Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Souraia »

Ook hier hebben we onze reis omgezet naar een auto vakantie. We gaan in juli naar Portugal, toch even weg.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij naar eigen huis in Tsjechië.
Vanaf maandag de grens eindelijk open voor Nederlanders :clap:
Laatst gewijzigd door covri op 13 jun 2020, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Voor een auto vakantie -alternatief zeker ook eens naar Slovenie kijken! Niet ver en heel afwisslend, mooie natuur kleurrijke dorpjes.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

mtl schreef:
13 jun 2020, 11:25
Alsof dat een alternatief is. Je boekt een vakantie all in. Maar die krijg je niet omdat TUI Belgie klanten bewust belazert.
Er zijn prachtige all-ins te vinden in Kroatië, dat is zeker een optie met de auto. Maar eerlijk gezegd gaat de voorkeur nog steeds naar een vliegvakantie.

Het reisbureau in deze, moet ik zeggen, is top. Ik boek er al sinds m’n 16de en heb er wel een 20-tal reizen geboekt de afgelopen 15 jaar. Ze zitten enorm hard verveeld met deze kwestie. Tui Belgium (contact center) zegt me dat de officiële annulering pas volgende week zal volgen wegens tijdsgebrek, en de voucher kan dan tot 3 weken duren. Ik was me al op de zenuwen aan het maken want stel dat ik eind deze maand iets boek en de voucher nog niet heb, dan kan ik nog een hoop cash overmaken ook. Reisbureau zegt in deze “laat maar weten wat je wil, betaling van voucher mag achteraf dan, we kennen je goed genoeg” —> dat is uiteraard top.

Heb ergens medelijden met die medewerkers, krijgen de hele dag onzin naar hun hoofd geslingerd en kunnen er zelf natuurlijk helemaal niets aan doen want het is Tui zelf die zich niet correct opstelt...

Nu is het plan afwachten tot eind juni, begin juli. Ik kan reizen tussen 30/6 en 19/7, wil een tiental (twaalftal) dagen weg en kijk eerst de kat uit de boom en boek dan eventueel een last-minute...
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

driel24 schreef:
12 jun 2020, 20:02
GuiTo schreef:
12 jun 2020, 19:45
@driel24

Nog tips voor de stevige mail, ga er vanavond ook een sturen :-)
Ik heb deze gebruikt. Wel volledig herschreven.
Maar dan heb je wel een begin.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Wij hebben gisteravond deze brief gebruikt (beertje aangepast). Gestuurd naar Gate1, waar we hebben geboekt, en gestuurd naar Tix, waar de betaling destijds heen is gegaan.
Nu al positief bericht van Tix: ze storten het bedrag twv de voucher terug binnen 10 dagen.
Nog even afwachten maar hoop doet leven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

mtl schreef:
13 jun 2020, 11:25
Alsof dat een alternatief is. Je boekt een vakantie all in. Maar die krijg je niet omdat TUI Belgie klanten bewust belazert.
‘Kom jong’, een beetje positief blijven met al dat geklaag overal in de wereld. :smilebox:
Ik denk dat veel medewerkers van die reisbureaus gewoon uitvoeren wat ze van hogerhand moeten doen.

Kijk naar dat Covid GGD nummer wat te pas en te onpas wordt gebeld voor zaken die daar niets mee van doen hebben. Blijf allemaal maar kalm in deze situaties.
Timothy555
Amerika-expert

Ik blijf zeer kalm hoor.
Ik acht de kans nog steeds zeer groot dat ik een vliegreis maak deze zomer. Misschien moet ik een andere bestemmingen kiezen, maar dan is dat maar zo.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Net een heerlijk vakantiehuis in Frankrijk geboekt (Corona annuleerbaar indien nodig). We gaan nu ineens toch over 4 weken lekker op vakantie :thumbup:. Jammer van de USA maar die loopt niet weg. Hebben we toch nog wat voorpret. Zin in!!
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Ook wij pakken over 2 weken de auto en gaan een rondreis maken. Geen Amerika deze zomer maar Duitsland, Oostenrijk en Kroatië . Hotels in München, Salzburg en Kaprun zijn al geboekt!
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

Wij hebben vorige week Maswik lodge geannuleerd. Heeft iemand van jullie de aanbetaling al teruggeboekt gekregen? En hoelang duurde dat ong?

Ps wij hebben ook een fijn vakantiehuis in Normandie geboekt. Gaan daar de D-day stranden, etc bezoeken. Ook heerlijk.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

en ook wij gaan in september een rondreis maken door Oostenrijk, hotels, alle te annuleren, geboekt.

Vraagje..... ik heb donderdagavond via dat KLM formulier om geld terug gevraagd, kreeg daarna een berichtje dat bevestiging per mail ontvangen zou worden maar heb dat nog steeds niet ontvangen.

Hebben meer die dat verzoek ook verzonden die bevestiging ook nog niet ontvangen?

gr Ineke
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

@ineke: Bij ons is dat ook zo.
Onze tickets waren gewijzigd, vervolgens hebben wij een week geleden een refund aangevraagd en een standaard mail “verzoek tot teruggave” ontvangen. Vervolgens niet meer gehoord.
Tot gister, toen krijgen wij nieuwe tickets met de gewijzigde vlucht erop. Uiteindelijk KLM gebeld (6.00 s ochtend met een wachttijd van 15 min. :D ) en zij hebben onze gevlucht geannuleerd. Krijg nu geen mails meer over de vlucht. Verdergaven zij aan dat refund wel twee tot drie maanden kan duren.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor eind september dit jaar een week een huis Oostenrijk geboekt en zitten voor volgend jaar aan Kroatië te denken. Dilemma is wanneer we dit huis zouden willen boeken. We zijn niet goed in lang wachten, maar als we het snel doen, geven we Amerika voor volgend jaar definitief op en daar zijn we nog niet aan toe. We hebben een specifiek huis gezien, wat ons wel aanspreekt, vandaar. Time will tell.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Nou er zijn genoeg prachtige plekken met de auto te berijden vanaf hier, lees mooie dingen! Vaak in Slovenië geweest (Triglav) en dat is prachtig. :thumbup:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Nieuw forum hier : alleseuropa.com ? :wink:
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben er ook wel aan zitten denken, een weekje ergens in Europa maar toch hopen we dat we met de vouchers dat we dit jaar de plas over mogen.
Nadeel onze zoons kunnen dan misschien niet mee (zijn al wat ouder al wonen ze nog wel thuis).
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

HennyCox schreef:
14 jun 2020, 12:45
Nieuw forum hier : alleseuropa.com ? :wink:

Haha, ja sorry we dwalen af. Nog steeds afwachtend op het nieuws van van Donald, zodat we misschien dit jaar toch nog kunnen.

Lees trouwens net je verslag van 2019, dat ontbijtje wat je in Hatch had! Wij waren daar toen ook rond die periode ;) lekker gegeten.

Ja en @Timothy , ik hoop ook nog 29 aug te gaan hoor :)
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 14 jun 2020, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert

Ik hoop er ook nog steeds op. En wat ik al zeker niet ga doen, als ik hier lees, is een autovakantie boeken: de files gaan episch zijn want iedereen wil dit jaar blijkbaar!
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
14 jun 2020, 13:02
Lees trouwens net je verslag van 2019, dat ontbijtje wat je in Hatch had! Wij waren daar toen ook rond die periode ;) lekker gegeten.

Ja en @Timothy , ik hoop ook nog 29 aug te gaan hoor :)
Ja, heerlijk he (http://www.galaxyofhatch.com/) daar stop ik altijd, eerst zat daar een stel in, superaardig, nu is het overgenomen door een Oost-Europees stel.

Ook ik hoop in september nog te kunnen gaan :)
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

HennyCox schreef:
14 jun 2020, 14:36

Ja, heerlijk he (http://www.galaxyofhatch.com/) daar stop ik altijd, eerst zat daar een stel in, superaardig, nu is het overgenomen door een Oost-Europees stel.

Ook ik hoop in september nog te kunnen gaan :)
Ja ik zie het in je onderschrift 8) Zou heel mooi zijn! Ik ga dinsdag de tickets boeken gezien dan de 15% erbij komt bij KLM. En mocht het niet doorgaan, alles is gratis te annuleren en te verplaatsen dus dat zien we dan wel weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer