Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaans Paspoort aanvragen werk
Amerikaans Paspoort aanvragen werk
Hoi,
Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen:
Ik kan voor werk misschien een klus doen in Amerika wat in mijn werkgever zijn voordeel zou werken omdat ik half Amerikaanse ben. (Mijn vader is Amerikaans, moeder Nederlands).
Ik ben geboren in New York en ik heb dus ooit toen ik baby was een Amerikaans Paspoort gehad. Deze heb ik nog in bezit met een baby- pasfoto er op. Uiteraard is deze allang verlopen. Ik ben inmiddels 28 jaar oud.
De vraag is, of het nog mogelijk is om een Amerikaans Paspoort te krijgen in mijn situatie? Is het lastig? Of gaat het gemakkelijk? Wat is er voor nodig. Kan ik 'm überhaupt nog krijgen? Betekent dit ook dat ik belasting moet betalen aan de overheid van Amerika? Ik kan op het internet niet goed zien wat de procedure voor deze situatie precies is. Ik zou natuurlijk heel graag in bezit willen zijn van dit paspoort.
Wie o wie kan mij helpen? Eeuwig dank!
Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen:
Ik kan voor werk misschien een klus doen in Amerika wat in mijn werkgever zijn voordeel zou werken omdat ik half Amerikaanse ben. (Mijn vader is Amerikaans, moeder Nederlands).
Ik ben geboren in New York en ik heb dus ooit toen ik baby was een Amerikaans Paspoort gehad. Deze heb ik nog in bezit met een baby- pasfoto er op. Uiteraard is deze allang verlopen. Ik ben inmiddels 28 jaar oud.
De vraag is, of het nog mogelijk is om een Amerikaans Paspoort te krijgen in mijn situatie? Is het lastig? Of gaat het gemakkelijk? Wat is er voor nodig. Kan ik 'm überhaupt nog krijgen? Betekent dit ook dat ik belasting moet betalen aan de overheid van Amerika? Ik kan op het internet niet goed zien wat de procedure voor deze situatie precies is. Ik zou natuurlijk heel graag in bezit willen zijn van dit paspoort.
Wie o wie kan mij helpen? Eeuwig dank!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Amerikaans Paspoort aanvragen werk
Paspoort kan je gewoon aanvragen en halen bij het consulaat in Amsterdam, je bent en blijft Amerikaans staatsburger. Ook zonder paspoort ben je trouwens daarom officieel verplicht belastingaangifte te doen in Amerika.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als ik naar de website ga van de Amerikaanse ambassade https://nl.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... passports/ kan ik zelf deze antwoorden allemaal vinden.
-
framboos1990
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Pas op met het aanvragen van een Amerikaans paspoort. Kans is vrij groot dat je automatisch je Nederlandse nationaliteit verliest op het moment dat je een andere nationaliteit vrijwillig aanneemt. Nederlandse overheid staat het niet toe om twee nationaliteiten te hebben. Dit kan meestal alleen dmv huwelijk. Tot je 18de mag je twee nationaliteiten hebben, maar zodra je 18 wordt, verlies je 1 van de 2. Lees je goed in voordat je hiermee doorgaat anders wordt eventueel terugkeren naar Nederland ineens een stuk lastiger.
Framboos, TS neemt niet vrijwillig de Amerikaanse nationaliteit aan maar heeft die automatisch bij de geboorte gekregen. Wat jij schrijft is niet juist.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Klinkklare onzin. Lees dit eerst maar eens door: http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/2 ... Hoofdstuk5framboos1990 schreef: Tot je 18de mag je twee nationaliteiten hebben, maar zodra je 18 wordt, verlies je 1 van de 2. Lees je goed in voordat je hiermee doorgaat anders wordt eventueel terugkeren naar Nederland ineens een stuk lastiger.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees je goed in voor je advies geeft, zou ik zeggen.framboos1990 schreef:Pas op met het aanvragen van een Amerikaans paspoort. Kans is vrij groot dat je automatisch je Nederlandse nationaliteit verliest op het moment dat je een andere nationaliteit vrijwillig aanneemt. Nederlandse overheid staat het niet toe om twee nationaliteiten te hebben. Dit kan meestal alleen dmv huwelijk. Tot je 18de mag je twee nationaliteiten hebben, maar zodra je 18 wordt, verlies je 1 van de 2. Lees je goed in voordat je hiermee doorgaat anders wordt eventueel terugkeren naar Nederland ineens een stuk lastiger.
Niemand neemt in dit geval een andere nationaliteit aan, die heeft ze al, niks aan de hand dus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht