Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

A&A schreef:
12 jun 2021, 16:26

Dank voor de update Ann; vandaag juist bericht gehad van KLM dat onze heen- en terugvlucht gewijzigd zijn (heen een paar uur eerder, terug een volle dag later). Nog geen aflassen van de vlucht dus... Blijft afwachten tot het laatste moment ben ik bang.
Het blijft afwachten tot het laatste moment voor jullie, vrees ik! Wie weet wat er kan gebeuren, het gaat in elk geval allemaal de goede richting uit in verband met Covid en dat is toch al iets. Maar te snel alles open gooien is ook niet altijd het beste.
etismo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door etismo »

Net met veel pijn in het hart onze vlucht van 4 juli geannuleerd. Binnen de 12 weken krijgen we het geld terug, leuk, maar niets weegt op tegen het feit dat we de kinderen moeten vertellen dat het zoals vorig jaar weer niet doorgaat. :sadcry:
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Ach doet pijn he dit. Wij vertrekken normaal gezien op 5 juli. Vorig jaar hebben wij deze reis ook al moeten annuleren. Onze vluchten gaan tot nu toe wel nog altijd door. We wachten nog 1 week af en hopen op supersnel positief nieuws, anders gaan we het ook weer moeten annuleren :sadcry: . Die onzekerheid is echt niet leuk, en het belet ons om iets binnen Europa te reserveren.
Connie76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Connie76 »

Echt balen hè om weer een vakantie te moeten annuleren.
Wij wachten ook nog 1 week af en anders ook annuleren.
Dan waarschijnlijk naar Curaçao en juli 2022 nieuwe poging Amerika.
etismo
Amerika-ontdekker

Bericht door etismo »

Hoe toevallig, bij ons wordt het ook Curacao, hoewel we eerst nog moeten kijken of we als Belg er makkelijk naartoe geraken.
Het is inderdaad voor iedereen balen een reis te moeten annuleren, zeker als het de 2de keer in evenveel jaar is.
Connie76
Amerika-ontdekker

Bericht door Connie76 »

Grappig dat jullie ook naar Curaçao willen. Zeker balen zo voor de tweede keer. Amerika nu voor het eerst moeten annuleren maar Curaçao in mei vorig jaar moeten annuleren.
Hopelijk mogen jullie vanuit België. Voor ons pcr test, ondanks dat ik gevaccineerd ben, en bij aankomst op 3e dag antigenentest. Dat laatste waarschijnlijk niet meer nodig als wij half juli gaan want verwacht dat Nederland dan op code geel staat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

etismo schreef:
12 jun 2021, 22:01
Hoe toevallig, bij ons wordt het ook Curacao, hoewel we eerst nog moeten kijken of we als Belg er makkelijk naartoe geraken.
Van Vlaanderen ben ik niet zeker...
Dat is een nogal overal van afgescheiden regio
Maar als u Wallonier bent is er geen enkel probleem
Want dat is in ieder geval een onderdeel van Europa.
En dus Europeese regelgeving
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

SuperFieke schreef:
12 jun 2021, 21:20
Onze vluchten gaan tot nu toe wel nog altijd door. We wachten nog 1 week af en hopen op supersnel positief nieuws, anders gaan we het ook weer moeten annuleren :sadcry: . Die onzekerheid is echt niet leuk, en het belet ons om iets binnen Europa te reserveren.
Ik heb 2 weken geleden geannuleerd voor een vakantie per aanstaande woensdag. Alhoewel ik er erg van baal (
De hoeveelheid uren voorbereiding die erin gegaan zijn zijn niet mals) moet ik zeggen dat het een enorme opluchting was om niet meer 5x per dag het nieuws te checken en non stop in onzekerheid te zitten. Ik verplaats deze vakantie nu naar volgend jaar en ga na de kerst lekker 2 weekjes naar Mexico de zon in. Ik had het liever anders gezien maar de knoop doorhakken heeft wel rust gebracht
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

Wij hebben een maand geleden besloten te annuleren, 24 juni leek ons niet haalbaar. Inmiddels zijn wij 9 dagen naar Aruba geweest, paar dagen geleden terug gekomen. Toch iets van Amerika geproefd, 90% van de toeristen daar zijn amerikanen !
We gaan komende maanden niet meer weg, hopelijk kunnen wij in september toch onze reis in het Noordoosten maken ( helemaal niks geboekt, ik wacht totdat zeker is dat wij welkom zijn).

Voor Aruba hadden wij alleen een negatieve PCR test bij vertrek, voor Curaçao moet men ook voor de terugvlucht een negatieve test hebben.
Connie76
Amerika-ontdekker

Bericht door Connie76 »

Hier precies hetzelfde gevoel. Meerdere keren per dag dit forum op nieuwe berichten checken in de hoop iets positiefs te lezen.
Wil naar mijn vakantie toeleven en weten waar we heen gaan.

Mexico ook super leuk. Wij daar al drie keer geweest.

Voor Curaçao geen pcr meer op de terugreis naar Nederland nodig.
etismo
Amerika-ontdekker

Bericht door etismo »

Blijft jammer dat we nit naar Amerika kunnen voor ons allemaal. Hopelijk kunnen we die geannuleerde reizen allemaal in 2022 inhalen...
Het beste in waar jullie ook naar toegaan als alternatief. :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Onze vlucht staat op 30 juli. Ik heb echter ook een schaduw boeking naar Turkije. De onzekerheid is ontzettend kloten, maar we hebben in ieder geval een alternatief.
ClaudiaMaria
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaudiaMaria »

Wij vertrekken 24 juli. Ondanks dat Tioga tours alles heeft geannuleerd, hebben we er toch voor gekozen om alles dan maar rechtstreeks te boeken, zowel de vlucht als de camper bij Road Bear. Alles kan kosteloos omgeboekt worden. Als het niet doorgaat verschuiven we het voor de 2e keer door naar volgend jaar en gaan we naar Portugal.
Het is inderdaad vooral de onzekerheid; als er wordt gezegd het gaat niet door voor bijvoorbeeld 1 september, dan is het heel jammer maar weet je waar je aan toe bent. Ondanks dat kiezen we ervoor nog even te wachten. Het kan voor mijn gevoel nog steeds beide kanten op gaan.
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Hier is onze reis naar Florida ook geannuleerd. Ik heb een alternatief staan voor Oregon/Washington mochten de grenzen miraculeus nog openen deze zomer. Zo niet heb ik ook een alternatief staan voor een rondreisje in Italië. Niet hetzelfde als onze favoriete bestemming maar beter dan niks en zeker ook prachtige natuur.

Wat kijk ik uit naar het moment dat er perspectief wordt gegeven voor het openen van de grenzen én naar alle vrolijke berichten van mensen die hun reizen hervatten op dit forum met leuke foto's, verslagen, ervaringen, vraag en antwoord. Laten we hopen dat we allen volgend jaar deze tijd zitten te popelen om te mogen vertrekken! :thumbup:
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben ook voor de tweede x geannuleerd, zouden nu op Key west zitten. In plaats daarvan nu in het Corendon all inclusive hotel Amsterdam, met zicht op Schiphol :wink: . Hopelijk in september naar Florida. We blijven hopen!
Connie76
Amerika-ontdekker

Bericht door Connie76 »

Bijzonder uitzicht op Schiphol 🤣

Wij kunnen Ivm de kinderen niet makkelijk naar een periode dit jaar schuiven, maar pas juli 2022. Wel weer iets om naar uit te kijken.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Ik heb mijn tickets geboekt via brussels airlines ( 18 juli tot en met 13 augustus ) , met rechtstreekse vlucht van Brussel naar New York ( EWR - Newark). Het vliegtuig is redelijk volgeboekt ! Ik kan daarom bijna niet geloven dat daar geen enkele toeristen bijzijn en dus enkel maar Amerikanen, studenten, familieleden ( die het land wel inmogen ) Dus moet er toch mensen toegelaten worden , of heb ik het mis ?

In mijn geval gaat het nog een stapje verder ... Ik ben samen met een Amerikaan en dit al voor meerdere jaren ( lange afstand relatie ) . We hebben al meermaals in elkaars land geweest en nu door corona , hebben we sinds maart verleden jaar nog geen kans gehad elkaar terug te zien ...Ik vloog steeds met de gekende ESTA application en paspoort als zijnde "toerist" . En nooit problemen gehad,
nooit heb ik de regels overtreden en dus dit wil ik zo houden. Zowel Ik als mijn Amerikaanse vriend hebben ook nog niks gehoord ivm met mensen die terug gestuurd worden als zijnde toeristen en travelban .... dus ik begrijp het allemaal niet...

Ik lees ook dat wanneer je toch probeert de usa binnen te geraken met een esta , ze die kunnen intrekken en eventueel u als persoon bannen in de toekomst voor het overtreden van gekende regels...

Dus iemand nuttige info voor ons , en zeker in mijn geval waar ik kan bewijzen aan de hand van foto's dat ik in een relatie ben met een Amerikaan om toch te kunnen afreizen naar de usa ?

Ik hoop echt dat Biden op 1 juli ofzo de travelban lift voor Europeanen!

Alvast bedankt!

Kristof
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Toen ik op 2 mei naar de VS vertrok, werden er naast mij aan de balie 2 mensen weggestuurd omdat ze met een ESTA probeerden over te stappen in de VS (ik geloof via NY naar Mexico). Je hoort denk ik weinig dat mensen worden teruggestuurd, omdat de vliegtuigmaatschappij van te voren goed checked of je wel naar binnen mag. De vliegtuigmaatschappij is namelijk geloof ik verantwoordelijk als jij wordt teruggestuurd.
Het is alweer een tijdje geleden, maar die vlucht was alles behalve vol; we waren denk ik met een man of 30?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik snap niet waarom je twijfelt, de officiele websites zijn heel duidelijk. Je kunt niet van NL naar de VS vliegen tenzij je onder een uitzondering valt of eerst 14 dagen in een land dat niet onder de travelban valt verblijft, en je kunt als niet EU-burger NL niet in tenzij je onder een uitzondering valt (al is er wel een uitzondering voor langeafstandsrelaties, dus je vriend zou wellicht naar NL kunnen komen.

Uiteraard hoor je geen verhalen van mensen die eenmaal aangekomen in de VS geweigerd worden, die mensen komen niet eens het vliegtuig in.

Dat je vliegtuig redelijk vol lijkt zegt ook niets, die mensen hebben waarschijnlijk net als jij wel geboekt maar zulleen alleen daadwerkelijk kunnen gaan alsnde regels voorbdie tijd veranderen.
Terug in Texas!
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Las net op twitter een filmpje van macron die dus met buden heeft gesproken de afgelopenndagen en daar in is dus te zien op de tv dat hij zegt dat er voor eund juni een mededeling wordf gedaan wanneer amerika de grenzen opent voor europe ! ( daar gaan ze 90% vanuit) kannhem helaas niet kpieren en plakken op 1 of andere manier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer