Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Nessiezzz schreef:
29 jun 2020, 18:03
Nou, volgens mij zit ik in het zelfde schuitje als jij en ik weet gewoon ook niet beter :wink: Dus afwachten is enkel wat we kunnen.

Maar ter info voor jou @Timothy555, ik ga waarschijnlijk verplaatsen naar oktober (1e 2weken) omdat we een directe vlucht naar LAs willen.
Ik ga al van 22/9 tot 1/10, dus zoveel vroeger als jou is dat niet.

Ik heb nu BRU-AMS-LAS via KLM, als ze hem annuleren ga ik een dag vroeger en doe dan BRU-JFK-LAS via Delta. Eventueel, als ik kan (dat zal tegen dan duidelijk zijn) kan ik een dag later terugkomen ook.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Ah de 22e, dat klinkt wel goed.
Hoelang in LAS dan? Wij waarschijnlijk 3 t/m 6 daar. Nog even omboeken 8)
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomko »

Na de annulering van onze vlucht van LHR naar AMS onze vakantie geannuleerd. Wij hebben er geen vertrouwen meer in dat we begin augustus vakantie gaan vieren in Florida met de laatste cijfers. Vanochtend een mail gestuurd naar ba holidays en vanmiddag bericht gehad dat british airways onze boeking heeft geannuleerd en de deposit binnen 2 weken terugstort op de creditcard. Zo kan het dus ook.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo,

ik heb als budgetair boeker toch weer een vraagje.
op de budgetair site staat onze volledige vlucht nog afgebeeld. (DUS-LHR (met BA) , LHR-LAS (met virgin) en weer terug)
op de site van Virgin Atlantic staan alleen de vluchten van DUS-LHR en LHR-DUS op de site. De Virgin vluchten zijn niet meer zichtbaar.
op de site van BA staat alleen de vlucht LHR-DUS op de site. De heenvlucht ook niet meer.

Ik heb budgetair een mail gestuurd waarin ik schrijf dat de vluchten zijn geannuleerd en dat ik een refund wil.
Geen reactie op gehad.

moet ik nu nog iets doen bij budgetair?
Zijn er andere in dezelfde situatie die iets gedaan hebben?
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

@Nessiezzz Volledige tijd in Las Vegas. Vorige keer 10 dagen geweest en vertrokken met het gevoel dat ik 10% gezien had van wat ik wou zien/doen. Los van alles wat er te doen is verlies ik veel tijd aan zwembaden en spelen.

Dus nu ook opnieuw 10 dagen (9 nachten). Als je wat meer details wil weten neem gerust een kijkje in het specifieke Las Vegas-topic!
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Claubo schreef:
29 jun 2020, 18:10
Vandaag is onze hele heenreis Frankfurt-Denver-, Denver- Las Vegas gecancelled. Lufthansa vraagt of we contact opnemen met de . We zouden overigens vertrekken op 17 juli.

De terugreis staat nog gewoon op confirmed. Kunnen wij nu een refund aanvragen voor de hele reis, heen en terug?

Wat raden jullie aan?
Normaal gesproken wel. Als er 1 vlucht gecancelled is of als er grote vluchtwijzigingen zijn...
MAAR, Lufthansa wringt zich in alle bochten de laatste tijd:

Na ontelbare wijzigingen de laatste maanden staat bij ons momenteel bij het 2de been van de terugvlucht, dat deze geannuleerd is. Maar in het begin van onze boekingspagina staat er in 1 van de berichten:
In case all your flight segments were cancelled, find more information on options to change your travel plans HERE
En daar vind ik nu op het einde van een lijst met mogelijkheden de optie van een full refund.
MAAR elke vlucht moet volgens hen gecancelled zijn! Zij maken dus een eigen wet, tjongejonge :evil:

Zo blijven we écht geen vrienden Lufthansa!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

hke schreef:
29 jun 2020, 18:46
op de budgetair site staat onze volledige vlucht nog afgebeeld.
...
Ik heb budgetair een mail gestuurd waarin ik schrijf dat de vluchten zijn geannuleerd en dat ik een refund wil.
Geen reactie op gehad.

moet ik nu nog iets doen bij budgetair?
Zijn er andere in dezelfde situatie die iets gedaan hebben?
Het lijkt erop dat de website van Budgetair niet wordt bijgewerkt: je geannuleerde vluchten zullen hier waarschijnlijk nog tot aan de vertrekdatum blijven staan. (mijn weekendje Wenen staat er ook nog in: kan zelfs inchecken voor de terugvlucht morgen. Heb de vouchers al een maand binnen).
Naast een email kan je ook via je account bij Budgetair (via Mijn Boekingen) naar Wijzigen of Annuleren en daar je annuleringsverzoek nog eens doen. Ik vertrouw niet meer op de emails van Budgetair (reageren nergens op).
Daarnaast zou ik ook bij Virgin Atlantic de annulering -online- aanvragen. Better safe than sorry in dit geval. De VA link heb ik je in een eerdere reactie gegeven.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
hke
Amerikakenner

Bericht door hke »

@Frasi
Frasi schreef:
29 jun 2020, 19:57
Het lijkt erop dat de website van Budgetair niet wordt bijgewerkt: je geannuleerde vluchten zullen hier waarschijnlijk nog tot aan de vertrekdatum blijven staan. (mijn weekendje Wenen staat er ook nog in: kan zelfs inchecken voor de terugvlucht morgen. Heb de vouchers al een maand binnen).
Naast een email kan je ook via je account bij Budgetair (via Mijn Boekingen) naar Wijzigen of Annuleren en daar je annuleringsverzoek nog eens doen. Ik vertrouw niet meer op de emails van Budgetair (reageren nergens op).
Daarnaast zou ik ook bij Virgin Atlantic de annulering -online- aanvragen. Better safe than sorry in dit geval. De VA link heb ik je in een eerdere reactie gegeven.
Beste Frasi

jij schrijft dat ik moet annuleren door een annuleringsverzoek in te dienen.
ik zou graag een refund willen hebben dus ik heb liever dat zij annuleren.

en dat is nu toch gebeurd door Virgin en BA.

op de site van Budgetair staat:
Q: Is mijn vlucht geannuleerd?
A: Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Hoe werkt het proces?

Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit

Ik vraag me dus af of ik zelf moet annuleren of gewoon moet wachten.
ik wil natuurlijk ook geen noshow krijgen. (maar goed de vluchten gaan helemaal niet.)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ze hebben toch al geannuleerd??
Er zijn segmenten uit je vluchtschema verdwenen (zonder alternatieve vluchten). Dus VA/BA hebben geannuleerd.
Dus dat kan je hen melden als je contact met ze opneemt via de contactopties op de website. Er is altijd een tekstvak waarin je commentaar kan geven: hier meld je dat de airline de vlucht heeft geannuleerd en dat je een refund wil.
Maar je kan ook gewoon wachten tot Budgetair reageert. Ik zou alleen mijn adem er niet op inhouden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Timothy555 schreef:
29 jun 2020, 19:04
@Nessiezzz Volledige tijd in Las Vegas.
Helder! Leuk, de stad verveelt mij ook zeker niet.

Ontopic , is dit een vooruitziende blik? In ieder geval geen goed nieuws voor de entertainmentsector.

Theaters op Broadway dicht tot januari, 'acteurs moeten iets om rond te komen' - https://nos.nl/l/2338975
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@Coyote

Ik heb mijn api gegevens ook al ingevuld, maar onze vlucht blijft op confirmed staan. Volgende week zaterdag zou die zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Arjan92s
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Arjan92s »

Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb een vraag, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik ben verloofd met een Amerikaanse en hoop 25 september te trouwen in Austin, Texas. Zij is nu daar, ik ben in Nederland.

Ik heb tickets via United geboekt op 9 juli. Dat gaat dus niet door, alhoewel United nog niet heeft gecancelled. (Gaan ze dat nog doen, denken jullie? Of moet ik zelf cancellen en hopen op geld terug?)

Ik wil koste wat het kost naar Amerika, omdat ik bij mijn verloofde wil zijn en de bruiloft en alles al gepland is(duizenden dollars zijn al uitgegeven). Ik hoorde een gerucht van iemand die via Servië was gevlogen en gewoon binnenkwam omdat ze 14 dagen in Servië was verbleven. Weten jullie van dergelijke opties om via een ander land, met een verblijf van 14 dagen daar, te vliegen? en welke optie dan het beste zou zijn?

Of wellicht nog andere tips?

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor jullie reacties!

Arjan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan alleen naar de VS als de travelban opgeheven is. En je moet niet teveel naar geruchten luisteren. :wink:
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Pberndsen »

Waarom zou het niet kunnen? Servie staat niet op het lijstje:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Pberndsen schreef:
30 jun 2020, 07:36
@Arjan92s

Zou misschien in theorie wel kunnen. Al lijkt het mij zeer omslachtig, vol onzekerheid en totaal geen garantie dat je het gaat lukken.. Kans lijkt mij zeer groot dat het helaas niet lukt. Wat @mtl ook aangeeft, van horen zeggen of geruchten zou ik niet te veel vanuit gaan :wink: Hoe vervelend ook in jouw geval..

Het is mij niet helemaal duidelijk of ze bedoelen dat je 14 dagen in een niet Schengenland te zijn geweest, je daarna dan wordt toegelaten, ongeacht of je zelf wel Schengen ingezetene bent. Volgens mij is het namelijk allebei. Mensen uit de Schengenlanden komen de VS op dit moment niet in volgens mij, ook niet als je via een niet-Schengenland zou reizen, zoals bijvoorbeeld Servië. Kan mij voorstellen dat deze mogelijkheid is dichtgezet. Anders zouden Schengen ingezetenen, massaal via het VK of Ierland of elk ander niet Schengenland, naar de VS kunnen reizen.

In ieder geval ziet de immigratie officer in jouw paspoort dat je Schengen ingezetene bent en dan moet jij, lijkt mij, kunnen aantonen dat je 14 dagen niet in een schengenland geweest bent..

Sowieso zul je dan dus 14 dagen in Servië moeten verblijven voordat je eventueel kunt doorreizen. Al snap ik dat je dat er wel voor over hebt in jouw situatie :wink:

Garanties heb je echter nooit, en in dit geval zou het zomaar kunnen zijn dat je alsnog geweigerd wordt omdat ze zien dat je paspoorthouder bent uit een Schengenland. + ze zijn daar natuurlijk ook niet achterlijk :wink: Als ze het gevoel krijgen dat je via Servië de boel probeert te omzeilen kan dat ook een reden zijn je te weigeren.. Zonder uitleg, zonder reden.. Bedenk goed dat de homeland secuirty niet hoeft te bewijzen/ aan te tonen waarom ze je weigeren.

En tenslotte.. Ik weet niet of Serviërs op ESTA's reizen, of dat je je ESTA kunt gebruiken als Nederlander en via Servië kunt reizen, maar bij ESTA moet je bij het inchecken (of eerder in het proces) de zogenaamde API informatie invullen. Daarmee controleert de Homeland security onder andere of je een geldige ESTA hebt icm een geldig paspoort. Ook daar zien ze dat je een Schengen ingezetene bent, want je dient je paspoort informatie in te vullen

Kans is daarmee groot dat je alsnog niet wordt toegelaten op de vlucht. Ik weet niet of je op ESTA reist of een visum, aangezien je gaat trouwen denk ik het laatste, wellicht dat dit nog verschil maakt. Heeft te maken met bepaalde status van ingezetene binnen de VS, die mogen de VS wel in, maar ik heb te weinig verstand van wanneer je hier onder valt en wanneer (nog) niet.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 jun 2020, 13:25, 13 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Ter info: vandaag hebben wij van vliegtickets.nl een mail gekregen dat wij recht hebben op restitutie. Onze vlucht zou op 4/7 gaan met Swiss.
Vorige week hadden wij een mail met er zijn wijzigingen mbt uw vlucht, zonder verder enige informatie wat die wijzigingen in hielden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Arjan92s
Amerika-newbie

Bericht door Arjan92s »

d_vdploeg schreef:
30 jun 2020, 09:05
Pberndsen schreef:
@Arjan92s

Zou misschien in theorie wel kunnen. Al lijkt het mij zeer omslachtig, vol onzekerheid en totaal geen garantie dat je het gaat lukken.. Kans lijkt mij zeer groot dat het helaas niet lukt. Wat @mtl ook aangeeft, van horen zeggen of geruchten zou ik niet te veel vanuit gaan :wink: Hoe vervelend ook in jouw geval..

Het is mij niet helemaal duidelijk of ze bedoelen dat je 14 dagen in een niet Schengenland te zijn geweest, je daarna dan wordt toegelaten, ongeacht of je zelf wel Schengen ingezetene bent. Volgens mij is het namelijk allebei. Mensen uit de Schengenlanden komen de VS op dit moment niet in volgens mij, ook niet als je via een niet-Schengenland zou reizen, zoals bijvoorbeeld Servië. Kan mij voorstellen dat deze mogelijkheid is dichtgezet. Anders zouden Schengen ingezetenen, massaal via het VK of Ierland of elk ander niet Schengenland, naar de VS kunnen reizen.

In ieder geval ziet de immigratie officer in jouw paspoort dat je Schengen ingezetene bent en dan moet jij, lijkt mij, kunnen aantonen dat je 14 dagen niet in een schengenland geweest bent..

Sowieso zul je dan dus 14 dagen in Servië moeten verblijven voordat je eventueel kunt doorreizen. Al snap ik dat je dat er wel voor over hebt in jouw situatie :wink:

Garanties heb je echter nooit, en in dit geval zou het zomaar kunnen zijn dat je alsnog geweigerd wordt omdat ze zien dat je paspoorthouder bent uit een Schengenland. + ze zijn daar natuurlijk ook niet achterlijk :wink: Als ze het gevoel krijgen dat je via Servië de boel probeert te omzeilen kan dat ook een reden zijn je te weigeren.. Zonder uitleg, zonder reden.. Bedenk goed dat de homeland secuirty niet hoeft te bewijzen/ aan te tonen waarom ze je weigeren.

En tenslotte.. Ik weet niet of Serviërs op ESTA's reizen, of dat je je ESTA kunt gebruiken als Nederlander en via Servië kunt reizen, maar bij ESTA moet je bij het inchecken (of eerder in het proces) de zogenaamde API informatie invullen. Daarmee controleert de Homeland security onder andere of je een geldige ESTA hebt icm een geldig paspoort. Ook daar zien ze dat je een Schengen ingezetene bent, want je dient je paspoort informatie in te vullen

Kans is daarmee groot dat je alsnog niet wordt toegelaten op de vlucht. Ik weet niet of je op ESTA reist of een visum, aangezien je gaat trouwen denk ik het laatste, wellicht dat dit nog verschil maakt. Heeft te maken met bepaalde status van ingezetene binnen de VS, die mogen de VS wel in, maar ik heb te weinig verstand van wanneer je hier onder valt en wanneer (nog) niet.
Het gaat erom of in je in de Schengenlanden bent geweest in de afgelopen 14 dagen, het gaat niet om je nationaliteit. Ik zou waarschijnlijk inderdaad moeten kunnen bewijzen dat ik niet in Schengenlanden ben geweest, dus ik zou bijvoorbeeld elke een screenvideo van mn telefoon met vermelde datum, tijd en locatie via Google Maps moeten maken. Tenminste dat is de makkelijkste manier die ik kan bedenken.

Het gaat ook niet om het omzeilen van de regels, juist het houden aan de regels, namelijk niet binnen 14 dagen na aanwezigheid in een Schengenland de VS binnenkomen.

Probleem op dit moment is dat ik niet een land kan vinden (bijvoorbeeld Roemenië, Kroatië of Servië) die niet in het lijstje staat van verbannen landen, maar wel een rechtstreekse vlucht hebben naar Amerika, ze vliegen allemaal via de Schengenlanden...

Iemand een ander idee? Ik heb er echt heel veel voor over om daar te komen.
Arjan92s
Amerika-newbie

Bericht door Arjan92s »

Pberndsen schreef:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html
Probleem is nu dus dat er geen rechtstreekse vlucht vanuit Servië gaat en ook niet van andere Oost-Europese landen die niet op het lijstje staan. Voor zover ik weet gaan ze allemaal via Schengenlanden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Arjan92s schreef:
30 jun 2020, 13:58
Probleem is nu dus dat er geen rechtstreekse vlucht vanuit Servië gaat en ook niet van andere Oost-Europese landen die niet op het lijstje staan. Voor zover ik weet gaan ze allemaal via Schengenlanden.
Klopt. Voor zover ik weet zijn de vluchten vooral vanuit het westelijke deel van Europa (al dan niet met overstap) en dan kom je dus automatisch uit bij het feit dat je de afgelopen 14 dagen in een Schengenland bent geweest. VK zou wel kunnen is ook niet-Schengen, maar volgens mij worden reizigers van het VK ook niet toegelaten in de VS...

Jaartje geen VS is erg vervelend maar niet het einde van de wereld, voor de meeste van ons is het vakantie :wink: Ik snap dat jij graag bij je aanstaande vrouw wil zijn, maar ik zou niet weten hoe.

Nogmaals hoe vervelend ook, het zou mij niets verbazen dat als je via een niet Schengenland reist, je alsnog wordt tegen gehouden omdat je uit een Schengenland komt... Ik zou dat risico niet willen nemen.. Sta je daar in Belgrado na 14 dagen in een hotel te wachten op doorreis naar de VS (of iets in die trend). Je hebt echt geen garantie dat je als via Servië reist dat het dan lukt, nu met corona zal het er niet makkelijker op zijn, ook niet als je aangeeft dat je gaat trouwen, de customs en border protection staat niet bekend als coulant :wink:
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Aan de andere kant, het huwelijk is op 25 september. Heel misschien is de travelban dan voorbij? Een andere manier zie ik nu niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer