Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geweigerde visum

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mwieringen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Geweigerde visum

Bericht door Mwieringen »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn vriendin komt uit Guatemala. We willen samen graag een keer naar Amerika. Haar zus woont daar en die wil ze graag bezoeken. Daarnaast willen we een keer vakantie vieren daar en concerten bezoeken.

Ze heeft nu 5x een aanvraag gedaan. Per aanvraag heeft ze zo'n 150 dollar moeten betalen. Alle aanvragen zijn afgewezen helaas. Na de laatste aanvraag heeft het een half jaar geduurd voordat er een antwoord kwam op haar verzoek. Naar het geld kan ze fluiten.

Waarschijnlijk zijn ze bang dat ze daar blijft. Maar dat is absoluut niet het geval, aangezien ze een succesvol eigen bedrijf heeft in Guatemala. Dit runt ze samen met haar vader. Daarnaast zorgt ze ook nog voor haar zieke moeder. Dus ze heeft geen enkele reden om in Amerika te blijven.

Daarnaast komt ze zo nu en dan naar mij toe in Nederland. Maar is ze verplicht om via Panama te vliegen. Dit kost vaak ook meer geld.

Heeft iemand enig idee hoe ze alsnog een visum kan krijgen om Amerika te bezoeken en of via te vliegen naar Nederland?

Ik hoor graag van jullie!
mtl
Amerika-expert

Re: Geweigerde visum

Bericht door mtl »

Als je al 5 keer afgewezen bent om dezelfde redenen dan kan je beter een immigration-lawyer raadplegen.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Hebben dit zelf helaas ook ondervonden mijn zoon zijn vriendin komt uit Colombia (aantoonbaar studente University in Bogota) en zij is ook al 2x geweigerd.
Ook zij vloog via Parijs hierheen om Amerika te vermijden. Ik weet eigenlijk niet als je alles naar waarheid invult, zij is hiervoor speciaal naar de Ambassade gegaan wat je nog meer kan doen?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Mwieringen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mwieringen »

Maar, na het bezoek bij de ambassade, ook niet goedgekeurd?
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Nee, het kon alleen door het bezoeken van de de ambassade in Bogota, en hiervoor moest ze een vragenlijst invullen om daarna de afspraak te regelen, dus helaas nog steeds geen bezoekje aan USA voor haar, ze hadden gezegd om het over een paar maanden nogmaals te proberen, dus nu proberen we het, zodat ze in de zomervakantie er heen kan, maar ik vraag me af wat een paar maanden dan uitmaakt.
Het is zeker anders geregeld, want ook voor haar kost het 150 dollar per aanvraag en dat is veel voor een student.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer