Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antigeentest naar USA voor Belgen + toegangsbewijs.nu

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Antigeentest naar USA voor Belgen + toegangsbewijs.nu

Bericht door Liesenjoris »

Hallo iedereen,

Ik heb al verschillende posts doorgelezen betreffende dit onderwerp maar zou graag specifieke info willen voor Belgen.
Heeft er iemand (Belg) hier meer ervaring mee?
Ik heb begrepen dat we als Belgen een PCR of antigeentest 24u voor vertrek moeten uploaden.
Wij hebben natuurlijk een voorkeur voor antigeentest omdat dit snel resultaat geeft en PCR kan toch wel wat langer duren.
Waar laten jullie deze doen?
Bij de apotheek kan enkel vanaf 6 jaar en wij hebben een dochter van 3 jaar.
Bij de dokter: is dit een antigeen of PCR?

Ik las ook iets over toegangsbewijs.nu.
Is dit betrouwbaar? Kunnen we dit ook gebruiken in België? Aanvaardt United Airlines dit certificaat?

Voor info: wij vertrekken op 01/04/2022 richting Orlando.

Alvast bedankt en een dikke merci aan dit forum en de leden voor alle info die ik hier al gevonden heb.

Gr, Lies.
bedeve
Amerika-expert

Re: Antigentest naar USA voor Belgen + toegangsbewijs.nu

Bericht door bedeve »

Niet ongerust zijn ....Vlamingen worden hier niet overgeslagen..

Testen is een onderdeel van de administratieve activiteiten die je moet ondernemen om naar de USA af te reizen .
Dat hele proces staat in samenhang hier beschreven....

viewtopic.php?f=10&t=77360
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Antigentest naar USA voor Belgen + toegangsbewijs.nu

Bericht door Fiesta68 »

Dag Liesenjoris

Je kan best deze post eens goed doornemen.
viewtopic.php?f=10&t=77360
Dankzij deze post zijn wij alvast goed voorbereid :thumbup:

Wij vertrekken op 11/03/2022 naar Miami vanuit Schiphol. (hopelijk vervalt de terugtest tegen dat we terugkeren) :think:
Gisteren hebben we nog een zelftest afgenomen en donderdag doen we een Antigeen bij de apotheek,
het maakt niet uit welk uur, voor usa is 1 dag op voorhand nodig.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
bedeve
Amerika-expert

Re: Antigeentest naar USA voor Belgen + toegangsbewijs.nu

Bericht door bedeve »

Je ziet het @Fiesta68 zet er voor alle zekerheid dezelde link nog eens onder .
Dan moet het daar in Vlaanderen zeker goed aankomen :thumbup: :lol:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Liesenjoris
Amerika-ontdekker

Ik had deze post al volledig doorgenomen en blijf met mijn vragen zitten.

Testen bij apotheek mag niet onder 6 jaar. Onze dochter is 3.
Yoni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Yoni »

Ik heb geen definitief antwoord voor je, maar wil wel mee luidop met je denken.

Als ik een PCR test moet afleggen, dan vraag ik bij mijn (huis)arts om een test te doen waarbij ze niet zo diep in je neus graven en daarna ook in je keel gaan. Ik heb geen idee of dat PCR of antigeentest is. Dit moet wel opgestuurd worden naar labo van het ziekenhuis, dus daar heb je dan ook niet zoveel aan.

Ik heb nog nooit langer dan 12u op mijn resultaten moeten wachten van test afgenomen door de huisarts. Misschien morgenvroeg zo vroeg mogelijk gaan? Normaal gezien zou je resultaten dan morgen in de loop van de dag moeten hebben.

Misschien kan je de antigeentest bij de apotheker gaan kopen en laten doen door je huisarts? Lijkt mij dat het beter is dat je met je huisarts belt en vraagt wat de mogelijkheden zijn voor je 3-jarig dochter. Of bellen naar de apotheek om te vragen of zij wel een antigeentest kunnen doen voor je 3-jarig dochter.

Er is ook de mogelijkheid van testifly.de. Dat is een zelftest dat je thuis moet afleggen en die website geeft je mits betaling dan een certificaat af. Ik heb alleen geen idee of United Airlines dit gaat aanvaarden.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Yoni schreef:
09 mar 2022, 09:33
Ik heb geen definitief antwoord voor je, maar wil wel mee luidop met je denken.

Als ik een PCR test moet afleggen, dan vraag ik bij mijn (huis)arts om een test te doen waarbij ze niet zo diep in je neus graven en daarna ook in je keel gaan. Ik heb geen idee of dat PCR of antigeentest is. Dit moet wel opgestuurd worden naar labo van het ziekenhuis,
PCR of antigen test zit in principe geen verschil in wijze van afname. Meer in de wijze van testverwerking.

Voor wat betreft toegangsbewijs.nu.

Ik zie niet in waarom Belgen er geen gebruik van kunnen maken. De testkit kan ook gewoon worden opgestuurd naar België. Bij het bestelproces kan je ook aangeven dat het in België bezorgd moet worden. Staan verder dezelfde gegevens op die van belang zijn. Naam, testresultaat ect.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Ik wist niet dat huisartsen ook mochten testen en je uiteindelijk aan een reisverklaring kunnen helpen op die manier.
Liesenjoris
Amerika-ontdekker

Dank allemaal voor jullie reacties.
Ondertussen hebben we wat verder gezocht en gaan we kiezen voor toegangsbewijs.nu of Testifly.
United heeft ons hetvolgende bevestigd: any antigen test will do, so long as it is dated 1day from your flight to US, you'll be fine.

Onze huisarts heeft nog niet bevestigd dit te willen doen, maar begreep wel dat we door dochter van 3 jaar niet anders kunnen. andere optie is testcentra maar weet niet of ze snel genoeg zijn. Normaal wel, but you never know... dat risico wil ik liever niet lopen. We wachten al zo lang om terug te vertrekken.

Een ding is zeker: de prijsverschillen zijn enorm en het is een geldklopperij als je het mij vraagt.
vb: test in brussels airport: pcr test: 135 euro, antigentest 55 euro.
Testifly: antigen is 4.99 euro
Toegangsbewijs: 19.95 euro.

Wat je dan concreet krijgt voor die prijs, verschilt. En voor nu weet ik niet wat ik moet uploaden en op welke manier: pdf, qr code.
Kan ik niet zien want staat nog geblokkeerd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Liesenjoris schreef:
10 mar 2022, 08:42
En voor nu weet ik niet wat ik moet uploaden en op welke manier: pdf, qr code.
Volg de andere topics hierover ook even zou ik zeggen ;)
Een ervaring van 2 dagen terug met United, uploaden documenten enz. staat hier viewtopic.php?p=1278229#p1278229
Yoni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Yoni »

Liesenjoris schreef:
Onze huisarts heeft nog niet bevestigd dit te willen doen, maar begreep wel dat we door dochter van 3 jaar niet anders kunnen. andere optie is testcentra maar weet niet of ze snel genoeg zijn. Normaal wel, but you never know... dat risico wil ik liever niet lopen. We wachten al zo lang om terug te vertrekken.
Testcentra zal ook afhangen van waar dat gelegen is. Hier in Leuven is er een teststraat bij 't ziekenhuis (GHB) en dat gaat redelijk snel. Enig minpunt is dat je er niet kan gaan als je op reis wilt vertrekken.
JVA78
Amerika-ontdekker

Bericht door JVA78 »

@Liesenjoris waar haal jij dat dat een apotheek geen test mag afnemen onder de 6 jaar? Wij vertrekken midden april, met een dochtertje van 2,5j en heb dit reeds nagevraagd bij onze apotheek en die zegt dat dit geen probleem is.

Mogelijk verwar je met de terugbetaling van de antigeen test, die is inderdaad niet mogelijk onder de 6 jaar. Maar een antigeentest voor reisdoeleinden moet je altijd sowieso betalen....
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Is er nu eigenlijk al iemand op dit forum die een video supervised test heeft gebruikt voor de heenreis? (liefst vertrek vanuit België)
Ik krijg maar geen antwoord bij Delta of KLM dat dit is toegestaan. Het was al zeer moeilijk een werkend mailadres te vinden (voor KLM niet gevonden en dan maar via whatsapp en messenger geprobeerd :roll: )
Wij zouden testifly.de willen gebruiken omdat we onze kinderen dan kunnen testen op vrijdag voor school (we vertrekken zaterdag net voor de lunch). Een test bij de apotheker is gewoon moeilijker te organiseren want die zijn gesloten tussen de middag en we kunnen de kinderen niet uit school halen buiten de lunchpauze.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Daarvoor heb je Delta of KLM niet nodig, zij bepalen niet welke tests geldig zijn, dat is het CDC.
Het antwoord staat hier https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... 1635127081 onder Self Tests en Telehealth.

Verder, Testifly wordt voor veel vluchten van andere Amerikaanse maatschappijen al gebruikt, dus geen probleem.

Ik ga het 31 maart voor een Delta vlucht vanaf Schiphol gebruiken iig.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Oh bedankt @Harry . Dat is een heel handige link die ik zelf niet had gevonden!
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Liesenjoris schreef:
Dank allemaal voor jullie reacties.

Ik ben op 7 maart vertrokken,mijn apotheker was zo vriendelijk de dag ervoor(zondag) naar apotheek te komen om test af te nemem.Heb 55 euro betaald voor ons beiden en na een half uur kreeg ik tel.met uitslag en na twee uur stond dit op mijn covid safe app.
Liesenjoris
Amerika-ontdekker

JVA78 schreef:
16 mar 2022, 10:39
@Liesenjoris waar haal jij dat dat een apotheek geen test mag afnemen onder de 6 jaar? Wij vertrekken midden april, met een dochtertje van 2,5j en heb dit reeds nagevraagd bij onze apotheek en die zegt dat dit geen probleem is.
Verschillende apothekers gecontacteerd en overal hetzelfde antwoord. Vermoedelijk heb jij geluk gehad.
Laatst gewijzigd door Liesenjoris op 17 mar 2022, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesenjoris
Amerika-ontdekker

deebee7 schreef:
16 mar 2022, 18:44
Is er nu eigenlijk al iemand op dit forum die een video supervised test heeft gebruikt voor de heenreis? (liefst vertrek vanuit België)
Ik krijg maar geen antwoord bij Delta of KLM dat dit is toegestaan. Het was al zeer moeilijk een werkend mailadres te vinden (voor KLM niet gevonden en dan maar via whatsapp en messenger geprobeerd :roll: )
Wij zouden testifly.de willen gebruiken omdat we onze kinderen dan kunnen testen op vrijdag voor school (we vertrekken zaterdag net voor de lunch). Een test bij de apotheker is gewoon moeilijker te organiseren want die zijn gesloten tussen de middag en we kunnen de kinderen niet uit school halen buiten de lunchpauze.

zelfde probleem hier. We gaan het toch doen met testifly.de. Zelf al de test gedaan en je kreeg een certificaat in pdf dat ook het logo heeft van Lufthanse ( powered by) Vermoedelijk moet dat toch wel lukken. We zullen het zien op 1/4. Hopelijk is het geen grap die dag... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer