Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Bericht door Bennogr »

Waarschijnlijk zul je er als Nederlander weinig last van hebben (zeker niet als witte Nederlander), maar het kan gebeuren dat een medewerker van ICE (US Immigration and Custom Enforcement) langs een rij in een busstation (of elders) loopt om te vragen of je Amerikaan bent. Je kunt natuurlijk met je paspoort gaan zwaaien en eventueel een ESTA verklaring (als je die toevallig nog bij je hebt), maar je hoeft niet te antwoorden.

Dit filmpje laat zien dat dat (te) vaak gebeurt, zelfs in het Port Authority busstation in New York. En een medewerker van de ACLU (American Civil Liberties Union) legt uit waarom je die vraag niet hoeft te beantwoorden en waarom. Iemand die de vraag weigert te beantwoorden in New York, wordt door een ICE agent alleen maar een goede dag gewenst. Een voorbeeld van louter intimidatie dus.

Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door mtl »

Heb dit zelf eens gemaakt op het busstation van Buffalo. Ik dacht dat je verplicht was om mee te werken.
gastxyz

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door gastxyz »

[youtube]3NVkGvWU300[/youtube]
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door Hockey »

Witte mensen bestaan niet, de correcte term is blank.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door bedeve »

Iedereen die bij volle verstand is ziet dat dit ècht "Fake " is !
Het verspreiden van idioterie is voor sommige mensen de basis van hun bestaan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door flex123 »

Het blijft ook een raar volk haha.
Lapor
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 feb 2017, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door Lapor »

Hier iets soortgelijks...

Boarder Patrol agenten die een Greyhound bus instappen en passagiers vragen om zich te identificeren, terwijl zij niet bevoegd zijn om dit te vragen. De bus bevond zich namelijk niet in de buurt van een grensovergang. Nadat een passagier de Boarder Patrol agenten hier op wees verlieten zij dus bus weer, zonder de passagiers gecontroleerd te hebben.

Zie artikel:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-bus.html
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Als buitenlander in de VS reizen

Bericht door Bennogr »

Het schijnt dat mensen van ICE zich kunnen beroepen op een bepaling dat zij bevoegdheid hebben binnen een straal van 100 mijl van een landgrens. Dus niet alleen 100 mijl vanaf de grens met Mexico en Canada, maar ook binnen 100 mijl van de Atlantische en Stille Oceaankusten.

Er is helemaal niets nep aan dit bericht, dit gebeurt echt.
Laatst gewijzigd door Dude op 17 jun 2018, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gedeelte verwijderd van tekst. Politiek kan in het gesloten gedeelte besproken worden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Bericht door Q-BiC »

Tuurlijk gebeurt het echt, en al een paar jaar. Genoeg video's op youtube te vinden van mensen die speciaal border patrol checkpoints doorkruisen en op video hun interactie met de agenten vastleggen. (Het loopt wel niet altijd even goed af als ze gehoopt hadden...) Gewoon zoeken op "DHS Checkpoint refusal".

Wat doe je als toerist dan best? Gewoon eerlijk zijn I guess... Ik zie niet in wat de grote Jan uithangen en weigeren te antwoorden je kan opleveren.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Bericht door SuzieQ »

Waarom zou je niet gewoon antwoorden?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Bericht door Max Kool »

Wij hebben op rondreizen in het zuiden van California meerdere malen zulke controles gehad. In ons geval werden we gewoon doorgewuifd. Ofwel direct, of nadat de officer even in de auto keek.

Mocht het zover komen dan ga ik geen discussie aan, we wonen hier en hebben green cards. Mocht dat nodig zijn dan laten we die gewoon zien.


Als Amerikaan kan ik me voorstellen dat je je hier druk over maakt, dat zou ik in Nederland ook hebben. Maar als 'legal alien" ga ik geen discussie aan.
LA, LA, LA....
Gast

Re: Als buitenlander in de VS reizen: door ICE-agent gevraagd worden of je Amerikaan bent.

Bericht door Gast »

Bij PA bus terminal nooit om gevraagd, liep daar toen in NYC zat dikwijls langs, hotel was vlakbij. Ben door geen enkele agent ondervraagd, zelfs geen contact met de agenten gehad. Ze loeren daar gewoon, vaak in een rijtje van 10. Soms staan ze een beetje zoals bij Penn station met hun voeten op de grond te tabben, als een ritme op de muziekmaat. Maar ze doen geen ruk als je daar niet het bekende terroristische riedeltje wat ik niet op dit forum zal zetten roept.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer