Filmaanbod in vliegtuig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door mikekiwi »

Over twee weken zitten we als het goed is eventjes in het vliegtuig. In ons geval KLM, de 787 Dreamliner. Nu ben ik bezig met films via Netflix/Disney+ op mijn iPad te downloaden en vroeg me eigenlijk af hoe het tegenwoordig zit met het aanbod in het vliegtuig en hoe dat werkt.

Is dat een beetje acceptabel en worden er films vertoond on demand (zoals netflix) of volgens een schema (zoals reguliere tv)?
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door ONYX666 »

On demand. Zie hier het aanbod van juni
https://entertainment.klm.com/june-2022
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door mikekiwi »

Er is gewoon een website van..... :silent: Geen moment aan gedacht om het daar op te zoeken. Bij deze zijn al mijn vragen beantwoord :thumbup: :thumbup:
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Harry »

mikekiwi schreef:
25 jun 2022, 12:33

Is dat een beetje acceptabel en worden er films vertoond on demand (zoals netflix) of volgens een schema (zoals reguliere tv)?
De tijd dat de stewardess de videobanden moest starten ligt alweer een tijdje achter ons. :lol:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door BonnyR »

Harry schreef:
25 jun 2022, 13:51


De tijd dat de stewardess de videobanden moest starten ligt alweer een tijdje achter ons. :lol:
:lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door mikekiwi »

Ja, maak maar grappen over de oudere medemens die nog nooit intercontinentaal heeft gevlogen... :D :D
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Wouterkaas »

Nog een tip of overweging vanuit mijn kant: Neem eventueel ook films mee die je bijv. al eens gezien hebt maar nog eens zou willen kijken. Of een luchtige serie waarvan je makkelijk losse afleveringen kunt kijken (in mijn geval iets als Family Guy). Mijn eigen ervaring is dat ik tijdens (lange) vluchten niet altijd de concentratie/moeite kan vinden om me op een nieuwe film te storten en dan is het wel eens relaxed om een bekende film of serie te zien, zodat het niet erg is als je aandacht even verslapt. Uiteraard verschilt dit per persoon, maar voor mij werkt dit goed.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door mikekiwi »

Snap ik, en goed tip. Ik zag dat er ook wat concerten in het aanbod zaten, kan ook een vergelijkbaar alternatief zijn. We zorgen er idd sowieso voor dat er een iPad meegaat met wat eigen (luchtig) materiaal erop, voor in hotelkamers als er tussen alle drukke bezigheden wat tijd over is
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door kwarktaart »

Grappig @Wouterkaas dat je dat zegt van wellicht de concentratie niet kunnen opbrengen voor een (nieuwe) film. Ik heb dat net zo. Van tevoren bekijk ik welke films ik zou willen zien en eenmaal tijdens de vlucht kijk ik zelden. Ben altijd content met wat spelletjes op mijn ipad.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door jojostravelusa »

Ik heb net op de terugweg vanuit Halifax met overstap in Toronto King Richard en Spencer gekeken en op de korte vlucht inderdaad iets luchtigs en niet te lang: A hard days night van de Beatles. Een oudje, maar ik had hem nog nooit gezien. Hoef je echt niet bij na te denken :D
De heenweg weet ik zo niet meer. Wij vlogen met Air Canada. Verder vind ik het altijd heerlijk om te patiëntsen (dat schrijf je vast niet zo, raar woord wordt het dan) in het vliegtuig.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Frasi »

Ik kan me ook niet altijd concentreren voor (nog) een hele speelfilm.
Dus ik heb ook altijd een hele serie aan BBC Earth afleveringen op mijn tablet staan. Afleveringen van 50 minuten zijn ideaal: een verhaal waar je best wat van kan missen maar altijd geweldig mooie beelden. Tijdens het eten, net voor het slapen gaan, of het laatste uurtje voor de landing.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Resetovic »

Ik heb wel eens Air Crash Investigations gekeken tijdens een vlucht heel veel jaren geleden, mijn partner naast mij was er niet blij mee en ging van plaats ruilen met één van de kids.

Film kijken kan ik dus totaal niet tijdens een vlucht, mij part is vooral een Discovery of NatGeo aanbod ideaal tijdens vluchten.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door kwarktaart »

Haha @Resetovic ik kan me er iets bij voorstellen dat de mensen om je heen die jouw beeld konden zien, dat wat minder vonden. Hoewel het altijd wel boeiende docu’s zijn van air crash investigation :wink:
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Pepito »

Ik had een tijd dag ik dat ook vaak keek, maar dan voor werk in de ICE naar Frankfurt, met niet realiserende dat er natuurlijk ook veel mensen die moesten vliegen om me heen zaten… In Duitsland heb je met de ICE natuurlijk net zo’n trein-vlucht combi zoals we hier de Antwerpen route kennen.
Stapte zelf ook meestal op het vliegveld uit, maar duurde even totdat ik de link maakte, ik moest gewoon door naar de S-Bahn naar kantoor.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door IngridUSA »

:offtopic: Mijn zoon is aircraft mechanic en net klaar met zijn opleiding. Sommige van deze afleveringen zijn onderdeel van het lesprogramma. Dan kijken we thuis met nog meer extra toelichting.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Timothy555 »

Ook enorm fan van Air Crash Investigation hier - alles staat op Disney+, al enorm veel tijd aan gehangen.

Vroeger was het alles programmeren op NatGeo en dan filteren wat we al gezien hadden. En op Youtube staan ook wel enkele volledige afleveringen (ook van Mayday, zoals het programma in de VS heet).

OT: laatste keer dat ik van Amsterdam naar Vegas vloeg met KLM, heb ik 3 uur 'Angry Birds' zitten spelen :D
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door dejong89 »

Timothy555 schreef:
28 jun 2022, 09:39
Ook enorm fan van Air Crash Investigation hier - alles staat op Disney+, al enorm veel tijd aan gehangen.
Hier nog iemand die fan is van Air Crash Investigation :D
Sterker nog.... toen ik in februari naar Lissabon vloog heb ik een paar afleveringen gekeken in het vliegtuig. Of het heel handig was dat laat ik even in het midden :lol: :lol:
Op de terugweg heb ik de Downfall of Boeing gekeken... Super interessant!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Wouterkaas »

Haha, dat ze dat aanbieden in het vliegtuig. Als ik dat programma aan zou zetten naast mijn vriendin, dan gok ik dat ik spoedig gebruik zou kunnen maken van het zwemvest onder de stoel... :lol:
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Resetovic »

Het programma heeft bij mij behoorlijk veel vliegangst weg genomen en was meer een(de keuze tijdens een vlucht kijken was meer een therapie) en los van dit als je ziet wat er allemaal in de lucht vliegt elke seconde van de dag op Flightradar wereldwijd heeft mij ook een zetje naar rust gegeven.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Filmaanbod in vliegtuig?

Bericht door Coyote »

Wouterkaas schreef:
28 jun 2022, 17:23
Haha, dat ze dat aanbieden in het vliegtuig.
Volgens mij wordt dat ook niet aangeboden tijdens de vlucht. Dan moet je het al op je eigen laptop/iPad hebben staan. Ooit eens Die Hard 4 gezien in het vliegtuig, werd aangeboden tijdens de vlucht. De scene waarbij de helicopter crasht was er wel uitgeknipt... :?

Overigens heb ik zelf ook een laptop mee met films en docu's van Netflix en Youtube. Ik zet er altijd van alles op voor de vlucht maar kijk er maar weinig naar. Op de heenweg dit keer (omdat het een lange vlucht van ruim 10 uur was) 2 films bekeken. Op de terugweg (vlucht van 6 uur) laptop niet eens uit de tas gehaald maar een film van het vliegtuig bekeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer