Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Dus eigenlijk kan ik dan 20 juli gewoon naar Amerika? Maar moet dan misschien twee weken in quarantaine zitten? Ik dacht namelijk dat alleen maar Amerikanen of familieleden naar Amerika mochten reizen.
@ValerieLe Je mag alleen naar Amerika als je een dringende reden hebt. Toerisme is geen dringende reden.
Mijn vriend woont in Amerika en ik ga hem weer na anderhalf jaar zien. Is dit geen goede reden?
Nee helaas. Echt even afwachten nog tot de maatregelen worden geschrapt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
hke schreef: ↑05 jun 2020, 09:22Goedemorgen,
Ik heb de volgende vraag.
(Ik heb enkele weken geleden ook een vraag gesteld en goede antwoorden gekregen maar er is toch weer iets gewijzigd.)
Even kort onze situatie:
We vliegen op 16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas en 6-8 terug. (4 tickets.)
Geboekt via budgetair op 20-10-19.
We vliegen met British airways van DUS naar LHR (heathrow) en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. Compleet als 1 reis geboekt bij Budgetair.
Op het e-ticket staan 2 checkin nummers. 1 voor BA en 1 voor Virgin Atlantic.
Wanneer ik inlog op de BA site zie ik alleen de vlucht van Dus naar LHR.
Wanneer ik inlog op de Virgin Atlantic site zie ik de hele vlucht. Wel de 2 delen.
Bij het deel van DUS naar LHR staat Operated by British Airways
Jullie advies van enkele weken was:
1. Bepaal of je wel of niet wil gaan: Ons antwoord: Dat willen we niet.
2. Kies een datum zodat je annuleringen gaat inschieten. Bij alle drie. (Budgetair, Virgin en British airways)
Inmiddels is ook het volgende nieuws bekend geworden:Mijn voorkeur zou uitgaan naar annuleren en proberen een refund te krijgen.Harry schreef: ↑26 mei 2020, 13:03Volgens mij zijn er op het forum een aantal mensen die dit jaar een vlucht met Virgin Atlantic hebben, de maatschappij verwacht door de aangekondigde Quarantaine maatregelen van de UK, niet voor augustus de vluchten weer op te starten.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... r-augustus
Zou het op basis van het bericht van Virgin verstandig zijn om niet zelf te gaan annuleren en wachten totdat Virgin initiatief neemt. Zal Virgin het initiatief nemen? Zijn andere forumleden ook door Virgin benaderd voor een refund?
Is de kans op een financiele refund dan groter?
Eigenlijk wil ik het liefste zekerheid.
Zekerheid is wat moeilijk op dit moment in deze omstandigheden

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... af-20-juli
@HarryHarry schreef: ↑05 jun 2020, 10:11Zekerheid is wat moeilijk op dit moment in deze omstandigheden , maar inmiddels is wel bekend dat Virgin op 20 juli weer een paar vluchten op gaat starten, Las Vegas hoort daar niet bij en op jouw datum van 16 juli wordt er dus nog niet gevlogen door Virgin, zie de link voor het bericht. Je kunt misschien bij BudgetAir aangeven dat je deze info hebt en afwachten wat hun antwoord is, maar ik zou zeker niet zelf gaan annuleren, daarmee kan het zijn dat je je recht op een volledige vergoeding verspeeld. De onzekerheid is erg vervelend, maar zekerheid kan je wel eens veel geld gaan kosten.
Dank je wel Harry.
Ik ga het zo doen zoals jij schrijft.
Was het maar zo. Maar dit is niet waar. De link die je geeft verwijst naar een FAQ over de maatregel waar dat ook helemaal niet in staat. Eenieder die in de afgelopen 2 weken in het Schengen gebied + UK + Ierland is geweest en niet onder een van de uitzonderingen valt mag /niet/ reizen naar de VS. De uitzonderingen zijn US citizens, permanent residents, aanhang van de eerste twee groepen, plus wat gevallen waarbij je nog geen permanent resident bent maar die procedure loopt. Die mogen wel binnen, maar moeten dan 2 weken in quarantaine.
Ah helemaal waar. Dank voor de correctie! Ik had even verkeerde informatieroelb schreef: ↑05 jun 2020, 10:52Was het maar zo. Maar dit is niet waar. De link die je geeft verwijst naar een FAQ over de maatregel waar dat ook helemaal niet in staat. Eenieder die in de afgelopen 2 weken in het Schengen gebied + UK + Ierland is geweest en niet onder een van de uitzonderingen valt mag /niet/ reizen naar de VS. De uitzonderingen zijn US citizens, permanent residents, aanhang van de eerste twee groepen, plus wat gevallen waarbij je nog geen permanent resident bent maar die procedure loopt. Die mogen wel binnen, maar moeten dan 2 weken in quarantaine.

Ik ken namelijk mensen die recentelijk zijn geweest, maar dit vanwege hun urgentie kennelijk.
https://nl.usembassy.gov/health-alert-u ... erlands-9/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Toch wel balen hoor, onze vlucht BA431 naar LHR vertrekt nu en wij zitten thuis.....

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Wij hebben deze gisteren ook geannuleerd net als al onze andere hotels. Kreeg direct bericht van de annulering en ik geef ze even de tijd om de annulering te verwerken. Manadlay Bay en Trump hotel was binnen een dag terug op mijn rekening. Maswik Lodge zal voor mijn gevoel ook niet heel lang duren.Jacobien schreef: ↑05 jun 2020, 08:38Onze vlucht vanuit Las Vegas naar Amsterdam van dinsdag 28 juli is ook geannuleerd. Omdat onze heenvlucht ook al geannuleerd was hebben wij refund aangevraagd. Nog geen bevestiging van gehad. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Airbnb hebben wij nog niet geannuleerd. Omdat wij hopen dat ze de regling rondom Covid verlengen naar juli.
De andere hotels hebben wij wel al, met pijn in het hart, geannuleerd. Maswiklodge hebben wij een mail gestuurd voor de annulering. Daar hebben wij nu drie dagen later nog niets van gehoord. Zijn er ervaringen van het annuleren van dit hotel en de afhandeling daarvan?
Dank voor je reactie. Wij hebben echter geen bevestiging gekregen van onze annulering. Dus ik vroeg mij af of de mail wel aangekomen is of dat de ervaring is dat het gewoon wat langer duurt.Timb schreef: ↑05 jun 2020, 15:04Wij hebben deze gisteren ook geannuleerd net als al onze andere hotels. Kreeg direct bericht van de annulering en ik geef ze even de tijd om de annulering te verwerken. Manadlay Bay en Trump hotel was binnen een dag terug op mijn rekening. Maswik Lodge zal voor mijn gevoel ook niet heel lang duren.Jacobien schreef: ↑05 jun 2020, 08:38Onze vlucht vanuit Las Vegas naar Amsterdam van dinsdag 28 juli is ook geannuleerd. Omdat onze heenvlucht ook al geannuleerd was hebben wij refund aangevraagd. Nog geen bevestiging van gehad. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Airbnb hebben wij nog niet geannuleerd. Omdat wij hopen dat ze de regling rondom Covid verlengen naar juli.
De andere hotels hebben wij wel al, met pijn in het hart, geannuleerd. Maswiklodge hebben wij een mail gestuurd voor de annulering. Daar hebben wij nu drie dagen later nog niets van gehoord. Zijn er ervaringen van het annuleren van dit hotel en de afhandeling daarvan?
Hoewel wij via Budget Air boekten en ik uit jouw post opmaak dat je direct geboekt hebt, heb je wellicht hier wat aan:Souraia schreef: ↑05 jun 2020, 08:26Nou ook hier de lang verwachte mail van Lufthansa ontvangen. Wij zouden op 3 juli vliegen naar Boston via Dusseldorf. Deze vlucht is gecanceld. De terugvlucht vanuit Orlando is nog niet gecanceld. Zij bieden mij een voucher aan, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon het geld terug. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? of moet ik wachten totdat mijn terugvlucht ook gecanceld gaat worden?
Ik had contact via Facebook Messenger, duurde een half uurtje ofzo voordat ik reactie kreeg, daarna direct.Marielleh schreef: ↑03 jun 2020, 15:32Contact met LH gehad. Het ligt iets anders dan het lijkt maar ik ben wel wijzer geworden. Nu omboeken naar volgend jaar kan alleen kosteloos als een van de vluchten is gecanceld (wat dus nog niet het geval is). Als we nu rebooken betalen we fare and tax difference. 360 dagen voor vluchtdatum kan men uitrekenen hoeveel deze difference is.
We gaan dus afwachten of de vlucht uiteindelijk doorgaat of niet. Gaat ie door; dan is het kiezen; of ons verlies nemen van deze kosten of bijbetalen voor volgend jaar.
Gaat ie niet door; dan kunnen we via de broker een refund aanvragen werd aangegeven, zouden we willen rebooken voor volgend jaar dan kan het wel via LH.
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Zonet overleg geweest binnen Europa. De grenzen van de EU gaan mogelijk open begin juli, voor bepaalde landen dan. Of Amerika hier zal bij zijn is denk ik zeer twijfelachtig. Maar het is allesinds opnieuw een stap dichterbij!
Mijn heenvlucht is vandaag geannuleerd. Maar van zodra de grenzen open gaan, en Trump hierin meegaat, ben ik weg
Mijn heenvlucht is vandaag geannuleerd. Maar van zodra de grenzen open gaan, en Trump hierin meegaat, ben ik weg
Ik had maandag zo'n formulier ingevuld. Zojuist een annulering vanuit iceland air ontvangen (los van mijn formulier) ik kon heel simpel klikken voor credit en krijg dit nu binnen een paar dagen. * Edit voucher al binnen! Wel sek? (Zweedse kroon?)
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik zou dus 3 juli vliegen, de heenvlucht is gecanceld. Stel dat inderdaad de grenzen per 1 juli weer open gaan. Gaan jullie dan nieuwe tickets boeken (tegen een waarschijnlijk duurdere prijs) of willen de meeste sowieso niet meer gaan.
Ik merk bij mezelf dat ik nog steeds de berichtgeving in de gaten houdt omdat het vuurtje in mijn hart nog steeds brandt. Herkenbaar?
Ik merk bij mezelf dat ik nog steeds de berichtgeving in de gaten houdt omdat het vuurtje in mijn hart nog steeds brandt. Herkenbaar?
Waarom zou je dan nieuwe tickets kopen? Als jij nu simpelweg niets doet en op 1 juli, als je weet dat je kunt gaan, de airline belt dan zullen ze je gewoon via een andere route op je bestemming krijgen, zonder verdere kosten.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roel, de airline heeft mijn tickets gecanceld.
Nee, ze hebben een vlucht gecancelled. Dat betekent dat jij nu een keuze hebt. Zolang je die keuze niet maakt behoudt je gewoon het recht om om rerouting te vragen.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh dat wist ik niet, ik ging ervan uit dat je vlucht dan uberhaupt niet doorgaat. Ik heb dus de hele gecanceld en een refund aangevraagd. Dat had ik dus beter nog even niet kunnen doen begrijp ik?
@Jacobien ik heb geen mail gestuurd, maar ingelogd op mijn boeking. Daar kun je dan annuleren en krijg je direct een bevestiging. Even proberen of je een account kan aanmaken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4581 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens