Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoverzekering bij koop van auto in Amerika.
Autoverzekering bij koop van auto in Amerika.
Hallo allemaal,
In de zomer ga ik starten met een reis door Amerika en Canada voor 5 maanden (3 maanden Amerika, 2 maanden Canada). Ik ben van plan een auto te kopen omdat dit goedkoper is dan een auto huren voor deze lange periode. Nu heb ik familie in Seattle waar ik ook start en daar wil ik dus een auto kopen waar mijn familie wel mee kan helpen. Nu is alleen het stukje verzekering een probleem. De auto moet uiteraard verzekerd worden, maar ik kan dit haast nergens vinden. Nu heb ik op het forum al wel het een en ander gelezen, maar niks is duidelijk.
Ik vroeg mij daarom af wat mogelijk is. Kan ik een verzekering op mijn naam afsluiten, of is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een familielid een verzekering laat afsluiten voor de auto die ik koop, waar ik dan wel (verzekerd) mee kan rondrijden?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en tips en alvast enorm bedankt!
In de zomer ga ik starten met een reis door Amerika en Canada voor 5 maanden (3 maanden Amerika, 2 maanden Canada). Ik ben van plan een auto te kopen omdat dit goedkoper is dan een auto huren voor deze lange periode. Nu heb ik familie in Seattle waar ik ook start en daar wil ik dus een auto kopen waar mijn familie wel mee kan helpen. Nu is alleen het stukje verzekering een probleem. De auto moet uiteraard verzekerd worden, maar ik kan dit haast nergens vinden. Nu heb ik op het forum al wel het een en ander gelezen, maar niks is duidelijk.
Ik vroeg mij daarom af wat mogelijk is. Kan ik een verzekering op mijn naam afsluiten, of is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een familielid een verzekering laat afsluiten voor de auto die ik koop, waar ik dan wel (verzekerd) mee kan rondrijden?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en tips en alvast enorm bedankt!
Re: Autoverzekering bij koop van auto in Amerika.
Misschien beginnen met je familie bij hun eigen verzekering en elders te laten vragen wat de mogelijkheden zijn.
-
Gast
Als je start en eindigt in Seattle heb je sowieso een probleem ivm overstay. Bovendien is 3 maanden te lang en mag je maar 90 dagen in de US blijven.
Misschien heeft hij een visum?
Ik heb inderdaad een Visum aangevraagd. Mijn familie gaf aan dat een verzekering van Progressive Insurance Company wellicht past bij mij. Hier ga ik nu in duiken. Wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
- goldenhills
- Amerika-expert
Had je deze link al gevonden? https://www.valuepenguin.com/foreign-driver-car-insurance
PS Wees ook expliciet dat je dekking voor de VS en Canada wilt hebben. Dat is redelijk standaard voor rental insurance en car insurance voor inwoners, maar dit is geen standaard situatie.
PS Wees ook expliciet dat je dekking voor de VS en Canada wilt hebben. Dat is redelijk standaard voor rental insurance en car insurance voor inwoners, maar dit is geen standaard situatie.
Op het Florida forum is de naam Progressive vaker voorbij gekomen.
Meestal van mensen die een stacaravan in Florida hebben en daar ook een auto bezitten.
Meestal van mensen die een stacaravan in Florida hebben en daar ook een auto bezitten.
Hi! Thanks voor de tip. Helaas werkt deze link bij mij niet. Ik kom telkens bij een 403 page uit..goldenhills schreef: ↑24 jan 2022, 20:46Had je deze link al gevonden? https://www.valuepenguin.com/foreign-driver-car-insurance
- goldenhills
- Amerika-expert
Hmm, voor mij werkt het wel… Misschien via een google search? De titel is “Car Insurance for International Visitors to the U.S. & Those with a Foreign Driver’s License”
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 444 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 8 Reacties