Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Arwin
Amerika-ontdekker

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Arwin »

robinthart schreef:
23 feb 2022, 14:03
Hoe weet toegangsbewijs welk tijdstip erop moet komen te staan? Dus Amerikaanse tijd in dit geval.

Stel je test om 10:00 Amerikaanse tijd dan zal het in Nederland al 17:00 uur zijn. Staat er dan niet op de test ook 17:00 uur?
als ik het verslag lees van JarJar Binks (er zijn dus toch wel Ep1 fans! :thumbup: ) , waarvoor trouwens dank, dan worden de tijden aangehouden waarop je het in stuurt maar of ze dan rekening houden met dat je in de USA bent is een goede vraag. Ik denk dat als je de test maximaal 24 uur voordat je vliegt uitvoert, en er zou een Nederlandse tijd op komen te staan, je altijd goed zit want in Nederland is het dan immers al later dus binnen de 24 uur. Of begrijp ik het verkeerd :D

ben wel eens benieuwd naar ervaringen van reizigers die er al mee terug gereisd zijn. Ik heb sterk de neiging deze test te gaan gebruiken voor de terugreis, maar weten ivm tijdsverschil dan pas de volgende ochtend op de dag van vertrek of het certificaat binnen is. Mijn mede reiziger, in dit geval mn moeder, wordt daar wel een beetje onrustig van :| en zou liever gelijk de uitslag willen weten en dan nog van de laatste avond in de USA kunnen genieten.

maakt ze zich onnodig zorgen denken jullie? is deze methode 100 % betrouwbaar?
groeten,
Arwin
The more you see, the less you know.
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Terpies schreef:
23 feb 2022, 16:02
@robinthart Zoals je kunt zien op de geposte afbeelding staat ook de tijdzone erop (UTC+1, dus AMS timezone) :thumbup:
Ik zit nog wat hardop te rekenen. We vliegen terug uit Houston. Op een zaterdag om 14.30 uur.
Het tijdsverschil met Amsterdam is 7 uur.
24 uur van te voren testen is dus in Amerika na 14.30 uur. In Nederland is het dan al 21.30 uur.
Zouden we dan ook al eerder kunnen testen? -> zolang het in Nederland nog geen 14.30 uur is. Bijvoorbeeld om 8,30 uur in de ochtend, het is in Nederland dan 15.30 uur. Ze zijn dan nog aan het werk het is nog geen 17.00 uur en dan hebben we de test op tijd binnen en kunnen we zonder zorgen aan de laatste dag in de USA gaan beginnen?
Of zie ik het verkeerd en komt er toch werkelijk tijdstip van testen, dus USA tijd op te staan?
Wie kan me helpen? :thumbup:
The more you see, the less you know.
Gast

Bericht door Gast »

Als je het niet gelooft bel je toch met het bedrijf wat de test uitgeeft?
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Er moet 24 uur voor vertrek van de eerste vlucht van je terugreis naar Nederland getest worden. Het gaat om de plaatselijke vertrektijd en de plaatstelijke testtijd. Toegangsbewijs.nu neemt de lokale tijd waarop jij de test hebt gedaan, dus als jij die in de US om 2.30 pm doet zal die tijd er op komen te staan. Vlieg je pas om 3.30 pm de volgende dag, dan is het dus 25 uur en ben je (officieel) te vroeg met testen.

Is ook wel handig natuurlijk dat ze de lokale tijd aanhouden, stel dat je in de ochtend test omdat je op maandag vliegt (en zondag is toegangsbewijs.nu gesloten). Je doet de test om 7.00 am, maar er komt 4.00 pm op de verklaring te staan, maar je vlucht gaat al om 2.00 pm. Dan is dat toch een beetje raar en wordt vast niet geaccepteerd. (Ok je kan ook de vorige avond al testen en indienen).

Hopen dat het hele testen snel verdwijnt, zeker nu de landen om ons heen dit niet meer doen heeft het geen enkele zin.
Laatst gewijzigd door mpaauwe op 23 feb 2022, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Is dat nou zo lastig te begrijpen voor mensen? Ik gaf het ook al aan: de tijd die erop staat is ongeacht de tijdzone waarin je test 24 uur geldig…
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik ben bang van wel. Komt ook omdat de regels erg vreemd zijn. Hoe verklaar je dat iemand naar de UK vliegt zonder test, maar dat ik omdat ik doorvlieg naar NL getest moet zijn, maar als ik doorvlieg naar Belgie of Duitsland niet. Ik zoek nog iemand die hier de logica van kan verklaren.
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Terpies schreef:
23 feb 2022, 21:16
Is dat nou zo lastig te begrijpen voor mensen? Ik gaf het ook al aan: de tijd die erop staat is ongeacht de tijdzone waarin je test 24 uur geldig…
Dat klopt, maar ook weer geen heel gekke vraag natuurlijk: ze checken om 08:00, 12:00 en 17:00.
Dus voor hetzelfde geld zouden ze de tijd van het certificaat erop printen. Of de tijd in Nederland (dus geen UTC, maar gewoon 12:34).

Maar goed, ervaring leert (leuk heh, zo'n forum waar mensen ervaringen kunnen delen en het dus vrij staat dingen te vragen zonder meteen je kop afgebeten te krijgen) dat ze er UTC op zetten.

Maar, als je ze mailt zijn ze niet te beroerd die tijd aan te passen voor je, zelf laten doen. Dan zetten ze er alleen een tijd op, zonder UTC codering.

Was bij mij nog te vroeg dus toen alsnog https://www.azova.com/ gebruikt.

Nadat je een account gemaakt hebt zie je je afspraken terug in het menu. Op het moment van je afspraak kun je de test starten door op camera te klikken:
Laatst gewijzigd door matthijst op 24 feb 2022, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gast

Bericht door Gast »

@matthijst het is een forum: halen en brengen, jij beschouwt het als een helpdesk. Jammer. Je krijgt steeds fatsoenlijk antwoord op de vraag die je stelt, dat jou dat antwoord niet bevalt is niet mijn probleem. :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

mpaauwe schreef:
23 feb 2022, 21:17
doorvlieg naar Belgie of Duitsland niet
Ben ik overal op zoek naar testen als ik terug ga, maar hoeft helemaal niet. Ik reis in april vanaf Dusseldorf naar FRA en dan Texas. Terug ook weer dus eindstation Dusseldorf. Wat ik nu lees is dus een test terug helemaal niet meer nodig. Begrijp ik toch goed of?

Sorry is een beetje :offtopic:
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

mpaauwe schreef:
23 feb 2022, 21:11
Er moet 24 uur voor vertrek van de eerste vlucht van je terugreis naar Nederland getest worden. Het gaat om de plaatselijke vertrektijd en de plaatstelijke testtijd. Toegangsbewijs.nu neemt de lokale tijd waarop jij de test hebt gedaan, dus als jij die in de US om 2.30 pm doet zal die tijd er op komen te staan. Vlieg je pas om 3.30 pm de volgende dag, dan is het dus 25 uur en ben je (officieel) te vroeg met testen.

Is ook wel handig natuurlijk dat ze de lokale tijd aanhouden, stel dat je in de ochtend test omdat je op maandag vliegt (en zondag is toegangsbewijs.nu gesloten). Je doet de test om 7.00 am, maar er komt 4.00 pm op de verklaring te staan, maar je vlucht gaat al om 2.00 pm. Dan is dat toch een beetje raar en wordt vast niet geaccepteerd. (Ok je kan ook de vorige avond al testen en indienen).

Hopen dat het hele testen snel verdwijnt, zeker nu de landen om ons heen dit niet meer doen heeft het geen enkele zin.
Misschien een domme vraag, maar hoe weten ze nou waar je bent? Of kan je op het formulier aangeven dat je in usa zit? Ze kunnen toch nooit de lokale tijd neerzetten als ze niet weten waar je bent? Ik ga ze wel even bellen morgen.
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Terpies schreef:
23 feb 2022, 21:40
@matthijst het is een forum: halen en brengen, jij beschouwt het als een helpdesk. Jammer. Je krijgt steeds fatsoenlijk antwoord op de vraag die je stelt, dat jou dat antwoord niet bevalt is niet mijn probleem. :thumbup:
Ik breng genoeg zoals je ziet. Jij loopt in dit soort topics vooral mensen de les te lezen.
Prima dat je antwoorden technisch gezien kloppen. Je stijl zuigt.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gast schreef:
23 feb 2022, 13:18
Zeker voor de terugweg handig, wel goed in de gaten houden de werktijden van hun tov de tijden in de USA. Bv. op zondag is het niet open. Dus kan niet altijd handig zijn.
Voor de (nog te boeken) trip naar Amerika houd ik zelfs rekening met het feit dat ik op een vrijdag of zaterdag terug wil vliegen, niet op zondag of maandag. Puur voor het testen terug. Afgelopen december moest ik onverwacht terug testen en vloog gelukkig op zaterdag terug. In het weekend waren de testlocaties dicht.

Maar laten we hopen dat dit testen (heen en terug) gauw verleden tijd is. Waarom heb ik me anders 2x laten vaccineren en laten boosteren?? :dontknow: :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

matthijst schreef:
23 feb 2022, 22:22
Ik breng genoeg zoals je ziet. Jij loopt in dit soort topics vooral mensen de les te lezen.
Gewoon niet op reageren. Er is niemand die je verplicht hier 'iets te brengen' op het forum. Dat is gewoon een verzinsel van een verdwaalde enkeling... :wink:

Het is een forum en vragen staat vrij, ook al is die 50x voorbij gekomen. Je bent absoluut niet verplicht daar iets tegenover te stellen. En wie de herhaalvragen vervelend vindt worden moet gewoon niet reageren... 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Terpies schreef:
23 feb 2022, 22:09
:withstupid: ze hebben vast spyware geïnstalleerd in de app :thumbup: heb je wel eens van een timestamp gehoord?
Eigenlijk niet nee. Maar de app geeft de info dus door. Ok duidelijk :). Bedankt
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@jarjarbinks klopt, jij hoeft niet te testen op terugweg. Belgie hoeft ook niet meer.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Gast

Bericht door Gast »

pumi1000 schreef:
24 feb 2022, 15:42
@jarjarbinks klopt, jij hoeft niet te testen op terugweg. Belgie hoeft ook niet meer.
Na veel lezen ben ik er ook achter. Dank je Pumi.
We vliegen eerst een klein stukje met United in US en daardoor kwam onderstaande pagina tegen. Hier kan je goed controleren wat je nodig hebt aan papieren en test etc als in binnen US vliet of internationaal. Belangrijk om dan aan te vinken is dat je gevaccineerd bent. Ook Delta heeft zo'n pagina.
Wat je dan heel duidelijk ziet is dat NL ingesloten zit tussen landen waarvoor je geen test meer nodig hebt. Vreemd maar waar.

Zie https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... s-map.html
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Dat is een duidelijke site!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
FransB
Amerika-ontdekker

Bericht door FransB »

Ze geven ook certificaat uit op zondag hoor, heb ze gemaild. En als je netjes even mail stuurt dat je er een aantal hebt ingestuurd, regelen ze het. Weliswaar niet binnen 1 uur. Maar zeker binnen 4-5 uur. En als je ergens 22-24u vantevoren test is dat tijd genoeg!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Voor wat betreft de tijd die op het certificaat komt te staan: De helpdesk van toegangbewijs.nu gaf mij destijds (eind december 2021) aan dat ze de lokale tijd gebruiken. Immers je moet een foto maken van je testuitslag en daar staat de lokale tijd van je telefoon op. Aangezien je in de VS zit zal deze worden aangehouden.

Wellicht dat er veranderd is inmiddels...
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
roberttiel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door roberttiel »

Bij Lufthansa op de site verwijst men naar Testifly.de. Lijkt een beetje hetzelfde als Toegangsbewijs.nu, maar dan voor € 5,-.
Heeft iemand hier ervaring mee voor de heenreis?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer