Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pakro76
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2022, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Pakro76 »

Hi, iemand hier al de usa ingekomen met testifly? Ik vlieg vlg week met delta, accepteren zij dit? …
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 481
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door nwolf »

Ik denk dat als je dit topic rustig doorleest je het antwoord zeker zult vinden.
Maar zal je een hint geven, het antwoord is niet nee :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door harryh »

@Pakro76 nog een hint: Zoek even naar berichten van ene @harryh over Testifly en Delta...
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Nessiezzz »

nwolf schreef:
21 apr 2022, 23:58
Maar zal je een hint geven, het antwoord is niet nee :lol:
Je weet de spanning behoorlijk goed op te bouwen : ben benieuwd!! :D :D
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 481
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door nwolf »

Vandaag beide de test gedaan en beide negatief. Je schrijft de code op de test, je maakt een selfie, foto en scan van je paspoort en daarna een filmpje van het uitvoeren van de test. Dan moet je 15 min wachten en een foto maken van het resultaat.
Half uurtje later krijg je het certificaat toegestuurd. Tijdens het inchecken bij American Airlines geupload en was geaccepteerd.
Prima oplossing, heb wel eerst een testje gedaan om zeker te weten dat ik negatief was en toen pas de test met testifly, zelfde voor mijn zoontje.
Snap niet wat het voordeel is aan toegangsbewijs als deze optie er ook is, 1x 8,- voor 5 testen en 13,- voor een 2 testen online vs 40,- + 9,- verzendkosten bij toegangsbewijs....
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door paul-s83 »

@nwolf Mooi dat jullie negatief getest zijn, het genieten kan bijna beginnen 👍🏻
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5795
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door bedeve »

Even een berichtje over toegangsbewijs.nu.
Is wat duurder, maar.....
Ik heb een voutje gemaakt met het intypen van mijn paspoortnummer.
Dat had ik nog niet gezien in de bevestiging die ik meteen kreeg, maar wel 20 min later in mijn certrificaat.
Zo n moment om even door de grond te zakken....
Gebeld , en na het noemen van de qr code was het tijden het gesprek opgelost (paspoortnummer nog twee keer geverifieerd ) en een nieuw certificaat in de mail ..

Toegangsbewijs.nu = top !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door steentjuh »

nwolf schreef:
24 apr 2022, 21:35
Vandaag beide de test gedaan en beide negatief. Je schrijft de code op de test, je maakt een selfie, foto en scan van je paspoort en daarna een filmpje van het uitvoeren van de test. Dan moet je 15 min wachten en een foto maken van het resultaat.
Half uurtje later krijg je het certificaat toegestuurd. Tijdens het inchecken bij American Airlines geupload en was geaccepteerd.
Prima oplossing, heb wel eerst een testje gedaan om zeker te weten dat ik negatief was en toen pas de test met testifly, zelfde voor mijn zoontje.
Snap niet wat het voordeel is aan toegangsbewijs als deze optie er ook is, 1x 8,- voor 5 testen en 13,- voor een 2 testen online vs 40,- + 9,- verzendkosten bij toegangsbewijs....
Ik werk op risico locaties, veelal aan luchtbehandelingskasten. Hier komt alle afgezogen lucht uit een pand terecht. Ik werk voornamelijk op scholen en zorg instellingen. Ik ga toch voor toegangsbewijs.nu om misschien begrijpelijke redenen 😅
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 481
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door nwolf »

Ja, maar tussen het filmpje maken en de 15 minuten wachten zit ook 0 controle, je moet alleen netjes 2x hetzelfde kunnen schrijven op de test, als je dat kunt is het hetzelfde 😅
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door paul-s83 »

En zo is elk zelftest systeem zo lek als een mandje. Maar zolang wij er ons reiscertificaatje mee kunnen krijgen moeten we niet klagen he :)
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door ribruijn »

Vanmorgen 3 testjes gedaan met testifly. Zoonlief en ik morgen naar Washington, vrouwlief naar San Francisco. Civil War battlefields is niet zo haar ding en vriendin woont daar. Binnen 20 minuten de certificaten binnen en alles inmiddels goedgekeurd door KLM. Prima dat testifly, we're good to go!
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Xa4tje »

Hier ook een goede ervaring met testifly. Binnen 2 minuten certificaat binnen. Vervolgens is deze ook weer binnen een paar minuten goedgekeurd door de verifly app.
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door steentjuh »

nwolf schreef:
27 apr 2022, 05:21
Ja, maar tussen het filmpje maken en de 15 minuten wachten zit ook 0 controle, je moet alleen netjes 2x hetzelfde kunnen schrijven op de test, als je dat kunt is het hetzelfde 😅
Inmiddels 3 testkits binnen liggen voor over 2 weken. Grappig dat het een gewone flow flex test is die je voor 3 euro kunt kopen :D. Maargoed die 67 euro gaat het verschil niet maken op 30 dagen met 4 personen :lol:.
Lahey
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2022, 18:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Lahey »

Ik ben ook van plan om Testifly te gebruiken. Ik heb een vraag hierover betreft stap 2 & 3 van "How it works". Dus "Ausweisnummer" is je documentnummer van je paspoort en daarna (stap 3) moet je een foto maken van je paspoort en dan van jezelf?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 528
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door gera_r »

Ja precies, zo gaat dat Lahey! Eerst paspoortnummer, dan foto van paspoort, dan selfie.

Vanmorgen hebben we zelf de tests gedaan met Testifly. De app leidt je er heel goed en duidelijk stap voor stap doorheen. Kind kan de was doen eigenlijk... Bij ons gaf hij bij de tweede test wel een error toen we het filmpje gingen uploaden. Ik denk dat we toch iets te ver van de modem af zaten. We schrokken wel. Test weg, dachten we... Maar toen ik op 'try again later' drukte, ging hij echter gewoon door waar hij gebleven was... Pff... :thumbup:
We hadden allebei met een kwartiertje het certificaat binnen.

Het testcertificaat is inmiddels wel in prijs verhoogd. Nu € 9,95 per stuk.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Coyote Buttes »

Het is volgens de Nederlandse wet niet legaal om je paspoort te kopieren en die door te sturen.
Aleen banken, verzekeraars, notarissen etc. mogen dit vragen en doen.

Of sturen jullie een foto van het paspoort met de unieke nummers (BSN en zo) afgedekt?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2069
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door dejong89 »

Bij mij kon ik het paspoort met mijn telefoon scannen doormiddel van de NFC chip. Toen stonden alle gegevens zo in de app
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1853
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Timothy555 »

Coyote Buttes schreef:
03 mei 2022, 11:25
Het is volgens de Nederlandse wet niet legaal om je paspoort te kopieren en die door te sturen.
Aleen banken, verzekeraars, notarissen etc. mogen dit vragen en doen.

Of sturen jullie een foto van het paspoort met de unieke nummers (BSN en zo) afgedekt?
Geen idee of dit in België een dingetje is, maar daar zou ik nu eens niet de minste rekening mee houden. Foto, doorsturen, klaar.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door marcie216 »

Gast schreef:
14 apr 2022, 10:33
nwolf schreef:
14 apr 2022, 10:28
Waar heb je die mond testen gehaald?
Kruidvat, volgens mij doosje met 4 of 5 stuks ronde de 7 euro.
hier de link https://www.kruidvat.nl/v-chek-snelle-s ... /p/5613077
Ik zie deze test niet meer tussen de lijst staan bij Testifly. Misschien belangrijk voor een aantal mensen.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door Nessiezzz »

Coyote Buttes schreef:
03 mei 2022, 11:25
Het is volgens de Nederlandse wet niet legaal om je paspoort te kopieren en die door te sturen.
Aleen banken, verzekeraars, notarissen etc. mogen dit vragen en doen.

Of sturen jullie een foto van het paspoort met de unieke nummers (BSN en zo) afgedekt?
Andere instanties mogen het niet verwerken, maar ze zeggen dat na elke test ze alles verwijderen. Laten we hopen dat dit ergens klopt...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer