Laten we elkaar de tips en trucs blijven geven en onze eigen keuzes blijven maken.
Vooral lekker blijven doen Daar is dit forum voor, elkaar tips geven. Als jij via een broker al een heel vliegticket hebt bespaard dan gun ik je dat van harte Mij is het niet gelukt overigens Maar dat zal vast aan mij liggen of wij hebben toch iets andere voorkeuren, waardoor misschien toch een broker eerder afvalt? Wat @Almere vak V aangeeft kom ik ook op enkele tientjes verschil uit.
Zo heeft ieder voordeel z’n nadeel en vice versa maar de manier waarop je de zaken nu opschrijft komt het toch een beetje over als “een lange neus trekken” en “ik heb het toch gezegd”.
Waar je die "lange neus" vandaan haalt weet ik niet. Ik zeg juist dat iedereen lekker zn ding moet doen.
Mijn vrouw boekt hier altijd de tickets. Doet ze al jaren. En al jaren vliegen wij minimaal 5 keer per jaar prive naar Amerika. Met 2, 3, 4 of 5 personen. In al die jaren heeft ze nog nooit een ticket kunnen vinden wat significant goedkoper was bij een broker dan wat ze rechtstreeks bij de maatschappij kon boeken. Wel gezien! Maar met een belletje was dat meestal snel gerepareerd. Wij boeken denk ik 90% van onze tickets bij Delta. Een paar weken geleden nog trof ze een verschil aan van een paar 100 euro per ticket tussen KLM en Delta. Delta gebeld en de prijs werd keurig netjes gewijzigd.
In het begin wel geprobeerd via een broker. Maar er konden nooit afspraken gemaakt worden over onze dochter in haar rolstoel. Dat moet u met de maatschappij regelen. Wat is de meerwaarde dan van bij een broker boeken. Dat heeft tot op heden nog niemand me uit kunnen leggen.
Maar nogmaals. Ik vind alles best. Lekker doen waar je zin in hebt. Er leiden meerdere wegen naar Rome. En ook naar Amerika...
Komt wel weer! En ik ben er ook van overtuigd dat we als we corona echt achter ons kunnen laten, al zal dat vrees ik nog wel even duren.. we weer gewoon gaan reizen zoals we hiervoor deden.
Ik hoop echt ten stelligste met je mee. Voor mij hoeft er helemaal niets te veranderen. Ik hoop dat er heel snel een werkend vaccin komt, injecteer maar
Een mens zou blij moeten zijn met het uitsparen van een pak geld, maar al wat ik wil is m’n geld achterlaten in Vegas. Komt wel, inderdaad.
Ik vraag me af of de toelichting bij faillissement klopt. ....
Die toelichting klopt als een bus
HarryH heeft jou al op je SGR misvatting gewezen,
Blijft er ook nog de betaalwijze .
Herinner je je het faillisement van Air Berlin in 2017 ?
Zij die hun boeking hadden betaald met iDEAL waren hun geld kwijt.
Zij die hun ticket hadden betaald met hun creditcard kregen hun geld terug.
Ik lees het nu ook idd. We hebben met onze cc betaald en ook de procedure in gang gezet. Ook dat is overigens geen garantie dat je je geld terugkrijgt. Dat wordt expliciet vermeld door o.a. ICS. Het is echter wel een extra middel dat je bij ideal niet hebt. Maar volgens mij heeft het weinig zin om nu te speculeren en elkaar (onbedoeld?) onzeker te maken. Een mening is snel gegegeven, waar de een een paar tientjes verschil niet de moeite waard vindt, is het voor een ander een substantieel bedrag. Ik ben wel blij met de adviezen en tips die hier gegeven worden!
Kan wel. Moet je wel creatief worden. Prive gezien wordt me dat te gortig. Zakelijk gezien is dat wat anders. Mocht er straks echt daadwerkelijk een seizoen komen dan denk ik dat de trukendoos toch opengaat...
In al die jaren heeft ze nog nooit een ticket kunnen vinden wat significant goedkoper was bij een broker dan wat ze rechtstreeks bij de maatschappij kon boeken. Wel gezien! Maar met een belletje was dat meestal snel gerepareerd. Wij boeken denk ik 90% van onze tickets bij Delta. Een paar weken geleden nog trof ze een verschil aan van een paar 100 euro per ticket tussen KLM en Delta. Delta gebeld en de prijs werd keurig netjes gewijzigd.
Kan het misschien ook niet zo zijn dat jij een speciale behandeling krijgt omdat jij 5 x per jaar met je hele gezin, en tientallen keren per jaar zakelijk met Delta vliegt? Ik kan me voorstellen dat ze jou als zeer gewaardeerde klant zien en veel zullen doen om je te behouden. Ik vraag me serieus af of ik er ook een paar 100 euro per ticket afkrijg als ik ze bel.
