Maar dat is juist het probleem. We hebben op 1 januari rond 22:00 getest en de uitslag staat op 2 januari collected time 03:52pm en received date 08:53 pm en er staat ook UTC bij... Lastig!
Maar dat is juist het probleem. We hebben op 1 januari rond 22:00 getest en de uitslag staat op 2 januari collected time 03:52pm en received date 08:53 pm en er staat ook UTC bij... Lastig!
Wanneer gaat je vlucht dan? Want ik begrijp dat het tijstip op je bewijs dus láter is dan je test? Dan is dat toch niet erg. des te dichterbij de vlucht. De test mag maximaal 24 of 48 uur oud zijn (hangt er vanaf of t pcr of antigeen is) dus als het 20 of 30 uur is is t ook goed
Begrijp ik nou goed dat de testen van toegangsbewijs.nu gebruikt kunnen worden voor de terugreis naar NL?
Iemand al ervaring?
Wij vliegen 30-12 om 18.15 terug. Aankomst schiphol 31-12 om 7.15. Test moet dan ná 29-12 18.15 gedaan worden. Uitslagen komen van 8.00 tot 17.00 dus betekent dat we de 30ste pas vanaf 8 uur 's ochtends kunnen testen (de 29ste voor 17.00 is te vroeg). Dat lijkt me een beetje tricky? Of stel dat het mislukt om een of andere reden kun je dan in de vs nog makkelijk een antigeentest doen op de dag van vertrek?
Heb je uiteindelijk de test van toegangsbewijs.nu gebruikt?
Bij inreizen van Amerika met de auto hoef je volgens mij niet te testen.
Zoals ik eerder zei, zou dat goed nieuws zijn, alleen gaan we ook weer terug Canada in en die willen waarschijnlijk ook van automobilisten een test. Dan zouden we over de I15 van Neihart naar Writing on Stone Provincial Park gaan. Maar even afwachten hoe de wereld er tegen die tijd uitziet. Het is nog geen september.
UTC is de wereldwijde ‘standaard tijd’. De nulmeridiaan ligt bij Londen en het is dus omgezet. Klopt volgens mij dus helemaal. Niet teveel zorgen maken hoor!
Begrijp ik nou goed dat de testen van toegangsbewijs.nu gebruikt kunnen worden voor de terugreis naar NL?
Iemand al ervaring?
Wij vliegen 30-12 om 18.15 terug. Aankomst schiphol 31-12 om 7.15. Test moet dan ná 29-12 18.15 gedaan worden. Uitslagen komen van 8.00 tot 17.00 dus betekent dat we de 30ste pas vanaf 8 uur 's ochtends kunnen testen (de 29ste voor 17.00 is te vroeg). Dat lijkt me een beetje tricky? Of stel dat het mislukt om een of andere reden kun je dan in de vs nog makkelijk een antigeentest doen op de dag van vertrek?
Heb je uiteindelijk de test van toegangsbewijs.nu gebruikt?
Nee heb contact gehad met NL wereldwijd en ze zeiden dat het niet mocht want zelftest. Maar ik betwijfel of dat ook op het certificaat staat. Wij hebben nu getest bij Bloomlabs. Ook daar doe je de test onder toezicht zelf. Staat niet op het certificaat. Principe is in die zin gewoon hetzelfde. Maar goed, ik durfde de gok niet te wagen want straks kom je t vliegtuig niet in.
Lijkt me dat dat niet op het reiscertificaat staat.Waarom zouden ze dat er op zetten.
Bij een gewone zelftest krijg je natuurlijk ook geen certificaat. Maar een supervised test wordt, zover ik gevonden heb, ook nergens genoemd dat het wel of niet mag.
Dus er zijn nog steeds geen ervaringen van terugkomers die dit gebruikt hebben?
Neem aan dat dat komend weekend misschien gaat veranderen.
Ik heb het al gevraagd, dus sorry, maar het is allemaal zo ontzettend onduidelijk. Wat zijn de regels als je een vlucht Los Angeles naar Brussel hebt met overstap in Amsterdam? Moet je dan ook een test nemen voor vertrek in de VS? Want in principe kom ik Nederland niet in...
@Hoodriver: Test op heen weg: Ja. En je hebt meer docs nodig, zie sticky, onder kop Vlaamse links. viewtopic.php?p=1268000#p1268000
Die test op de heenreis wordt door de VS gevraagd, niet door NL of BE.
Terug op doorreis naar BE niet nodig in de VS, maar wel als je thuis bent testen in BE.
Dank voor de reactie! Ik weet dat ik een test moet doen 1 dag voor vertrek naar de VS en welke documenten ik nodig heb. Maar nu met de nieuwe regel dat je ook een negatieve test moet hebben voor vertrek als je van de VS naar Nederland reist weet ik niet of dat ook moet als je een vlucht hebt LAX-AMS-BRU. Dus met overstap in Amsterdam. Moet ik dan voor de vlucht LAX-AMS ook een negatieve test hebben voor vertrek? Mijn eindbestemming in wel Brussel en ik stap enkel over in Amsterdam. Ik vind de informatie hierover erg onduidelijk.
Moet ik dan voor de vlucht LAX-AMS ook een negatieve test hebben voor vertrek? Mijn eindbestemming in wel Brussel en ik stap enkel over in Amsterdam. Ik vind de informatie hierover erg onduidelijk.
Nee niet nodig, antwoord staat hier https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappen:
"U begint uw reis in een land of gebied met een niet-groen reisadvies binnen of buiten de EU/Schengen en u heeft een overstap in Nederland
- U hoeft geen negatieve NAAT(PCR)-testuitslag of antigeentestuitslag te kunnen laten zien bij aankomst in Nederland.
- Onder een overstap wordt verstaan: het direct, binnen een paar uur, maar uiterlijk binnen 24 uur, doorreizen zonder de overstapplaats te verlaten."
Heb paar weken terug even contact met Toegangsbewijs.nu gehad over een aantal zaken.
Ze geven aan dat het tijdstip van de testafname in lokale tijd wordt weergegeven op je reiscertificaat. Dit kan omdat je foto’s moet nemen van je afname en deze stuur je via je telefoon op. Je telefoon staat ingesteld op de lokale tijd en deze houden ze aan.
Er staat verder niet op dat het om een zelf test gaat maar er staat rapid antigen test op, zoals ook te zien in het youtube filmpje. De testen staan wel te boek als zelftest, zie hun FAQ.
Of het is toegestaan, ja volgende chatmedewerker die ik sprak wel, wel op eigen risico, maar ze hebben eigenlijk nooit problemen gehad. Volgens het RIVM officieel niet, (want staat te boek als zelftest) maar wie komt daarachter. Het enige wat je kunt krijgen is dat er wel heel groot toegangbewijs.nu op dat certificaat staat, maar of ze zo goed controleren, ik vraag het mij af. Wij nemen ze mee en beslissen ter plaatse of we ze gebruiken. Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk een test te krijgen is en de ervaringen van anderen met deze testmethode.
Het lijkt mij prima te gebruiken. Certificaat ziet er ook goed uit, alles wat er op moet staan staat er op.
Dat er toegangsbewijs op staat lijkt me niet echt van belang.
Als je het certificaat van Toegangsbewijs.nu upload in de Verifly app en je hebt een groen vinkje dan lijkt het wel geaccepteerd te worden denk ik.
Ik ga ze bestellen en meenemen en als ik geen groen vinkje krijg doe ik alsnog een andere test.
Het schijnt wel druk te zijn bij de teststraten, komt ook hier op het forum voorbij. Effe snel een andere test doen, kan dan wel eens tegenvallen. Wel iets om rekening mee te houden.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.