Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Timothy555 schreef:
29 jul 2021, 15:37
Zoals je zegt, in een groot resort kom je dit niet tegen. Of het zonde is laat ik in het midden en moet ieder voor zich uitmaken. Ik ben alleszins al in veel landen geweest zonder ze gezien te hebben omdat het me niet interesseert, maar omdat net daar het resort ligt dat ik wil.
Of het zonde is, is inderdaad 'in the eye of the beholder', maar als deze persoon het type mens is dat rondreizen door de VS van acht weken maakt, schat ik in dat diegene misschien deze min of meer gedwongen omweg ook wel aan zou willen grijpen om ook in Mexico nog iets te zien (zo zou ik er althans zelf wel in staan). Dus ik gaf het maar even aan omdat deze stijging in geweld iets van de laatste tijd is; voorheen waren toeristen daar behoorlijk veilig.

Ik zou trouwens sowieso ook even kijken hoe het zit met de coronamaatregelen ter plaatse. Ze werken daar met een stoplichtsysteem dat bepaalt wat er open is etc.; hier kun je zien wat de huidige situatie is: https://datos.covid-19.conacyt.mx/#SemaFE en hier staat uitgelegd wat het betekent: https://www.cntraveler.com/story/guide- ... strictions
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Het is weliswaar :offtopic: , maar:

In de VS wil ik op termijn nog heel wat rondreizen doen en dingen gaan zien. Idem op bepaalde andere plekken in de wereld.

En dan zijn er de plekken die mij geen snars interesseren en waar ik enkel heenga omdat er prachtige resorts staan (ik denk maar wat: Turkije, Dominicaanse Republiek, ...). Ik wil absoluut niet gezegd hebben dat er op die plekken niets te zien valt, wél dat het mij niet interesseert.

Je zal ongetwijfeld nog mensen zoals mij hebben.

Maar goed, dat voegt niets toe aan dit topic :wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Dat is waar, dan toch nog heel even :offtopic:. Jammer van Turkije hoor. Dat is echt een prachtig en geografisch heel divers land waar ontzettend veel moois te zien is. :thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

UK gaat ook nog eens aan de deur rammelen in de USA. Kijken of het wat uithaalt (mijn geld staat op nee, maar niet geschoten is altijd mis).

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... icans.html
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Diemie13 Er zijn wel veel mensen die vanuit NL via Aruba doorgereisd zijn naar de USA, echt 14 dagen verblijven op Aruba en dan kun je doorvliegen naar de USA. Aruba heeft gunsitge verbindingen met de USA en je kan er vanuit NL makkelijk naartoe vliegen. En ik heb niet gehoord dat iemand problemen heeft gehad met deze omries om in de USA te komen.

Volgens mij gaan de reizen naar Mexico ook via luchthavens in de USA en volgens mij wordt je dan niet toegelaten op die vluchten. Dus moet je kijken naar vluchten die niet via de USA luchthavens gaan.

Ook het testen op Aruba is makkelijk voor je reis naar de USA, verder moet je wel even op de site van Aruba zelf kijken ne je aanmelden voor de Aruba app en de verplichte verzekering op Aruba die je een paar tientjes kost.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Timothy555 schreef:
29 jul 2021, 18:22
UK gaat ook nog eens aan de deur rammelen in de USA. Kijken of het wat uithaalt (mijn geld staat op nee, maar niet geschoten is altijd mis).

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... icans.html
Germany Demands Fair Play From Biden on U.S. Travel Rules

Ook de Duiters maken zich druk. Ik vrees alleen ook dat dit allemaal niet veel uitmaakt.
(Artikel zit achter een paywall, maar in incognito mode kan je het wel lezen.)
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Xkim01 »

JeroenB schreef:
29 jul 2021, 18:24
Diemie13 Er zijn wel veel mensen die vanuit NL via Aruba doorgereisd zijn naar de USA, echt 14 dagen verblijven op Aruba en dan kun je doorvliegen naar de USA. Aruba heeft gunsitge verbindingen met de USA en je kan er vanuit NL makkelijk naartoe vliegen. En ik heb niet gehoord dat iemand problemen heeft gehad met deze omries om in de USA te komen.

Volgens mij gaan de reizen naar Mexico ook via luchthavens in de USA en volgens mij wordt je dan niet toegelaten op die vluchten. Dus moet je kijken naar vluchten die niet via de USA luchthavens gaan.

Ook het testen op Aruba is makkelijk voor je reis naar de USA, verder moet je wel even op de site van Aruba zelf kijken ne je aanmelden voor de Aruba app en de verplichte verzekering op Aruba die je een paar tientjes kost.

Volgens mij gaan er ook een vluchten via CDG en dan naar Mexico, ik was zelf aan het kijken naar Cancun en zag dat er een tussenstop is in Frankrijk als je rond de 300 meer betaalt, en als het goed is kunnen er ook vluchten zijn via Mexico City die dan niks erbij kost
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SemJes »

Terpies schreef:
26 jul 2021, 20:41
NIE aanvraag loopt, maar mag geen status update opvragen, want dan kom ik weer onderop de stapel:
Hou me op de hoogte, we houden het in gedachten om dit misschien voor onze ouders aan te vragen. Ik zie inderdaad lange wachttijden en hele strenge richtlijnen. In het begin van de pandemic was het een stuk makkelijker zoals iemand eerder al aanhaalde.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door clp90 »

Wat is een NIE precies en wie komen daarvoor in aanmerking?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

NIE;

National Interest Exceptions to the proclamations fall into the following categories: students, academics, public health professionals, government officials, crew members, those needing emergency medical treatment, humanitarian exceptions, and others whose travel is in the U.S. national interest for vital support to critical infrastructure, significant economic activity, or national security reasons.

Most travel purposes that fall under the B1/B2 visa category and ESTA will likely not qualify for a National Interest Exception. This includes, but not limited to: tourism; vacations; visiting family or friends; visiting a fiancée or partner; attending a wedding or graduation ceremony; routine business meetings, attending an annual professional conference; maintaining a rental or investment property; etc.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door clp90 »

Ja dat gaat voor ons (en de meesten hier waarschijnlijk) niets uithalen helaas :D.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Ik weet dat ik als pure plezier-reiziger (met een pleeg broertje in de USA) niet zoveel te eisen heb maar ik zou graag willen dat ze gewoon een beslissing maken. Als je schengen toch niet toe wil laten voorlopig breng dat dan naar buiten. Dan boek ik mijn tickets om naar Canada. Nu zitten we maar te wachten en te wachten. Ik ga pas op 4 nov (naar SF) maar als dat niet mag dan boek ik het liefst zo snel mogelijk om en vertrek ik op 18 oktober naar Vancouver. Die laatste tickets worden steeds duurder naar mate ik langer wacht en mijn werkgever wil ook wel graag op tijd weten wanneer ik weg ga (hoewel oktober geen hoogseizoen is bij ons). Dus ik zou het liefst willen dat ze gewoon een beslissing nemen. Als die negatief is is dat balen maar dan weten we in ieder geval wel waar we aan toe zijn.

Maar zoals ik al schreef heb ik weinig te eisen ;-) ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik geef je anders wel de volle 100% gelijk.

Duidelijkheid, ook al is die negatief, is ook wat ik wil. Dan annuleer ik meteen de hele boel, en boek ik iets anders, en kan ik mentaal ook 'USA 2021' uit m'n hoofd zetten.

Poging 4 dan voor april '22.

Nu zit ik de hele tijd nog te hopen dat er iets gaat veranderen tegen dat ik moet vertrekken (21/9).
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Inges schreef:
30 jul 2021, 09:33
Ik weet dat ik als pure plezier-reiziger (met een pleeg broertje in de USA) niet zoveel te eisen heb maar ik zou graag willen dat ze gewoon een beslissing maken. Als je schengen toch niet toe wil laten voorlopig breng dat dan naar buiten. Dan boek ik mijn tickets om naar Canada.
Voor ons ook de 4e poging, na mei 2020, november 2020, mei 2021 zouden wij 12 september via Seattle de rondreis willen beginnen. Begin nu toch ook wel te dubben of deze doorgaat.
Maar begrijp ik uit bovenstaande dat we wel naar Canada mogen ? Misschien heb ik iets gemist de afgelopen 2 weken?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Het is hier al redelijk uitgebreid besproken, maar inderdaad. Canada is voornemens vanaf 7 september de grenzen te openen voor volledig gevaccineerde reizigers, die bovendien een negatief testresultaat kunnen tonen.

Het is wel onder de voorwaarde dat de coronasituatie in Canada de komende tijd onder controle bljft.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

7 september 2021 mag er internationaal gereisd worden naar Canada
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Wauw, klinkt voor ons als een mooi alternatief en tenminste een datum!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Robbie&Irene schreef:
30 jul 2021, 10:55
Wauw, klinkt voor ons als een mooi alternatief en tenminste een datum!
Precies
Tenminste een datum. Dat geeft toch al een soort van rust?

* frustratie knopje aan *

De V.S blijft zich verschuilen achter hun '' Sience'' Ik weet niet of iemand het fragment heeft gezien van Karine Jean Pierre tijdens de persconferentie van gisteren? Ze kreeg de vraag wat het verschil is tussen gevaccineerde Amerikanen en gevaccineerde reizigers uit de EU en het VK. Zonder in de camera te kijken somt ze het standaard riedeltje op en klaar.

Wat is de wetenschap achter het feit dat wij eerst naar een land als Tunesië of Kroatië moeten vliegen om vervolgens naar de V.S te mogen( Waarbij ik nu al verschillende verhalen heb gehoord dat er in de V.S uiteindelijk 0 vragen worden gesteld )

*frustratie knopje uit *

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Laten ze daar maar flink vaak vragen over stellen en de Duitsers flink tegengas geven. Daar zouden ze toch een keer gehoor aan moeten geven (want het wordt nu inderdaad wel belachelijk)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 532
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door thebruins »

De besmetting cijfers lopen toch al flink op dus dan is het politiek gezien een mooi moment om de grenzen open te gooien, want dan kun je wel zeggen dat de hoge cijfers daar in ieder geval niets mee te maken hebben. :) En dat bedoel ik dan niet eens sarcastisch of zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer