Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
8 uur vertraging United -> compensatie?
8 uur vertraging United -> compensatie?
Hi allen,
Helaas vorige week enorme vertraging gehad voor onze vlucht vanuit Chicago naar Amsterdam. Vliegtuig had een malfunction, daarna ander vliegtuig ingezet, ook problemen. Lang verhaal kort: in totaal 8 uur vertraging gehad en direct na het landen een automatische mail ontvangen met daarin excuses en een 'voucher' voor 150 dollar om in de toekomst in te kunnen zetten.
Via diverse claim-websites gezien dat mijn vlucht niet eligble is voor de EU regulatie omdat ik natuurlijk vanuit de US terug naar EU vloog, maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die toch op de een of andere manier een gunstige compensatie hebben gekregen.
De $150 voucher voelt een beetje als het budget-afkopen van een slechte ervaring..
Helaas vorige week enorme vertraging gehad voor onze vlucht vanuit Chicago naar Amsterdam. Vliegtuig had een malfunction, daarna ander vliegtuig ingezet, ook problemen. Lang verhaal kort: in totaal 8 uur vertraging gehad en direct na het landen een automatische mail ontvangen met daarin excuses en een 'voucher' voor 150 dollar om in de toekomst in te kunnen zetten.
Via diverse claim-websites gezien dat mijn vlucht niet eligble is voor de EU regulatie omdat ik natuurlijk vanuit de US terug naar EU vloog, maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die toch op de een of andere manier een gunstige compensatie hebben gekregen.
De $150 voucher voelt een beetje als het budget-afkopen van een slechte ervaring..
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: 8 uur vertraging United -> compensatie?
Tja, zo'n vertraging van 8 uur is natuurlijk niet leuk maar je hebt in ieder geval een voucher voor $ 150. Die kun je toch maar mooi inzetten een volgende keer. Ze hadden het ook bij alleen een excuus kunnen laten...
Nu voelt het wellicht wat weinig, over een half jaar als je de vertraging al lang vergeten bent ga je die $ 150 misschien meer waarderen.
Vertragingen kunnen altijd ontstaan. Ik heb eens 2 dagen in Londen moeten verblijven toen ik uit Amerika aankwam en onderweg was naar Amsterdam en letterlijk alle vluchten uitvielen. Op het moment zelf baal je enorm, maar gelukkig heb ik er geen trauma's aan overgehouden.
Ook wij moesten het met een karige vergoeding doen. Kosten werden vergoed, daarboven nog een vergoeding en dat was het. En dat was ook prima. Persoonlijk houd ik er niet van om tot de bodem te gaan voor dat dubbeltje meer...
Maar goed, als jij denkt dat het te weinig is, zou ik United eens aanschrijven. Nee heb je, ja kun je krijgen...
Roland
Nu voelt het wellicht wat weinig, over een half jaar als je de vertraging al lang vergeten bent ga je die $ 150 misschien meer waarderen.
Vertragingen kunnen altijd ontstaan. Ik heb eens 2 dagen in Londen moeten verblijven toen ik uit Amerika aankwam en onderweg was naar Amsterdam en letterlijk alle vluchten uitvielen. Op het moment zelf baal je enorm, maar gelukkig heb ik er geen trauma's aan overgehouden.
Maar goed, als jij denkt dat het te weinig is, zou ik United eens aanschrijven. Nee heb je, ja kun je krijgen...
Roland
-
Kevin77
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik heb eind februari hetzelfde gehad met United.
Ruim 6 uur vertraging op een vlucht van Newark naar Brussel, eerst een kleine vertraging door reparatie, uiteindelijk moest er een ander vliegtuig ingezet worden.
Toen iedereen eindelijk aan boord was bleek dat de passagiers met een eindbestemming in Afrika er allemaal weer uit moesten incl de reeds ingeladen bagage. Een echte stommiteit.
Kort na de landing ook een mailtje met een voorstel voor $150.- flight credit. Een fooi naar mijn mening…
Ik heb een uitgebreide mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb geuit en vriendelijk gevraagd om een wat ruimere vergoeding.
Hier het antwoord;
I am sorry to hear about your flight delay from Newark to Brussels.
I regret the compensation we offered didn't meet your expectations.
While I won't be able to honor your request for further compensation, please know that I shared your feedback with the appropriate teams.
We appreciate your business and look forward to providing you with the service you deserve on a future United flight.
Regards,
Ruim 6 uur vertraging op een vlucht van Newark naar Brussel, eerst een kleine vertraging door reparatie, uiteindelijk moest er een ander vliegtuig ingezet worden.
Toen iedereen eindelijk aan boord was bleek dat de passagiers met een eindbestemming in Afrika er allemaal weer uit moesten incl de reeds ingeladen bagage. Een echte stommiteit.
Kort na de landing ook een mailtje met een voorstel voor $150.- flight credit. Een fooi naar mijn mening…
Ik heb een uitgebreide mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb geuit en vriendelijk gevraagd om een wat ruimere vergoeding.
Hier het antwoord;
I am sorry to hear about your flight delay from Newark to Brussels.
I regret the compensation we offered didn't meet your expectations.
While I won't be able to honor your request for further compensation, please know that I shared your feedback with the appropriate teams.
We appreciate your business and look forward to providing you with the service you deserve on a future United flight.
Regards,
- bedeve
- Amerika-expert
Dat is de bescheidenheid van de Gatzerka's....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Van een iets andere orde: wij zaten afgelopen oktober in dit toestel van Sevilla naar Amsterdam
https://www.ad.nl/binnenland/vliegtuig- ... ~a3932509/
Onze totale vertraging bedroeg een uur of 5. Na de evacuatie via de glijbaan (!) moesten we wachten tot het vliegtuig en de bagage vrijgegeven konden worden. Wij kregen van Transavia een vergoeding van 250 euro pp voor het ongemak. Ik vind dat echt een keurige compensatie, zeker in verhouding tot de ticketprijs en omdat we het gewoon op de rekening gestort kregen. Nou was voor sommige mensen misschien ‘de schrik’ wel groot (mijn man zou het echter prima vinden om voortaan altijd zo uit te stappen tegen vergoeding
).
https://www.ad.nl/binnenland/vliegtuig- ... ~a3932509/
Onze totale vertraging bedroeg een uur of 5. Na de evacuatie via de glijbaan (!) moesten we wachten tot het vliegtuig en de bagage vrijgegeven konden worden. Wij kregen van Transavia een vergoeding van 250 euro pp voor het ongemak. Ik vind dat echt een keurige compensatie, zeker in verhouding tot de ticketprijs en omdat we het gewoon op de rekening gestort kregen. Nou was voor sommige mensen misschien ‘de schrik’ wel groot (mijn man zou het echter prima vinden om voortaan altijd zo uit te stappen tegen vergoeding
-
Vlinder72
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben bang dat je nergens recht op hebt. Dit staat op de website van de consumentenbond: Vanuit een EU-land vertrekt of naar een EU-land terugvliegt met een in de EU gevestigde luchtvaartmaatschappij.
United is niet gevestigd in de EU lijkt mij dus heb je nergens recht op. Had je met de klm gevlogen of een andere EU maatschappij dan had je 600 euro kunnen claimen.
Hopelijk krijg je die 150 usd gewoon uitbetaald en niet ala voucher.
United is niet gevestigd in de EU lijkt mij dus heb je nergens recht op. Had je met de klm gevlogen of een andere EU maatschappij dan had je 600 euro kunnen claimen.
Hopelijk krijg je die 150 usd gewoon uitbetaald en niet ala voucher.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zoals boven al aangegeven, helaas geen recht op een behoorlijke compensatie, welke (naar mijn mening!) in jullie geval (twee defecte vliegtuigen?) wel op zijn plaats was geweest. Die 150 dollar in vouchers is wel erg karig van United.
Als het even kan probeer ik op de terugweg bij een in Europa gevestigde luchtvaartmaatschappij (incl, BA) aan boord te zitten. Als ze mij een uiterst krappe overstap aanbieden en er vertraging optreedt, doen ze net wat meer moeite voor je. Mocht het toch niet goed gaan, weet ik dat er een duidelijke compensatieregeling tegenover staat.
Mooi voorbeeld was onze laatste terugreis uit Vancouver. Air Canada vertrok wat later waardoor we mogelijk onze 0.50min overstap op Frankfurt in gevaar kwam. Lufthansa had bij de aankomstgate een soort van "Crash-team" klaar staan die ons razendsnel per auto (incl. inreiscontrole Schengen) over het platform op de vlucht naar Amsterdam zette. Weliswaar zonder 2x ruimbagage, maar die werd diezelfde avond nog thuis bezorgd. Prima service!
Als het even kan probeer ik op de terugweg bij een in Europa gevestigde luchtvaartmaatschappij (incl, BA) aan boord te zitten. Als ze mij een uiterst krappe overstap aanbieden en er vertraging optreedt, doen ze net wat meer moeite voor je. Mocht het toch niet goed gaan, weet ik dat er een duidelijke compensatieregeling tegenover staat.
Mooi voorbeeld was onze laatste terugreis uit Vancouver. Air Canada vertrok wat later waardoor we mogelijk onze 0.50min overstap op Frankfurt in gevaar kwam. Lufthansa had bij de aankomstgate een soort van "Crash-team" klaar staan die ons razendsnel per auto (incl. inreiscontrole Schengen) over het platform op de vlucht naar Amsterdam zette. Weliswaar zonder 2x ruimbagage, maar die werd diezelfde avond nog thuis bezorgd. Prima service!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Kleine update: ze hebben me nu $50 meer geboden. Ik denk dat ik het maar ga accepteren.. Kunnen we volgend jaar een goedkoper ticket boeken naar NY 
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Elliott Advocacy; altijd interessante cases betreffende de reiswereld. Nog niet zo lang geleden een artikel over dit onderwerp:
https://www.elliott.org/airline-problem ... gZMIBrbySQ
https://www.elliott.org/airline-problem ... gZMIBrbySQ
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mooi stukje tekst en uitleg in de link van Gera_r. Dit lezende zou ik, in de vorm zoals dit advocatenkantoor aangeeft, een kort en bondig stukje terug mailen en bv 350USD voorstellen. Omschrijf een stukje overlast en toch ook wel de reden (twee defecte vliegtuigen), die is niet alledaags.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Gaat dit nog verschil maken?
https://www.nu.nl/economie/6193814/comp ... chten.html
Nu.nl 07 april 2022 12:14
https://www.nu.nl/economie/6193814/comp ... chten.html
Nu.nl 07 april 2022 12:14
Vliegtuigmaatschappijen die niet in de Europese Unie gevestigd zijn, moeten hun reizigers bij vertragingen wel volgens de EU-regels compenseren als ze op die route samenwerken met een maatschappij uit de EU. Dat heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie donderdag bepaald naar aanleiding van een klacht over United Airlines.
De klacht werd ingediend door drie reizigers die bij de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa een vlucht hadden geboekt van Brussel naar San José in de Verenigde Staten. Lufthansa vloog van Brussel naar het Amerikaanse Newark, waarna de Amerikaanse maatschappij United Airlines de rest van de vlucht voor haar rekening nam.
Die vlucht van United kwam uiteindelijk met meer dan drie uur vertraging aan op zijn bestemming, waarna de passagiers vergoed wilden worden voor de vertraging. Het was echter onduidelijk of daarbij de Europese of Amerikaanse regels gevolgd moesten worden.
In een arrest zegt het hof dat twee of meer aaneensluitende vluchten altijd één geheel vormen voor het EU-recht. In dat geval handelen de maatschappijen van buiten de EU namens de maatschappij waarbij geboekt werd. Dat was in dit geval dus de Europese maatschappij Lufthansa. Daarom moeten zij reizigers vanaf drie uur vertraging binnen zeven dagen compenseren, zoals de EU-regels voorschrijven.
De maatschappij die de schade moet vergoeden heeft echter wel het recht om, binnen de nationale wetgevingen, compensatie te vragen aan elke rechtspersoon. Dat betekent in dit geval concreet dat United verhaal mag halen bij Lufthansa als die maatschappij deels verantwoordelijk is voor de vertraging.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat lijkt me niet, het gaat hier om de heenvlucht vanuit de EU waar ook niet EU maatschappijen verplicht zijn tot compensatie volgens de EU regels. De EU regels stellen dat bij een vlucht naar de EU met een niet EU maatschappij deze niet verplicht is tot compensatie volgens EU regels.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
@Frasi nee maakt geen verschil voor deze case. Maar ik vind het wel shocking dat United zelfs de bestaande regels bij vertrek uit de EU niet respecteert en er een rechtzaak voor nodig was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1873 Weergaves
-
Laatste bericht door HennyCox
-
- 14 Reacties