Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2
Als je op je NL telefoon ziet wie er gebeld heeft zou je met bv een Arieli Sim (GEEN AT&T!!) terug kunnen bellen. Met de Arieli Simple mobile kaarten kun je tot 200 minuten naar NL bellen.
Je zou dan kunnen inspreken op de voicemail boodschap dat ze je een SMS sturen met het nummer waarop ze gebeld willen worden en met je Amerikaanse nummer terugbellen. Of je belt terug via Whatsapp (indien de ontvanger ook Whatsapp heeft) of FaceTime (alleen bij iphone naar iphone).
Bij Tellfort is VM afluisteren € 1,525 per minuut en een SMS ontvangen gratis.
Aan de andere kant: als zijn werkgever wil dat hij bereikbaar is op vakantie is het toch ook normaal dat de werkgever de kosten op zich neemt?
Je zou dan kunnen inspreken op de voicemail boodschap dat ze je een SMS sturen met het nummer waarop ze gebeld willen worden en met je Amerikaanse nummer terugbellen. Of je belt terug via Whatsapp (indien de ontvanger ook Whatsapp heeft) of FaceTime (alleen bij iphone naar iphone).
Bij Tellfort is VM afluisteren € 1,525 per minuut en een SMS ontvangen gratis.
Aan de andere kant: als zijn werkgever wil dat hij bereikbaar is op vakantie is het toch ook normaal dat de werkgever de kosten op zich neemt?
Ja. Heb de arieli Sim al in huis voor de ubertaxi. Dank voor de tip. Had er nog niet aan gedacht dat er ook belminuten bij in zaten.
We zijn in de US.
Van tevoren veel gelezen over de kaarten etc. Uiteindelijk Besloten plaatselijk te kijken wat er is.
In US zijn er 4 grote spelers Verizon, T-mobile, AT&T en nog eentje. Ik heb uiteindelijk beslist tussen T-mobile en Verizon. Verizon was $ 70,- excl tax voor een sim kaart met unlimited data, echter tethering/hotspot was 15GB.
T-mobile had een prijs van $ 50,- excl tax voor alles unlimited data, bellen en sms/texting en wat de doorslag gaf was dat hotspot gebruik ook unlimited was, weliswaar wel op 3G snelheid maar dat gaat best goed. Het is een kaart voor gebruik binnen de US. Met international bellen erbij werd het wat duurder.
Inclusief tax werd het $ 58,- = € 50,64
Tot nu toe tevreden, we maken nu met z'n vieren gebruik van mijn kaart. Erg handig nu omdat we problemen hebben met de camper. We staan nu in Zion en hebben goed bereik tot nu toe
Ik wil een foto plaatsen van de prijzen. Maar weet niet hoe ik dat doe via mijn mobiel.... Weet iemand dat?
Van tevoren veel gelezen over de kaarten etc. Uiteindelijk Besloten plaatselijk te kijken wat er is.
In US zijn er 4 grote spelers Verizon, T-mobile, AT&T en nog eentje. Ik heb uiteindelijk beslist tussen T-mobile en Verizon. Verizon was $ 70,- excl tax voor een sim kaart met unlimited data, echter tethering/hotspot was 15GB.
T-mobile had een prijs van $ 50,- excl tax voor alles unlimited data, bellen en sms/texting en wat de doorslag gaf was dat hotspot gebruik ook unlimited was, weliswaar wel op 3G snelheid maar dat gaat best goed. Het is een kaart voor gebruik binnen de US. Met international bellen erbij werd het wat duurder.
Inclusief tax werd het $ 58,- = € 50,64
Tot nu toe tevreden, we maken nu met z'n vieren gebruik van mijn kaart. Erg handig nu omdat we problemen hebben met de camper. We staan nu in Zion en hebben goed bereik tot nu toe
Ik wil een foto plaatsen van de prijzen. Maar weet niet hoe ik dat doe via mijn mobiel.... Weet iemand dat?
Ik heb een AT&T kaartje, unlimited incl tethering (10gb). We zouden deze vooral willen gebruiken in onze MIFI (Huawei).
Hopelijk werkt dit?
Om te registreren moet ik IMEI nummer doorgeven. Gebruik ik die van mifi (als die er al een heeft), of kan ik ook van mijn gsm toestel opgeven (ook al gebruik ik kaartje niet in die gsm).
Thanks
Hopelijk werkt dit?
Om te registreren moet ik IMEI nummer doorgeven. Gebruik ik die van mifi (als die er al een heeft), of kan ik ook van mijn gsm toestel opgeven (ook al gebruik ik kaartje niet in die gsm).
Thanks
Zoals al vaker gemeld dient de imei vraag alleen voor het activeren van de kaart. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de kaart daarna gewoon in andere devices werkt, ik heb de AT&T kaart zowel in iPhone als in iPad gebruikt en dat werkt gewoon.
Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik heb zojuist een Arieli kaartje besteld.
De eerder hier genoemde kortingscode voor 5% korting doet het nog steeds
(dat is STSF2019)
De eerder hier genoemde kortingscode voor 5% korting doet het nog steeds

(dat is STSF2019)
14x: 1998, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Zaterdag kwam eindelijk onze simkaart van Arieli. Althans, dat dachten we. Het was alleen een brief en de simkaart zat er niet bij.. Iemand dit ook al eens meegemaakt? Ze reageren tot nu toe ook niet op mijn oproep via het reactie formulier. Zorgelijk want we vertrekken vrijdag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bij mij kwam met de brief ook de simkaart. Wellicht kunnen ze de simkaart naar je (eerste) hotel sturen, voor vrijdag is die niet in nederland denk ik.
Dat hebben we inderdaad kunnen regelen. Fijn dat ze niet moeilijk doen. De kaart is er nu zelfs voordat wij er zijn 

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met esim? Dit leek me namelijk wel een handig idee aangezien ik een Iphone XR heb.
Wat zijn de beste aanbiedingen? Ik ben op zoek naar een databundel van maximaal 3 gb of misschien een onbeperkte mochten hier goede deals voor zijn. Eventueel ook met telefoonnummer/belminuten, maar dat is niet echt een must.
Wat zijn de beste aanbiedingen? Ik ben op zoek naar een databundel van maximaal 3 gb of misschien een onbeperkte mochten hier goede deals voor zijn. Eventueel ook met telefoonnummer/belminuten, maar dat is niet echt een must.
Stom vraagje misschien . Waar staat de afkorting AT&T voor ?
American Telephone & Telegraph
Ik ga zelf deze maand een weekje naar Alberta in Canada en twee weken de Rocky Mountains in de USA . Ik ben er nog altijd niet welke sim- card ik zal kopen . Data heb ik niet nodig . Dat vind ik wel op de bestemmingen waar ik blijf overnachten maar ik zou wel willen bellen moest ik onderweg iets tegen komen , pech met de huurauto of de accomodatie verwittigen indien wij vertraging hebben .
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Arieli heeft een kaart die zowel in USA als Canada te gebruiken is (USD 57 of iets dergelijks). IK heb deze vorig jaar gebruikt en werkt prima. Behalve dat je niet overal bereik hebt. Dit ligt aan de infrastructuur in Canada. Bv tussen Clearwater en Jasper en tussen Jasper en Banff geen bereik.
En ik kan die online bestellen , klopt dat ? En krijg ik dan een ander nummer of hoe werkt dit ? Ik ben daar volledig onwetend in .
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
ja, meer info via: http://www.arielimobile.com/attxgb. Als je deze bestelt dan heb je deze binnen 5-7 werkdagen in huis.
Je krijgt een simkaart van AT&T met een Amerikaans nummer, maar dit nummer is ook in Canada te gebruiken.
Je krijgt een simkaart van AT&T met een Amerikaans nummer, maar dit nummer is ook in Canada te gebruiken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe vaak denk je dat je onderweg moet bellen?
Als het alleen daarvoor is zou ik niet eens een Amerikaanse sim kopen. Bellen met je Nederlandse/Belgische sim is wellicht per saldo goedkoper.
Roland
Weet een van de kenners hier hoe ik internationaal kan bellen en sms'en met mijn at&t kaart? Amerikaanse nummers werkt prima en de hotspot ook. Nu nog even uitvogelen hoe breken gaat (mijn ouders zijn niet van whatsapp en Skype). Wanneer ik bel geeft hij aan dat mijn tegoed te laag is maar volgens arieli heb ik 200 internationale minuten tegoed. Geen ramp maar het zou wel handig zijn...
Om naar NL te bellen moet je eerst 011 toetsen (exit line USA) daarna 31 (voor NL) en dan het abonneenummer (zonder de eerste 0).
Je kunt NIET de +31 shortcut gebruiken.
Je kunt NIET de +31 shortcut gebruiken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2205 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek