Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

In mijn omgeving gaat het nog harder qua stijgingen van de huizenprijzen, ons nieuwbouwhuis staat bijv. al op +20% in 3-4 maanden. Ze verkopen exact hetzelfde model een straat verder namelijk voor 20% meer en het blijft verkopen. Maar ik zie niet in hoe het iets te maken heeft met de travelban of uberhaupt een indicatie van de economie. Het is een tekort aan huizen, bouwmateriaal, mensen uit rijke staten die verhuizen, investeerders die opkopen, lage rentes, enzovoorts.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Ik vraag me af of ik straks nog wel die kant op ga. Zijn gek geworden daar. Dadelijk heb je contact met iemand gehad kun je naar een isolatie hotel en daar gaan zitten afwachten en testen. Leuke vakantie dan 😆
Mij niet gezien, als het zo moet en dan ga ik mooi ergens anders heen bv binnen Europa.

Even afwachten hoe het eruit gaat zien. En anders een andere bestemming zoeken om in de toekomst heen te gaan.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Ik begrijp niet waarom biden de grenzen dicht wilt houden, dit moet toch gewoon kunnen met een vaccinatie bewijs of een negatieve test? Alsof alle andere landen die wel naar Amerika mogen reizen Corona vrij zijn 😞
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

ronenivonne schreef:
17 sep 2021, 13:28
Zijn gek geworden daar.
Zo jammer dat het politieke forum niet open is. Ben zo benieuwd naar al die mensen die zo blij waren met die apostel van onze reserve-Jezus...

Als ik het laatste stuk goed lees. En probeer te interpreteren. Wil men zoeken naar een mogelijkheid om gevaccineerde mensen toe te laten. Omdat uitsluiten een dingetje is, en koren op de molen van de Republikeinen. Moet er dus tegelijkertijd iets komen voor niet gevaccineerde mensen. En dan krijg je dus dit soort gedrochten.

Het klinkt misschien hard. Maar zonder een goede reden zie ik mensen niet de US inkomen voor 2023. Of er moeten een aantal regeringsleiders durven opstaan. Of er moeten een aantal grote multinationals/vliegtuigmaatschappijen opstaan en op de tafel slaan.

Maar je hebt hier dus een joker aan de macht, die 80 miljard inkomstenverlies (en ik heb al vernomen dat het eigenlijk een veelvoud is van dat bedrag..) vrolijk in de wind wuift onder het mom van wij zijn bang voor besmettingen. Maar niet in de gaten heeft dat de mensen die hij weert grotendeels gevaccineerd zijn. Of als meneer zelfs zou willen, allemaal gevaccineerd zijn. Dus wie zou nou eigenlijk voor wie bang moeten zijn??

Mooi voorbeeld. Afgelopen zaterdag was ik met mijn dochter in Ohio voor de wedstrijd tussen de Ducks en Ohio State. In Oregon moet je al je apps, papierwerk en weet ik veel wat al niet meer bijhebben om een stadion in te mogen. Met lange rijen tot gevolg om binnen te komen. Het stadion van Ohio State is 2 keer zo groot (110.000) toeschouwers als dat in Oregon. Mooi op tijd bij het stadion voor nog een paar zakelijke afspraken. Mochten zonder enige controle naar binnen. Nou is dat niet zo raar dat gebeurd op steeds meer plaatsen. Omdat mijn dochter liever bij de andere Ducks wilde zitten dan in een box na afloop van mijn afspraken richting het vak waar wij moesten plaatsnemen. Toch benieuwd hoe de controle daar zou zijn.
Om het stadion een vrolijke chaos van overwegend mensen in een rood shirt en links en rechts een groen shirt. Geen of amper mondkapjes. En zonder enige vorm van controle, behalve je kaartje, mocht iedereen naar binnen. Enjoy the game!! Geen 75% bezetting, geen mondkapjes, helemaal niks. In een staat waar amper 50% van de mensen gevaccineerd is.

Maar als je uit een EU staat komt. Waar gemiddeld 70% van de mensen gevaccineerd is. Mensen het totaal niet vreemd zouden vinden dat je de US pas in mag als je gevaccineerd zou zijn. Dan ben je ineens een gevaar voor de samenleving. Ronduit belachelijk...
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Bushmaster »

The White House Coronavirus Response Coordinator, Jeff Zients, has revealed that the United States is working to create a system for international travel, which is expected to consist of contact tracing.