@vana
Zakelijk en prive is gescheiden. Volgens de wet van mijn buitenlandse werkgever kan en mag ik skymiles niet prive gebruiken. Dan wordt het als verkapt loon gezien en moet ik er belasting over betalen. En dat laatste was ik niet van plan...
Of we prive een speciale behandeling krijgen weet ik niet. Maarja, wij zijn inderdaad skymiles member. En we hebben flink wat miles bij elkaar gespaard. Maar dan zou dat wat service betreft nog steeds geen verschil mogen maken.
Maar wat sowieso helpt is bellen met Delta in de VS. Daar word je 100 keer beter geholpen dan als je in Nederland belt. Dit betrof een vlucht die je bij KLM kon boeken. Maar uitgevoerd werd door Delta. Bij Delta betaalde je er vervolgens €300,- per ticket meer voor. Mijn vrouw heeft met Delta in de VS gebeld en binnen 2 minuten was het geregeld.
Servicegerichtheid is daar sowieso vele malen hoger dan hier in Nederland. Ik verbaas me daar altijd over. Als je Delta belt kunnen en zullen ze echt alles doen om tot een goede oplossing te komen. Bij de KLM heb ik dat al vele malen minder. Air France vind ik helemaal een drama. Lufthansa doet alles keurig via de regeltjes. Maar vorig jaar bijvoorbeeld met de staking bij SAS ook keurig geholpen. Met 1 belletje hadden ze ons 3tjes binnen 5 minuten op een vlucht van KLM zitten.
Met onder andere dit dus in mn achterhoofd. Zal ik dus altijd boeken direct bij een maatschappij en niet bij een broker. Omdat deze zelf niks kan en mag beslissen.
ik krijg net de melding dat ik een rufund op mijn creditcard heb ontvangen
Yep, ik zag gisteravond ook dat het al op mijn creditcard is teruggeboekt. Dat ging erg snel na het bericht van KLM!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022 DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Al meermaals gehad dat er bij brokers/ota's boekingsclasses worden aangeboden die bij de airline zelf niet te vinden zijn. en 100 tot 300€ minder per ticket economy class, logisch dus om in zo'n geval voor de OTA te kiezen.
Als de airlines nu eens zorgde dat de laagste prijs ook altijd op hun eigen site te boeken is (of een laagste prijs garantie aanbieden..), dan hadden ota's grotendeels sowieso geen bestaansrecht meer.
Hi, wat goed! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Ik vlieg dus op 28 juli naar Hawaii en wil uiteraard cancellen, maar bij mij weigert Gate1 te cancelen
Wij zouden 21 juli met KLM vliegen naar Detroit (weliswaar uitgevoerd door Delta). Afgelopen zaterdag KLM benaderd via Twitter met de vraag wat te doen. Even later ontving ik een link waar ik een voucher kon aanvragen.
Vandaag heb ik de vouchers ontvangen. Inzetbaar t/m 31-12-2021.
Ik vind het overigens wel belachelijk dat KLM vouchers binnen een paar dagen kan regelen, maar dat de restitutieverzoeken maanden tijd in beslag nemen... Ik heb 10 Juni een verzoek ingediend, en tot nog toe geen bericht weer gehad...
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Ik heb gebruik gemaakt van de voorbeeldbrief die hier vaker wordt gedeeld. Deze had ik via de het contactformulier op hun website verstuur en daar had ik binnen 15 minuten reactie op met het standaard verhaaltje maar waar wel in stond: De restitutieaanvraag wordt deze week doorgestuurd naar Lufthansa.
Wij zouden 21 juli met KLM vliegen naar Detroit (weliswaar uitgevoerd door Delta). Afgelopen zaterdag KLM benaderd via Twitter met de vraag wat te doen. Even later ontving ik een link waar ik een voucher kon aanvragen.
Vandaag heb ik de vouchers ontvangen. Inzetbaar t/m 31-12-2021.
Dus dat is al met al vrij snel.
Ik had ook vouchers gevraagd, maar dat was voor ons eigenlijk niet mogelijk. Toen ik vroeg om de originele vlucht weer terug te zetten was dat niet meer mogelijk...ander vluchten gekregen op dezelfde datum echter zonder de al betaalde extra's (stoelen en ruimte bagage) na correspondentie via Messenger toch maar besloten om te bellen : Dame van de KLM heeft ons prima geholpen en ons alsnog vouchers gegeven voor het gehele bedrag .
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.