Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door JanVoo »

Wij zijn gisteren aangekomen in de VS en ik had de spullen een dag eerder geüpload bij KLM. Bij Delta (waar we feitelijk mee vlogen) probeerde ik dat ook maar dat lukte om de een of andere reden niet.
De grondstewardess op Schiphol (van KLM) had volgens mij geen inzage in de geüploade data, want ze wilde alles op papier zien. Dat was geen probleem want we hadden alles (conform instructies uit dit topic) netjes geprint.

Verder waren wij ook 3u voor vertrek aanwezig en hebben die tijd (op een snel koffietje na) echt nodig gehad. We hebben nog nooit zo vaak in van die slingerrijen gestaan op een luchthaven.
TSA in Seattle daarentegen was verrassend snel.

En inderdaad: in het vliegtuig gold er een mondkapjesadvies. Ik schat dat 1/3 van de passagiers er een droeg.

Dus nu heerlijk aan het genieten in de PNW regio :thumbup:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kwarktaart »

@janvoo geniet van jullie mooie vakantie!
Bij ons ging het uploaden via Delta ook niet vorige week, terwijl we wel met Delta vlogen. Alles maar via de KLM geupload toen, maar inderdaad moesten we de documenten nog even laten zien op Schiphol. Geen probleem verder. We waren ruim op tijd, vier uur voor vertrek, en hadden dat echt nodig door de drukte.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Al vaker gezegd, als je vliegt met Delta, alles bij Delta uploaden, al heb je KLM tickets. Maar je hebt niets aan Delta Fly Ready goedkeuring, je moet op de heen en terugreis toch langs de balie. Al 2x zelf ervaren ;)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1838
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

@harryh bij mij lukte het opladen bij Delta voor de terugvlucht niet - ik kreeg telkens ‘check with an agent at the airport to check in’.

Me verder niet druk in gemaakt, op tijd naar de luchthaven gegaan om in te checken (ik had alles netjes op papier mee ook) en verder geen enkel probleem gehad - eenmaal ingecheckt door de agent op de luchthaven kreeg ik in de app ‘FLYRDY’ op m’n boardingpass.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

inderdaad, niet druk maken en op tijd zijn is key :thumbup:
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ValerieLe »

Heeft iemand de drukte op Schiphol afgelopen week meegemaakt?

Vlieg zelf volgende week zaterdag en vraag me af of 3 uur van te voren er zijn wel genoeg zal zijn.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bedeve »

Afgelopen maandag was het druk op Schiphol.....
KLM heeft zich verbeterd in het omgaan met online ge -uplode vaccinatie en test bewijzen.
Een uur na verzending had ik bevestiging binnen .
Voordeel : thuis instapkaarten uitprinten , niet langs de balie en in een keer door naar de gate.
Vanaf binnenkomen tot het moment dat wij door security en Marechaussee heenwaren zat 1 1/2 uur .
Wat dat betekent voor mensen met koffers kan ik niet inschatten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ValerieLe »

Wat vervelend ook allemaal, niet alleen voor passagiers maar ook medewerkers. Gelukkig heeft u het gehaald!


Zou 4 uur dan genoeg zijn? Ik vlieg om 1300, dus dit is wel echt in de piek tijden.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Volgende week zaterdag is natuurlijk aan het einde van (in ieder geval de eerste bulk van de) meivakantie.
Het is vooral sinds vorige week vrijdag tot en met dit weekend dat de meesten vakantie krijgen en gaan en dus de ergste drukte veroorzaakt wordt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ribruijn »

Vandaag (vanmorgen) viel het reuze mee. Binnen 30 minuten ingechecked, door security en langs paspoortcontrole. Was om 07:30
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1606
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

bedeve schreef:
29 apr 2022, 03:32
Voordeel : thuis instapkaarten uitprinten , niet langs de balie en in een keer door naar de gate.
Misschien snappen ze nu eindelijk dat als je aan de voorkant van je proces je de boel goed regelt, dat je hier aan de achterkant profijt van hebt. Waarom zou je mensen alsnog naar de balie sturen, (wat moest ondanks dat je je covid documenten vooraf aanlevert en worden goedgekeurd) wat extra wachttijden oplevert (en het is al zo druk) als je de check van documenten ook vooraf kunt regelen en al akkoord is bevonden?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

@d_vdploeg ik heb het recent al vaker gezegd ;). KLM heeft haar zaakjes op orde, maar als je vliegt met een Amerikaanse maatschappij zoals Delta en AA dan heeft het uploaden geen zin; zij willen/moeten (?) de controle fysiek aan de balie doen. Beetje jammer inderdaad.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1606
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@harryh bekend inderdaad :wink: Zou best wel eens te maken kunnen hebben met de verantwoordelijkheid die het CDC legt bij de airlines op de controle van die documenten. Dat ze het toch extra willen checken. Misschien een systeemding? Je kunt die controle ook op afstand doen lijkt mij. Ook als Delta / AA zijnde.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Hatboxghost »

Wat denken jullie, wordt het verplicht testen binnekort afgeschaft, ook al ben je volledig gevacinneerd ?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1606
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Dat volledig gevaccineerd staat er los van. Want dat moet voor naar de VS sowieso. Dat zal blijven denk ik. Testen is een extra eis. Zonder gevaccineerd kom je sowieso de VS niet in, enkele bijzondere uitzonderingen daargelaten. Ik denk niet dat ze snel ongevaccineerden zullen toelaten. Testen zal er wel een keer afgaan. De vraag is of het ook daadwerkelijk gebeurd en wanneer.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door steentjuh »

Lees net dat KLM al 10 tallen vluchten geschrapt heeft, en tot 8 mei geen nieuwe boekingen meer aanneemt. Wij vertrekken 12 mei. Hopen dat het meevalt allemaal
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ValerieLe »

@steentjuh

De vluchten die zijn geannuleerd zoals ik heb gezien zijn vooral Schengen vluchten en UK. De vluchten naar de VS heb ik er nog geen een van zien dat op geannuleerd staat.

Denk dat je wel goed zit als je pas 12 mei gaat. Dan is iedereen al wel terug van mei vakantie. Vooral volgende week gaat het nog redelijk druk worden, alhoewel ik hier meer een drukte verwacht in de aankomst dan in de vertrek.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1606
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Ik lees alleen dat Schiphol gevraagd heeft om tot en met 8 mei vluchten te schrappen en geen boekingen meer aan te nemen. En ik lees alleen dat KLM inderdaad vrijdag vluchten heeft geschrapt. De Corendon's en Tui's, maar ook Transavia's van deze wereld zijn dat in ieder geval niet van plan.

Maar ik lees nergens dat ze daadwerkelijk tot en met 8 mei geen boekingen meer gaan aannemen. Zie:

https://nos.nl/artikel/2426851-schiphol ... ens-drukte of https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5720733/

Ze zouden ook wel gek zijn... De reisbranche krabbelt net weer wat op... Doen ze het wel, dan gaan mensen opzoek naar airlines of reisorganisaties die nog wel boekingen aannemen en ben je de klant misschien wel voorgoed kwijt. Dan proberen ze denk ik liever het aantal vluchten wat ze schrappen te beperken. Proppen wat mensen op een andere vlucht en voor die anderen nemen ze de compensatie wel voor lief.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 apr 2022, 14:01, 5 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1606
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@ValerieLe Dat is ook wel logisch want de impact van bijvoorbeeld een geannuleerde vlucht naar New York is veel groter dan een vlucht naar Malaga. Gaat om meer aantallen passagiers (een aribus A330 gaan meer mensen in dan een Boeing 737) en om grotere bedragen per ticket. Ook zijn de andere kosten voor de airline groter voor een vlucht naar New York dan naar Malaga.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Wij moeten om 14:50 met United vliegen; waren om 12:45 op Schiphol en rond 13:30 waren we overal doorheen. We schrokken wel, want er stond in de vertrekhal, na het inchecken, een gigantische rij de hele vertrekhal door. Maar het liep redelijk door gelukkig, en het verliep best soepel moet ik zeggen.

Hadden alle gegevens geupload, maar mijn vrouw heeft ü in haar naam, en als we dus met u boeken, herkent de scan via de United app haar niet met haar paspoort, want in de magneet leesstrip staat ue. Voor de rest alles netjes geupload. Maar bij de balie moesten ze dus alles weer checken, blijkbaar omdat er 1 iemand was die niet volledig was ingecheckt ... Dus dat kan je dan net zo goed niet doen ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer