Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door brabosontheroad »

Toegangsbewijsnu wordt gezien als telehealth en dat is gewoon goedgekeurd. Wij gaan het eind van de week gebruiken.
Vliegen helaas via Londen. Na lang zoeken uitgevonden dat kinderen onder de 12 ook voor de UK gelukkig niet hoeven te testen. Scheelt toch weer.
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Hoodriver »

@harryh Ja, dat had ik dus ook gevonden. En daar kan je inderdaad uit afleiden dat je geen negatief testresultaat zou nodig hebben bij aankomst als je overstapt in Amsterdam.
Maar vragen ze het negatieve testresultaat al voor het opstappen bij de eerste vlucht LAX-AMS of kijken ze dan meteen dat je eindbestemming Brussel is en enkel overstapt in AMS ? Want als je dan in deze link kijkt staat overstappen niet bij de uitzonderingen...Daarom vind ik het zo verwarrend!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... u-schengen
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Hoodriver bij ons werd op de terugreis begin december bij het inleveren van de koffers bij Delta al om ons vaccinatiebewijs gevraagd. De medewerker moest opzoeken wat er voor reizen naar NL vereist was. In jouw geval zouden ze dan dus zien dat er voor BE geen test vereist is en anders kun je bewijs daarvoor overleggen van de NL overheid, die webpagina.
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Hoodriver »

@harryh Oh oké, bedankt. Ik wist niet goed hoe je ze ticket met overstap bekijken als je vertrekt in de VS. Ik vroeg me dus af het personeel daar bij het boarden als eindbestemming dan ook Brussel neemt met de bijhorende testvereisten voor België of dat ze zeggen, je gaat op een vliegtuig naar Amsterdam stappen dus je moet aan de inreisvoorwaarden met bijhorende testvereisten voor Nederland voldoen. :blink:
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Helaas is mijn zelftest positief. Morgen een pcr gereserveerd. Ik word niet wijzer v United. Als ik na 5 dagen niet langer positief test kan ik vliegen.

Overal lees ik dat je soms nog heel lang positief kan testen. Een formulier als fit to fly, hebben ze geen idee van waar ik dat kan verkrijgen. Heb geen symptomen. As vrijdag terug gaat dus waarschijnlijk niet lukken. Hopelijk test mijn kind negatief en kan hij terug.

Wil iemand met mij meedenken over de stappen?

Na morgen zorg ik dat ik een extra week n huisje boek en evt n auto. Ik wil echter weten hoe ik ook weer terugkom.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Dat is pech zeg, ik hoop dat je idd geen symptomen krijgt.

Goed dat je ook een PCR test doet. Het is inderdaad zo dat je nog lang positief kan testen, maar dat is meestal alleen op de PCR test en niet op de antigeentest. Mocht dat bij jou ook zo zijn, om dan weer naar NL te vliegen, kan je gebruik maken van de uitzondering op de testplicht. Maar dan moet je minstens 11 dagen wachten na je positieve PCR test, en je hebt een artsenverklaring nodig niet langer dan 48 uur voor vertrek.

Details: Negatieve COVID-19-testuitslag: uitzonderingen
Reizigers uit een land dat NIET is aangewezen als zeer hoogrisicogebied met zorgwekkende virusvariant

Reizigers die niet aan de testplicht kunnen voldoen omdat ze positief blijven testen, kunnen naar Nederland reizen met:

> een positieve uitslag van een NAAT-test van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland; en
> een positieve uitslag van een NAAT-test van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek of van een antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek naar Nederland; en
> een negatieve antigeentestuitslag van maximaal 24 uur oud bij vertrek, OF een artsenverklaring dat zij niet meer besmettelijk zijn van maximaal 48 uur oud bij vertrek naar Nederland.

De artsenverklaring moet in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees of Spaans zijn. Ook moet op de verklaring een logo of kenmerk van een instituut of arts staan.
Het werd elders op het forum ook al gemeld, maar er zijn artsen die zo'n verklaring via videoconsult kunnen leveren. Zelf geen ervaring mee.
https://mdanywhere.com/covid-travel-clearance-note/
https://quick.md/documentation-of-recovery/

In het beste geval test je al gauw weer negatief via een antigeentest, en hoeft al die rompslomp niet.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Dat zou idd fijn zijn
Fingers crossed
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Dutchess schreef:
04 jan 2022, 05:19
Dat is pech zeg, ik hoop dat je idd geen symptomen krijgt.

Goed dat je ook een PCR test doet. Het is inderdaad zo dat je nog lang positief kan testen, maar dat is meestal alleen op de PCR test en niet op de antigeentest. Mocht dat bij jou ook zo zijn, om dan weer naar NL te vliegen, kan je gebruik maken van de uitzondering op de testplicht. Maar dan moet je minstens 11 dagen wachten na je positieve PCR test, en je hebt een artsenverklaring nodig niet langer dan 48 uur voor vertrek.

Details: Negatieve COVID-19-testuitslag: uitzonderingen
Reizigers uit een land dat NIET is aangewezen als zeer hoogrisicogebied met zorgwekkende virusvariant

Reizigers die niet aan de testplicht kunnen voldoen omdat ze positief blijven testen, kunnen naar Nederland reizen met:

> een positieve uitslag van een NAAT-test van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland; en
> een positieve uitslag van een NAAT-test van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek of van een antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek naar Nederland; en
> een negatieve antigeentestuitslag van maximaal 24 uur oud bij vertrek, OF een artsenverklaring dat zij niet meer besmettelijk zijn van maximaal 48 uur oud bij vertrek naar Nederland.

De artsenverklaring moet in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees of Spaans zijn. Ook moet op de verklaring een logo of kenmerk van een instituut of arts staan.
Het werd elders op het forum ook al gemeld, maar er zijn artsen die zo'n verklaring via videoconsult kunnen leveren. Zelf geen ervaring mee.
https://mdanywhere.com/covid-travel-clearance-note/
https://quick.md/documentation-of-recovery/

In het beste geval test je al gauw weer negatief via een antigeentest, en hoeft al die rompslomp niet.
Alleen de vs is wel aangemerkt als zeer hoog risico gebied dus dan moet je wél een doktersverklaring hebben.

Gelden onderstaande regels.

"Reizigers uit een land dat WEL is aangewezen als zeer hoogrisicogebied met zorgwekkende virusvariant

Reizigers die positief blijven testen en naar Nederland reizen vanuit een land dat is aangewezen als zeer hoogrisicogebied met zorgwekkende virusvariant, moeten in bezit zijn van de volgende documenten:

Een positieve NAAT (PCR) testuitslag van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland; en

Een positieve NAAT (PCR) testuitslag van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek OF een positieve sneltestuitslag (antigeen) van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek; en

Een doktersverklaring van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek waarin staat dat hij niet meer besmettelijk is. Deze verklaring moet in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees of Spaans zijn. Ook moet op de verklaring een logo of kenmerk van een instituut of arts staan."

Wat betreft doktersverklaring: alleen onafhankelijke artsen schrijven verklaringen dus ik zou gewoon een willekeurige huisarts benaderen daar en t verhaal uitleggen?

Succes in ieder geval! Familielid zit nu met dezelfde situatie. Ik ga die link van die dokters doorsturen.

*edit: als je 24 u voor je vlucht weer negatief bent dan zal die verklaring ook niet hoeven natuurlijk. Dus ik snap eigenlijk de verschillen niet tussen wel een geen zeerhoogrisicogebied
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Zilver87 schreef:
04 jan 2022, 14:28
Alleen de vs is wel aangemerkt als zeer hoog risico gebied dus dan moet je wél een doktersverklaring hebben.
De VS is aangemerkt als zeer hoogrisicogebied zonder zorgwekkende virusvariant. Zoals hierboven ook staat vermeld door @Dutchess

Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ige-landen onder het kopje ''U reist uit een zeerhoogrisicoland of gebied zonder zorgwekkende virusvariant''

Dan geldt of een negatieve antigentest van max 24u oud of een doktersverklaring. En 2 positieve PCR testen. Vooral die eerste positieve PCR test van minimaal 11 dagen oud is belangrijk.

Als de VS was aangemerkt als zeer hoogrisicogebied MET zorgwekkende virusvariant is het EN/EN. EN een negatieve antigen test van max 24u oud EN een doktersverklaring. Toch een belangrijk verschil. :thumbup:

Die verklaring hoeft dus niet zoals je zelf schrijft. Het verschil tussen met of zonder zorgwekkende variant is een beetje dubbelop want dat betreft nu omicron maar die zit al in heel de wereld, kunnen ze dus net zo goed weglaten :lol:

conclusie, je moet dus (weer) negatief testen voor je terugreist.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Heh, maar welk land is dan nog zeerhoogrisico met zorgwekkende variant?

Wat een vage toestand. Maar goed, het maakt geen verschil idd. Want als je positief test heb je alsnog een doktersverklaring nodig en als je negatief test is er niks aan de hand. Ook niet als je uit een zorgwekkende variant-land komt :blink: want daar staat dat je alleen een doktersverklaring nodig hebt als je 24 uur van te voren een positieve test hebt.

Vraag me af of al die vliegmaatschappijen het wel snappen!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dat hele gebeuren met die zorgwekkende virusvariant is vaag. Hersteld is hersteld, wat voegt die doktersverklaring toe.. Is volgens mij gewoon een extra manier om reizen naar dat betreffende land verder te ontmoedigen. Omicron is inmiddels overal dus dat heeft weinig nut.

Dat zijn overigens deze landen:
Overzicht van zeerhoogrisicolanden en gebieden met zorgwekkende virusvariant
Zuid-Afrika
Lesotho
Eswatini
Botswana
Malawi
Mozambique
Namibië
Nigeria
Zimbabwe
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ige-landen
je uit een zorgwekkende variant-land komt :blink: want daar staat dat je alleen een doktersverklaring nodig hebt als je 24 uur van te voren een positieve test hebt.
Ik lees hem toch echt anders: Er staat: EN een positieve PCR test van minimaal 11 dagen oud en maximaal 180 dagen oud EN een positieve PCR test van max 48u oud OF een positieve antigen test van max 24u oud EN een doktersverklaring.

Dat interpreteer ik als: Als je dus uit een zeer hoogrisicogebied komt MET virusvariant heb je altijd die doktersverklaring nodig. Is het een zeer hoogrisico gebied zonder virusvariant kan het dus OF een negatieve test zijn of zo'n doktersverklaring. Dat is vooral bedoeld mocht je na die 11 dagen nog positief testen. Dan kun je toch terugreizen.

Sowieso moet je die 11 dagen vol maken lijkt mij want je moet dus ook (als het goed gecontroleerd wordt) die positieve PCR test van 11 dagen oud laten zien.

Heerlijk al die verwarrende regels. Ben inderdaad benieuwd of de United's en Delta's van deze wereld het snappen.

Ben ook benieuwd hoe de praktijk gaat. Volgens mij is het gewoon oke negative result.. En doorrr.. Wij gaan het gelukkig niet mee maken want wij gaan onze reis vanaf komende zaterdag helaas cancelen :sadcry:
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

Laat ik voorop stellen dat ik heel blij ben met dit forum en jullie reacties. Dank je wel.

Ze hebben in plaats van een pcr een antigeen gedaan blijkt. Is een antigeen ook voldoende voor al wat hierboven staat. Anders ga ik morgen weer terug voor een pcr wat ook gewoon positief zal uitwijzen denk ik. Inmiddels vanaf vrijdag voor week een huis geboekt met wifi. In de hoop dat we die week tenminste een keer negatief zullen testen
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

d_vdploeg schreef:
04 jan 2022, 16:27

Ik lees hem toch echt anders: Er staat: EN een positieve PCR test van minimaal 11 dagen oud en maximaal 180 dagen oud EN een positieve PCR test van max 48u oud OF een positieve antigentest van max 24u oud EN een doktersverklaring.

Dat interpreteer ik als: Als je dus uit een zeer hoogrisicogebied komt MET virusvariant heb je altijd die doktersverklaring nodig. Is het een zeer hoogrisico gebied zonder virusvariant kan het dus OF een negatieve test zijn of zo'n doktersverklaring. Dat is vooral bedoeld mocht je na die 11 dagen nog positief testen. Dan kun je toch terugreizen.
Maar dat paarse deel staat niet in de eisen zoals jij het schrijft! Er staat:
en
En dat maakt het zo onlogisch. Punt 2 heeft als optie "positieve antigeentest", dus als dat waar is, dan kan je niet meer in punt 3 ook een negatieve antigeentest hebben. En als je inmiddels negatief test met die antigeentest, dan voldoe je toch al aan de negatieve testplicht, ga je toch niemand meer zo'n positieve PCR test (van punt 1 of 2) laten zien? :?: Maar met het rode deel ben ik het dus wel met je eens. Ik interpreteer het ook als "of een negatieve antigeentest, of (positieve antigeen + artsenverklaring + de oorspronkelijke positieve PCR). Heel knullig opgesteld, deze eisen.

nathali schreef:
04 jan 2022, 17:10
Laat ik voorop stellen dat ik heel blij ben met dit forum en jullie reacties. Dank je wel.

Ze hebben in plaats van een pcr een antigeen gedaan blijkt. Is een antigeen ook voldoende voor al wat hierboven staat. Anders ga ik morgen weer terug voor een pcr wat ook gewoon positief zal uitwijzen denk ik. Inmiddels vanaf vrijdag voor week een huis geboekt met wifi. In de hoop dat we die week tenminste een keer negatief zullen testen
Ik raad toch aan om een PCR test te doen. Mocht je later positief blijven testen, dan voldoe je alleen aan de NL eisen (met artsenverklaring etc) als je oorspronkelijke test een PCR was.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 04 jan 2022, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Dutchess Dat klopt, dat is het gekke juist, en daarom is het vaag.

Stap 1 is, je kunt met een negatieve test naar huis reizen. Punt.

Echter als je positief bent getest en positief blijft testen gaan deze punten spelen. Maar wie gaat er nou z’n positieve testen laten zien? Daar wordt waarschijnlijk ook niet naar gevraagd. Je laat als je weer negatief test natuurlijk deze zien. Het is alleen de vraag in hoeverre weet men dat je positief getest bent en staat dit geregistreerd, maw red flag en mag ik even uw positieve pcr tests zien? Die kans lijkt me klein, maar er is natuurlijk weinig ervaring mee.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@d_vdploeg Precies!

De NL overheid maakt het gewoon onnodig ingewikkeld. Dat onderscheid tussen landen met of zonder zorgwekkende variant is helemaal niet nodig. Als je negatief test, mag je reizen. Als je positief test, moet je (minstens 11 dagen na je oorspronkelijke positieve test) een artsenverklaring hebben. Simpel toch?
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Bericht door brabosontheroad »

Hier helaas ook een positieve zelftest bij partner. Kinderen in quarantaine, ik niet want booster. Man isolatie. Zaterdag is het 5 dagen, dus vlucht van vrijdag missen wel. Hopelijk blijft het hierbij en vliegen we dus gewoon wat later. Overigens zijn wij voornemens om niet op Amsterdam te vliegen als we dat kunnen regelen. Scheelt dat testgezeik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

brabosontheroad schreef:
04 jan 2022, 19:10
Kinderen in quarantaine, ik niet want booster.
Eeeh, is dat een plaatselijke regel? Ook al ben je geboosterd, je kunt echt nog wel besmet raken en het overdragen aan iemand anders.

Marianne
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Als je een positieve zelftest hebt, zsm een pcr laten doen om dit te bevestigen. Dan gaan de 11 dagen pas in voordat je weer naar NL kunt reizen. Minimaal 11 dagen na de pcr test weer een test doen (mag ook antigeen zijn), is ie negatief -> zonder problemen vertrekken. Is ie positief ->doktersverklaring regelen.

Hopelijk niet teveel klachten!
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Dutchess schreef:
04 jan 2022, 18:21
@d_vdploeg Precies!

De NL overheid maakt het gewoon onnodig ingewikkeld. Dat onderscheid tussen landen met of zonder zorgwekkende variant is helemaal niet nodig. Als je negatief test, mag je reizen. Als je positief test, moet je (minstens 11 dagen na je oorspronkelijke positieve test) een artsenverklaring hebben. Simpel toch?
Precies. Die overheidssites zijn hopeloos!
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Martin & Marianne schreef:
04 jan 2022, 19:31
brabosontheroad schreef:
04 jan 2022, 19:10
Kinderen in quarantaine, ik niet want booster.
Eeeh, is dat een plaatselijke regel? Ook al ben je geboosterd, je kunt echt nog wel besmet raken en het overdragen aan iemand anders.

Marianne
Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine in de vs. Volledig is ook nog steeds zonder booster. Niet slim, dat wel. Genoeg gevaccineerden die besmet raken en overdragen.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer