polderbaan

Wij moesten naar band 10, weet niet precies waar zich dit bevindt, maar hier geen overgebleven koffers gezien.
- bedeve
- Amerika-expert
De moraal van het verhaal is dus : stop met dat idiote verplaatsen van kiloos bagage .
Als Flyingblue Gold mag ik 2 x 23 + 12 =58 kilo gratis verplaatsen .
Per persoon...
Te zot voor woorden .
Hou er mee op !
Ik reis de wereld rond met een trolley en een rugzak.
Das samen goed voor 12 kilo.
Ooit eerder meer verplaatst ?
Jazeker : babykleertjes
Toen de Dollar-Eur koers 40 % anders was...
Maar hoeveel bagage voor jezelf?
Een volwassen en nadenkend mens kan prima de wereld rond met dit ;
Hoeft ook niemand meer te zeiken dat ie bagage kwijt is.
Wees geen loser ; reis licht !
Als Flyingblue Gold mag ik 2 x 23 + 12 =58 kilo gratis verplaatsen .
Per persoon...
Te zot voor woorden .
Hou er mee op !
Ik reis de wereld rond met een trolley en een rugzak.
Das samen goed voor 12 kilo.
Ooit eerder meer verplaatst ?
Jazeker : babykleertjes
Toen de Dollar-Eur koers 40 % anders was...
Maar hoeveel bagage voor jezelf?
Een volwassen en nadenkend mens kan prima de wereld rond met dit ;
Hoeft ook niemand meer te zeiken dat ie bagage kwijt is.
Wees geen loser ; reis licht !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Een zakje, maar als je er meer dan 10 stuks in propt is dat geen probleem.kwarktaart schreef: ↑16 jul 2022, 08:33Vraagje over vloeistoffen in de handbagage. Ik weet dat het max 100 ml mag zijn per vloeistof en dat het in een transparant zakje moet, maar ik las dat je max 1 liter mee mag nemen. Weet iemand of het in 1 zakje moet zitten, dus daarin max tien stuks van 100 ml of mogen het ook verdeeld in de handbagage drie of vier losse zakjes zijn?
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Vloeistoffen op Schiphol zijn geen probleem meer ook grotere verpakkingen kunnen mee. Alleen heb je een probleem als je een overstap heb waarbij je weer door security heen moet en op de terugreis natuurlijk
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@bedeve Ik vind het een nobel streven, met handbagage 3 weken rondreizen.
Het zal aan mij liggen, maar dat krijg ik er niet in. Nog los van dat ik het verspilling vind om daar dan spullen te kopen die je gedurende je reis nodig hebt/gebruikt, maar achter moet laten of weg moet gooien omdat het op de terugweg niet mee kan.
Wat je onderweg 'nodig' hebt zal voor iedereen anders zijn, maar wat ik graag bij me wil hebben om op een prettige manier te reizen is meer dan die 12 kilo (overigens: toen we in 2019 met Swiss (ticket via United) terug vlogen mocht handbagage max. 8 kg per persoon zijn. En het werd gewogen!).
Persoonlijk heb ik een grotere hekel aan de gigantische hoeveelheden handbagage die in de overhead storage wordt gepropt (en voor oponthoud zorgt bij het boarden) dan aan die reguliere koffers in het ruim.
Ik ben het wel met je eens dat de hoeveelheid bagage uit je voorbeeld wel weer het andere uiterste is.
Het zal aan mij liggen, maar dat krijg ik er niet in. Nog los van dat ik het verspilling vind om daar dan spullen te kopen die je gedurende je reis nodig hebt/gebruikt, maar achter moet laten of weg moet gooien omdat het op de terugweg niet mee kan.
Wat je onderweg 'nodig' hebt zal voor iedereen anders zijn, maar wat ik graag bij me wil hebben om op een prettige manier te reizen is meer dan die 12 kilo (overigens: toen we in 2019 met Swiss (ticket via United) terug vlogen mocht handbagage max. 8 kg per persoon zijn. En het werd gewogen!).
Persoonlijk heb ik een grotere hekel aan de gigantische hoeveelheden handbagage die in de overhead storage wordt gepropt (en voor oponthoud zorgt bij het boarden) dan aan die reguliere koffers in het ruim.
Ik ben het wel met je eens dat de hoeveelheid bagage uit je voorbeeld wel weer het andere uiterste is.
Herkenbaar. Mijn handbagage is een kleine rugzak van 40-30-15 cm. Een enorme trolley als handbagage vind ik onhandig. En ja, ik heb ook wel eens mijn bedenkingen als ik die mensen zie die hun enorme trolleys in de bagagevakken proppen.
-
- Amerikakenner
Vandaag aangekomen op San Francisco. Beide ingecheckte koffers lagen keurig op de band bij aankomst. Hopelijk zo ook op de terugreis. Met de airtags kon ik ze trouwens perfect traceren, niet nodig in dit geval, maar wel handig.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is geen garantie dat die trolley als handbagage mee mag.
Toen ik eind juni met BA terugvloog vanaf JFK werden dat soort koffers allemaal in het vrachtruim geplaatst. Rugzakken geen probleem en daar kreeg je ook een tag op dat die gegarandeerd als handbagage mee mocht. Maar tientallen van dat soort koffertjes als handbagage moesten alsnog onderin het vliegtuig. Ook later op LHR toen ik van LHR naar AMS vloog moest bijna iedereen zijn handkoffertje alsnog bij het instappen naar het vrachtruim laten brengen.
Overigens zit ik er voor een volgende trip wel sterk over na te denken op die manier te reizen. Gezien wat ik daadwerkelijk verbruikt heb kan ik zeker de heenweg best met zo'n koffertje en rugzak op pad.

Roland
- Almere vak V
- Amerika-expert
58 kilo is inderdaad leuk als je aan het verhuizen bent. Of als je voor een euro anderhalve dollar krijgt maar anders kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen waarom je zoveel troep met je mee zou willen zeulen. Maar wellicht voor anderen is alleen handbagage een iets te grote uitdaging. Wij reizen 9 van de 10 keer ook met alleen handbagage. Maar moeten vaak toch de rolstoel van onze dochter inchecken. Vaak wordt er aan de balie met verbazing gereageerd. Hebben jullie geen koffers die je wilt inchecken??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 4737 Weergaves
-
Laatste bericht door Mrvanilla
-
- 27 Reacties