Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Ik hoop vandaag iets te horen over in ieder geval de EU Schengen travel ban.
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Gezien ik pas de tweede helft van september ga, heb ik nog enige marge. Ik begin toch een kort schaduwreisje te plannen. Ibiza staat momenteel op 1.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Timothy555 schreef:
30 jun 2021, 10:52
Ibiza staat momenteel op 1.
Ook een hele toffe trip :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

:offtopic: Schaduwreis naar Kroatië in de maak hier voor september. Kun je ook prachtig hiken wat ik zo zie 8)
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Als je 2 weken in Kroatië bent geweest kan je via daar naar de US vliegen. Zij hebben geen travelban...
Timothy555
Amerika-expert

tddft_ schreef:
30 jun 2021, 10:41
Over dit bericht heen gelezen. Mag ik vragen waarom je dat specifiek vandaag hoopt?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Timothy555 schreef:
30 jun 2021, 14:44
tddft_ schreef:
30 jun 2021, 10:41
Over dit bericht heen gelezen. Mag ik vragen waarom je dat specifiek vandaag hoopt?
Normaliter komt er aan het einde van de maand een '' Proclamation '' vanuit het Witte huis over de huidige problematiek rondom het reizen
Ik zou daar weinig van verwachten. Waarschijnlijk wordt het gewoon verlengd tot nader bericht.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door tddft_ »

Juist. Om deze reden verwacht ik iets te horen, maar ook door wat we hebben gehoord van bijvoorbeeld president Macron (volgens hem zou president Biden voor het einde van de maand met “opheldering” komen).

@dejong89 mag ik vragen wat je bedoelt tot nader bericht? Wanneer verwacht je die precies? Want het lijkt me juist dat als we iets te horen krijgen, het op een van deze dagen wordt (of wel vandaag, of over een maand etc). Berichtgeving op een andere dag van de maand lijkt me sterk aangezien ze dan niet eens aan de proclamation denken bij wijze van spreken.
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert

Duidelijk, thanks :thumbup:

Als het wat uitmaakt, dan kruis ik m'n vingers mee!
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

mpaauwe schreef:
30 jun 2021, 14:30
Als je 2 weken in Kroatië bent geweest kan je via daar naar de US vliegen. Zij hebben geen travelban...
Ah, dat wist ik niet. Helaas heb ik niet zoveel vrije dagen
:lol:
inge-amerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door inge-amerika »

Zojuist de press briefing beetje gevolgd

Er werden ook vragen gesteld over de travelban. Helaas wordt er nog steeds alleen verwezen naar de werkgroepen die "ermee bezig zijn"
Dus dat is het meest recente vanuit US nu..
Geen nieuws dus :cry:
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@tddft_

Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik niet verwacht dat er opeens in zo'n preclamation staat dat Europeanen weer welkom zijn.

Ik zit net het perpraatje te kijken van het Witte huis en daar wordt nu ook door journalisten gevraagd naar de Travelban. Het antwoord is een herhaling van wat we al weten. "We zijn er mee bezig, er zijn werkgroepen opgericht en wij willen net zoals jullie heel snel weer kunnen reizen"

Het enige nieuws wat ik hoorde was dat Amerika niet de intentie heeft om een vaccinatiebewijs verplicht te stellen. Maar goed, ik ga er vanuit dat ze dat wel doen omdat de CDC heeft aangeven dat als je gevaccineerd bent je ook beschermd bent tegen de " Verwoestende " Delta variant.
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Op 8 juni werden de groepen aangekondigd en nog steeds.....nada. :cry:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Die groepen zijn pas vorige week begonnen en ik heb de indruk dat ze de tijd nemen.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Voor de geïnteresseerden

Vandaag om 19:30 Nl tijd (weer) een pressbriefing van het covid responseteam en public health officials.
Live te volgen via de site van het witte huis of hun YouTube kanaal.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Mogelijk hebben we mazzel en krijgen we een kleine update over EU-US travel , maar ik verwacht dat vooral gesproken gaat worden over de inspanningen om de vaccinatiegraad/bereidheid te verhogen; deze begint in de VS namelijk behoorlijk af te vlakken net boven de 50%. Waar de VS eerst nog een voorsprong had van weken, zo niet maanden op andere Westerse landen, worden ze inmiddels op dit punt links en rechts ingehaald.
Verder zal het natuurlijk gaan over de viering van 4. July en de verspreiding van de Delta variant, maar fingers crossed...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

T_Erkens schreef:
30 jun 2021, 10:28
Er zijn voor Europa en de UK aparte werkgroepen, laten we hopen dat we ook zo beoordeeld worden en dat we niet samen met de UK over 1 kam geschoren worden.
Deze aparte werkgroepen gaan niet zoveel meer uitmaken vrees ik, kijkend naar het sterk oplopende aantal besmettingen in Spanje en Portugal. In de VS hebben ze ook echt wel door dat er momenteel veel vakantiegangers in die twee landen rondlopen en het dus een kwestie is van dagen/weken voordat andere EU landen eenzelfde explosieve stijging in # cases gaan zien.

En dan zijn de aparte werkgroepen vooral een voordeel voor de UK, want het zal voor hen eenvoudiger zijn om het virus op hun (nog altijd) relatief afgesloten eiland onder controle te brengen, dan voor ons een continent met (weer) vrije beweging van vakantievierders.
Bijlagen
1-jul.JPG
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Ik neem aan dat ze deze afzetten tegen het aantal ziekenhuisopnames. Daar gaat het tenslotte om.
tddft_
Amerikafan

Bericht door tddft_ »

Ze volgen zogenaamd de wetenschap, maar de wetenschap zit ook al een tijdje te roepen dat verspreiding in het vliegtuig minimaal is (mocht er ondanks een negatieve test voor vertrek toch iemand aan boord zitten die besmet is).
I left my heart in LA
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Niet blij mee:
14:53
NU.NL
Coronavirus
WHO waarschuwt voor nieuwe coronagolf in Europa
Aan de gunstige ontwikkeling vande coronacijfers in Europa is na ruim twee maanden een einde gekomen. Dat zegt de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie, die waarschuwt dat een nieuwe besmettingsgolf onvermijdelijk is als burgers en overheden geen discipline tonen.

Het aantal nieuwe coronabesmettingen vertoonde tien weken op rij een dalende lijn, maar inmiddels gaat het volgens de WHOtoch weer de verkeerde kant op. "Het aantal gevallen steeg vorige week met 10 procent",zei regionaal topman Hans Kluge van de gezondheidsorganisatie.

Kluge waarschuwde dat ondanks de "enorme inspanningen" van landen nog steeds miljoenen mensen niet zijn gevaccineerd inde regio Europa van de WHO. De arts noemt meerdere oorzaken van de toename van hetaantal besmettingen. Mensen spreken weer
vaker met elkaar af, er wordt meer gereisd en er worden allerlei maatregelen geschrapt die verspreiding van het virus moesten voorkomen. Ondertussen grijpt de besmettelijker deltavariant om zich heen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer