Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Coyote »

ONYX666 schreef:
28 dec 2021, 01:41
Antigeen testresultaten zijn er binnen 15 minuten ook op debgratis teststraten. Wellicht door drukte een uur ofzo maar het hoeft niet opgestuurd te worden ofzo.
Dat mag dan zo zijn, het lijkt erop dat het bij de gratis teststraten nu toch iets drukker is dan enkele weken geleden toen ik mij liet testen bij Center for Covid Control.

Wel iets om rekening mee te houden als je nu in Amerika zit en op korte termijn getest moet worden voor de terugreis.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Is er al iemand vanuit de US naar Nederland gevlogen met de zelf test waarbij je foto's moet maken ?

edit: ik bedoel deze test : toegangsbewijs.nu
Laatst gewijzigd door girliecathy op 28 dec 2021, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Het is hier idd waanzinnig druk bij de gratis teststraten op straat. We hebben er gister eentje geprobeerd om te kijken of het wat is zodat we de betaalde eventueel kunnen cancellen. We stonden ruim 45 min de rij (koud!!). Het leek nogal ongeorganiseerd. We gokken het er maar niet op.

Ik heb ook de toegangsbewijs.nu test overwogen
Daarvoor contact opgenomen met nederlandwereldwijd om te vragen of dit geaccepteerd wordt. Zij zeggen van niet, want het is een zelftest (nadat ze zeiden dat het niet geaccepteerd wordt omdat testen voor toegang niet in het buitenland geaccepteerd wordt. Moest dus weer uitleggen dat het niet testen voor toegang is). Nu is mijn ervaring met NL wereldwijd dat daar geen heldere lichten werken die niet verder lezen. Ik denk dus dat het prima kan. Op het reiscertificaat staat dat het een rapid antigeen is. En de uitslag. Daar gaat het om. Verder niet hoe en wat. De test die wij hier moeten doen doe je ook zelf. Hier kun je zowat geen antigeen testen doen die wórden gedaan.. de gratis testen op straat moet je ook zelf doen.
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Edelweiss »

Zijn er al recente ervaringen over het inreizen met ongevaccineerde kinderen? Ik zou graag willen weten of je bij het inchecken in Nederland al een geboekte test op dag 3 tot 5 na aankomst moet laten zien, of dat je zelftesten kunt meenemen (zoals iemand op het forum van plan was) en dus geen bewijs/boeking hoeft te tonen? (En bij welke vliegmaatschappij). Wij hopen vrijdag met Delta te vliegen met 4 kids.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Het kan inderdaad echt heel erg druk zijn bij de test straten in de VS. Waar wij wonen (ZW Florida) stonden er gisteren honderden auto's in de test straat en een groot bord achter de laatste auto dat er geen tests meer waren. Dit was rond een uur of 2 in de middag. Ook CVS en Walgreens, waar normaal ook makkelijk een test in te plannen is, zitten zo vol dat de website gisteren nauwelijks werkte. Wat een verschil met een week of 2 weken geleden toen de test straten echt elke dag bijna helemaal leeg waren!

Zou iedereen dan ook aanraden om 5 dagen van te voren alvast een test in te plannen (als je voor een pharmacy kiest), dan is er vaak op sommige locaties nog wel iets te vinden! 1
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Bericht door brabosontheroad »

Edelweiss schreef:
28 dec 2021, 12:40
Zijn er al recente ervaringen over het inreizen met ongevaccineerde kinderen? Ik zou graag willen weten of je bij het inchecken in Nederland al een geboekte test op dag 3 tot 5 na aankomst moet laten zien, of dat je zelftesten kunt meenemen (zoals iemand op het forum van plan was) en dus geen bewijs/boeking hoeft te tonen? (En bij welke vliegmaatschappij). Wij hopen vrijdag met Delta te vliegen met 4 kids.
Ja! Wij zijn gisteren (eigenlijk vannacht) aangekomen met 372600 uur vertraging en vluchtwijzigingen. Meermalen alles moeten laten zien, nergens is gevraagd om een specifieke afspraak. Ik heb ook gewoon zelftests mee. Ook overigens toegangsbewijs.nu omdat het een supervised test is.

Wij vlogen met BA/Finnair/AA overigens.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er is voor ongevaccineerde kinderen toch ook geen testplicht na 3-5 dagen? Op het attestation form ga je voor kinderen onder 18 al snel direct door naar ondertekenen, en sla je deel 3 over de test over.
Terug in Texas!
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Wij moesten "section D' toch echt aankruisen...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Zilver87 schreef:
28 dec 2021, 12:35
Ik heb ook de toegangsbewijs.nu test overwogen
Daarvoor contact opgenomen met nederlandwereldwijd om te vragen of dit geaccepteerd wordt. Zij zeggen van niet,
Dat staat ook op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-gegevens
Het (digitale) document wordt op 5 punten gecontroleerd:

Type test:
Bij een NAAT(PCR)-testuitslag moet het een moleculaire NAAT(PCR)-test zijn (dit zijn: PCR, RT PCR, LAMP, TMA, mPOCT) waarbij er maximaal 48 uur mag zitten tussen het moment van afname en vertrek naar Nederland.
Bij een sneltestuitslag mag er maximaal 24 uur zitten tussen het moment van afname en vertrek naar Nederland. Meestal is dit een antigeentest, maar dit kan ook een NAAT(PCR) test zijn. Een zelftest of een serologische test waarbij met een bloedonderzoek naar antistoffen wordt gekeken, zijn niet toegestaan.
Testresultaat: moet negatief op SARS-CoV-2 of ‘niet gedetecteerd’ zijn.
Voor- en achternaam is hetzelfde als op uw paspoort of ID-bewijs.
Datum en tijd van afname van de test.
Gegevens instituut, arts of laboratorium dat de test afnam (logo of kenmerk).
De vraag is wel. Hoe wordt dit gecontroleerd. De baliemedewerker in de VS zal er vermoedelijk niet naar kijken. Die ziet rapid antigen test en negative result. Oke en klaar. Maar officieel mag het dus waarschijnlijk niet want die testen van toegangstest.nu worden gezien als zelftest.

Zeggen ze zelf ook op hun FAQ. Maar dan wel weer goedgekeurd door het RIVM, snapt u het nog? :lol:

Wij hebben ze ook besteld voor onze reis. Mochten we helemaal nergens een test kunnen krijgen hebben we in ieder geval iets.

Je krijgt gewoon 2 zelftests toegestuurd zoals je deze ook bij de drogist of de Albert Heijn kunt kopen en een instructie hoe je de test moet afnemen en opsturen, zodat toegangsbewijs.nu het reiscertificaat kan maken.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

brabosontheroad schreef:
28 dec 2021, 14:05
Wij moesten "section D' toch echt aankruisen...
Isorry, ik had gemist dat zowel 3 als 4 over testen gaan (maar 4 zonder quarantaine).
Terug in Texas!
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21

Bericht door Edelweiss »

brabosontheroad schreef:
28 dec 2021, 13:48
Edelweiss schreef:
Ja! Wij zijn gisteren (eigenlijk vannacht) aangekomen met 372600 uur vertraging en vluchtwijzigingen. Meermalen alles moeten laten zien, nergens is gevraagd om een specifieke afspraak. Ik heb ook gewoon zelftests mee. Ook overigens toegangsbewijs.nu omdat het een supervised test is.

Wij vlogen met BA/Finnair/AA overigens.
Dank je wel voor je reactie!

Bij het “alles laten zien” werd dan ook gevraagd wat voor test je van plan was te doen met de kids? Of alleen het ingevulde attestation form? (Want als het goed genoeg is neem ik liefst gewone zelftests mee)
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

We moesten alleen voor de kinderen de negatieve tests laten zien, verder meermalen vaccinatiebewijzen en die formulieren. Over toegangsbewijs.nu: dit wordt gewoon gezien als een supervised test.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

brabosontheroad schreef:
28 dec 2021, 20:17
Over toegangsbewijs.nu: dit wordt gewoon gezien als een supervised test.
Hebben jullie deze gebruikt? Dit werd dus geaccepteerd?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door T_Erkens »

op ad.nl:

Het ministerie van Buitenlandse Zaken meldt dat er vanaf 30 december een quarantaineplicht geldt voor reizigers vanuit de Verenigde Staten. De verplichting om in isolatie te gaan, geldt ook voor gevaccineerden. Voor het land geldt nog altijd code oranje, maar verandert van hoogrisicogebied naar zeerhoogrisicogebied.

Reizigers uit een zeerhoogrisicogebied moeten tien dagen in quarantaine. Wel mag deze quarantaine na vijf dagen beëindigd worden, als een coronatest via de GGD negatief blijkt. Reizigers uit de VS moeten sowieso een negatieve test overleggen. Op dit moment geldt voor vrijwel geen enkel land of regio een groen reisadvies.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik las het ook op luchtvaartnieuws.nl. Hier moest ik toch wel om lachen

Momenteel geldt voor vrijwel geen enkel land of regio een groen reisadvies, dat wil zeggen dat de veiligheidssituatie er hetzelfde of beter is dan in Nederland.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Zilver87 »

Edelweiss schreef:
Ik weet niet waar je heen gaat maar hier in NYC geldt in veel horecagelegenheden een vaccinatieplicht voor kinderen vanaf 5 jaar (sommige 12 jaar). Nog even los van het inreizen.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

T_Erkens schreef:
29 dec 2021, 09:39
op ad.nl:

Het ministerie van Buitenlandse Zaken meldt dat er vanaf 30 december een quarantaineplicht geldt voor reizigers vanuit de Verenigde Staten. De verplichting om in isolatie te gaan, geldt ook voor gevaccineerden. Voor het land geldt nog altijd code oranje, maar verandert van hoogrisicogebied naar zeerhoogrisicogebied.

Reizigers uit een zeerhoogrisicogebied moeten tien dagen in quarantaine. Wel mag deze quarantaine na vijf dagen beëindigd worden, als een coronatest via de GGD negatief blijkt. Reizigers uit de VS moeten sowieso een negatieve test overleggen. Op dit moment geldt voor vrijwel geen enkel land of regio een groen reisadvies.
Balen. Wij vliegen morgen terug dus we gaan net in de nieuwe maatregel vallen.

Maar goed, het is een risico dat we genomen hebben. Zit niets anders op dan de verantwoordelijkheid maar te nemen.
ElsjeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ElsjeNL »

Balen, Zilver...

Waar heb jij je laten testen voor de terugvlucht? Had je de uitslag snel en hoeveel kostte het?

Ik wil onze testen alvast reserveren bij CVS, vandaar mijn vraag. Die pcr test die max 1 dag oud mag zijn of de antigeen?

Wie heeft tips? (Apart topic maken, wellicht?)

In Miami Beach droeg echt nagenoeg iedereen mondkapjes trouwens. Drukke stad, veel toeristen.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

De pcr is 48 en de antigeen 24. Wij laten ons morgenochtend testen via bloomlabs (vliegen om 18.15 lokale tijd terug). Kost 75 dollar en was t goedkoopste wat we konden vinden. Uitslag binnen 1 uur (als het goed is, haha).

Al met al een duur grapje met een hoop gedoe dit tripje. Uiteraard erg genoten en genieten, maar het is dat we het min of meer "noodzakelijk" zien (familiebezoek sinds het inreisverbod) anders had ik het niet gedaan.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... iekvoetbal
Precies: Quarantaineplicht voor reizigers uit VS is paniekvoetbal. Alleen ingevoerd door NL, alsof er geen open grenzen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer