Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Canada / US grens blijft gesloten tot in ieder geval 21 juni.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heeft de EU niet gezegd dat het wederkerig moet zijn?
-
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het gaat echt wel gebeuren the us wordt echt gepusht en anders zegt europa wij niet naar the states dan andersom ook niet... in heel amerika wordt volop gevlogen dus zie het probleem niet zo ....... ik denk dat er meer bekend is als on verteld wordt .... binnen een aantal.maanden mgen we erin
-
- Amerika-expert
Ik hoop echt dat je gelijk hebt!
Een aantal maanden duurt te lang voor mij! Ik hoop begin juli al richting die kant op te gaan dus ik ben enorm aan het hopen voor de opening van de grenzen in juni.
I left my heart in LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik denk en hoop dat dat gaat lukken ze staan onder druk van alle kanten ...... ga zelf eind augustus fingers crossed
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het blijft echt afwachten. Uiteindelijk gaan de grenzen weer een keer open, maar de vraag is wanneer.Raquel12 schreef: ↑20 mei 2021, 23:17Het gaat echt wel gebeuren the us wordt echt gepusht en anders zegt europa wij niet naar the states dan andersom ook niet... in heel amerika wordt volop gevlogen dus zie het probleem niet zo ....... ik denk dat er meer bekend is als on verteld wordt .... binnen een aantal.maanden mgen we erin
Ikzelf ben hoopvol dat het niet meer al te lang kan duren, nu wereldwijd de besmettingscijfers omlaag gaan en de vaccinatiegraad omhoog, maar hou wel sterk rekening met een teleurstelling...
Negatief bekeken heeft de VS geen/weinig belang bij toerisme uit Nederland/West-Europa, dus waarom zouden ze de grenzen voor ons nu al open zetten, temeer omdat we nog een vrij lage vaccinatiegraad kennen. Zo lopen daardoor maar minimale toerisme-inkomsten mis, dus goed uit te leggen aan de toerismesector in de VS.
Positief bekeken zal de VS ook weer niet zo veel risico lopen door 'ons' toe te laten. Immers hebben zij wel een hoge vaccinatiegraad. Daardoor zou het tonen van een negatieve coronatest mogelijk voldoende kunnen zijn. Het ergste risico wat de VS dan loopt is dat er mogelijk een aantal mensen in hun ziekenhuizen belanden. Maar dat zal de 'zorg' niet doen overstromen. Dus als Biden op deze manier denkt, hebben we hier met z'n allen geluk

Afwachten dus! Maar hopen op het beste, want ook onze vlucht staat te vertrekken op 9 juli...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Nou, de angst zit er daar toch nog zo in dat Yelllowstone voor het hele seizoen de cabins zonder bad heeft gesloten.
Al mijn boekingen voor augustus zijn geannuleerd door hen.
Dus zo goed vinden ze zelf niet dat het daar gaat. Helaas.
Raquel12 schreef: ↑20 mei 2021, 23:17Het gaat echt wel gebeuren the us wordt echt gepusht en anders zegt europa wij niet naar the states dan andersom ook niet... in heel amerika wordt volop gevlogen dus zie het probleem niet zo ....... ik denk dat er meer bekend is als on verteld wordt .... binnen een aantal.maanden mgen we erin
Nou, ik denk dat het de Amerikaanse regering geen barst kan schelen als de EU het inreis verbod van Amerikaanse staatsburgers verlengt.
.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij willen ook naar Yellowstone (maar dan in oktober). Er is een enorm tekort aan personeel in de Nationale Parken. Ook om die reden annuleren ze nu kamers. Er is simpelweg niet genoeg mankracht om alles te onderhouden (normaal gesproken werken er veel buitenlanders tegen minimumloon maar die komen nu de grens niet over en ze kunnen niet genoeg Amerikanen vinden die het werk willen doen).RuthdeLange schreef: ↑21 mei 2021, 12:49Nou, de angst zit er daar toch nog zo in dat Yelllowstone voor het hele seizoen de cabins zonder bad heeft gesloten.
Ik hoop ook dat er snel een bericht komt over de heroprning van de Verenigde Staten.
Ik heb vandaag onze trip van 3,5 week in USA geannuleerd. Ga nu 2,5 week naar Bonaire en verschuif deze trip naar zomer 2022. Wachten en onzekerheid duurt me te lang - straks zijn wellicht ook de alternatieven vol of zo vol, dat het veel duurder wordt.
Daarom heb ik via booking.nl ook wat schaduw boekingen gedaan. Echter heb ik nog steeds hele goede hoop dat binnen nu en een paar weken de grenzen weer open gaan.
Blij met dit nieuws: ( ik wil de huidige vaccins niet)
Het Witte Huis heeft geen plannen om vaccinatie voor buitenlandse reizigers verplicht te stellen, ook als Europa die verplichting voor reizigers uit de Verenigde Staten wel invoert, laat woordvoerder Jen Psaki weten. Wanneer de VS meer reizigers uit het buitenland toelaat, is nog niet bekendgemaakt.
Maar Ik vrees dat de EU er voor gaat zorgen dat dat niet zomaar gaat. Dat je niet terug Europa in mag zonder prik of zo.
Het Witte Huis heeft geen plannen om vaccinatie voor buitenlandse reizigers verplicht te stellen, ook als Europa die verplichting voor reizigers uit de Verenigde Staten wel invoert, laat woordvoerder Jen Psaki weten. Wanneer de VS meer reizigers uit het buitenland toelaat, is nog niet bekendgemaakt.
Maar Ik vrees dat de EU er voor gaat zorgen dat dat niet zomaar gaat. Dat je niet terug Europa in mag zonder prik of zo.
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-🏜️TX🤠-NM-OK-DC-🇺🇸VA-WV-🍩PA-MD-GA-🍑TN-AR-Al-🏈MS-IL
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Het is nog af te wachten of dat goed nieuws is. Want, wat wordt dan wel de voorwaarde voor opheffen van de travelban of toelating voor toeristen?
70% vaccinatiegraad?
Bepaald aantal besmettingen per zoveel mensen?
Een vaccin heb je tenminste zelf in de hand. Althans, zodra iedereen aan de beurt is geweest.
70% vaccinatiegraad?
Bepaald aantal besmettingen per zoveel mensen?
Een vaccin heb je tenminste zelf in de hand. Althans, zodra iedereen aan de beurt is geweest.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik kwam gisteren dit tegen https://united.emed.com/
Een covid zelftest icm een app gelinkt aan de Amerikaanse overheid. Uiteraard geef je op deze manier nog meer van de privegegevens weg maar iedereen met een Esta heeft al geen privacy meer.
Op dit moment alleen beschikbaar voor de US maar het ziet er handig uit.
Een covid zelftest icm een app gelinkt aan de Amerikaanse overheid. Uiteraard geef je op deze manier nog meer van de privegegevens weg maar iedereen met een Esta heeft al geen privacy meer.
Op dit moment alleen beschikbaar voor de US maar het ziet er handig uit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Onze vakantie zou op 24 juni beginnen in New York, twee weken geleden al de knop doorgehakt en besloten dat waarschijnlijk niks wordt. Verzekering gebeld, die heeft netjes een paar dagen later het geld op onze rekening gestort. Wij gaan volgende week voor 9 dagen naar Aruba en mocht Amerika open gaan, proberen wij in september te gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Oeps, ging iets niet goed ....dit is wat ik wou zeggen:
Onze vakantie zou op 24 juni beginnen in New York, twee weken geleden al de knop doorgehakt en besloten dat waarschijnlijk niks wordt. Verzekering gebeld, die heeft netjes een paar dagen later het geld op onze rekening gestort . Wij gaan volgende week voor 9 dagen naar Aruba en mocht Amerika open gaan proberen wij in september te gaan .
Onze vakantie zou op 24 juni beginnen in New York, twee weken geleden al de knop doorgehakt en besloten dat waarschijnlijk niks wordt. Verzekering gebeld, die heeft netjes een paar dagen later het geld op onze rekening gestort . Wij gaan volgende week voor 9 dagen naar Aruba en mocht Amerika open gaan proberen wij in september te gaan .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht