Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik lees graag al het nieuws omtrent de travelban.
Je kunt natuurlijk ook zelf een break nemen van het lezen van dit topic
Je kunt natuurlijk ook zelf een break nemen van het lezen van dit topic
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Neem me niet kwalijk zeg. Ik ook (en niet alleen hier), maar er is al 54 bladzijden lang geen nieuws…
Poll leuk idee
ik zeg 01-10-2021.
Poll leuk idee

Leuke poll: ik zeg morgen 

-
- Amerikafan
Dan heb je niet goed gelezen. De laatste dagen zijn er diverse instanties en belangrijke personen die pleiten voor het afschaffen van de travelban. Een belangrijke ontwikkeling want in het afgelopen jaar was er vanuit die kant weinig nieuws.
Uiteraard weet niemand of dit ook echt gaat leiden tot het eerder afschaffen van de travelban.
Maar als je dit allemaal niet de moeite vindt en er niets meer over wil lezen geef me dan je adres, dan stuur ik je een briefkaart als de travelban voorbij is
Uiteraard weet niemand of dit ook echt gaat leiden tot het eerder afschaffen van de travelban.
Maar als je dit allemaal niet de moeite vindt en er niets meer over wil lezen geef me dan je adres, dan stuur ik je een briefkaart als de travelban voorbij is
1 oktober! Mag het niet hopen! 
Ik houd het op juli. Laten we zeggen 15 juli.

Ik houd het op juli. Laten we zeggen 15 juli.
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb een pol gemaakt, kunnen daar de data neergezet worden en houden we dit topic voor de discussie.
Roland
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15

Mijn broer woont in Sydney en daar is het grote paniek en gaan ze terug in lockdown. Er zijn namelijk ..... 30 besmettingen geregistreerd vorige week

1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ze zijn daar toch gewoon heel streng? Ik lees verhalen over Australiers die niet naar hun eigen land terug mogen.
-
- Amerikafan
Australië loopt flink achter met vaccinaties, maar 4,7% is volledig gevaccineerd.
Ze moeten dus zoveel mogelijk besmettingen zien te voorkomen.
Ze moeten dus zoveel mogelijk besmettingen zien te voorkomen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vergelijkbaar met het Harry tarief. Maar dan nog mooier

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Klopt, maar ik vind het toch een vrij extreme reactie. Als dit de standaard zou zijn, kunnen we de rest van ons leven intercontinentaal reizen vergeten…
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Een zorg in de VS zal zijn dat Delta vooral toeslaat onder de ongevaccineerden en mensen met 1 vaccinatie. Het Amerikaanse vaccinatieprogramma is al een tijdje bijna tot stilstand gekomen. En er zijn staten die nog steeds de 50% niet aantikken en dat voorlopig ook niet gaan doen. Een volgende golf en bijbehorende ziekenhuispiek ligt op de loer.
En hoe dan ook als je je land openzet voor meer reisbewegingen dan krijg je linksom of rechtsom een toename van de besmettingen omdat bij de Delta variant gevaccineerde mensen die maar een beetje ziek worden wellicht wel anderen kunnen besmetten.
Ik hoop heel erg dat de VS binnenkort opengaan maar weet ook dat binnenlands beleid voor de VS belangrijker is dan buitenlands beleid en dat geen politicus het verwijt op zijn bordje wil hebben dat hij/zij het virus vanuit het buitenland weer ingevoerd heeft. (vgl Boris Johnson met India/Delta variant die aanvankelijk vliegreizen vanuit India gewoon door liet gaan)
Denk dat er op de lange duur niets anders op zit dan te aanvaarden dat corona er is, dat er steeds varianten komen, dat we regelmatig een hervaccinatie moeten hebben en dat het leven op die manier doorgaat. De vraag is of de wereld en de Vernigde Staten daar momenteel aan toe zijn.
In een land als Nederland met meer gevaccineerden en een vaccinatiebereidheid van 87% zal er wellicht ook een piek komen maar die zal beter beheersbaar zijn.
En hoe dan ook als je je land openzet voor meer reisbewegingen dan krijg je linksom of rechtsom een toename van de besmettingen omdat bij de Delta variant gevaccineerde mensen die maar een beetje ziek worden wellicht wel anderen kunnen besmetten.
Ik hoop heel erg dat de VS binnenkort opengaan maar weet ook dat binnenlands beleid voor de VS belangrijker is dan buitenlands beleid en dat geen politicus het verwijt op zijn bordje wil hebben dat hij/zij het virus vanuit het buitenland weer ingevoerd heeft. (vgl Boris Johnson met India/Delta variant die aanvankelijk vliegreizen vanuit India gewoon door liet gaan)
Denk dat er op de lange duur niets anders op zit dan te aanvaarden dat corona er is, dat er steeds varianten komen, dat we regelmatig een hervaccinatie moeten hebben en dat het leven op die manier doorgaat. De vraag is of de wereld en de Vernigde Staten daar momenteel aan toe zijn.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Het delta(dus niet mijn favoriete vliegmaatschappij
) alias de Indiase variant is allang aan een opmars bezig in de US. Maand geleden zaten ze al op 10% van de besmettingen en met het openen van de grenzen naar Europa voor de Amerikanen zal het ook niet minder worden. Snap eerlijk gezegd ook niet als je met een negatieve PCR test het vliegtuig instapt dat deze toeristen dan voor toename van de besmettingen zorgen?
Ook offtopic in Australië krijgen ze een heel groot probleem, terwijl de rest van de wereld de bevolking al een groot % antistoffen heeft, de Australiërs dus niet. Daarom zal het virus ook een keer flink toeslaan, of ze houden het nog jaren op slot totdat er voldoende gevaccineerden zijn, maar lijkt me onhoudbaar.

Ook offtopic in Australië krijgen ze een heel groot probleem, terwijl de rest van de wereld de bevolking al een groot % antistoffen heeft, de Australiërs dus niet. Daarom zal het virus ook een keer flink toeslaan, of ze houden het nog jaren op slot totdat er voldoende gevaccineerden zijn, maar lijkt me onhoudbaar.
Wij zouden op 4 juli vertrekken vanuit Brussel naar Las Vegas met KLM. Vorige week hebben we geannuleerd, de persoon aan de lijn vertelde me dat het 12 weken zou duren voor we ons geld terug zouden hebben.
24 juni werd er netjes 5 keer ons geld terugbetaald.
24 juni werd er netjes 5 keer ons geld terugbetaald.

-
- Amerika-expert
Het is weer oorverdovend stil… 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Stilte voor de spreekwoordelijke storm? Misschien staat er toch iets te gebeuren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Een PCR test blijft een momentopname. Je kunt nu negatief testen en morgen positief. Kans is wel veel kleiner natuurlijk maar toch. Als jij vervolgens nog 1 a 2 dagen besmet rondloopt en je gaat in een volle discotheek staan, een vol restaurant of een volle shuttlebus van aankomsthal naar autoverhuur ( om maar een zijstraat te noemen) dan kun je nog best wat mensen besmetten lijkt mij.Robbie&Irene schreef: ↑27 jun 2021, 14:13Snap eerlijk gezegd ook niet als je met een negatieve PCR test het vliegtuig instapt dat deze toeristen dan voor toename van de besmettingen zorgen?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ga er vanuit dat UK en EU gelijk behandeld zullen worden.
Dan ziet het er toch niet zo rooskleurig uit vind ik persoonlijk
https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com ... e407b5b1d2 (betalend artikel dus mogelijk niet leesbaar)
Dan ziet het er toch niet zo rooskleurig uit vind ik persoonlijk
https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com ... e407b5b1d2 (betalend artikel dus mogelijk niet leesbaar)
Officials in London had hoped they would have the outline of an agreement to reopen US-UK travel by the time of the Independence Day celebrations on July 4. But British government insiders now believe that is likely to prove impossible.
One UK official briefed on the talks about a corridor with the US said: “This is not going to happen soon. We thought July was the earliest we might be able to get something in place, but now it’s looking more like September.”
Another person familiar with the discussions said the UK was pushing for an agreement far more than the US.
“The Biden administration is in no hurry . . . and the chances of anything happening before August now seem to be zilch,” added this person.
- dejong89
- Amerika-expert
Laat je niet gek maken door geruchten. Ik heb in 1 week 4 verschillende datums gelezen. 22 juni, 4 juli , 21 juli en 6 september.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@Jozs Waarom zouden volgens jou de UK en de EU gelijkwaardig behandeld worden? Het zijn aparte entiteiten. Dat is hetzelfde om te zeggen: als ik naar België mag mag ik ook naar Spanje.
De EU kleurt langzaam geel (en groen) de UK blijft een zorgenkindje vanwege de snelle toename van besmettingen met de delta variant.
Je zou daar dus best aparte toelating op kunnen afgeven.
De EU kleurt langzaam geel (en groen) de UK blijft een zorgenkindje vanwege de snelle toename van besmettingen met de delta variant.
Je zou daar dus best aparte toelating op kunnen afgeven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht