Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door steentjuh »

Gast schreef:
22 mar 2022, 21:11
Was zelfs niet in de keel maar tong en wang om zoveel mogelijk speeksel in het sponsje te krijgen. Dus niet in de neus.
Deze test kan je krijgen bij Kruidvat.
2019-nCoV Ag Rapid Detection Kit (Immuno-Chromatography) Guangdong Longsee Biomedical Co., Ltd (dit is uit de lijst van Testifly)

Deze dus: https://www.kruidvat.nl/v-chek-snelle-s ... /p/5613077
Dat is wel grappig, dit zijn de meest onbetrouwbare testen die te koop zijn. Erg veel klachten over, ik heb ze zelf ook en terwijl ik positief testte bij de ggd en met Flowflex bleef deze negatief
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Wel goed dan voor bijna gegarandeerd een reiscertificaat 🥴
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Vanochtend dan toch maar eens een proef-test gedaan. Bestaat die app nu alleen maar in het Duits? Mijn Duits is niet zo goed dus ergens liep het toch even mis. Resultaat idd binnen 6 minuten. Fraude gevoeligheid bedenkelijk. Op het einde als de 15 minuten ingaan staat er duidelijk dat je het testplaatje met de code op NIET mag verplaatsen. Maar waarom ook? Je moet daarna een up close foto trekken met het resultaat. Hoe kunnen zij nou nagaan of het plaatje al dan niet verschoven (verwisseld :? ) is?
Ben er alvast een stuk geruster in nu voor de echte 'run' volgende week.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@deebee7
Blijft de app tijdens het hele proces automatisch open staan of moet je regelmatig het scherm activeren om hem open te houden?
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Moet het zelf actief houden. Je kan je scherm bij instellingen op je telefoon natuurlijk aanpassen naar een langere tijd. Zo blijft ie gewoon open staan.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

De camera gaat blijkbaar uit tijdens de wachttijd van 15 minuten, als je dus iemand hebt die op een 'andere' negatieve test een beetje gelijkaardig de code kan overschrijven en het dan ongeveer gelijk weer teruglegt, dan heb je volgens mij altijd een certificaat om te reizen.

Ook stel ik me 'vragen' bij de test zelf: vanop camera kan je NOOIT zien of de persoon weldegelijk tegen de neus aan strijkt, of wat swirls in de 'lucht' doet...
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik wacht nog even de berichtgeving af of ze het wel/niet gaan afschaffen.
En als dat niet is ook even een testje zelf doen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Deze ochtend ook maar als test een keer de procedure via testifly doorlopen. De app legt helder uit wat je moet doen.

A.s. donderdag met zijn allen voor het echte werk testen en dan kunnen wij hopelijk richting Florida & West-Amerika 😀.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij vliegen a.s. donderdag naar Florida, dus woensdag testen. Ik heb vanavond ook een proeftest gedaan, eitje. Het certificaat was er met 10 minuten.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Geniet er van allemaal!! Wij moeten nog een maandje wachten :)

Maar tijdens die 15 min, mag je dan wel je telefoon neerleggen of moet je die stabiel houden.
Wordt wel een uitdaging met 1 hand te filmen en met de andere de test doen :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

De camera gaat uit tijdens de 15 minuten. Mijn telefoon ging tussendoor ook gewoon in de standby. Het is niks meer een tellertje die aftelt voordat je de foto van het testresultaat kan uploaden.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

En waarom zegt men dan ‘de testcasette niet verplaatsen’?

Is dat om zo goed mogelijk te kunnen beoordelen of je niet gesjoemeld hebt?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

nwolf schreef:
27 mar 2022, 21:57
Maar tijdens die 15 min, mag je dan wel je telefoon neerleggen of moet je die stabiel houden.
Wordt wel een uitdaging met 1 hand te filmen en met de andere de test doen :D
Je filmt alleen het testen, tijdens die 15min is de camera weer uit en kan je je phone gewoon meenemen.
Ik had m'n phone tijdens het filmen rechtop tegen een stapel boeken gezet, 2 handen vrij dus en dat ging prima. Je moet ook van verder weg filmen omdat je er zelf op moet staan en de test ook.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

kan je ergens vinden of dit ook geaccepteerd wordt door United ? Ik vlieg vrijdag a.s. om 11 uur (am) . 24 uur van te voren testen toch ? Dus donderdag om 11:00? Of is dat te strikt ? Tot op heden heb ik nl. alleen gevlogen met PCR testen en dat werkte nou net wat anders..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik had van @harryh begrepen dat dit niet van de luchtvaartmaatschappij afhangt maar wel van wat de US government als regels heeft https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Daarnaast is het niet 24uur maar gewoon 1 dag op voorhand. Dus gewoon ergens de dag ervoor, uur maakt niet uit.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Precies @deebee7.
En bovendien @ClaireVHaut testifly.de is van Lufthansa en dat is een partner van United.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

In principe kan je dus donderdag al om 00.01 middernacht testen als je wilt. Maar in jouw geval is je vliegtijd best gunstig om vrijdag, dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik dan donderdag gewoon na 11.00 testen.

Procedure via de app duurt maar een paar minuutjes. Na het uploaden van je testresultaat heb je binnen een paar minuten het officiële document als pdf bestand in je mail zitten. Dus het is niet zo dat je donderdag de halve planning om moet gooien om tussendoor een test te kunnen doen :)
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

Werkt super!

Vlieg morgen laat in de middag.
Vanochtend om 06.45 test gedaan thuis. Is echt super eenvoudig. Alles wordt stap voor stap uitgelegd in het engels (zorg dat sprache in instellingen op english staat)
Ze beginnen pas met werken daar om 08.00 en om 08.15 certificaat in de mail. :thumbup:

Alles meteen geupload naar KLM ready to fly service en 10 minuten later daar ook bevestiging van dat alles in order is.

Alles bij elkaar €7 :D
De enige echte Ticketbaas
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

Top, goed nieuws en een fijne vlucht! Waar gaat de reis naartoe?
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door arnovdb »

@Maxmannl
Wat heb je van je vaccinatie precies geupload?
Goede reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer