Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14333
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

marieke van oorschot schreef:
16 mei 2021, 10:37
Toen ik 1964 invulde, kon dat ook! Dus als er iemand hier in 1964 geboren is, sla je slag. :wink: :wink:
Dat kan inderdaad. Maar op de site zelf wordt er al voor gewaarschuwd. Als je te vroeg een afspraak maakt zal die weer geannuleerd worden. Dus het heeft geen zin om het nu al te proberen. Bovendien hou je plekken bezet mensen die wel een afspraak mogen maken...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Frasi »

pumi1000 schreef:
16 mei 2021, 10:31
Dat schema wat ze geven daar klopt dus niets van, want geboortejaar 1971 zou ook begin mei aan de beurt zijn.......niet dus, want ze zijn nu pas bij 1962.
Het schema klopt wel maar je moet het wel volledig zien: vanaf 1 mei "Start vaccinatie thuiswonenden geboren in 1961 t/m 1971".
Dat betekent dat ze met 1961 beginnen en dus niet dat 1971 al meteen vanaf 1 mei aan de beurt is.
Tegelijkertijd is vanaf 6 mei ook deze groep aan de beurt: "mensen geboren in 1961 t/m 2003 met medische indicatie"
Toen deze hele groep met medische indicatie erbij kwam heeft dat de oproep voor vervolgjaren opgehouden: op de website heeft ruim 10 dagen 1962 gestaan. Nu deze groep (blijkbaar) is ingepland is sinds gisteren 1963 aan de beurt.

Even heel grof berekend: er zijn ongeveer 230.000 Nederlanders per geboortejaar (17 mln/75jr) en er worden nu zo'n 960.000 prikken per week gezet.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Dan gaat het de komende weken toch echt wel opschieten. Ik (van 1969) blijf hoop houden dat begin juni de eerste en midden juli de 2e prik krijg. Vakantie begint op 4 augustus dus just-in-time.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Coyote schreef:
16 mei 2021, 10:56
marieke van oorschot schreef:
16 mei 2021, 10:37
Toen ik 1964 invulde, kon dat ook! Dus als er iemand hier in 1964 geboren is, sla je slag. :wink: :wink:
Dat kan inderdaad. Maar op de site zelf wordt er al voor gewaarschuwd. Als je te vroeg een afspraak maakt zal die weer geannuleerd worden. Dus het heeft geen zin om het nu al te proberen. Bovendien hou je plekken bezet mensen die wel een afspraak mogen maken...

Roland
Volgens mij werkt het iets anders. Als je namelijk een geboortejaar invult wat nog niet aan de beurt is, dan kan je niet verder. Dan krijg je de melding: u kunt online geen afspraak maken.
Wat inhoudt dat wanneer je wel door kan klikken, alle vragen kan beantwoorden en een afspraak kan maken, dit geboortejaar dus is vrijgegeven.
Tenminste, zo is mijn redenering.
Loves Vegas!
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

GJ schreef:
16 mei 2021, 10:49
Ik las laatst dat ze aan het einde van de dag een automatische check doen en dat afspraken van geboortejaren die nog niet aan de beurt zijn, dan worden afgezegd. Ik hoop natuurlijk dat die van jou gewoon blijft staan!

@michelly Dat kan zeker! Dus mocht iemand een nieuw geboortejaar opvangen... Gewoon hier delen! ☺️
Het is niet voor mij hoor! Ik kom uit 1980. Was het gewoon even aan het ‘testen’. :wink:
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

Op de website van de https://www.rivm.nl wordt over het algemeen als eerste bekend gemaakt wanneer er een nieuwe doelgroep/geboortejaar aan de beurt is om gevaccineerd te worden.

En alles staat of valt met de hoeveelheid vaccins dat geleverd wordt. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste vaccinatie gehad (griepprikdoelgroep) en ik was aangenaam verrast hoe dat georganiseerd was. Dat was in de jaarbeurs in Utrecht en volgens mij is daar verder opschalen geen enkel probleem.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

marieke van oorschot schreef:
16 mei 2021, 11:04

Volgens mij werkt het iets anders. Als je namelijk een geboortejaar invult wat nog niet aan de beurt is, dan kan je niet verder. Dan krijg je de melding: u kunt online geen afspraak maken.
Wat inhoudt dat wanneer je wel door kan klikken, alle vragen kan beantwoorden en een afspraak kan maken, dit geboortejaar dus is vrijgegeven.
Tenminste, zo is mijn redenering.
Net even gekeken of deze redenering klopt en dan kan tot geboortejaar 1964 een afspraak worden gemaakt, maar 1965 en hoger niet.
Maar geen garantie dat je er dan niet alsnog uitgegooid wordt bij een latere controle, want nergens lees ik dat geboortejaar 1964 al een afspraak mag maken.
Groeten, Tessah
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

We lezen op de officiële kanalen ook nergens dat 1963 aan de beurt is. En toch zijn er mensen uit 1963 die gisteren een brief hebben gehad en een afspraak hebben kunnen maken.
Loves Vegas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7798
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Ik heb een week of twee geleden een brief gehad. Maar ik mocht niet ingaan op de uitnodiging want ik was nog niet aan de beurt. Later las ik dat deze brief per abuis verstuurd was. Wat een professionele organisatie is dat GGD toch. :wink:
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Loves Vegas!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door RuthdeLange »

Eindelijk komt er weer beweging in!

Heeft iemand nog antwoord op mijn eerdere vraag over de vragen die gesteld worden over je werk?
Ik vraag me af of het uitmaakt wat je hier invult. Ander vaccin misschien?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4819
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door michelly »

Da's goed nieuws. Dan zijn wij waarschijnlijk bij de volgende ronde aan de beurt (wij zijn van 1965 en 66). Hopelijk over een paar daagjes een afspraak maken. De hoop op een zomervakantie in Namibië/ Botswana groeit weer wat 8)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Die 'griepprikgroep' lijkt trouwens door elke huisarts weer anders geïnterpreteerd te worden. Praktijken moesten zelf hun patiënten doorgeven aan de GGD en ik las gisteren dat sommige huisartsen zelfs patiënten met hooikoorts als indicatie hebben doorgegeven.

Aan de ene kant wou ik dat mijn huisarts ook zo voortvarend was geweest, dan was ik nu dus al aan de beurt geweest, want ik heb al sinds jaar en dag hooikoorts, allergieën en dat soort ellende.

Maar aan de andere kant vind ik die willekeur ook wel heel storend. Daardoor komen er nu kerngezonde mensen van 25 aan de beurt die toevallig zo'n holladiejee-vink-iedereen-die-wel-eens-niest-in-het-voorjaar-maar-aan-huisarts hebben, terwijl iemand van 48 met kanker die eigenlijk voor de start van zijn/haar chemo gevaccineerd zou moeten zijn omdat het tijdens niet kan en corona dan bovendien een enorm risico is, maar moet zien wanneer hij een keer aan de beurt is.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Mijn zusje uit 1964 heeft net de afspraken kunnen maken. :clap:
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

marieke van oorschot schreef:
16 mei 2021, 10:37
1963 kan nu online een afspraak maken. Toen ik 1964 invulde, kon dat ook! Dus als er iemand hier in 1964 geboren is, sla je slag. :wink: :wink:
Super bedankt!!! Dankzij jou heb ik nu een afspraak voor MORGEN in TIEL :P :clap: :lol: :occasion9:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4819
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door michelly »

Zo da's snel :thumbup:
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Graag gedaan! Zo kunnen we elkaar allemaal helpen!
Loves Vegas!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Tessah schreef:
16 mei 2021, 11:13
marieke van oorschot schreef:
16 mei 2021, 11:04

Volgens mij werkt het iets anders. Als je namelijk een geboortejaar invult wat nog niet aan de beurt is, dan kan je niet verder. Dan krijg je de melding: u kunt online geen afspraak maken.
Wat inhoudt dat wanneer je wel door kan klikken, alle vragen kan beantwoorden en een afspraak kan maken, dit geboortejaar dus is vrijgegeven.
Tenminste, zo is mijn redenering.
Net even gekeken of deze redenering klopt en dan kan tot geboortejaar 1964 een afspraak worden gemaakt, maar 1965 en hoger niet.
Maar geen garantie dat je er dan niet alsnog uitgegooid wordt bij een latere controle, want nergens lees ik dat geboortejaar 1964 al een afspraak mag maken.
Nu wel:
Geboren in 1963 of 1964
Mensen die zijn geboren van 1963 tot en met 1964 ontvangen binnenkort per post een uitnodiging voor een vaccinatie. Maar het is niet nodig om op deze brief te wachten. Wij verzoeken mensen uit 1963 en 1964 die zich willen laten vaccineren, zo snel mogelijk online een afspraak in te plannen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Corona en inenten?

Bericht door Robbie&Irene »

Zo fijn deze tips van dit forum, vaccinatie-afspraak voor deze jongen uit 1964 is gemaakt, mag 24 mei al! Hopelijk mogen we snel de USA in...
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5973
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Harry »

michelly schreef:
16 mei 2021, 10:11
Ik ben benieuwd of je wel een afspraak kunt boeken als je "via via" (forum :lol: ) hoort dat jouw jaartal aan de beurt is en je de brief nog niet ontvangen hebt.
Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden :thumbup:
Ja dat kan Elly, ik heb meteen een afspraak gemaakt toen ik ergens zag dat 1962 een afspraak kon maken.
Ik kreeg pas na de eerste prik de brief thuis. :lol:
sep
Amerikakenner
Berichten: 722
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door sep »

Klopt hoor. En het staat nu ook duidelijk op de site van de GGD GHOR: je kunt online een afspraak maken als je van '63 of '64 bent. 'Het gaat om 400.000 personen die hierdoor versneld aan de beurt zijn. Het is niet nodig om op de uitnodigingsbrief te wachten'.

Zelf had ik het een keer geprobeerd toen wel mijn cohort aan de beurt was, '47 tm '51 (ik ben van '51) maar mijn jaartal nog niet. Ik kon wel een afspraak maken, dus dacht dat het gelukt was, maar kreeg twee dagen later een annulering. Gelukkig kwam er een week later al het bericht dat ik toch mocht, en zo scheelde het uiteindelijk maar 7 dagen. De brief kreeg ik na twee weken...


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer