En waarom zou dat me wel tegenspreken ?? Ik heb eerder de indruk dat je de site verkeerd leest of begrijpt. Jij blijft zeggen dat het minimumloon X.XX$ is.
Het gaat helemaal niet over het minimumloon (dat is voor alle andere beroepen), want dat verdienen serveersters niet. Zij verdienen het loon voor een tipped worked, wat vele malen lager ligt dan het minimumloon. Zoals ik in men voorbeeld aangaf voor DC : het minimumloon is daar 14$, maar een tipped worker verdiend maar 4.45$. Ik begrijp niet waar ik me tegenspreek?
Enja je kan zeggen dat in CA en WA de lonen hoger liggen, maar ga er maar eens een huisje huren laat staan kopen. En nogmaals, als ze hard werken verdienen ze natuurlijk meer dankzij hun tips. Maar dat moeten ze wel verdienen en gelukkig is 95% van de bevolking wel zo eerlijk om fatsoenlijk te tippen als die bediening ook goed is.
Ik woon hier nu 5 jaar en ben er zo aan gewoon. Laatst had ik een nieuwe batterij nodig en de jongen van O'Reilly was zo vriendelijk dat voor mij te doen, dus gaf ik hem 5$ tip. Hij wou het eerst niet aannemen maar na aandringen nam hij het toch aan.
Idem als ik naar de carwash ga en de gasten die de auto afdrogen, dat gaat in een tip jar en wordt nadien verdeeld.
Idem als ik naar de barber ga, dan tip ik 5$ op een (baard)knipbeurt van 20 of 25$
Ik laat me ook niet uit over HOEVEEL iemand moet geven, maar geef tenminste IETS, al is het maar 15% zelfs als je heel tevreden bent.