This means that by creating such a system, the US authorities will have access to the Coronavirus and other personal data of the travellers in case they are exposed to the COVID-19 disease during their trip, SchengenVisaInfo.com reports.
Ik vind dat "tracing" toch wel een enge in deze. Willen ze iedereen die de US binnenkomt een chip/gps module implanteren of zo?
Of moet je om de 5 minuten met je smartphone je locatie bevestigen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Bushmaster schreef:
17 sep 2021, 15:01
Of moet je om de 5 minuten met je smartphone je locatie bevestigen?
Dat doet je telefoon al uit zichzelf...
:wink:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Contact tracing. Niet locatie tracing.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GoBucks »

Almere vak V schreef:
17 sep 2021, 14:47

Mooi voorbeeld. Afgelopen zaterdag was ik met mijn dochter in Ohio voor de wedstrijd tussen de Ducks en Ohio State. ......... En zonder enige vorm van controle, behalve je kaartje, mocht iedereen naar binnen. Enjoy the game!! Geen 75% bezetting, geen mondkapjes, helemaal niks. In een staat waar amper 50% van de mensen gevaccineerd is.
Lang verhaal... Ik zal niet je hele bericht quoten maar toevallig woon ik in de buurt van Columbus,OH. Zoals alles tegenwoordig is het de politiek waarom iedereen gewoon zijn gang kan gaanin Ohio. Van beide kanten, Democraat of Republikein. Maakt niet uit.

Landelijk: de President is een Democraat. Die kan van allerlei maatregelen/dingen willen, maar is uiteindelijk wel beperkt in de mogelijkheden om individuele staten iets op te leggen. En of hij het nou uberhaupt goed doet... laten we maar in het midden.

Nou de football wedstrijd die jij hebt bezocht:
Hier in Ohio zijn de Republikeinen aan de macht. In het begin van de corona crisis,maart 2020, was onze Republikeinse gouveneur Dewine een voorloper op pandemie-bestrijding/maatregelen. Hij luisterde naar de wetenschap / medische mensen en werd er zelfs op een nationaal /niveau voor geprezen. Trump was nog President en dit werd hem niet in dank afgenomen.
(https://apnews.com/article/virus-outbre ... c57e696798)

Uiteindelijk was wat gouveneur DeWine deed tegen het zere been van de Trump aanbidders zijn mede partij leden. Die dus nu een wet hebben aangenomen die het de gouverneur verbieden om diezelfde maatregelen nog eens uit te vaardigen.
(https://ohiocapitaljournal.com/2021/06/ ... ic-health/)
De enige reden dat die wet er natuurlijk is, is omdat de Republikeinen in de staat Ohio deze maatregelen voor het bestrijden van Covid-19 helemaal niet willen. Dus nieuwe maatregelen zullen er niet komen. Op het nieuws hoor je meestal over DeSantis in Florida, of Abbott in Texas, maar in veel meer Republikeinse staten gebeurd hetzelfde, maar veel minder openbaar.
Dus.. officieel kan een stad zoals als Columbus kan helemaal niet de dingen opleggen doen die jij benoemt. mondkapjes, vaccinatie bewijzen.

Maar.... er is nu wel een mondkapjes verplichting in Columbus (en sommige andere steden) want de burgemeester, Ginther, een Democraat heeft weer een maas in de nieuwe wet gevonden:
(https://www.dispatch.com/story/news/pol ... 775819001/)

" The mandate is not subject to the law, Ginther's office said, because the law only restricted public health agencies from issuing such orders, not city governments. The Ohio Constitution's "home rule" powers granted to cities and villages include the authority to make regulations for public health and safety."

Maar... deze nieuwe mondkapjes verplichting is aleen maar voor binnen (indoor). Buiten evenementen niet. Dus krijg je de volgende situatie: Je kan zonder mondkapje naar Ohio State Football gaan in het stadion. Maar, als je naar de wc moet, dan zou je een mondkapje op moeten hebben, want de wc's zijn binnen (indoor).
(https://spectrumnews1.com/oh/columbus/n ... ask-policy)
Wat natuurlijk niemand controleerd....

Lang verhaal... Ik probeer maar een voorbeeld te geven hoe Democraten en Republikeinen allebei een chaos creëren, en alleen maar politieke spelletjes spelen. Mekaar de loef afsteken. En uiteindelijk weet niemand natuurlijk meer wie nou wat doet of wie nu beter is in het bestrijden van deze pandemie.

Ik denk het bovenstaande gaat misschien ook wel op voor het inreis verbod. Democraten (Biden) willen misschien wel, maar dan zijn de Republikeinen weer tegen, dus bedenken de Democraten weer wat anders, enz. En ondertussen blijven de grenzen onverklaarbaar dicht.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

ADE01 schreef:
17 sep 2021, 16:04
Contact tracing. Niet locatie tracing.
Zal hetzelfde werken als de app hier. Als je te lang in de buurt bent geweest van iemand met corona krijg je een melding. Zo moeilijk is het allemaal niet.

@GoBucks
Gaat er mij vooral om het belachelijk verschil dus tussen staten en zoals jij aangeeft steden te laten zien. Dat alles zo'n beetje politiek is in Amerika is me al een jaartje of 20 helder. Geen wonder dat hier niemand over politiek wil praten. Wat een schertsvertoning.

:offtopic:
Maareuh?? Wel genoten van de wedstrijd?? Wij wel!!
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GoBucks »

Almere vak V schreef:
17 sep 2021, 15:34
Maareuh?? Wel genoten van de wedstrijd?? Wij wel!!
Om eerlijk te zijn, intereseert mij College Football vrij weinig. Ik heb de wedstrijd ook niet gezien. Heeft niks met deze wedstrijd te maken, ik kijk eigenlijk nooit. Gedeeltelijk omdat 1 van mijn kinderen een sport wedstrijd had en gedeeltelijk omdat het tijdens de wedstrijd lekker rustig in de supermarkt is om boodschappen te doen :wink:

NFL is nog wel aardig, maar ook niet echt een favoriet team. 50% Bengals en 50% Browns.

Geef mij maar voetbal. Columbus Crew. Soms baseball. Op zich is baseball niet echt spannend om te zien, maar hier in Columbus is een AAA team, klein stadion maar wel modern, lekker rustig, waar je gewoon af en toe op een mooie zomer avond naar toe gaat, rond de $10 om binnen te komen en je lekker buiten zit met een biertje in de hand mensen/ baseball kijken. Lekker genieten!

Maar goed :offtopic:
SCOMMT
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 aug 2020, 14:57

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SCOMMT »

Hier hebben we gisteren voor het eerst serieus over de optie Canada->US gepraat om met kerst 3 weken bij de schoonfamilie te zijn.

M'n vriendin is Amerikaanse, maar gaat met me mee twee weken Canada las het zover komt. Jammer dat het zo moet.
Gelukkig volgend jaar getrouwd, dan geen last meer van deze ellende!
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

Almere vak V schreef:
17 sep 2021, 17:41
ADE01 schreef:
17 sep 2021, 16:04
Contact tracing. Niet locatie tracing.
Zal hetzelfde werken als de app hier. Als je te lang in de buurt bent geweest van iemand met corona krijg je een melding. Zo moeilijk is het allemaal niet.

@GoBucks
Gaat er mij vooral om het belachelijk verschil dus tussen staten en zoals jij aangeeft steden te laten zien. Dat alles zo'n beetje politiek is in Amerika is me al een jaartje of 20 helder. Geen wonder dat hier niemand over politiek wil praten. Wat een schertsvertoning.

:offtopic:
Maareuh?? Wel genoten van de wedstrijd?? Wij wel!!
Het lijkt me niet hetzelfde als hier want dan zullen alle amerikanen ook deze app moeten hebben anders werkt het niet. Ook zijn er veel toeristen die geen internet op hen telefoon hebben . Ik denk dat het voornamelijk overvde vliegreis gaat dat als je in de buurt van een besmet persoon hebt gezeten dat je dan gecontacteerd kunt worden.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Brigit »

ADE01 schreef:
17 sep 2021, 16:04
Contact tracing. Niet locatie tracing.
De meeste toeristen hebben toch dataroaming uit staan dus ik gok dat het voornamelijk iets is dat ze eventueel uitrollen voor ongevaccineerden in combinatie met tracing gedurende/rondom de reis of bv als je incheckt in horeca (moet daar wel wifi zijn).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Vanochtend las mijn man een stukje uit een Amerikaans artikel voor. Ik weet helaas niet welk. Daarin stond dat het goed mogelijk zou kunnen zijn dat EU burgers nog tot de mid term elections niet naar Amerika zouden mogen. Dat is dus november 2022 pas :sadcry:
Hopelijk komt er daar iemand op een beter idee en gaat de boel eerder open.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Dat bericht is al eerder voorbij gekomen. Is gewoon een aanname door een zelfbenoemde expert.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Laten we het hopen, want ik vind het wel erg ver weg klinken.
Nu hebben wij voor volgend jaar 2x een camper geboekt, maar 2x in Canada. In juni om Nova Scotia en Newfoundland te doen en in september om vanuit Calgary o.a. Yellowstone en de Buffalo Roundup in Custer SP te doen. Mocht dat laatste niet lukken, dan kunnen we altijd nog west Canada doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
19 sep 2021, 11:27
Is gewoon een aanname door een zelfbenoemde expert.
En hoeveel zelfbenoemde experts hebben we hier al niet weggelachen de afgelopen anderhalf jaar?? Die in al hun negativiteit hier de meest verschrikkelijk voorspellingen deden. Maar dat we zelfs met hun voorspellingen al weer lang en breed hadden moeten kunnen reizen?

Ik kijk inmiddels nergens meer van op. Helaas...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Old Faithful »

Mark Twain.jpg
:wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

Een gedeeltelijke “off Topic” post, maar ik wilde dit forum misbruiken om de frustratie van me af te schrijven. Geen nieuws hier, wel herhalingen van wat al eerder verteld is.

In de jaren 90 van de vorige eeuw en het begin van deze eeuw ben ik vele malen in Amerika op vakantie geweest. Van Seattle tot Key West, van San Diego tot Oklahoma. Zoals zovelen hier was ik gevangen door de Amerika koorts. Helaas heb ik door een ongeneeslijke ziekte van mijn dochter mijn Amerika reizen van 2005 tot 2018 moeten stoppen.

In 2018 kon ik eindelijk weer gaan en heb ik een rondje LA-Las Vegas-LA gemaakt, gedeeltelijk met camper en gedeeltelijk hotels.
Een fantastische reis. Van de geur die je opsnuift op het moment dat je van het vliegveld afkomt, tot het rijden van dirtroads om op onmogelijke plekken te komen.
Van de sirloin bij Denny’s tot barbecueën met de camper tussen de sequioa’s.

Ik had zo’n last van de amerika-koorts dat ik, toen ik voor mijn werk in september dat jaar 4 dagen naar OSU moest (Oklahoma State University), er een binnenlandse vlucht naar Las Vegas aan heb geplakt en nog een week heb rondgetoerd. Ik heb toen de dingen gedaan, die ik samen met mijn vrouw en kind nooit kon doen (Canaan Mountain, Subway, Coyote Gulch, Coyote Buttes South etc.).

Het plannen naar een vervolgvakantie is in mei 2019 begonnen. Dit keer zouden mijn eigen familie en mijn schoonouders meegaan. Voor mijn schoonouders was het de laatste keer dat ze zouden kunnen gaan. Helaas ging die reis (april 2020) niet door vanwege Corona.
Daar weten we hier alles van.
Teleurgesteld alles geannuleerd en plannen gemaakt voor het jaar daarna (mei 2021). Er zijn wel ergere dingen toch.
Vol goede moed dat Nederland de 70% vacciniatie-graad zou halen en alles, zoals beloofd, weer open zou gaan. Maar ook deze vakantie ging niet door, en de vakantie de afgelopen zomer naar het NoordWesten ook niet. Ik heb voor december dit jaar nog een vakantie staan, een rondreis van Las Vegas naar de nationale parken op het colorado plateau. Maar ook deze reis zal waarschijnlijk niet doorgaan.

Ik ben er zooo… klaar mee. Regelmatig zeggen mensen tegen me; “Ach joh, er zijn nog zoveel andere plekken”, en alhoewel dat zeker klopt, geldt dat niet voor mij/ons. Mijn rondreizen in Amerika zijn, van voorbereiding t/m de reis, een beleving waar ik enorm naar uitkijk, zijn misschien wel een doel in mijn leven, en keer op keer word ik teleurgesteld.

En hoewel ik met de teleurstelling nog wel kan omgaan, heb ik problemen met de onrechtvaardigheid. Daar kan ik slecht tegen en word ik gefrustreerd van.
Ik mag niet naar Amerika, maar mensen uit corona-hotspots op het grootse deel van de wereld, met lage vaccinatiegraad, wordt geen strobreed in de weg gelegd. Ik begrijp de logica totaal niet.

Ik ben er dus klaar mee. Helemaal klaar. Wat een k..land is het toch eigenlijk.
Ik begrijp wel dat het niet anders is, en ben Amerika uit mijn systeem aan het halen. Om mezelf te beschermen tegen die frustratie.
Voorlopig boek ik niets meer naar Amerika, lees ik niets meer over Amerika, hoop ik niet meer op het openen van de grenzen, en besteed ik mijn geld wel op andere plaatsen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer